PDA

View Full Version : merkloos?????



Artio
25 maart 2005, 15:33
Ik heb laatst een leuk gitaartje op de kop getikt voor mijn 'creatieve doeleinden' :P (het is dus een ragbak met potentie haha) Ik ken alleen het merk niet..... op de kop staat Gracia.....verder niks. Wie weet wat voor soort merk dit is en wat de prijsklasse van deze gitaar is (nieuw) De body is een sg-model en de hals lijkt op een fender kopie....Alles tips zijn welkom.
Groetjes Artio

Luca P
25 maart 2005, 15:52
Ha, die stond vroeger volgens mij in de Wehkamp!
Verder heb ik geen info, maar vrees ik het ergste!
:D :-D :D :-D :D :-D

Artio
25 maart 2005, 16:01
hmmmmzzz.....nou ja t maakt weinig uit.....voor 50 euro.....en als ik er mee klaar ben is hij helemaal geweldig.......moet wel wat dingetjes vervangen.....en een stuk van de kop afzagen.....een fenderkloonkop op een sg model is als een ballerina tutu op een gothicdress.....als hij af is zet ik wel wat voor-na fotos op het forum
Groetjes Dorien

butters
25 maart 2005, 16:32
... is als een ballerina tutu op een gothicdress.....
Groetjes Dorien

maar wel origineel

:D

Artio
25 maart 2005, 17:33
http://groups.msn.com/streamless/patrick.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=179

Dit is mijn opknapbeestje......je moet wel een beetje de creatieve mogelijkheden zien haha

groetjes

Ritch
25 maart 2005, 17:34
linko doesn't work

BassAgent
25 maart 2005, 17:35
http://groups.msn.com/streamless/patrick.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=179

Dit is mijn opknapbeestje......je moet wel een beetje de creatieve mogelijkheden zien haha

groetjes
Mag je eerst de foto goed laten zien joh, hij doet t niet

Artio
25 maart 2005, 17:37
hmmmmz stomme compu......dan doen we het even anders

iemand een idee hoe ik mijn lelijke eendje er wel op kan krijgen? ik heb zelf geen site ofzo dus ik had hem ff in een msngroep gezet....zucht

foto volgt.....later :???:

groetjes

Franc
25 maart 2005, 17:44
http://www.vernetamps.com/pics/050325_140427.jpg

Artio
25 maart 2005, 17:45
IK HEB DE OPLOSSING eureka :-D

linker muisklink op het 'plaatje' (dat ding met dat kruis dus :wink: ) en dan staat daar ergens een link....zet die ff in je adres balk en dan doet ie het wel. Het duurt ff maar dan heb je....ja een lelijk eendje wannabe-swan
Groetjes

Franc
25 maart 2005, 17:46
:-D

Artio
25 maart 2005, 17:46
thanks franc! Dat maakt het een stuk makkelijker haha
(ik ben echt een compu kneus maar volgens mij was dat al duidelijk)
groetjes

Franc
25 maart 2005, 17:48
NP.

Leuk dingetje, ik denk dat je die kop nog best aardig in een gibson formaatje kunt zagen.

Franc

Artio
25 maart 2005, 17:54
ach voor 50 euro kan ik me er geen buil aan vallen.....een schuurbeurt hier en een likje nieuwe lak daar en tadaaa een best-okee-gitaar
Ik ben echt blij met mijn nieuwe aankoop/knutselding! :-D

THW
25 maart 2005, 17:57
http://www.vernetamps.com/pics/050325_140427.jpg
Ziet er leuk uit alleen jammer van die headstock
Hoe klinkt ie?

Artio
25 maart 2005, 18:11
verbazend genoeg klinkt hij nog best aardig.....vrij vol.....ik zal binnenkort eens beter luisteren (tja het is voor de creatieve kant he, dus dan doet geluid er weinig toe.... :wink: ) Nee geintje ik kan nog niet echt een duidelijke beschrijving geven ik moet eerst de instelling ven mijn versterker zo aanpassen dat het geluid naar mijn smaak is.
Groetjes

wietse
25 maart 2005, 18:28
jawel een product uit de kawai fabriek, eind 60er begin 70er jaren.
Herken hem aan de elementen die zijn erg typerend voor kawai en teisco en al hun submerken.
kijk maar naar m'n eigen audition wat ook een submerk van kawai is.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/auditionkl.jpg

de elementen klinken nog niet zo beroerd zijn p90 achtige elementen, alleen zijn ze wel wat microfonisch.

Artio
25 maart 2005, 18:32
weet je toevallig wat zo'n gitaar ongeveer waard is? ik neem aan dat het niet zonde is als ik hem refinish en helemaal opknap? (misschien is het wel een hyperzeldzaam meesterwerk....not) Maar super bedankt hij lijkt er idd heel veel op.
Groetjes

wietse
25 maart 2005, 18:51
tja zeldzaamis hij wel er blijven meestal niet veel van deze cheapo's over in bespeelbare staat.
maar de waarde ligt niet bijzonder hoog rond de 120 euro maximaal schat ik.
maar is de body in zo'n slechte staat dat refinishen nodig is?
ik zelf doe dit alleen maar als het niet anders kan anders neem ik een beschadiging maar voor lief.
die elementen zijn wel aardig geliefd zijn erg platte elementen die zo op de body geschroefd zijn, worden wel eens op een jazzbak geschroefd.
heb ook al eens een western gezien met zo'n element .

Luca P
25 maart 2005, 20:39
Jezus, hij komt echt uit de Wehkamp van vroeger!
Rond 1978 schat ik.
Toen vond ik hem ook te gek, maar had toen toch maar een Hondo gekocht.

wietse
26 maart 2005, 22:43
er stond vandaag in veenendaal precies zoeen te koop, 120 euro geloof ik en dat was een hondo.

AutoStatic
27 maart 2005, 12:35
Ken de gitaar, onze drummer heeft exact dezelfde. Ziet er leuk uit, ik zou het alleen wel verschrikkelijk vinden als je aan deze gitaar gaat lopen zagen en schilderen. Jouw pakkie an hoor daar niet van maar ik zou het bloedzonde vinden. Verkoop 'm dan door aan iemand die de gitaar leuk vind en in originele staat wilt houden. Wietse geeft al aan dat je dit soort dingen niet vaak meer ziet, een reden daarvoor is dat mensen erin gaan lopen hakken en zagen, uiteindelijk niet tevreden zijn en het ding maar weg gooien.
Onze drummer heeft zo'n bakkie een aantal jaar geleden gekocht voor 75 gulden geloof ik. Maar kan ook zijn dat ie bij oud vuil stond, ik zal het eens navragen.