PDA

View Full Version : Bram is aan de Fuzz (probe)



BramVersteeg
24 maart 2005, 16:10
Hoei, vandaag mijn Zvex FuzzProbe binnengekregen! :P Meteen uitproberen natuurlijk. Mijn bevindingen:

Ik had al eens een FuzzFactory (fuzzprobe is een fuzzfactory met enkel die plaat eraan, voor degenen die dat nog niet wisten) uitgeprobeerd en vond het een erg vet speeltje :wink: . Ik heb al een beetje zitten kloten met de instellingen en je kunt er alle kanten mee op. Van een dikke (normale) fuzz tot een knetterende radio! Wat me wel opviel is dat de probe beter reageerd op handen (en blote voeten :wink: ) dan op schoenen, maar dat verschil is niet super groot en is geen probleem.
De probe reageerd ook pas echt goed na de aanslag, dan gaat ie freaken. Tijdens het spelen(aanslaan) merk je enkel wat in volume en equalizing. Ik heb hem geprobeerd met een wah erná (fuzz voor de wah dus) wat een erg overdreven (maar wel vet) geluid gaf. Minder gain maar een enorme sweep. Het deed me erg denken aan dat maffe Shin Ei pedaal van Dirk_Hendrik.
Ik vond dat de wah toch beter op z'n plek stond vóór de Fuzz. Zodra je dan gaat wah-en met de Fuzz aan krijg je een heel maf geluid. Ik had de Fuzz vlak tegen de wah aan gezet en had mijn hak half over de probe (plaat) heen hangen om die ook te beïnvloeden. Het lijkt dan wel een soort fuzz/frequency analizer achtig geluid. Of net alsof de wah het expressiepedaal van de Fuzz is. Erg vet voor psycho solootjes in ieder geval. Ik ben een erg blij man met mijn nieuwe aanwinst! :P 8-) :cool:

Plaatjes komen eraan :wink: [/img]