PDA

View Full Version : Dimarzio plaatsen...



SilverFoo
26 maart 2005, 17:30
Ik heb onlangs een dimarzio SD aangeschaft met de bedoeling deze in de brugpositie van mijn strat te plaatsen. Nu heb ik hier en daar even gezocht maar ik kan geen goeie beschrijving vinden hoe dit te doen. Ook heeft de humbucker 1 zwarte, 1 witte en een zilveren draad (aarding, lijkt me) in tegenstelling tot wat op de dimarzio site staat.

Maar goed, ik heb ervaring met het solderen van single coils, maar hoe soldeer je nu zo`n humbucker? Gewoon op dezelfde manier als een single coil of komt er nog iets anders bij kijken? Gaarne uwen reacties :)

SilverFoo
26 maart 2005, 20:04
Niemand :(

Trocar
26 maart 2005, 20:27
Okee, omdat niemand reageert "will I it a go given" hehe... :roll:

De witte en de zwarte zijn bij DiMarzio de draden die uit de ene coil en de andere coil komen. Deze kun je gebruiken om serie/parallel schakelingen te maken. Vaak maken mensen deze gewoon aan elkaar vast en plakken de af met tape, je hebt de coils dan gewoon in serie.
Ik heb ze op een manier op mijn selector switch aangesloten dat 1 coil wordt kortgesloten als ik het element meng met de single coil op mijn gitaar. Ook kun je deze twee draden gebruiken op bijv. een push=pull pot om die als een serie/parallel schakelaar te gebruiken.
Als je ze gewoon aan elkaar soldeert en afplakt heb je het minste moeite en de hoogste output (parallel heeft iets minder output maar ook een iets andere klank, nooit zelf geprobeert trouwens). Deze verschillende schakelingen zijn veel te vinden op het web.

De blanke draad (zilver) is een aarde draad. De twee andere zijn hot en ground, (ik geloof rood en groen) deze maak je vast zoals je bij een single-coil dat doet; die twee omdraaien als het signaal van het element uit fase is met een ander element (geeft een dun, zwak geluid. Je kan dit natuurlijk ook expres willen omdat je het mooi vindt).

That's all for me... :wink:

SilverFoo
27 maart 2005, 17:03
Thanks, het is inmiddels gelukt! :)