PDA

View Full Version : [Bluesrock] Bouke's bandje met covertje



Bouke
24 maart 2005, 12:17
Hey,

Ik dacht, kom laat ik weer eens wat posten :D

Gisteravond met een nieuw liedeke begonnen met de band. Covertje van So it's like that van Joe Bonamassa. Opgenomen met een stereomicje naar een laptop in ons repetitiehokje dus verwacht geen mixingdesk kwaliteit :D

Nummer is nog niet waar het zijn moet, maar als startpunt gaat het wel. De zang moet nog wat soepeler evenals.. de rest eigenlijk :D

Gitaarsound: tele > EQ7 (helaas had niet gemoeten) > barber LTD > SuperReverb

Nou ja, geef maar wat sturend commentaar zou ik zeggen...

http://www.lbbb.nl/music/LBBB_17-So_its_like_that.wma (rechtermuisknop > opslaan als... - link klikken werkt bij mij in Firefox niet goed, in IE wel)

Groets,

Boukelien

Mark S
24 maart 2005, 13:41
Toen het toetsensolootje begon dacht ik dat er een mobieltje afging :lol:

voor de rest puik hoor, jullie komen er wel!

LuukieRayVaughan
24 maart 2005, 14:50
Klinkt vet man
Persoonlijk hou ik niet van het geluid van die keyboard solo
maar toch erg vet

Jax
24 maart 2005, 19:34
Bouke, ik sta altijd versteld van je ongelofelijk bluesy sound. Het klinkt gewoon echt goed. Ga zo door, zou ik zeggen!

Gert-Jan
25 maart 2005, 07:42
Dit klinkt heel erg OK. Lekkere sound die gitaar!!

Harald
25 maart 2005, 07:55
Klinkt niet verkeerd. Ken het origineel niet, maar voor mij werkt die piano niet. Je hoort nu wel de hele tijd wat, maar je kunt onmogelijk horen wat hij doet. Alsof er iemand mee zit te oefenen. Bij de solo is hij dan wel te horen maar het geluid is erg dun vergeleken bij de rest. Als de toetsenist ook orgelpartijen speelt zou ik het eens met een vette orgelsound proberen.

Bouke
25 maart 2005, 09:31
Hey heren,

Bedankt voor jullie reacties. Zoals gezegd is dit een prillle repetitiehokopname. Op de een of andere manier moet de piano altijd loeihard over de installatie staan wil er ook maar iets op de opname terecht komen :D. Verder ben ik het met Harald eens dat orgel hier beter bij zou werken. Echter onze pianist speelt wel hammond maar vindt dat niet zo leuk als piano, dus komt er helaas steeds minder hammond aan te pas. :( Maar goed, we sleutelen wel een beetje verder aan dit liedje. Vanavond maar even live proberen en kijken of het voor publiek werkt. Zoniet dan is het exit van de setlist voor het liedje :D Misschien een idee om het in het echt ook met een mobieltje te doen, zoals Mark al dacht te horen :D

Ik zal kijken of we over een paar weken een betere versie hebben dan zal ik die ter vergelijk online gooien, is misschien wel leuk om de verschillen te horen.

Nogmaals bedankt voor het meeluisteren allemaal!

Bouke

Hempo
25 maart 2005, 12:18
wow klinkt lekker 8-)

weer boel coole solootjes, goed gedaan

Roy K.
25 maart 2005, 22:15
Klinkt lekkers! Het klinkt ook allemaal lekker blues, gitaar, drums, echt goed zeg...zang vind ik ook geweldig, geluid van het keyboard is wat zacht en ielig, maar ik stoor me niet aan het pianogeluid er van, vind ik in zo'n nummer prima passen en hoeft niet per se op een hammond-geluid gespeeld te worden... :cool: (enig kleine minpuntje vind ik de wat rommelige roffel op 0.57, maar hee wat wil je het is een oefenhokproefopname en voor zo'n opname vind ik het nummer verder superstrak! :P )

Bouke
26 maart 2005, 09:26
Hey,

Nogmaals bedankt voor de reacties. Hehehe, 't is nu wel een beetje gênant om deze versie terug te horen. Gisteravond (nog maar een paar uurtjes geleden eigenelijk :D) hebben we dit nummer ook gepeeld in een bomvolle kroeg in Roden. Daar ging 'ie gelukkig erg lekker :D Waarschijnlijk omdat er een te gek publiek was en een gave sfeer. Dat geeft echt vleugels. Het nummer spetterde eraf, al zeg ik het zelf :D Ik zal deze nog even laten staan, maar gelukkig is 'ie niet meer representatief :D

Groets,

Bouke

ResNovae
27 maart 2005, 16:47
Hey Bouke man

Dit klinkt verdomd lekker! Goede sound (lijkt een beetje op het mijne). Je kan goed horen dat je goed in de blues zit. Ik mis alleen een beetje de 'bezieling' in je spel, maar ik denk dat dat komt omdat dit een repetitie-opname is. Zou het graag een keertje live horen.

Keep up the good work! Dit kan ik als mede bluesfanaat zeker waarderen.

Groet,

Erik