PDA

View Full Version : Digitech X-series



Mauser
25 maart 2005, 08:28
Ik speel nu met een Zoom 606 effectenprocessor, maar ik heb liever een analoge distortion. De Digitech Metal Master en de Digitech Death Metal hebben een sound die ik zoek, maar zijn ze wel echt digitaal?? :???: Want ja, het merk heet "Digitech"

Fuhgawz
25 maart 2005, 08:44
De Metal Master is zeker digitaal. De Death Metal denk ik niet, omdat het pedaaltje eerst door DOD werd geproduceerd, maar dit weet ik niet zeker. Volgens mij zag ik trouwens nog een DOD Death Metal op marktplaats staan. Misschien wat voor jou?

Mauser
25 maart 2005, 08:56
Die DOD ziet er veel stoerder uit vind ik :D Zal meteen kijken bij Marktplaats... :)

Mauser
25 maart 2005, 08:57
Die DOD ziet er veel stoerder uit vind ik :D Zal meteen kijken bij Marktplaats... :) Ik heb de sound samples van de Digitech Death Metal gehoord, maar zijn het wel dezelfde sounds als de DOD?

provenance
25 maart 2005, 09:02
Volgens mij zoek je gewoon een goed geluid ;-) Digitaal of analoog doet er niet toe dan. Ik gebruik al enige tijd een Boss ME-50 waarvan de overdrive/distortion sectie ook digitaal is. Persoonlijk vind ik het een stuk beter klinken dan de analoge secties uit oudere multi-effecten die ik heb gehad.

Ik zit nu wel weer te overwegen om met losse pedalen te gaan, maar ik zie wel. Maar ook dan zou ik er niet voor schuwen om een digitale distortion te nemen als dat 'mijn' sound geeft.

Ik heb ooit wel eens een X-series metal master gehoord, toen vond ik m wel aardig klinken, hoewel het karrakter van de gitaar wel verdoezeld werd door het ding. Single coils of humbuckers geen verschil.

Je zou ook eens kunnen kijken naar een Line 6 Über Metal. Wel digitaal, maar zeker niet verkeerd naar ik van anderen heb gehoord.