PDA

View Full Version : Backing tracks o.i.d.



Frens
26 maart 2005, 12:40
Ik mag graag een beetje aankloten op de gitaar (lees improviseren)... En nou was ik laatst in de lokale gitaarzaak om een gitaar te kopen voor mijn broertje... en toen zette die verkoper een minidiscje op met een bluesje in A... heel simpel allemaal meer wel heel erg leuk op mee te spelen en klonk ook niet eens zo slecht...

Waar haal je dat soort dingen vandaan? Is daar een community / website voor ofzo of wordt dat zelf cubase inklimmen?

ik wou even aangeven dat het een KUT werk is om een topic hierow op te zetten man... Ik dacht dat phpBB wel aardig was...

Roy K.
26 maart 2005, 16:07
Type in Emule of dc++, of een ander dergelijk programma blues backing track en je kunt je geluk waarschijnlijk niet op...

sneez0r
26 maart 2005, 18:22
'Aebersold' is een methode die leunt op backing tracks. Je kan ook zelf (op de computer) iets in elkaar knutselen. Is niet zo heel veel werk met programma's als Power Tab Editor of meer professionele tools.

appeltaart
27 maart 2005, 15:19
Er zijn ook een aantal websites waar je gratis backing tracks kunt downloaden, bijvoorbeeld www.guitarbt.com en www.guitars101.com, daar ook staat uitgelegd hoe je ze zelf kunt maken. Je moet je wel eerst registreren, maar dat is zo gedaan.