PDA

View Full Version : Ervaringen met Bedrock amps...



wille525
26 maart 2005, 20:21
Heeft iemand ervaringen met Bedrock-buizenversterkers. Ik heb een nl een oude top op het oog voor een mooie prijs. Ik speel zelf voornamelijk oude hardrock zoals Iron Maiden.

Mitch
26 maart 2005, 23:36
Ze zijn niet zo goed verkocht (waarom ga je anders failliet ?) dus het krioelt er niet echt van. Harry heeft er één als ik me niet vergis.
Via de zoekfunctie moet je wel wat tegenkomen.
Op Harmony Central (http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Bedrock/) zijn wel wat reviews te vinden. Er zijn trouwens best wat verschillende bakken hoor. Welke heb je op het oog ?

Negative K3 fan
27 maart 2005, 01:54
die ene die op gitaarmarkt staat heeft harry op dit forum ook, op de meeting was ik er behoorlijkvan onder de indruk! en de rest trouwens ook, een soort vox, maar dan anders :) klonkt heel overtuigend!

up-guitarman
27 maart 2005, 12:04
Ik heb wel eens een groep gezien die ermee speelde, en de sound was wel best lekker. Was wel geen metal, meer postrock met R.E.M. invloeden ...

Negative K3 fan
27 maart 2005, 12:13
metal zeker absoluut niet, daar leent de voicing zich niet voor, ook al heeft hij waarschijnlijk wel genoeg gain. het is meer een soort rocksound.

Mark S
27 maart 2005, 12:46
Ik heb geen ervaring met Bedrock amps maar in 1 van mijn cabinetjes zitten wel Bedrock speakers en die klinken goed dus daar zal het niet aan liggen

Mr.Bluesbreaker
27 maart 2005, 22:39
Vette bakken! Het is mij een raadsel waarom het bedrijf failliet ging, ik kreeg er op de meeting een dijk van een geluid uit. Geeft heel goed het karakter van je gitaar weer. Zowel clean, randje en crunch erg goed! Kost tweedehands niet zo veel, als je dr een tegenkomt: probeer hem!

Ibanez RuleZ
28 maart 2005, 00:30
Heb er een gehad. Clean was fenomenaal, heb ik m toen ook voor gekocht. Speelder er mee LP overheen en was redelijk verkocht. De oversturing was goed, maar was niet in mijn straatje. Je kreeg er tot en standaard JCM niveau aan scheur uit, maar niet meer. Goed voor rock, maar metal trok ie niet.

Maar het zijn wel superversterkers in dat genre

Harrald

srv-man
28 maart 2005, 23:22
Heb jarenlang een Bedrock 25 watt combootje gehad (2xEL84, 2 kanaals) uit de 600 serie. Klinkt fenomenaal en nooit een probleem mee gehad. De meeste Bedrocks zijn varianten op dit thema, er zijn er ook nog met een derde kanaal.
Het is inderdaad vooral een rockversterker en geen metal, maar dat Iron Maiden gebeuren moet er wel mee lukken volgens mij.

De negatieve berichten die je regelmatig hoort gaan over Vox-achtig geconstrueerde combo's, ze klinken zeer goed, maar zijn zo onbetrouwbaar als de pest (kan ik helaas ook uit eigen ervaring zeggen, zo een heb ik er ook even gehad).

Voor de rest is Bedrock een absolute aanrader.