PDA

View Full Version : Nieuwe gitaaren gekocht ( gibson explorer en yamaha rg ! )



rip_dd_04
24 maart 2005, 16:04
klote pc :-(

rip_dd_04
24 maart 2005, 16:04
Tsja ik heb de microbe goed te pakken !

nu met mijn eigen geld :D ? Dus niet dat van m'n ouders !!!
( voor mijn verhaal http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=49323&postdays=0&postorder=asc&start=60 )
Het is dus geworden , een gibson explorer en een yamaha rg , in totaal om iets minder dan 2200 € , allebij gekocht bij musicstore , Ik was niet van plan om te kopen , maar toen ik op de site zat , kon ik mij niet inhouden .Gisteren mijn gitaren binnengekregen. M'n ouders waren wel een beetje boos ( Nog geen maand geleden hebben ze me een hele set up gekocht :razz: , en het geld heb ik van m'n spaarboekje gehaald ) , maar dat is nu dat wel al overgewaaid

http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0000752-002.jpg
en
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0003739-001.jpg

Van m'n 3 gitaren vind ik nogaltijd de washburn de beste , dan de gibson en dan de yamaha (ookal zijn het 3 fantastische gitaren )

De yamaha klinkt imo het beste

De gibson is ook mooi wit ( mooier als op foto )

Ik ben weer een blije jongen :D
Mijn setup nu:

Washburn dimebag darell
Gibson explorer
Yamaha RG

Boss Gt 6

En marshall valvestate met 2 cabs ,

en mischien bestel ik volgende week nog een versterkertje ook voor te oefenen ( als het niet echt luid mag ) ik denk dat ik een crate gt 212 word , die is normaal gezien toch goed op laag volume nietwaar?

Wat vinden jullie van m'n nieuwe aanwinsten? ( ben zo trots :lol: )

Traai
24 maart 2005, 16:07
shit man, wat is die gibson mooi... hoeveel heb je voor die apart gekocht?
Mijn ouders zouden me doodslaan denk ik moest ik dat doen

Rock n' sad
24 maart 2005, 16:08
shit man, wat is die gibson mooi... hoeveel heb je voor die apart gekocht?
Mijn ouders zouden me doodslaan denk ik moest ik dat doen

Ik weet natuurlijk niet wat hij eraan gegeven heeft , maar die kosten normaal gezien rond de 1300 euro

Rock n' sad
24 maart 2005, 16:11
shit man, wat is die gibson mooi... hoeveel heb je voor die apart gekocht?
Mijn ouders zouden me doodslaan denk ik moest ik dat doen

gekeken op musicstore :

1175 voor de gibson ( zoeken bij heavy en dan gibson ) en 999 voor de yamaha ( strats en dan yamaha )

Www.musicstore.com :D

rip_dd_04
24 maart 2005, 16:13
shit man, wat is die gibson mooi... hoeveel heb je voor die apart gekocht?
Mijn ouders zouden me doodslaan denk ik moest ik dat doen

gekeken op musicstore :

1175 voor de gibson ( zoeken bij heavy en dan gibson ) en 999 voor de yamaha ( strats en dan yamaha )

Www.musicstore.com :D

correct !

Shaggy
24 maart 2005, 16:53
wow, die yamaha ziet er erg mooi uit.

Ik benieuwd naar wat soundfiles.. opnemen en laten horen in sounds


en schiet op :razz:

GuitarMaster
24 maart 2005, 17:02
Ziet er erg goed uit, ik had alleen als ik jou was 1 gitaar en 1 versterker gekocht.

BartL
24 maart 2005, 17:12
Heb je nou die versterker nog terug kunnen ruilen tegen een ENGL screamer of niet? (Sorry, ik ben te lui om het verhaal helemaal te lezen.)

Uiteraard zijn het hele mooie gitaren hoor! Geen slecht woord daarover...

Maar waarom koop je (als 16 jarige) binnen 2 maanden voor 4000 euro aan spullen? Ik denk eerlijk gezegd dat je daar een beetje spijt van gaat krijgen over een paar maandjes...

No offence....je mag met je geld doen wat jij wil :)


Mooie Gibson idd :-D :zz:

rip_dd_04
24 maart 2005, 17:21
Heb je nou die versterker nog terug kunnen ruilen tegen een ENGL screamer of niet? (Sorry, ik ben te lui om het verhaal helemaal te lezen.)

Uiteraard zijn het hele mooie gitaren hoor! Geen slecht woord daarover...

Maar waarom koop je (als 16 jarige) binnen 2 maanden voor 4000 euro aan spullen? Ik denk eerlijk gezegd dat je daar een beetje spijt van gaat krijgen over een paar maandjes...

No offence....je mag met je geld doen wat jij wil :)


Mooie Gibson idd :-D :zz:

Eh nee , ik heb hem niet geruild enzo , ik had gebeld enzo naar de winkel en dat mocht enzo , maar dan begonnen mijn ouders stom te doen dat ik dat daar maar moest geweten hebben op voorhad en dat ik maar moet blij zijn met wat ik heb

Slecht is die marshall toch niet vind ik :cool:

Fumi SG
24 maart 2005, 17:22
hoe kom jij aan je geld?? :o Eerst een redelijk lijpe set-up gekocht, twee maanden later en vette Gibson + dure Yamaha en dan zegt ie nog: "ach... ik denk dat ik me volgende week nog een versterker koop om op te oefenen"

Waarom heb je trouwens een stack gekocht en niet meteen een leuke buizencombo?? Hoefde die nieuwe versterker van volgende week ook niet...... had er nog wel een 2e hands Les Paul gekund :wink:

Dreamer_Ur
24 maart 2005, 17:24
upperclass materialisme. kopen kopen kopen
je krijgt zeker ook alvast 3 auto's op je 17e?

BartL
24 maart 2005, 17:29
maar dan begonnen mijn ouders stom te doen dat ik dat daar maar moest geweten hebben op voorhad en dat ik maar moet blij zijn met wat ik heb

Ik ken je ouders niet en wil ze niet aanvallen oid, maar dit is echt de dikste bullshit die ik ooit heb gehoord.

"Nee, je mag ze niet ruilen voor iets beters." :???: :???: :???: :???: :???:

ae
24 maart 2005, 17:36
Hoelang speel je al? Ik kan niet begrijpen waar 3 gitaren voor nodig zijn op je 16e ook al heb je veel geld :razz:

rip_dd_04
24 maart 2005, 17:41
iets van een maand echt proffesioneel , en al een jaartje ofzo op m'n vaders gitaar

grayfink
24 maart 2005, 17:42
Als mijn zoon over 15 jaar geld van zijn spaarrekening een soortgelijke aankoop doet, sla ik hem bont en blauw en breek die gitaren doormidden. (En ik heb nog nooooooooooit een vinger uitgestoken naar mijn kind).
"Deze keer van mijn eigen geld" Zelf verdiend of zelf gekregen van je ouders? Laat me niet lachen...


(Sorry hoor, papa spreekt)

N.B. Toen ik 17 was kreeg ik van mijn ouders een afgeragde Ibanez stratocaster kopie van fl 500 (€ 230). 23 jaar later heb ik hem nog steeds en ben er nog steeds blij mee

Fumi SG
24 maart 2005, 17:43
maar dan begonnen mijn ouders stom te doen dat ik dat daar maar moest geweten hebben op voorhad en dat ik maar moet blij zijn met wat ik heb

Ik ken je ouders niet en wil ze niet aanvallen oid, maar dit is echt de dikste bullshit die ik ooit heb gehoord.

"Nee, je mag ze niet ruilen voor iets beters." :???: :???: :???: :???: :???:

je bent idd te lui om het hele verhaal te lezen :razz: Hij heeft z'n spul gekocht in Frankrijk..... kan me voorstellen dat z'n ouders niet helemaal terug willen om die stack (die toch al niet verkeerd is toch??) "ff" te ruilen tegen een ENGL Screamer :wink:

vester86
24 maart 2005, 17:44
iets van een maand echt proffesioneel , en al een jaartje ofzo op m'n vaders gitaar

:razz: :razz: :razz: :razz:



Hoelang speel je al? Ik kan niet begrijpen waar 3 gitaren voor nodig zijn op je 16e

Iedere gitaar klinkt anders (tenzij je 2 dezelfde neemt, en zelfs dan niet) dus 3 gitaren vind ik niet raar.... dat heb ik zelf ook en ben "slechts" 2 jaar ouder dan 16.
Maar t wordt een ander verhaal als je pas een maand "serieus" speelt

Fumi SG
24 maart 2005, 17:44
iets van een maand echt proffesioneel , en al een jaartje ofzo op m'n vaders gitaar

Verdien jij je geld ermee?? :roll:

Wormaap
24 maart 2005, 17:45
Mag ik jouw ouders een weekje lenen? :-D
Even maar zeggen wat volgens mij bij de helft van de mensen hier onderhuids wel zit: Ik ben echt fokking jaloers dat je ouders je een setup van 2k sponsoren, en dat je zo even 2k kan vrijmaken om er nog wat bij te kopen :o Niet dat je nu uiteindelijk veel duurdere gear hebt staan dan ik, maar ik heb er 2 jaar voor gewerkt, dus da's toch wel anders (al ben ik er wel trots op :-D)
Anyway: Ik hoop voor je dat je het nog lang een leuke hobby gaat blijven vinden, want anders is dit natuurlijk doodzonde, en verder: Feli met een hoop érg coole spulletjes :-D

vester86
24 maart 2005, 17:47
anders wil ik wel e.e.a. overkopen hoor, als ie het geen leuke hobby meer vind over 2 maanden

Dreamer_Ur
24 maart 2005, 17:53
jaloezie valt wel mee denk ik.. ik heb zelf duurder (en meer) spul inmiddels, maar ik denk wel stiekem; (verwend kreng!)
als je er echt ZELF voor zou hebben gewerkt (wat ik uit zn verhaal niet kan opmaken), dan waardeer je het toch veel meer? het lijkt me duidelijk dat die jongen gewoon nog niet met geld kan omgaan, no matter wat voor bedrag het was. als hij zei dat ie 3 squiers had gekocht dan had ik hetzelfde gedacht als nu.

"Als mijn zoon over 15 jaar geld van zijn spaarrekening een soortgelijke aankoop doet, sla ik hem bont en blauw en breek die gitaren doormidden. (En ik heb nog nooooooooooit een vinger uitgestoken naar mijn kind).
"Deze keer van mijn eigen geld" Zelf verdiend of zelf gekregen van je ouders? Laat me niet lachen... "

helemaal mee eens! als mijn zoontje dit over 14 jaar zou flikken... pfoe.. laat ik er maar niet over nadenken, ik houd (tot de pubertijd) van mn zoontje :D

J.J. Kay
24 maart 2005, 18:05
firefox bug!

J.J. Kay
24 maart 2005, 18:05
Tsja, beetje jammer dat het niet zijn eigen geld is. Wanneer je er voor moet werken dan waardeer je alles veel meer. Ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die alles vroeger alles van pap en mam kregen. (Audi A3, Golf GTI etc.) Roekeloos met spullen omgaan en de waarde totaal niet inzien waren het gevolg.
Je ouders zouden alleen eens goed in de spiegel moeten kijken.
Ik kan alleen maar zeggen dat wanneer je compleet op eigen benen staat het wel gaat merken. Dan is de wereld ineens een stuk harder voor je.

Oja, ....Beetje pimpen met je gear op een forum maakt bij mij geen indruk hoor vrind.

J.J. Kay
24 maart 2005, 18:06
Tsja, beetje jammer dat het niet zijn eigen geld is. Wanneer je er voor moet werken dan waardeer je alles veel meer. Ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die alles vroeger alles van pap en mam kregen. (Audi A3, Golf GTI etc.) Roekeloos met spullen omgaan en de waarde totaal niet inzien waren het gevolg.
Je ouders zouden alleen eens goed in de spiegel moeten kijken.
Ik kan alleen maar zeggen dat wanneer je compleet op eigen benen staat het wel gaat merken. Dan is de wereld ineens een stuk harder voor je.

Oja, ....Beetje pimpen met je gear op een forum maakt bij mij geen indruk hoor vrind.

BLOK182
24 maart 2005, 18:08
Toen ik zo oud was (2 jaar terug :D ) speelde ik ook PRS, maar daar heb ik me een jaar de tyfus voor gewerkt, voor al mun spul trouwens :razz: Niettemin gefeliciteerd met tof spul!

marter544
24 maart 2005, 18:22
Jezus he, had je geld over? Dit snap ik dus echt niet, je hebt net een "beginnersetje" van 2000 euro, koop je nou nog voor 2200 aan junk, en straks nog een versterker? Kun je beter eerst goed leren spelen! Neem van dat geld dan meer gitaarlessen ofzo( ik wil niet zeggen dat je slecht speelt, ik heb het nog nooit gehoord, maar omdat je nog maar 2 maanden je eigen gitaar hebt).
Mijn eerste, en enige, gitaar is een ibanez van 250 euro, en ik ben daar blij mee.

marter544
24 maart 2005, 18:23
Jezus he, had je geld over? Dit snap ik dus echt niet, je hebt net een "beginnersetje" van 2000 euro, koop je nou nog voor 2200 aan junk, en straks nog een versterker? Kun je beter eerst goed leren spelen! Neem van dat geld dan meer gitaarlessen ofzo( ik wil niet zeggen dat je slecht speelt, ik heb het nog nooit gehoord, maar omdat je nog maar 2 maanden je eigen gitaar hebt).
Mijn eerste, en enige, gitaar is een ibanez van 250 euro, en ik ben daar blij mee.

Ritch
24 maart 2005, 18:47
iets van een maand echt proffesioneel , en al een jaartje ofzo op m'n vaders gitaar

Als 16 jarige en pas 1 jaar gitaarspelend een Gibson gekocht?! :o Damn, toen speelde ik nog op m'n cheape beginnersgitaar :-? en ik hou mijn spaargeld mooi voor belangrijkere dingen dan gear. Eerst maar eens dat steeds duurder ***rijbewijs halen van m'n spaargeld. Dát is nog eens nuttig besteed. Natuurlijk is goeie geaar belangrijk, maar als je pas één jaar (les) speelt vind ik dat sterk overdreven 2 gitaren van elk dik 1000 euro :-?

Ritch
24 maart 2005, 18:47
iets van een maand echt proffesioneel , en al een jaartje ofzo op m'n vaders gitaar

Als 16 jarige en pas 1 jaar gitaarspelend een Gibson gekocht?! :o Damn, toen speelde ik nog op m'n cheape beginnersgitaar :-? en ik hou mijn spaargeld mooi voor belangrijkere dingen dan gear. Eerst maar eens dat steeds duurder ***rijbewijs halen van m'n spaargeld. Dát is nog eens nuttig besteed. Natuurlijk is goeie geaar belangrijk, maar als je pas één jaar (les) speelt vind ik dat sterk overdreven 2 gitaren van elk dik 1000 euro :-?

Anders Destium
24 maart 2005, 19:01
Gefeliciteerd, mooie gitaren en welkom in de wereld die GAS heet :lol:

Je kunt IMO beter gelijk op mooi spul beginnen (dat is voordeliger dan beginnerssetjes enzo), ik begrijp de reacties niet zo goed :-?

Rock n' sad
24 maart 2005, 19:10
eerlijk gezegd vind ik niet dat je het minder zou waarderen en respecteren als je het van je ouders hebt gekregen , mischien ben je ze wel dankbaar
en hij zei dat het van z'n spaarboekje was , ik weet niet of dat een losse of vaste rekening is , maar het zou toch perfect kunnen dat je als 16 jarige al 2000€ hebt gespaard
Moest ik niet vanaf m'n 12de cd's , t-shirts , dvd's ,concert tickets , cd spelers... als een gek gekocht hebben , had ik nu ook al gibson :D

Ben zelf 16 en heb vorig jaar als 15 jarige een prs santana se gekocht dat ik verdient heb met m'n vakantiegeld ,
en daarvoor als 14 jarige had ik een ltd en line 6 gekocht door een half jaar te sparen

Mijn probleem was dat ik alles weer redelijk snel verkoop ( tenzij als ik er waarde aan hecht , of als ik het zodanig onverkoopbaar gemaakt heb :D )

Anders Destium
24 maart 2005, 19:22
Dat is ook het probleem van het internet en alle info die je nu hebt, GAS wordt je aangepraat :wink:

Ik heb jaren op dezelfde spullen gespeeld zonder ook maar de aandrang te voelen om nieuwe dingen te kopen, maar toen dat begon was het einde zoek (nog steeds trouwens :oops: :D )

GuitarMaster
24 maart 2005, 19:26
Gefeliciteerd, mooie gitaren en welkom in de wereld die GAS heet :lol:

Je kunt IMO beter gelijk op mooi spul beginnen (dat is voordeliger dan beginnerssetjes enzo), ik begrijp de reacties niet zo goed :-?

Doe normaal man, ik ben het met je eens dat je beter op kwaliteitsspul kan beginnen, maar om dat in een paar maanden er gelijk maar 4000 euro tegenaan te smijten (waarschijnlijk zonder je te documenteren) is echt niet normaal.

Orpheo
24 maart 2005, 19:51
Gefeliciteerd, mooie gitaren en welkom in de wereld die GAS heet :lol:

Je kunt IMO beter gelijk op mooi spul beginnen (dat is voordeliger dan beginnerssetjes enzo), ik begrijp de reacties niet zo goed :-?

Doe normaal man, ik ben het met je eens dat je beter op kwaliteitsspul kan beginnen, maar om dat in een paar maanden er gelijk maar 4000 euro tegenaan te smijten (waarschijnlijk zonder je te documenteren) is echt niet normaal.

ik heb het met jullie beiden gedeeltelijk eens. je kunt beter op goed spul beginnen, maar niet gelijk op bv een Gibson les paul customshop of een Dean USA hardtail. gewoon een goeie bak, met goeie amp, maar ook weer geen Bogner Shiva of Mesa Stiletto.

Imo leer je dann ook niet een goeie tone uit je vingers te halen, maar leer je alleen hoe je amp en gitaar te bewerken tot er een acceptabele tone uit komt. maar goed, thats me....(en nee, geen jaloezie, omdat mijn gear ook al behoooorlijk goed is.....)

strattie
24 maart 2005, 19:51
maaarrrr hij speelt wel al 1 maand professioneel!
















































:-D

andoni
24 maart 2005, 20:18
define 'professioneel' :roll:


Kijk mij kan het geen zak spelen waar iemand anders op speelt, maar ik ben van mening dat je je kinderen niet vroeg genoeg kan leren dat om iets te bereiken of bezitten je ervoor zal moeten werken. Op mijn 16e had ik een Squier waarvan de slagplaat begon bol te staan en een 10 Watt oefenampje. Wat was ik blij toen ik genoeg geld had om een jaar later een Line6 Spider te kopen. En ik speel nog steeds op 'slechts" mijn 2e gitaar, een ESP/LTD Viper. En op mijn 20e heb ik mijn eerste buizen half stack, waar ik nog steeds met mijn Viper over speel. En wat zou ik graag een wat gevarieerder gitaaraanbod hebben. Maar wat ben ik blij dat ik met deze eenzijdige setup vanalle genres heb leren spelen. Beginnen metallen op een Squier strat (single coils :o), achteraf beginnen bluesen op een ESP Viper..., en ja idd toon zit voor een groot deel in je vingers, dat is de les die ik hieruit getrokken heb! Hoe gaat dat menneke deze les leren met zijn ubersetup? Ik wil niet jaloers overkomen, maar is dit het beste voor je als gitarist en als mens?

Ten 2e vind ik je aankopen maar weinig gemotiveerd. Een Valvestate stack :???: Koop dan ineens een lekker tube combootje. en dan een vader die gitarist is, heeft je vader je dan niet ingelicht over de superioriteit van een Engl tegenover een Valvestate? :???:

Fumi SG
24 maart 2005, 20:35
.....Natuurlijk is goeie geaar belangrijk, maar als je pas één jaar (les) speelt vind ik dat sterk overdreven 2 gitaren van elk dik 1000 euro

hij speelt één jaar heeft al 3 gitaren hoor..... :roll:

Hankey
24 maart 2005, 22:15
define 'professioneel'


Professioneel ben je als je geld verdient met hetgeen waar je professioneel in bent...

sickpunk
24 maart 2005, 22:25
achjah.... ieder z'n eigen ding... ik heb het zelfde geld in m'n CD kast staan... heb ik er spijt van? mwa,... bij nader inzien was een auto handiger geweest dan 20 CD's in de maand :P

maar sorry... dit vind ik echt sick... jaloers? mwa als het bassen waren geweest :P neen niet echt dus! maar sorry hoor 1 jaar spelen, en dan 4K aan spullen? en nog heel rustig zeggen "mwa koop volgende maand maybe nog wat"... sorry hoor maar ik vind het erg knap als je zoveel geld bij elkaar spaart... pa advocaat? chirurg?

ToTaL FaKe
24 maart 2005, 22:30
denk dat hij pimp is...

pol
25 maart 2005, 09:14
och ja, hoe zou je zelf zijn als je rijke ouders had :-D
ik heb mijn eerste versterker en gitaar ook gewoon gekregen van mijn ouders, ben ze daar nog steeds erg dankbaar voor, en dat was toen ook geen goedkoop rommel (gibson sg, marshall 1960a, en een jcm900 sl-x)
zelf had ik nog wel een 500 verdiend met werken thuis op de boerderij. maar in totaal was dit ook al een 2000 euro.
Maar om zo snel nog effe 2 gitaren bij te kopen, da's redelijk onzinnig, en een beetje overdreven impulsief, jij kunt duidelijk niet met geld om.
Lijkt me sterk dat je als 16 jarige eigen geld hebt, geld dat je ouders op je rekening hebben gezet is niet echt iets wat je zelf hebt verdiend he.

heb je zelf ook echt iets moeten doen voor dat geld, ik denk het niet.

ijzerbroot1
25 maart 2005, 09:48
Goh....dit roept wel wat reacties op. Euh....valt er nou niemand iets op? Kijk eens naar die foto's , die kan ik ook zo van internet afrossen en hierneer gooien. Mooi verhaal erbij en vervolgens met een brede grijns achterover leunen en toezien hoe iedereen uit zijn fontanelletje gaat hier.........wel aardig gevonden trouwens.

ijzerbroot1
25 maart 2005, 09:48
Goh....dit roept wel wat reacties op. Euh....valt er nou niemand iets op? Kijk eens naar die foto's , die kan ik ook zo van internet afrossen en hierneer gooien. Mooi verhaal erbij en vervolgens met een brede grijns achterover leunen en toezien hoe iedereen uit zijn fontanelletje gaat hier.........wel aardig gevonden trouwens.

andoni
25 maart 2005, 09:58
Goh....dit roept wel wat reacties op. Euh....valt er nou niemand iets op? Kijk eens naar die foto's , die kan ik ook zo van internet afrossen en hierneer gooien. Mooi verhaal erbij en vervolgens met een brede grijns achterover leunen en toezien hoe iedereen uit zijn fontanelletje gaat hier.........wel aardig gevonden trouwens.

Nee want dan zeg je niet dat je een Valvestate full stack hebt gekocht :p

jorrit
25 maart 2005, 10:26
haha daar heb je gelijk in....

ach eerst dacht ik ook van wtf! 1 maand electrisch spelen en dan eerst van je ouders een erg mooie beginnersset krijgen... en dan nog voor 2000 er bij kopen.... maar jah als ie het geld heeft... ik had het dan waarschijlijk ook gedaan :D

dr zijn volgens mij een aantal mensen die stiekum ergens jalours zijn en graag ook die shit willen hebben... wat dan weer erg terecht zou zijn...(op de amp na :wink: )

jorrit
25 maart 2005, 10:26
haha daar heb je gelijk in....

ach eerst dacht ik ook van wtf! 1 maand electrisch spelen en dan eerst van je ouders een erg mooie beginnersset krijgen... en dan nog voor 2000 er bij kopen.... maar jah als ie het geld heeft... ik had het dan waarschijnlijk ook gedaan :D

dr zijn volgens mij een aantal mensen die stiekum ergens jalours zijn en graag ook die shit willen hebben... wat dan weer erg terecht zou zijn...(op de amp na :wink: )

iam
25 maart 2005, 14:44
komaan je gelooft dit toch niet?
is volgens mij iemand die een 'grapje' wil uithalen


als 16jarige kan je (hier in belgie tenminste) NIETS van je spaarrekening halen zonder toestemming van de ouders

hij heeft via internet besteld, creditcards lijken me ook erg vaag voor een 16jarige




my 2cents

Fumi SG
25 maart 2005, 17:04
Goh....dit roept wel wat reacties op. Euh....valt er nou niemand iets op? Kijk eens naar die foto's , die kan ik ook zo van internet afrossen en hierneer gooien. Mooi verhaal erbij en vervolgens met een brede grijns achterover leunen en toezien hoe iedereen uit zijn fontanelletje gaat hier.........wel aardig gevonden trouwens.

Nee want dan zeg je niet dat je een Valvestate full stack hebt gekocht :p

+1..... maar dan nog, hij maakt zich in mijn ogen een beetje belachelijk hoor. Ik zou het dan heel anders aanpakken :wink:

vester86
25 maart 2005, 23:56
Als ie het inderdaad doet om te kutten, dan heeft ie het toch aardig goed gedaan....

geef toe

GuitarMaster
25 maart 2005, 23:59
komaan je gelooft dit toch niet?
is volgens mij iemand die een 'grapje' wil uithalen


als 16jarige kan je (hier in belgie tenminste) NIETS van je spaarrekening halen zonder toestemming van de ouders

hij heeft via internet besteld, creditcards lijken me ook erg vaag voor een 16jarige




my 2cents

Er bestaan ook mensen met hele vreemde ouders...

Ic3gl0vE
26 maart 2005, 00:19
Lijkt me sterk dat je als 16 jarige eigen geld hebt, geld dat je ouders op je rekening hebben gezet is niet echt iets wat je zelf hebt verdiend he.



Als je op je 11e begint met folders rondbrengen, op je 13e 3 wijken loopt en bijna niks uitgeeft, kom je er wel hoor :)

Moet je alleen wel een beetje kunnen doorzetten want leuk is het niet.
Maar goed, ik ben nu 17, heb behalve m'n beginnersset en m'n mengpaneeltje al m'n gear zelf gekocht van zelf verdiend geld.

Neemt niet weg dat ik niet van de topicstarter begrijp dat 'ie zo veel uit geeft in zo weinig tijd. Maar goed, misschien is't wel een fake.

Hankey
26 maart 2005, 01:10
haha daar heb je gelijk in....
dr zijn volgens mij een aantal mensen die stiekum ergens jalours zijn en graag ook die shit willen hebben... wat dan weer erg terecht zou zijn...(op de amp na :wink: )

Ik zou niet zozeer de shit willen hebben, maar wel het geld wat hij er aan uit heeft gegeven :P

Ik zou er alleen andere spullen van kopen, zoals een leuke ENGL en nog een Godin (of 2)... Als de TS geen troll is en gewoon de waarheid spreekt heeft ie iig geen miskoop gedaan (op de amp na ;)). Die dingen blijven redelijk waardevast en mocht hij besluiten te stoppen kan ie alles alsnog met weinig verlies weer doorverkopen...

Wormaap
26 maart 2005, 01:15
Euhm... Nieuwe gitaren zijn NIET waardevast. Zodra'ie niet rechtstreeks uit de winkel komt (hoeft nog nieteens op gespeeld te zijn, als'ie maar 2ehands te noemen is) ben je zo al 1/3e van de waarde kwijt. Mensen die 2ehands kopen willen daardoor goedkoop uit zijn ;)
Als'ie eenmaal 2ehands is verlies je er inderdaad niet veel meer op (meestal niets zelfs)

Hankey
26 maart 2005, 02:15
Euhm... Nieuwe gitaren zijn NIET waardevast. Zodra'ie niet rechtstreeks uit de winkel komt (hoeft nog nieteens op gespeeld te zijn, als'ie maar 2ehands te noemen is) ben je zo al 1/3e van de waarde kwijt. Mensen die 2ehands kopen willen daardoor goedkoop uit zijn ;)
Als'ie eenmaal 2ehands is verlies je er inderdaad niet veel meer op (meestal niets zelfs)

Mwah, gitaren zijn een stuk waardevaster dan bv. computers of auto's. Computers kan je na gemiddeld drie jaar gewoon afschrijven (als in: nix meer waard) en auto's verliezen direct na aankoop al honderden euro's aan waarde (tenzij je een exclusief model hebt ofzo)...

Bij gitaren verlies je in eerste instantie wel wat euro's, maar de waarde gaat niet lineair omlaag in de loop van de tijd ofsjo. Vooral die Dime gitaar kan zelfs in de toekomst nog wel eens in waarde gaan toenemen...

En de TS zit in een financiele situatie waarin dat verlies niet echt erg zal zijn lijkt mij :P

Anders Destium
26 maart 2005, 07:37
Laat ik het zo zeggen: als je rijk wilt worden moet je niet eerst een heleboel gitaren kopen :wink: Tenzij je al rijk bent en bijvoorbeeld een stapel oude Gibsons, Fenders (en nu ook 86-87er PRSen) kunt betalen.