PDA

View Full Version : Digital Delay/Pitch Shifter



combo
24 maart 2005, 04:53
Heyhey,

Ik heb vandaag bij mijn gitaarleraar iets tofs geleerd:

Ik speel bijvoorbeeld vanaf de beginnoot en hij speelt vanaf de kwint. Dan krijg je zo van die harmonietoestanden ala metallica en andere...

Nu, in onze groep zijn we maar met 3, ik ben enig gitarist. Em sprak over een Pitch Shifter.

Heeft er iemand ervaring met die pedaaltjes, zoja, wat kan je ermee, en wat niet... Ik zou een BOSS PS2 kopen...


Greetz

Maiden Michiel
24 maart 2005, 08:50
De intervallen van een pitch shifter zijn volgens mij niet altijd goed t.o.v. van de tweestemmige loopjes die jij bedoeld!!

harrie-beton
24 maart 2005, 10:55
wat jij zoekt heet een harmonizer

deze moet je instellen per toonsoort - duur maar geweldige machines.
Meerstemmig met jezelf.

Brianmayrulezzz
24 maart 2005, 13:13
mooie Eventide ofzo :D slechts enkele duizenden euri ;)

Op een boss GT6 zit ie ook, dus je kunt ook een muliteffect aanschaffen

harrie-beton
24 maart 2005, 16:53
Harmonische riff?
Niet metallica maar Brain May van QUEEN was/is daar de meester in.

Brain May deed het live ook met delays, speel een A en dan een C spelen terwijl de a nog uit de echo galmt.
download: "Brighton Rock - live versie"

sneez0r
25 maart 2005, 19:28
Voor het gewenste effect (Boston - More Than a Feeling enz.) kan je beter een terts of een sext nemen.

ShaQ
25 maart 2005, 22:44
Voor het gewenste effect (Boston - More Than a Feeling enz.) kan je beter een terts of een sext nemen.

Jep en daarmee kan je ook weer variëren.

Probeer dit eens combo:

- terts erboven spelen
- terts eronder '' ''
- sext erboven
- sext eronder
- octaaf onder
- octaaf boven

Als ik jou was zou ik gewoon een gitarist erbij nemen is veel leuker dan zo'n harmonizer ;)

Azrael
25 maart 2005, 23:01
En goedkoper vooral........ :-D

Sonno
26 maart 2005, 00:06
Ik heb een Boss GT-6 multi effecten processor, daarop zit idd een aardige "Intelligente" harmonizer. Intelligent wil zeggen dat je meerdere toonsoorten in kan stellen (kan niet op alle typen harmonizer). Je kan zelfs driestemmig spelen, ideaal voor het middenstuk van 'Orion' van Metallica!

Helaas is en blijft het een digitale bak, als ik wat centen zou hebben zou ik wel beter weten... Maar wat veel mensen niet doorhebben is dat je hem via de 'custom' functie best aardig kan laten klinken!