PDA

View Full Version : Friends- Satch stukje



Mr.Bluesbreaker
25 maart 2005, 12:17
34rf

Bouke
25 maart 2005, 12:18
Ehhh mooi.... denk ik :D

Mr.Bluesbreaker
25 maart 2005, 12:24
Klereforum! kan niet meer editten hier, nouja.

Stukje opgenomen met de brakste gear in mijn bezit. :)
Gitaar is een samick stratkopie uit het jaar nul met fretbuzz. Octaafzuiver is ver te zoeken. Rechtstreeks in de pc door een Korg AX100G multi-effect-bak. Vreselijk! Geluidskaart en pc midden jaren 90. :-?
Maar: voor wat ik gebruikt heb, klinkt het nog wel redelijk vind ik zelf.

Timing is niet helemaal ok soms. Ook geen exacte kopie van
"friends" hoor", paar licks zelf erdoor gespeeld, intro en einde er bij gezet.
Paar licks van hem gejat. Veel luisterplezier!

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/usersong.php?userid=167128

(ik heb een versie met metronoom, is er een bassist met teveel tijd die er een bas onder wil knallen? Roep maar!)

VHsologitarist
25 maart 2005, 14:22
klinkt goed, alleen vind ik je lead sound niet echt mooi (iets te schel) en een beetje het vloeitjes effect als je begrijpt wat ik bedoel (net ofdat je blaast op een vloeitje van shag).

qua melodie vind ik de begeleiding wel interessant die spreekt me juist aan (en vind de solo erover heen niet echt een meerwaarde geven).

Gert-Jan
25 maart 2005, 14:52
Ik vind het wel erg Satch klinken 8-) Je sound is misschien wat dunner. En ok, je geeft er hier en daar je eigen draai aan, maar ik vind je intonatie gewoon goed.

Mr.Bluesbreaker
25 maart 2005, 16:17
Dank voor het luisteren en de reacties! Nu ik het weer zo hoor is er inderdaad niet veel te maken van de leads qua toon, voor zover dat met zo'n gare multi effectbak kan. Nog tips trouwens voor de satch sound, meer delay ofzo?

Jax
29 maart 2005, 13:41
Dank voor het luisteren en de reacties! Nu ik het weer zo hoor is er inderdaad niet veel te maken van de leads qua toon, voor zover dat met zo'n gare multi effectbak kan. Nog tips trouwens voor de satch sound, meer delay ofzo?

Hee klinkt vet. De leadsound zou ik wat meer delay geven of misschien zelfs wat reverb. Dan klinkt het misschien een beetje ruimtelijker zeg maar. Ik weet het ook niet zeker hoor, maar dat zou ik doen.

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 11:25
heheeheheh een ballad-versie van Friends :lol:
Op zich vind ik 'm wel vet verder :) maar idd net iets te dun/schel geluid, technisch niet veel op aan te merken!