PDA

View Full Version : Mxr MA inbouwen in gitaar



jaywalker
26 maart 2005, 18:01
Hallo daar

Ik bezit nu al een tijdje de micro amp van mxr en ik heb hem altijd aan staan tussen de vox en de strat om hem wat "hotter" te maken. Nu gebruik ik die mxr ook als cleanboost tijdens een cleanesolo, hierdoor klinkt de strat nog net ietjes "hotter". Als ik mijn volume wil laten toenemen loop ik onhandig die gain knop te draaien met mijn voet.

Aangezien ik de volumeknop van mijn strat nooit gebruik omdat die kraakt en omdat ik dan veel signaal verlies heb ik besloten hem in te laten bouwen in mijn strat op de plaats van de volume knop of eventueel één van de tone knoppen.

Kan dit? en zo ja bij wie zou ik dit kunnen doen?
De printplaat van die mxr is echt heel klein dus kwa ruimte zal het wel moeten lukken. Eventueel zou ik hem ook kunnen inbouwen in een soort van volume pedaal, maar liever in de strat want dan hoef ik niet in de buurt van het board te staan om een solo
boost te kunnen activeren

pol
26 maart 2005, 19:37
lijkt me iets voor speeddemon hier op het forum

Lord Abortion
26 maart 2005, 19:42
Interessante vraag, als dit mogelijk is dan denk ik dat ik eens zal proberen om een flanger in te bouwen. Hoe groot zijn die printjes in pedalen eigenlijk?

Nielsje
26 maart 2005, 20:53
ja, het zou wel kunnen, theoretisch gezien.

je moet echter wel wat ruimte hebben, want er moet ook nog plaats zijn voor een batterij.

bovendien moet je rekening houden met het feit dat het wat zou kunnen ruizen.

Rewind
26 maart 2005, 21:30
Is DIT (http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Accessories&categoryid=32&catalogid=69) niet wat voor jou? Het idee wat jij van plan ben, maar dan gewoon gefabriceerd door emg. De ab is met een pot, de pa2 gewoon een schakelaartje. Misschien heb je er wat aan.

Mitch
26 maart 2005, 22:55
Ik wou net zeggen: er zijn wel meer aktieve systemen/boosts op de markt. Snuffel zeker effe verder.

harrie-beton
27 maart 2005, 00:14
het idee is niet zo nieuw. In mijn gitaar zit een voorversterker (KOCH GPA de luxe) met dezelfde functies


Het kost wel ruimte. Frezen of ergens ruimte maken

jaywalker
27 maart 2005, 11:32
Is DIT (http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Accessories&categoryid=32&catalogid=69) niet wat voor jou? Het idee wat jij van plan ben, maar dan gewoon gefabriceerd door emg. De ab is met een pot, de pa2 gewoon een schakelaartje. Misschien heb je er wat aan.

Klinkt interessant, maar het punt is ik weet hoe die mxr klinkt en ik weet ik dat wil, maar ik weet niet hoe dat ding zal gaan klinken.

@nielsje, is dat ruizen niet te voorkomen door de boel binnen af te schermen?

Nielsje
27 maart 2005, 14:34
ja, de ruis is te voorkomen door afscherming enzo, maar dan is het maar de vraag hoeveel ruimte je daarvoor hebt

weet niet wat voor body je hebt (strak single cut, of zwembad body, maar goed zal je eerst moeten zien)

dat ding van emg is natuurlijk wel super makkelijk, praktisch en snel te installeren!

jaywalker
27 maart 2005, 20:28
maar hij doet hetzelfde als de Micro amp?

Ik heb de slagplaat er laats nog afgehaald en er is nog vrijveel ruimte over. Er zitten natuurlijk wel een aantal draadjes in de weg, maar die zou ik eventueel kunnen hersolderen voor een iets langer zodat er wel ruimte is.

jaywalker
27 maart 2005, 20:29
maar hij doet hetzelfde als de Micro amp?

Ik heb de slagplaat er laats nog afgehaald en er is nog vrijveel ruimte over. Er zitten natuurlijk wel een aantal draadjes in de weg, maar die zou ik eventueel kunnen hersolderen voor een iets langer zodat er wel ruimte is.

Aca Ilic
27 maart 2005, 21:19
Hey Jay !

Als die gast van Muse hele mik-mak in zijn gitaar kan inbouween (sorry laten inbouwen), dan kan een simpele microamp ook zeker daarin. Plaats zat. Neem eens voorbeeld van E.C. strat. : ruimte uitsparing voor printplaatje midrange booster zal niet echt groter zijn dan hele zooi in Micro amp.
Als je met geluid tevreden bent, moet je het doen.

groetjes
Alex
www.midlifeblues.nl

harrie-beton
27 maart 2005, 23:01
kan je het kastje niet aan je gitaarband maken zoals met zenders ook gebeurt?
Dat kan hij ook voor meerdere gitaren worden gebruikt

jaywalker
27 maart 2005, 23:51
Dat wordt een beetje onpraktisch als ik het kastje (niet in het zicht) aan de rechterkant wil bevestigen.

Ik vind het inbouwen stuk practischer en "stoerder"


edit:

ik heb hem zonet opengehaald en bekeken, hij wil niet meer terug in de behuizing (zal dit een teken zijn :-D )

Het geheel is niet zo groot, eigenlijk alles wat ruimte
in beslag neemt - 2 inputs, schakelaar, led 9voltbusje kan er af .

De batterij is wel een probleem, maar ik besefte dat aan de achterkant van de gitaar (bij de veren) er wel ruimte voor is, en daar kan ik de batterij ook makelijk verwisselen.

Een aan en uitknop voor de batterij zal misschien wel handig zijn, zodat ik de gitaar niet elke keer open moet schroeven nadat ik er op gespeeld heb.

Mijn pa is morgen vrij en die is wel handig met dit soort dingen dus wie weet hoor je er morgen wat van.

Cheers,

tom

vinni
28 maart 2005, 02:16
Hee Jay,

Wat ik me zat af te vragen....
Die MXR ligt nu waaarschijnlijk voor je op de vloer met daarin de kabel vanuit je gitaar:
- is die MXR je eerste al laaste effect?
Ik weet niet wat je nog meer hebt maar misschien kan je wel eens een goede buffer moeten aanschaffen.
-als je de MXR in de gitaar plaatst wordt de lengte van je kabel waarschijnlijk ook langer. Zie ook weer het bovenstaande inzake die buffer.

Tip:
Er zijn batterijvakjes te koop die in de bosy van je gitaar kunnen worden gezet. Zo kan je heel gemakkelijk de batterij verwisselen. Hooef je niet constant je gitaar open te schroeven.

Enne....had zelf die PA2....moah....gewoon een boostertje

Vinni

harrie-beton
28 maart 2005, 12:19
in mijn strat had ik drie veren. De middenste verwijderen en de andere 2 strakker zetten en op de plaats van de middenste veer zit een batterij

jaywalker
28 maart 2005, 15:47
Hallo

Ik ga dan de 2 vrouwelijkejacks(hoe dat ook mag heten) op de print er af halen. Dan verbind ik de oudeoutput van de gitaar aan de input van de MA en de oudput van de MA aan de nieuwe output van de gitaar.

Ik heb besloten om de volumepot van de gitaar er aan te laten zitten. En de eerste tone pot plaats te laten maken voor de gain van de MA. De laatste tonepot laat ik dan voor alle 3 de elemementen werken.
Ik was van plan de batterij bij de veren van de gitaar te plaatsen (net genoeg ruimte), of is dit de bosy? En dan de schakelaar tussen de batterij zetten zodat ik hem makkelijk uit kan zetten

@harrie beton, ik heb 5 veren in mijn gitaar omdat ik een vrij zware zet snaren gebruik. Ik heb net genoeg ruimte bij de veren (ook als ik ooit nog eens een divebomb mocht maken:))

Ik heb de mxr altijd in het begin van de loop staan omdat hij dan helpt tegen tonesucken zegmaar. Als ik de MA voor een vox wah hoor je geen tonegezuig van die wah meer. Voor de rest heb ik allemaal true bypass pedalen behalve de boss ce-2, maar die gebruik ik bijna niet op mijn board. MA--> Big Muff NYC TB --> Wah -->tubefactor --> boss ce-2 -->Line6 Dl-4

Momenteel is mijn wah nog een wh-10 , maar dat wordt toch echt een vox wah, want die crybaby en wh-10 doen het toch echt niet voor mij

harrie-beton
29 maart 2005, 09:09
laat weten als je klaar bent!
FOTO's!

jpb
29 maart 2005, 10:36
[.........]Aangezien ik de volumeknop van mijn strat nooit gebruik omdat die kraakt en omdat ik dan veel signaal verlies heb ik besloten hem in te laten bouwen in mijn strat op de plaats van de volume knop of eventueel één van de tone knoppen.

Kraken kan opgelost worden; wat contactspray of anders nieuwe pot.
Je kunt ook een capje op de vol. pot zetten waardoor je geluid bij terugdraaien beter bewaard tact blijft. Met een extra weerstand eraan wordt de cap 'gebypassed' wanneer je vol op max zet, zodat je dan geen enkel toonerlies hebt. Al op vintage amps weet de waarden precies. Ik ga het ook nog eens doen op mijn telecaster.

jaywalker
29 maart 2005, 15:13
ah! bedankt, zoals ik boven al zij, laat ik de volume pot wel zitten. Want dan zou ik eventueel de gain ook nog eens volluit kunnen draaien en het volume dan een beetje terug draaien voor een lekkere crunch. Maar dan moet die volume pot het wel goed doen, dus erg bedankt voor de tip!

harrie-beton
3 september 2006, 13:14
is dat ooit gelukt?

sickpunk
3 september 2006, 16:05
matt(geloof ik) van muse heeft verschillende effecten in z'n gitaar ingebouwd! erg vet en handig lijkt mij zo! grooste gedeelte van z'n gitaar bestaat overigens uit electronica en afdekplaten...(zijn wel plaatjes van te vinden op google)

http://www.mansonguitars.co.uk/photos/Laser/muse_guitar_1_back.JPG

almarvk
4 september 2006, 16:39
Is DIT (http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Accessories&categoryid=32&catalogid=69) niet wat voor jou? Het idee wat jij van plan ben, maar dan gewoon gefabriceerd door emg. De ab is met een pot, de pa2 gewoon een schakelaartje. Misschien heb je er wat aan.

Kan je hier niet gewoon een behuizing om heen bouwen zodat je er een pedaaltje van maakt? Dat lijkt mij dan wel super handig!

sickpunk
4 september 2006, 17:40
aan uit schakeling van dat ding werkt door middel van een push/pull pot... word wat lastig schakelen met de voet denk ik