PDA

View Full Version : tabs gezocht!



suzanne
26 maart 2005, 17:56
Dag mensen!

Ik heb sinds kort een electrische gitaar. heb hiervoor een aantal jaren alleen acoustisch gespeeld. Ik weet nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan dus wie kan mij wat tips geven, voor makkelijke tabs als je net een electrische gitaar hebt aangeschaft?

Roy K.
26 maart 2005, 19:02
Ik heb sinds kort een electrische gitaar.

Gefeliciteerd! :P


heb hiervoor een aantal jaren alleen acoustisch gespeeld. Ik weet nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan dus wie kan mij wat tips geven, voor makkelijke tabs als je net een electrische gitaar hebt aangeschaft?

Nou electrisch is natuurlijk veel makkelijker dan zo'n akoustisch geval, dus dat "niet zo goed weten hoe je er mee om moet gaan" zal snel verdwijnen denk ik...

tja tabs, eh...wat vind je leuke muziek? In bijna ieder genre waarbij een electrische gitaar gebruikt wordt zijn er wel nummers die voor een beginner goed te doen zijn :)

suzanne
28 maart 2005, 18:40
Nou, ik hou van lichte pop/rock muziek, Live,Anouk, Stereophonics, Coldplay maar ook Ilse Delange, dat soort genres...
Ik vind het vooral lastig te horen welk effect ik precies bij welk nummer moet gebruiken. Ik heb nl de Roland cube 60 gekocht.

suzanne
16 mei 2005, 21:11
ff naar boven halen die handel. Niemand tips voor mij??????

BassAgent
16 mei 2005, 21:18
Google is your friend :)

Je weet hoe tabs werken? Het probleem met tabs vind ik dat je het ritme altijd zelf moet uitzoeken, dus gebruik ik liever notenschrift, maar dat terzijde. De meeste tabs zijn niet al te moeilijk, en bijvoorbeeld tabs van nummers als Michel zijn goed te doen. Als je die wil vinden moet je gewoon op google een term invoeren als "Anouk Michel tabs" en dan vind je meestal wel wat fatsoenlijks. Veel succes!

suzanne
23 mei 2005, 18:31
uhm ja maar dat is nou niet echt wat ik bedoel. Ik speel al wat jaren akoustisch he, dus hoe ik tabs ed moet vinden weet ik wel. Daarbij is het nummer michel erg makkelijk en ook voor een akoustische gitaar.
Dus ik bedoel nummers voor electrische gitaar.

Ben al wel wat begonnen met r u kiddin' me van anouk, maar ook die krijg ik niet helemaal hoe die wezen moet.