PDA

View Full Version : Jaaaa!!! Ik heb hem: Charvel 550 XL



MegaDrive
26 maart 2005, 15:16
Zo, die is binnen. Sorry dat ik zo laat post, maar ik heb net even mijn vingers aan gort geholpen :D. Het is dus inderdaad de Charvel 550 XL (THX @ Braindead & Harrald) geworden.

Specs: Damn, ALLES klopt gewoon aan deze gitaar! Snelle hals (neck-through) met 24 jumbo frets, zware body, dikke vette sustain, stemvaste Floyd en perfect in de lak. Ben er nog niet helemaal uit wat voor kleur het is maar het neigt naar donkergroen met een mooie sparkle erin. Ik ben erg blij met de aanpassingen die de verkoper heeft aangebracht: Scalloped frets, toneknop, EMG 85 in de brug, EMG S in de halspositie en straplocks!

Soundwise: Tering, wat een sound. Ik was een beetje terughoudend over de EMG's (vroeger wel eens 81's gehad) maar ik heb een goede keuze gemaakt. De EMG S is heerlijk helder en perfect voor funky stratty sounds en bluesy lickjes. Ik heb er nog nooit 1 in mijn gitaren gehad, maar de 85 brult veel lekkerder en warmer dan een 81 (tin can) en leent zich ook voor veel meer dan alleen leads. Mijn JCM800 2210 lust er wel pap van! De pickups zijn goed in balans en dat merk je als je ze tegelijk gebruikt: dat levert een mooie heldere warme sound met veel bite wat doet denken aan de steve's special van DiMarzio. Door de zware neck-through constructie komen de pups goed tot hun recht. Under the Bridge en Alter Bridge uit 1 gitaar...WOW!!! Hoe kom ik aan een custom decal? :D

"You have chosen wisely, my friend".

(Waarmee ik overigens niet beweer dat dit de heilige graal is, maar pretty damn close...)

Als iemand wat webspace over heeft stuur ik graag wat pics door.