PDA

View Full Version : onderste snaar!



Milovic
25 maart 2005, 00:07
Goeden nacht,

Ik heb een vraag!

Ik heb het probleem dat mijn onderste snaar altijd breekt echt hinderlijk is dat. Weet iemand misschien waar ik ergens een set kan kopen met alleen de onderste snaren?

Bluesbreaker
25 maart 2005, 00:11
Goeden nacht,

Ik heb een vraag!

Ik heb het probleem dat mijn onderste snaar altijd breekt echt hinderlijk is dat. Weet iemand misschien waar ik ergens een set kan kopen met alleen de onderste snaren?

Die sets heb ik nog nooit gezien, maar je kunt toch ook in 1 keer bijvoorbeeld 10 dezelfde snaren kopen?

pimmetje
25 maart 2005, 00:14
Je kan idd gewoon losse snaren kopen... en dan meteen een hele zooi ervan.

Maar 't lijkt me slimmer om te kijken waarom die snaar steeds breekt. Het hoort namelijk niet. Vaak komt 't door een braampje op een zadel. Kijk even of ze altijd op dezelfde plek breken.

Milovic
25 maart 2005, 00:22
Het probleem is juist dat hij altijd op een andere plek breekt een keer zelfs al na de eerste keer stemmen!

Dus ik had zoiets van beter koop ik in een vervolg alleen de onderste snaar ipv alle diktes, want daar heb ik er nu wel genoeg van:P

Branzojo
25 maart 2005, 09:52
In vervolg rotosound snaren kopen krijg je altijd een extra e snaar of la bella snaren daar krijg je een extra e en b.

Fumi SG
25 maart 2005, 17:06
gewoon voor €15,- hoge e's kopen :) :razz:

Diedo
25 maart 2005, 17:22
In vervolg rotosound snaren kopen krijg je altijd een extra e snaar of la bella snaren daar krijg je een extra e en b.

Ik denk dat dat juist een teken is om ze niet te kopen... als een fabrikant zelf al weet dat er bepaalde snaren vaak knappen dan moet dat wel kutzooi zijn...

Branzojo
25 maart 2005, 17:30
Bij mij zijn ze nog niet geknapt.Heb nog wat e snaren over. :-D :-D

vester86
25 maart 2005, 23:49
Het zijn vooral de hoge, dunne, onomwonden snaren die het snelste breken. ik vind dat een soort van garantie die je van de fabrikant krijgt dat ze voor de zekerheid een extra hoge E geven. Ik heb zelf bijvoorbeeld wel eens bij het oprekken van de net nieuwe snaren de hoge E zo ver opgerekt dattie sprong :razz: toen kon ik WEER een nieuw pakje kopen

Frens
26 maart 2005, 12:25
Volgens mij doe je dan toch wel iets verkeerd als je constant je hoge e laat knappen... wat voor dingen gebruik jij om mee te spelen naast plectrums? :P

Maar goed, ik zou iig niet het heil zoeken in een fortuin aan snaren te halen maar een oplossing te zoeken voor dat vaak breken, want er is echt wel iets mis... ik had bijvoorbeeld zoals al gezegt een braampje op een zadel...

Roy K.
26 maart 2005, 13:46
Het zijn vooral de hoge, dunne, onomwonden snaren die het snelste breken. ik vind dat een soort van garantie die je van de fabrikant krijgt dat ze voor de zekerheid een extra hoge E geven.

Inderdaad, alhoewel ik zelf nooit last heb van brekende snaren, is het wel netjes van de fabrikant om direct een extra e te geven omdat die het vaakst breken (soms blijkbaar bij het stemmen al) Wil niet gelijk zeggen dat de fabrikant zelf denkt dat die snaren vaak knappen en ze er daarom extra bij levert.


Ik heb zelf bijvoorbeeld wel eens bij het oprekken van de net nieuwe snaren de hoge E zo ver opgerekt dattie sprong :razz: toen kon ik WEER een nieuw pakje kopen

Aan enkel een nieuwe snaar had je voldoende gehad... :wink:

Fuhgawz
26 maart 2005, 14:26
Misschien speel je te aggressief. Probeer eens een setje dikkere snaren te kopen.