PDA

View Full Version : Brekende snaren



Wicked Willy
24 maart 2005, 21:13
Ik breek GVD steeds snaren.

Ik ben sinds een jaar de trotse bezitter van een PRS Custom 22 (trem versie). De laatste 2 maanden breek ik megaveel snaren. Van dik tot dun ze blijven maar breken zelf een setje wat er net een paar dagen op zit. War kan het aan liggen?

Ik heb er bij mun andere gitaren nog nooit last van gehad.

Fumi SG
24 maart 2005, 21:18
bramen op je brugzadeltjes..... hierdoor breken heel veel snaren!!

bram123
24 maart 2005, 21:48
anders vertellen mensen even erbij WAAR die snaren breken, bij brug of kam....

Wicked Willy
24 maart 2005, 22:19
Ze breken vooral bij de brug.

Bluesbreaker
24 maart 2005, 22:27
Ja, ik heb het ook zeer regelmatig op mn fender de laatste tijd, en er zitten geen braampjes op de zadeltjes..

Fumi SG
24 maart 2005, 22:36
Ja, ik heb het ook zeer regelmatig op mn fender de laatste tijd, en er zitten geen braampjes op de zadeltjes..

vaag :???:

Fumi SG
24 maart 2005, 22:37
een te grote hoek misschien.... kijk daar eens naar, lijkt me sterk maar het kan wel :wink:

Fenderstrat
24 maart 2005, 22:46
graphtech zadels erop knalle, of anders harde plastic isolatie buisjes om het einde van de snaar doen als ze bij de knik breken, of dikkere snaren nemen, of de topkam laten uitvijlen

Bluesbreaker
24 maart 2005, 22:48
graphtech zadels erop knalle, of anders harde plastic isolatie buisjes om het einde van de snaar doen als ze bij de knik breken, of dikkere snaren nemen, of de topkam laten uitvijlen

ja, maar ik wil ook nog graag mijn sustain overhouden en flink hard kunnen blijven spelen

Fumi SG
24 maart 2005, 23:28
graphtech zadels erop knalle, of anders harde plastic isolatie buisjes om het einde van de snaar doen als ze bij de knik breken, of dikkere snaren nemen, of de topkam laten uitvijlen

ja, maar ik wil ook nog graag mijn sustain overhouden en flink hard kunnen blijven spelen

Met Graphtech zadels heb je nergens last van. Die dingen zijn van grafiet gemaakt, komen dus ook geen braampjes aan :wink: Je sustain blijft behouden en je kunt nog steeds snoeihard spelen......

Bluesbreaker
24 maart 2005, 23:30
graphtech zadels erop knalle, of anders harde plastic isolatie buisjes om het einde van de snaar doen als ze bij de knik breken, of dikkere snaren nemen, of de topkam laten uitvijlen

ja, maar ik wil ook nog graag mijn sustain overhouden en flink hard kunnen blijven spelen

Met Graphtech zadels heb je nergens last van. Die dingen zijn van grafiet gemaakt, komen dus ook geen braampjes aan :wink: Je sustain blijft behouden en je kunt nog steeds snoeihard spelen......

Ik heb die graphtech dingen nog nooit gezien hoor, maar grafiet is toch zachter dan staal?

Fumi SG
24 maart 2005, 23:36
Dat weet ik niet zeker, het is iig geval geen staal dus het zorgt niet voor bramen......

check ook ff www.graphtech.com :wink:

Fumi SG
24 maart 2005, 23:42
graphtech zadels erop knalle, of anders harde plastic isolatie buisjes om het einde van de snaar doen als ze bij de knik breken, of dikkere snaren nemen, of de topkam laten uitvijlen

ja, maar ik wil ook nog graag mijn sustain overhouden en flink hard kunnen blijven spelen

Met Graphtech zadels heb je nergens last van. Die dingen zijn van grafiet gemaakt, komen dus ook geen braampjes aan :wink: Je sustain blijft behouden en je kunt nog steeds snoeihard spelen......

Ik heb die graphtech dingen nog nooit gezien hoor, maar grafiet is toch zachter dan staal?

jah.... grafiet is harder dan staal. Het komt zelfs van het Griekse woord 'graphein' wat 'onoverwinbaar' betekent. Tsjah..... kheb grieks op school :wink:

Bluesbreaker
24 maart 2005, 23:49
graphtech zadels erop knalle, of anders harde plastic isolatie buisjes om het einde van de snaar doen als ze bij de knik breken, of dikkere snaren nemen, of de topkam laten uitvijlen

ja, maar ik wil ook nog graag mijn sustain overhouden en flink hard kunnen blijven spelen

Met Graphtech zadels heb je nergens last van. Die dingen zijn van grafiet gemaakt, komen dus ook geen braampjes aan :wink: Je sustain blijft behouden en je kunt nog steeds snoeihard spelen......

Ik heb die graphtech dingen nog nooit gezien hoor, maar grafiet is toch zachter dan staal?



jah.... grafiet is harder dan staal. Het komt zelfs van het Griekse woord 'graphein' wat 'onoverwinbaar' betekent. Tsjah..... kheb grieks op school :wink:

Ja, wat het in het grieks betekent maakt me geen hol uit, die oude grieken speelden nog niet op fenders met callaham en graphtech zadeltjes, dus daar heb ik niks aan.

Maar ik las ergens hier op het forum dat snaren in het begin nogal inslijten die graphtech topnut, in staal slijt een snaar niet zomaar in, lijkt mij dan toch dat staal harder is?

Fenderstrat
25 maart 2005, 10:01
ik heb nou ferra glides van graftech,
dat is eigenlijk gewoon een stalen zadel met stukje grafiet onder de snaar, waardoor de snaren minder snel breken. i.p.v van elke week een nieuw setje is het nu om de 2 weken. Echte sustain verschillen heb ik nog niet gehoord, maar ze slijten wel iets sneller in, dan in mijn orginele strat-zadels. Een grafiete topkam vind k daarom ook niks.

Bluesbreaker
25 maart 2005, 13:37
ik heb nou ferra glides van graftech,
dat is eigenlijk gewoon een stalen zadel met stukje grafiet onder de snaar, waardoor de snaren minder snel breken. i.p.v van elke week een nieuw setje is het nu om de 2 weken. Echte sustain verschillen heb ik nog niet gehoord, maar ze slijten wel iets sneller in, dan in mijn orginele strat-zadels. Een grafiete topkam vind k daarom ook niks.

Ik zal eens een keer kijken naar die dingen, zoals je het omschrijft lijkt het wel ardig.

Fenderstrat
25 maart 2005, 19:13
In arnhem bij Piët guitars heb ik dat laten doen, 49.95 voor setje.

marcelthijssen
29 maart 2005, 17:38
heb zelf ook graphtechs op m'n strat gezet omdat ik veel snaren brak. Werkt perfect.... sustain is nog steeds goed.
Je amp iets harder zetten en proberen wat minder hard te raggen helpt natuurlijk ook.

marcel