PDA

View Full Version : snaren eropzetten



metallic
27 maart 2005, 11:12
eejz......
ik heb een vraagje..kan iemand me uitleggen hoe ik nieuwe snaren erop moet zetten? of word bij de snaren een soort van handleiding geleverd of hoe zit dat ? want ik snap die 'knoop' niet wat je moet maken bij de stemmechanieken.... alvast bedankt..

Fumi SG
27 maart 2005, 11:46
begin alsjeblieft niet met knopen!! Wat ik doe is dit..... ik doe de snaar eerst achterlangs door het gaatje, dan via de andere kant weer terug en dan onder het eerste stukje door. Dan aandraaien, en dan klemt ie zich vanzelf vast. Bij de lagere/dikkere snaren is een keer er omheen en dan een keer erdoorheen, dan vastdraaien/klemmen genoeg.

Tis een beetje lastig uit te leggen, maar ik hoop dat je het hiermee kunt doen.... :wink:

Mauser
27 maart 2005, 12:54
Ik hoef ze er alleen maar in te steken en dan aan te draaien :D

GuitarMaster
27 maart 2005, 13:03
Gewoon door het gaatje steken, het uiteinde ombuigen en het hele zooitje aandraaien

Mark S
27 maart 2005, 13:04
zorg er wel voor dat je genoeg speling hebt om minimaal 3 slagen te maken

Mauser
27 maart 2005, 13:17
zorg er wel voor dat je genoeg speling hebt om minimaal 3 slagen te maken

Ik heb bij de E, A en D snaren soms maar 1 of twee wikkels, en bij de g, b en e altijd meer, en die ontstemmen oo eerder :-?

VanKatoen
27 maart 2005, 13:33
Gewoon 3 á 4 keer erom draaien en dan in 't gaatje prikken,

Easy as hell!

GuitarMaster
27 maart 2005, 13:37
Gewoon 3 á 4 keer erom draaien en dan in 't gaatje prikken,

Easy as hell!

Hoe wil je ze er eerst om draaien en dan pas in t gaatje stoppen :-? ?

VanKatoen
27 maart 2005, 13:45
Gewoon 3 á 4 keer erom draaien en dan in 't gaatje prikken,

Easy as hell!

Hoe wil je ze er eerst om draaien en dan pas in t gaatje stoppen :-? ?


Ehrm, ik pak die snaar, draai m 3x om die tuner heen en dan erboven door erin prikken.. Of ik ben nu gek :D

hardus
27 maart 2005, 13:51
het ligt eraan wat voor mechanieken je hebt, fender-achtig of gibson-achtig. bij een fender zit er een gaatje van boven en moet je ze eerst op maat knippen, anders moet je 'm te vaak wikkelen.

GuitarMaster
27 maart 2005, 13:56
Bij die Fender type tuners idd eerst op maat knippen, maar bij die gibson style tuners steek je je snaar toch ook gewoon eerst door het gat voordat je begint met draaien?

Toffe gozer
27 maart 2005, 14:05
http://www.donhofstee.nl/snaren.htm

UnbrokenGuitarPlayer
27 maart 2005, 14:13
??? ik draai ook de snaar een paar keer rond de tuner, en uiteindelijk steek ik de snaar in het gaatje , ..... :-? :???:

GuitarMaster
27 maart 2005, 14:49
Weer wat geleerd :)