PDA

View Full Version : Trem plaatje



marter544
24 maart 2005, 11:00
Ik heb een goedkope ibanez, waarvan ik de trem wil vastzetten, omdat dit een ***ding is. Maar in de fabriek hebben ze de backplate(ofzo, weet ik veel hoe je dat noemt), zo vastgedraait dat de schroeven niet los te krijgen zijn, 1 schroefje is ook al bijna lamgedraaid, wat te doen?

Swan
24 maart 2005, 11:05
meer kracht zetten

pol
24 maart 2005, 11:58
slijpschijf nemen.

serieus, zoek een goeie schroevendraaier met een scherpe punt, niet te groot van kop en daar moet het wel mee lukken normaalgezien.

bert k
24 maart 2005, 14:00
In het ergste geval: Backplate eruitbreken, overgebleven stukken plastic om de schroef wegknippen met een tangetje, dan een nieuw gleufje vijlen in de schroef, en nog eens proberen. Een Multi Dremel is dan wel handig... En het kost je een nieuwe backplate.

Wormaap
24 maart 2005, 16:03
Bij een vastzittende houtschroef werkt maar 1 ding echt goed:
Je zet je schroevendraaier in de schroef, en dan geef je er met een hamer een redelijke tik op (ja, écht waar :-D) Je gitaar zal hier niet van beschadigen (tenzij je uitschiet :razz: ) maar er komt wel in 99% van de gevallen weer genoeg beweging in de schroef dat je hem er daarna probleemloos uit kan draaien :)
Dit heb ik zelf bij mijn Charvel ook moeten doen om de pickup-ring los te krijgen.