PDA

View Full Version : BOSS PCM-5 Power supply/Master Switch



up-guitarman
24 maart 2005, 14:00
test

up-guitarman
24 maart 2005, 14:04
Ik heb net een aanbieding gekregen; BOSS PCM-5 voor 20 Euro ...
Nu, ik vind nergens info over de PCM-5, wel over de PSM-5.
Deze dus;
http://www.chrisguitars.com/boss-psm5-040510.jpg

Dus vroeg ik me af of dit geen vergissing was in die aanbieding... Of bestaat die PCM-5 echt en wat zijn dan de verschillen met die PSM-5 ???

Oh ja, is 20 Euro een mooie prijs voor dat ding (hoop dat er niemand meer bied, is op ebay dus jah, kan nog zwaar de hoogte in gaan ma jah, zullen wel zien ...)[/img]

Phyrexian
24 maart 2005, 14:26
Alles, maar dan echt alles, over de compacte Boss pedalen...
http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/psm5.xml

up-guitarman
24 maart 2005, 14:35
Die had ik al gevonden, maar wederom niets over een PCM-5, enkel de PSM-5 wordt vermeld ... Dus heb ik nog steeds niet echt iets aan ...

Dus mijn vraag blijft dezelfde, is die PCM een vergissing of bestaat hij echt en wat zijn de verschillen ???

Mark S
24 maart 2005, 14:38
Die PSM-5 heeft als extra een effectloop waardoor je in feite 2 schakelbare loops kan creëren, dit is m.n. handig voor solo/rhythm toepassingen.

Ik heb waarschijnlijk die andere (boven op zolder in de 'overbodig' kist, die trouwens steeds voller wordt maar dit terzijde) Ik weet het type niet uit mijn hoofd maar daarmee kon je alleen 1 loop aan en uit zetten.

skanky
24 maart 2005, 14:40
Boss kennende zal het vast geen true bypass effectloop zijn. :lol:

up-guitarman
24 maart 2005, 14:50
Die PSM-5 heeft als extra een effectloop waardoor je in feite 2 schakelbare loops kan creëren, dit is m.n. handig voor solo/rhythm toepassingen.

Ik heb waarschijnlijk die andere (boven op zolder in de 'overbodig' kist, die trouwens steeds voller wordt maar dit terzijde) Ik weet het type niet uit mijn hoofd maar daarmee kon je alleen 1 loop aan en uit zetten.

Bedoel je met die andere dan de PCM-5 ??? En kan je dan het verschil wat gedetailleerder uitleggen, want ik ben niet helemaal mee ...
Dit is de beschrijving die ik kreeg van de verkoper:

Up for a auction is a used effect pedal of Boss: POWER SUPPLY / MASTER SWITCH PCM-5
The pedal looks good and still works perfectly!!! Comes in handy when you got a lof boss pedals, you can provide power for up to six pedals and loop all you effects through this unit.

Lijkt mij dezelfde beschrijving als bij zo'n PSM-5, of niet ???

Jeroenvanhulsteijn
24 maart 2005, 15:16
ik heb ook zo'n psm liggen hier. Maar als ik het goed begrijp is het gewoon een bypass doosje? Niet meer niet minder? Want het ding loopt nog altijd op externe voeding.

Jeroenvanhulsteijn
24 maart 2005, 15:20
hm, zit trouwens een hoop electronica in voor een gewone bypass doos.

up-guitarman
24 maart 2005, 16:10
ik heb ook zo'n psm liggen hier. Maar als ik het goed begrijp is het gewoon een bypass doosje? Niet meer niet minder? Want het ding loopt nog altijd op externe voeding.

Een bypass, voor een loop te maken neem ik aan dan ...
En externe voeding = waar maar kan hij ook andere pedalen voeden ?

Jap
24 maart 2005, 16:12
Je kunt met de psm-5 ook b.v. met 1 gitaar op 2 versterkers spelen (niet tegelijk), en (eigelijk hetzelfde principe) het bijvoorbeeld gebruiken om van de versterker te switchen naar je stemapparaatje :lol:

amon
24 maart 2005, 17:12
ik hebv de psm5, handig dingetje voor vanalles.
Ik gebruik hem oa om te schakelen tussen mn 'rack' aparatuur en mn pedalenbak, om te kijken of mn pedalen tone sucken: de reeks in de loop hangen en kijken of er verschil hoorbaar is, voor vanalles....
En hij voedt ook nog eens een paar andere pedalen op mn board (zonder board), dus prima dingetje, handig.

De pcm5 heb ik nog nooit van gehoord overigens, maar ik denk dat je voor die 20 euro geen miskoop kunt doen. Ik heb mijn psm gekocht voor 50 euro incl daisy-chain, adapter en nog wat patchkabeltjes.

up-guitarman
24 maart 2005, 17:21
OK, het begint er meer en meer op te lijken dat het een vergissing is of zo. De beschrijving komt nl. erg overeen met de beschrijving van een PSM-5. Wat denken jullie ???

Ik denk dus dat ik het maar gewoon ga doen, nog wel even afwachten tot de bieding bijna op zijn einde is en dan bieden. Ik heb de verkoper ook gemaild met mijn vraag en hoop dus snel antwoord te krijgen.

Als iemand nog iets weet over een toch eventueel bestaande PCM-5 kan hij/zij hier nog zijn ding kwijt.

Robbert
24 maart 2005, 17:23
OK, het begint er meer en meer op te lijken dat het een vergissing is of zo. De beschrijving komt nl. erg overeen met de beschrijving van een PSM-5. Wat denken jullie ???

Ik denk dus dat ik het maar gewoon ga doen, nog wel even afwachten tot de bieding bijna op zijn einde is en dan bieden. Ik heb de verkoper ook gemaild met mijn vraag en hoop dus snel antwoord te krijgen.

Als iemand nog iets weet over een toch eventueel bestaande PCM-5 kan hij/zij hier nog zijn ding kwijt.

Er bestaat geen PCM powersupply/masterswitch. Wel een PSM 5.

Dirk_Hendrik
24 maart 2005, 18:06
Niet zeiken, kopen. Voor 20 euro raak je em altijd met winst kwijt!

up-guitarman
24 maart 2005, 18:28
Niet zeiken, kopen. Voor 20 euro raak je em altijd met winst kwijt!

:razz: OK, begrepen :lol:

Ik wacht wel nog even op de reactie van de verkoper, maar wss doe ik het wel !!!

up-guitarman
25 maart 2005, 16:19
Hey, het was dus een vergissing van de verkoper. Het is dus een PSM-5, ik denk wel dat ik het ga doen dus, lijkt me een zeer handig dingetje. Daisy chain zit er wel niet meer bij, dus denk dat ik zo'n Ibanez chain ga halen dan.
(kan ik hem ineens gebruiken als loop voor mijn cry baby, dan zuigt die al geen toon meer)

Btw, zou ik met die PSM zowel de effecten in de loop van mijn amp als de pedalen tussen amp en gitaar kunnen voeden ???

amon
25 maart 2005, 19:17
tuurlijk, als je daisychain maar lang genoeg is, daar heb ik wat problemen mee....

phx
25 maart 2005, 19:47
ik heb hem al jaren, gebruik hem alleen niet meer. Houd hem als backup, indien mijn tu2 (die ook als powersupply werkt) er mee ophoudt.

up-guitarman
26 maart 2005, 13:57
Mm, nice !!!
Nog een vraagje; Als ik nu een adapter van 1000mA op de PSM hang, geeft hij dan ook 1000mA (-hetgene hij zelf verbruikt) door aan de daisy chain ???

En als ik een gewone ongestabiliseerde adapter gebruik, maakt de psm er dan een gestabiliseerde voeding van ??? Of moet ik echt een gestabiliseerde voeding naar de psm sturen ???

Mark S
27 maart 2005, 12:44
ff gecheckt maar ik heb dus ook gewoon de PSM-5 :oops:

ik heb het ding al zeker 15 jaar dus ik was eigenlijk vergeten hoe het eruit zag...

Robbert
27 maart 2005, 22:14
Mm, nice !!!
Nog een vraagje; Als ik nu een adapter van 1000mA op de PSM hang, geeft hij dan ook 1000mA (-hetgene hij zelf verbruikt) door aan de daisy chain ???

En als ik een gewone ongestabiliseerde adapter gebruik, maakt de psm er dan een gestabiliseerde voeding van ??? Of moet ik echt een gestabiliseerde voeding naar de psm sturen ???

Volgens mij issie gelimiteerd tot 200 mA