PDA

View Full Version : EHX Small Clone: eindelijk mn eigen!



amon
25 maart 2005, 10:59
dg

amon
25 maart 2005, 10:59
Heb hem in winkels, bij een vriend, overal al fantastisch vinden klinken en op ebay.de er uiteindelijk eentje weten te scoren voor 58 euro incl verzendkosten en nog nieuw.

Ben er erg blij mee! Zo, dat moet er eerst even uit.


verder had ik de chorus, tonebender en flanger tegelijk aan staan, dan gaat er vanalles galmen, doe je dan nog een leuk simpel psycho deuntje spelen zo af en toe datzelfde stukje herhalen, onder het galmen aan die knoppen draaien etc, dan krijg je echt ware space/trip muziek. :D . Heb het meteen opgenomen, terugluisterend klonk het natuurlijk nergens meer naar, maar als je daar mee bezig bent, ik heb gewoon 20 minuten lopen galmen, piepen, feedbacken, pedaalknopjes gedraaid, vanalles en steeds één simpel melodietje af en toe er tussendoor. Echt geweldig! 8-)

jorrit
25 maart 2005, 15:58
k heb sinds een paar dagen ook een small clone in huis erg mooi en simpel chorus pedaal. heb dr eentje van ebay.de gehaald voor 55 :razz:

BramVersteeg
25 maart 2005, 16:20
Heb hem in winkels, bij een vriend, overal al fantastisch vinden klinken en op ebay.de er uiteindelijk eentje weten te scoren voor 58 euro incl verzendkosten en nog nieuw.

Ben er erg blij mee! Zo, dat moet er eerst even uit.


verder had ik de chorus, tonebender en flanger tegelijk aan staan, dan gaat er vanalles galmen, doe je dan nog een leuk simpel psycho deuntje spelen zo af en toe datzelfde stukje herhalen, onder het galmen aan die knoppen draaien etc, dan krijg je echt ware space/trip muziek. :D . Heb het meteen opgenomen, terugluisterend klonk het natuurlijk nergens meer naar, maar als je daar mee bezig bent, ik heb gewoon 20 minuten lopen galmen, piepen, feedbacken, pedaalknopjes gedraaid, vanalles en steeds één simpel melodietje af en toe er tussendoor. Echt geweldig! 8-)

Hey, de manier die je net beschreef is de manier waarop ik altijd muziek maak :razz:

up-guitarman
25 maart 2005, 16:22
Ik wil er ook eens eentje kopen, heerlijke chorus sound.
Plaatsen jullie hem tss amp en gitaar of in de loop ???

amon
25 maart 2005, 19:06
op mn jcm800 zit geen loop... dus guitar->amp

Mn keten is nu als volgt:

Gitaar -> Boss PSM5 guitar in -> Boss PSM amp out (in de loop zit mn 19") -> Snarling Dogs Wine-o Wah+ -> DOD Supra Distortion -> Colorsound Tonebender -> EHX Small Clone -> Ibanez FL9 -> Amp


Ik heb hem op elke positie geprobeerd, maar na de overdrive/distortion, voor de flanger past hij het beste. Ik hoor geen verschil met de chorus wanneer hij voor of achter de flanger staat, maar met die flanger hoor ik wel verschil, dus die komt als laatste...

phx
25 maart 2005, 19:49
bij de opnames van onze laatste cd vroeg de producer "Hey, zet die flanger uit". Ikke van "mmm, da lukt nie man, das toch mijn chorus man" LOL