PDA

View Full Version : Soundtrack Shaft...



Bobbel
27 maart 2005, 03:26
Hey,

Ik heb vanacht de jaren 70 versie van Shaft gezien. En sinds ik de 'moderne' versie had gezien herinner ik me die soundtrack en dan met namen die gitaar met die wahwah. Nou was ik benieuwd, heeft die soundtrack een naam en een arties en (nu komt het belangrijkste) hoe is die techniek van dat gitaarspel en die wahwah. Want dat wil ik graag weten. Meestal is het maar één accoord en die wahwah word langzaam 'bespeeld'. Maar wie weet hoe/waar ik dat soort gitaarspel kan leren (en met waar bedoel ik, staat dat op een site of in een boek ofzo).

Alvast bedankt!

Bobbel
27 maart 2005, 03:33
ah ik heb een klein voorbeeltje gevonden... zie deze link: http://www.amazon.com/exec/obidos/clipserve/B000000ZML001015/0/103-8505170-8099843

en dan onderaan de sound 'End theme'... DAT gitaarspel met wahwah zoek ik (hoe dat moet)...

Roque
27 maart 2005, 10:34
ik weet wel dat de gitarist van Isaac hayes die dit geluid produceerd op een fender stratocaster speeld.
Ik zal wel even goed gaan opletten de live versie komt minimaal een keer per dag op tv langs.
Die techniek is volgens mij je hand plat op je snaren leggen zo doe ik het altijd.

NostraJanus
27 maart 2005, 15:48
Ja dat lijkt me ook en dan veel dempen :D

Bobbel
27 maart 2005, 20:27
ik weet wel dat de gitarist van Isaac hayes die dit geluid produceerd op een fender stratocaster speeld.
Ik zal wel even goed gaan opletten de live versie komt minimaal een keer per dag op tv langs.
Die techniek is volgens mij je hand plat op je snaren leggen zo doe ik het altijd.

maar druk je wel je snaren in of pak je een accoord of druk je maar 1 snaar in? en zo niet dan moet ik dus gewoon de snaren dempen...

Roque
27 maart 2005, 21:21
maar druk je wel je snaren in of pak je een accoord of druk je maar 1 snaar in? en zo niet dan moet ik dus gewoon de snaren dempen...

Met een akkoord lukt het niet bij mij, ik demp met m'n vlakke hand alle snaren een beetje en goochel een beetje met chorus en distortion .
Ik gebruik iig geen wah nog niet.

BLOK182
27 maart 2005, 21:55
Ik heb die soundtrack als "Barry White - Shaft Theme" gedownload, weet niet of jij die bedoeld? Toevallig zat er in de handleiding van mijn Teese wah nog een preset voor de shaftsound (of iig benadering), HEEL CHILL 8-)