PDA

View Full Version : Gitaar gekocht op de Vintage beurs Veenendaal



Stratman70
26 maart 2005, 16:16
bla

Stratman70
26 maart 2005, 16:16
Ik kon het niet laten toen ik haar zag.... Een Tokai Springy uit 1980 Tobacco Sunburst. Speelde als een tiet, klonk als een Tokai en moest 650 opleveren, heb haar voor 600 meegenomen.
Ik ben helemaal verliefd. wat een uitstraling. Die lak op Tokai gitaren vind het altijd zo gaaf. Deze is Nitro denk ik en zit er flinterdun op. Ik heb nog geen foto's. het is eigenlijk dezelfde gitaar als de JV strat die ik heb, dus ik overweeg toch om één van de twee weg te doen, al ga ik daar spijt van krijgen denk ik. Ik ben er nog niet over uit welke en denk dat ik er maar eens flink lang over na ga denken... zeker een jaar of 10 :D .

Een geweldige relic strat gezien daar, van een man die ze zelf in elkaar zet, Fender sticker erop plakt en ze dan relict. Erg overtuigend gedaan! Hij had ook hele aparte basgitaren.

Ook probeerde iemand nog de boel te belazeren door een Richwood te verkopen met een Fender (jaren 60 CBS) logo met een papiertje erbij dat het eigenlijk een Tokai was. Hmz... :evil:
Hopenlijk is er niemand ingetrapt.

Heb een leuke dag gehad, maar sta nu voor de moeilijke keuze om toch een gitaar weg te doen. Ik heb nu vier strats, wat een beetje teveel van het goede is.

(trouwens geen spam dit, want ik weet echt nog niet welke ik ga verkopen en OF ik hem wel ga verkopen, maar moest even dit even met jullie delen.)

Jax
26 maart 2005, 16:44
Hartstikke gefeliciteerd man!

PeArLjAm
26 maart 2005, 18:41
hey stratman, gaaf hoor! Tokai's zijn hele gave gitaren. Als je over een maandje of wat misschien van die tokai afwilt ben ik wel geinteresseerd opzich, maargoed ga eerst maar eens even bepalen welke je wilt houden ofdat je er uberhaupt wel een moet wegdoen. Daar moet een mens de tijd voor nemen nietwaar :D Veel plezier ermee in ieder geval. Heb je trouwens wat meer info over die gast die zelf die strats in elkaar zet en relict? Wel leuk om te weten.

Stratman70
26 maart 2005, 18:54
hey stratman, gaaf hoor! Tokai's zijn hele gave gitaren. Als je over een maandje of wat misschien van die tokai afwilt ben ik wel geinteresseerd opzich, maargoed ga eerst maar eens even bepalen welke je wilt houden ofdat je er uberhaupt wel een moet wegdoen. Daar moet een mens de tijd voor nemen nietwaar :D Veel plezier ermee in ieder geval. Heb je trouwens wat meer info over die gast die zelf die strats in elkaar zet en relict? Wel leuk om te weten.

Thanx! I'll keep it in mind! In Off Topic heb ik een topic over zijn gitaren geopend, daar staat ook een link naar zijn website.

Strat uber alles
26 maart 2005, 19:46
he stratman

ik ben ook geweest was echt vet, ik heb nog met die kerel
staan praten vet aardige gast, hij vertelde hoe ie het deed
hij werkte bij sander de gier, maar ik vond die bas gitaar
lelijk die ernaast stond met dat stuk fret eruit, maar toch
aardig cooool,

heb je ook DE mark bailey gezien :P
hij had zun eigen stand daar.....heb een poos
met zijn vrouw gepraat

groeten Gertjan

wietse
26 maart 2005, 20:02
kon je het weer niet laten stratman :-D
Ik ook niet, heb een oude glittermof gescoord.

Marcel2
27 maart 2005, 17:26
he stratman

ik ben ook geweest was echt vet, ik heb nog met die kerel
staan praten vet aardige gast, hij vertelde hoe ie het deed
hij werkte bij sander de gier, maar ik vond die bas gitaar
lelijk die ernaast stond met dat stuk fret eruit, maar toch
aardig cooool,

heb je ook DE mark bailey gezien :P
hij had zun eigen stand daar.....heb een poos
met zijn vrouw gepraat

groeten Gertjan

Ik zal het je nog sterker vertellen.
Mark en Carol hebben 2 nachten bij mij thuis geslapen en ik was met ze mee naar de beurs.
Vrijdagmiddag zijn we naar Den Haag geweest, daar startte de Ierse band "Therapy?" hun Europese tour. Gitarist Andy Cairns was wel geïnteresseerd in een van Mark's gitaren.
Hij heeft 'em tijdens de soundcheck (die oorverdovend hard was) uitgeprobeerd en hij beviel zo goed dat hij hem heeft gekocht en hem tijdens de tour gaat gebruiken.
Hele aardige gasten trouwens, die jongens van Therapy?

Anders Destium
27 maart 2005, 17:35
Gefeliciteerd :)


Wees gerust, 4 strats is helemaal niet teveel van het goede :wink:

StereoX
27 maart 2005, 17:46
Ik zal het je nog sterker vertellen.
Mark en Carol hebben 2 nachten bij mij thuis geslapen en ik was met ze mee naar de beurs.
Vrijdagmiddag zijn we naar Den Haag geweest, daar startte de Ierse band "Therapy?" hun Europese tour. Gitarist Andy Cairns was wel geïnteresseerd in een van Mark's gitaren.
Hij heeft 'em tijdens de soundcheck (die oorverdovend hard was) uitgeprobeerd en hij beviel zo goed dat hij hem heeft gekocht en hem tijdens de tour gaat gebruiken.
Hele aardige gasten trouwens, die jongens van Therapy?

Yeah!!!! Therapy? !!!!! ben vrijdag ook geweest. en volgende week ga ik weer :-D wat voor gitaar heeft andy gekocht?

Marcel2
27 maart 2005, 17:49
Ik zal het je nog sterker vertellen.
Mark en Carol hebben 2 nachten bij mij thuis geslapen en ik was met ze mee naar de beurs.
Vrijdagmiddag zijn we naar Den Haag geweest, daar startte de Ierse band "Therapy?" hun Europese tour. Gitarist Andy Cairns was wel geïnteresseerd in een van Mark's gitaren.
Hij heeft 'em tijdens de soundcheck (die oorverdovend hard was) uitgeprobeerd en hij beviel zo goed dat hij hem heeft gekocht en hem tijdens de tour gaat gebruiken.
Hele aardige gasten trouwens, die jongens van Therapy?

Yeah!!!! Therapy? !!!!! ben vrijdag ook geweest. en volgende week ga ik weer :-D wat voor gitaar heeft andy gekocht?

Het is een blauwe met twee P90 elementen.
Als het goed is heeft hij er tijdens de toegiften op gespeeld.
Het is een gitaar die Mark nu waarschijnlijk in (kleine) productie gaat maken.

groovyB3
27 maart 2005, 18:11
Het is een blauwe met twee P90 elementen.



Geil! Ik heb een echte rooie met een humbucker en 2 single coils!

:roll:

frekie
27 maart 2005, 22:07
Lijkt me een goede deal met die Springy, mits hij in goede staat is natuurlijk. heb mijn GS verkocht voor 550 ofzo, met Fender USA pickups en Fender koffer. Aan een jongen van een jaar of 15 die beleefd vroeg of ik het intro van Jimi Hendrix' Little Wing ook kon spelen :-D

Shaggy
28 maart 2005, 15:20
wow man .. iedereen is zijn gas aan het bevredigen lees ik zo hier.


proficiat :cool:

Miss Alger
28 maart 2005, 18:56
Gefeli man met je gitaar :razz: ..ben ook geweest..heb een lekker goedkope gigbag gescoord :seriousf: en natuurlijk nog 3 plectra 8-) sorry..ben plectrumverslaafd...heb ook 10 minuten met die vent met zn lieve fluf (van bassconnection) gitaar staan praten... 8)

Droffie
29 maart 2005, 10:03
Congrats Stratman met je Tokai... :)

Zwaar klote dat ik niet kon zaterdag. ben wel naar Tommy geweest in de RAI was heel gaaf.

@Marcel: Is Mark ondertussen al begonnen met akoestische gitaren? zo ja, had hij er één mee?
Ik ben echt helemaal in de ban geraakt van Bailey gitaren. Wil er heel graag één gaan bouwen :wink:

Marcel2
30 maart 2005, 09:22
Congrats Stratman met je Tokai... :)

Zwaar klote dat ik niet kon zaterdag. ben wel naar Tommy geweest in de RAI was heel gaaf.

@Marcel: Is Mark ondertussen al begonnen met akoestische gitaren? zo ja, had hij er één mee?
Ik ben echt helemaal in de ban geraakt van Bailey gitaren. Wil er heel graag één gaan bouwen :wink:

Ja, hij heeft ook acoustische gebouwd.
En hij had er niet 1 mee, maar 2. :lol:
Waardoor ben je in de ban geraakt van Bailey gitaren?

Droffie
30 maart 2005, 09:33
Congrats Stratman met je Tokai... :)

Zwaar klote dat ik niet kon zaterdag. ben wel naar Tommy geweest in de RAI was heel gaaf.

@Marcel: Is Mark ondertussen al begonnen met akoestische gitaren? zo ja, had hij er één mee?
Ik ben echt helemaal in de ban geraakt van Bailey gitaren. Wil er heel graag één gaan bouwen :wink:

Ja, hij heeft ook acoustische gebouwd.
En hij had er niet 1 mee, maar 2. :lol:
Waardoor ben je in de ban geraakt van Bailey gitaren?

Hey Marcel...Wat voor een modellen akoestische gitaren had ie mee? Ik ben de ban geraakt door jou artikel in de Gitarist. Hij lijkt me zo gaaf je eigen gitaar te bouwen. Zelf kan ik nauwelijks een spijker in de muur slaan maar dit geeft de mogelijkheid zelf iets te creeeren zonder handig te zijn.

Marcel2
30 maart 2005, 11:08
Congrats Stratman met je Tokai... :)

Zwaar klote dat ik niet kon zaterdag. ben wel naar Tommy geweest in de RAI was heel gaaf.

@Marcel: Is Mark ondertussen al begonnen met akoestische gitaren? zo ja, had hij er één mee?
Ik ben echt helemaal in de ban geraakt van Bailey gitaren. Wil er heel graag één gaan bouwen :wink:

Ja, hij heeft ook acoustische gebouwd.
En hij had er niet 1 mee, maar 2. :lol:
Waardoor ben je in de ban geraakt van Bailey gitaren?

Hey Marcel...Wat voor een modellen akoestische gitaren had ie mee? Ik ben de ban geraakt door jou artikel in de Gitarist. Hij lijkt me zo gaaf je eigen gitaar te bouwen. Zelf kan ik nauwelijks een spijker in de muur slaan maar dit geeft de mogelijkheid zelf iets te creeeren zonder handig te zijn.

Hij had twee grand-concertmodellen mee, onder andere deze:
http://www.baileyguitars.co.uk/newsite/INTROPICS/IM000452.JPG

Het is inderdaad heel gaaf om je eigen gitaar te maken, maar dat had je waarschijnlijk al uit mijn verhaal in de Gitarist begrepen.
In mei ga ik weer naar Schotland, deze keer om een bas te bouwen.
Het enige wat ik je kan adviseren is: sparen en dan gewoon doen!

Ronny
3 april 2005, 17:54
Om dit afgedwaalde topic weer terug in het spoor te zetten:

op de afgelopen Vintage beurs in Veenendaal een Squier Pro Tone aangeschaft ('97). Mooie gitaar voor een betaalbare prijs.
Gelijk de 500K potmeters vervangen door 250K's. Klinkt nu een stuk minder brite dus bruikbaarder. Tevens modificatie van 2e toonpoter: voegt nu het voorste element toe in elke pickup-stand. Hierdoor is de combinatie voorste + achterste element mogelijk. Dat klinkt echt lekker.

http://img.photobucket.com/albums/v283/ronny6/Protone/prot16.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v283/ronny6/Protone/prot19.jpg

vulvasonic
3 april 2005, 18:06
Om dit afgedwaalde topic weer terug in het spoor te zetten:

op de afgelopen Vintage beurs in Veenendaal een Squier Pro Tone aangeschaft ('97). Mooie gitaar voor een betaalbare prijs.
Gelijk de 500K potmeters vervangen door 250K's. Klinkt nu een stuk minder brite dus bruikbaarder. Tevens modificatie van 2e toonpoter: voegt nu het voorste element toe in elke pickup-stand. Hierdoor is de combinatie voorste + achterste element mogelijk. Dat klinkt echt lekker.

http://img.photobucket.com/albums/v283/ronny6/Protone/prot16.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v283/ronny6/Protone/0e8062f5.jpg

Geil kleurtje! :)

PeArLjAm
4 april 2005, 20:47
hey stratman eigenlijk zitten we stiekem op foto's te wachten :D Hoe bevalt die Tokai nou?

Stratman70
6 april 2005, 17:14
Ja, ik moet toch echt eens een digitale camera kopen. Zodra ik foto's heb post ik ze. Het is een geweldige gitaar. Heb ondertussen even "onder de motorkap" gekeken en de elementen blijken de (oh zo gewilde) "E"-type te zijn: dit zijn elementen die door DiMarzio aan Tokai werden geleverd voor de wat duurdere stratmodellen, zoals de ST-60 (en hoger), dus ik denk dat ik een ST-60, 70 of 80 heb. Ook bestaat de body uit twee stukken, mooi passend elzenhout (alder), waarvan de naad nauwelijks zichtbaar precies in het midden van de body zit. Dit laatste komt ook alleen op de wat duurdere modellen als de ST 70 en 80 voor. De andere modellen (ST-40 en 50) hebben body's uit minstens drie stukken hout.

Ze klinkt echt geweldig! De bespeelbaarheid is goed, maar beslist niet de best bespeelbare strat. Ik zie het ook meer een beetje als een verzamel-object. Het beestje heeft door de jaren nogal eens wat stoten en vallen moeten doorstaan, maar voor een instrument van zo'n leeftijd (ongeveer 25 jaar) ziet ie er nog erg netjes uit, toch wel.

Zodra ik foto's heb, post ik ze. Dat kan nog wel een tijdje duren, maar uiteindelijk komen ze wel.

kortom: de Tokai bevalt me erg goed! :wink:

Stratman70
20 april 2005, 13:21
Hier dan wat fotootjes:
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/P1010013.JPG

Dat logo doet het hem en die kleine lettertjes helemaal:
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/P1010014.JPG

Om te laten zien hoe dun de lak er op zit: het zijn geen scheuren in de lak, maar gewoon het reliëf van de houtnerf:
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/P1010017.JPG

De body bestaat uit 2 delen elzen, die naadloos in het midden op elkaar aansluiten:
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/P1010018.JPG

john.3001
20 april 2005, 14:41
sow, ziet er echt goed uit... is de bespeelbaarheid beter of slechter dan een mexicaanse strat denk je?

Quink
20 april 2005, 15:03
Ja, ik moet toch echt eens een digitale camera kopen.

Ha ha, jij neemt geen halve maatregelen geloof ik. Nog grotere foto's ging niet zeker? :wink:

Nee, ziet er erg mooi uit die Tokai. "This is the exact replica of the good old Strat". Ha ha ha, lul je daar maar eens uit voor de rechter. Kopieëren, wij :o He???

Stratman70
20 april 2005, 16:16
Ik denk dat de bespeelbaarheid minstens net zo goed is als een Mexicaanse Fender. Hij speelt echt fijn, maar je moet zo'n gitaar natuurlijk niet vergelijken met een gitaar à la Ibanezx of Gibson, waar je een veel plattere radius hebt en dus de actie veel lager kunt zetten.
Het is dus geen racemonster, maar hij speelt wel comfortabel en er komt een heerlijke "open" sound uit.

@ Quink: :D , ja, is toch handig zo'n cameraatje. Moest er vroeg of laat toch van komen. dan maar liever vroeg. :lol:
Die kleine lettertjes zijn later (na de rechtzaak dus) vervangen door
"The quality musical instruments of the world" en de vorm van de kop was iets gewijzigd.

PeArLjAm
20 april 2005, 20:49
mooi gitaartje man! Ik ben nog steeds op zoek naar een strat, dus als je iets tegenkomt van tokai houd ik me aanbevolen ;) Enjoy!

Bluesbreaker
20 april 2005, 21:50
Hele mooie strat hoor stratman!