PDA

View Full Version : Het wordt steeds gekker !!!!!!!!!!



Soulman
22 juli 2002, 19:21
Ik moet dit ff kwijd.
Ik weet niet wie van jullie de laatste gitarist heeft gelezen ?
Heb je die prijzen gezien: voor de nieuwste Gibson Les Paul € 3295 (let wel dit is de standard, of te wel het "gewone" model)of wat vind je van Mesa's nieuwste Road King...
€ 5775 :sad: (o.k twee verschillende soorten eindbuizen, 6 in totaal,2 gelijkrichters en 5 voorversterkerbuizen, 4 kanalen etc..etc, maar hoeveel heeft een normaal mens nodig ?!)
Muziek maken is rock'n roll, is van de straat.
Wie heeft er € 9000 ( 19.800 GULDEN )liggen voor rock'n roll ?
Ik ben een absolute liefhebber van Les Pauls en buizenbakken en de kwaliteit zal wel goed zijn,maar.......er zijn grenzen.
Zo dat moest ik ff kwijd .

lars
22 juli 2002, 19:35
je hoeft ze niet te kopen, goedkoper kan ook erg goed klinken

Eelco
22 juli 2002, 19:36
ja, probeer het eens in duitsland.

Kitaarhiero
22 juli 2002, 19:40
Of koop kopieën

Soulman
22 juli 2002, 19:50
Natuurlijk snap ik dat je ze niet hoeft te kopen en goedkopere spullen zullen ook goed klinken, maar toch.
Mijn Les Paul koste mij ooit nieuw 2800 gulden, wanneer je er nu een wild hebben....
Er zullen geweldige gitaristen rond lopen die goed spul bijna niet meer kunnen betalen.
O ja zelf bij Muzik-Produktiv vind ik het te duur.
Ach, misschien ben ik in een zeik-stemming :wink:

sebass
22 juli 2002, 23:24
Ja de prijzen stijgen wel heel erg nu. Ik heb het ook al gemerkt. Beetje vreemd maar winkeliers zijn vrij in het bepalen van de prijs. Ze kunnen het zo duur maken als ze willen en als de andere winkeliers daar ook aan mee doen dan ben je de l*l. Zolang ze er geen afspraken over maken met andere winkeliers want dan zijn ze wel strafbaar. Maar je moet even goed omrekenen en veel winkels afgaan, want je wordt nu erg veel bedrogen.

brookhuis4
23 juli 2002, 00:37
heb ik ff mazzel,
heb een lespaul classic voor 1600 euro
gekocht ( jawel, in een winkel ), speelt
te gek. Moet ook zeggen, die prijzen lijken
nergens meer op ( zal Bush wel achter zitte ). D'r zit me ook een partij invoer-
rechten op, dat wil je niet wete, ( ik kan
het weten, ik heb namelijk bij de inklaringen
gewerkt, en heb de prijzen gezien,geldt ook voor Hifi apparatuur ).

FragDaddy
23 juli 2002, 01:38
ik heb laatst nog een Marshall JCM 800 gekocht voor een 300 euro ofzo. nou. 2e hands gibson erbij voor eh. 1500euro ofzo. ben je voor minder dan 2000 euro klaar en heb je hetzelfde (zo niet beter) geluid.. de roadking. bleh!

trouwens. als je er een epi lespaul bijkwakt ben je voor 1000 euro klaar ! rock on !

AllodoX
23 juli 2002, 11:33
wat zeuren jullie nou ? :smile:

Mesa 400+ & Mesa 2x15 & mesa 2x10 kosten samen ruim 11000 euro, en dan heb je echt niets bijzonders.. gewoon een 350w bassbuizenversterker met een paar speakertjes..

Markie
23 juli 2002, 14:44
Op 2002-07-22 19:21, schreef Soulman:
Ik moet dit ff kwijd.
Ik weet niet wie van jullie de laatste gitarist heeft gelezen ?
Heb je die prijzen gezien: voor de nieuwste Gibson Les Paul € 3295 (let wel dit is de standard, of te wel het "gewone" model)of wat vind je van Mesa's nieuwste Road King...
€ 5775


Ik heb het ook gelezen. Wat die Les Paul betreft snap ik het niet helemaal. Ik heb namelijk zo'n Standard vastgehad bij Feedback en die kost ongeveer 4000 GULDEN.
Misschien een vorig model? Maar wel dezelfde lak en uiterlijk. Het is een geweldig mooi ding hoor!
En jij zegt dat die Standard het 'gewone' model is, maar er zit natuurlijk nog een hele rits onder. Junior en Studio en zo.
Maar die 4000 gulden is al veel geld en ik snap al helemaal niet dat hij nu ineens 3295 euro moet kosten.

Die versterker is rete duur maar daar moet je ook niet over zeuren. Heb je gelezen wat voor bak dat is man? Als jij in een mooie Aston Martin Vanquish wilt rijden, kun je ook niet voor een prikkie klaar zijn.
Een dure versterker maar wel een topmodel.
Persoonlijk denk ik dat de meeste gitaristen met een veel goedkoper apparaat ook goed uit de voeten kunnen.

Soulman
23 juli 2002, 16:10
Met "gewone" standaard model bedoel ik dat het niet de costums, classics of signatures zijn. Een junior, studio etc zijn andere modellen.
Ik ben het absoluut met je eens dat de meeste gitaristen met een veel goedkoper apparaat ook goed uit de voeten kunnen.

kurt=dead
23 juli 2002, 19:35
hahah ik heb mijn gitaar gewoon gratis gekregen van iemand maar het geluid valt wel vaak uit als je speelt

BLOK182
23 juli 2002, 20:54
Misschien ff goed schudden??

alhambra
24 juli 2002, 10:16
Op 2002-07-23 19:35, schreef kurt=dead:
hahah ik heb mijn gitaar gewoon gratis gekregen van iemand maar het geluid valt wel vaak uit als je speelt

kijk dat zijn nou de betere gitaren en gitaar die luisterd en als het spel hem tegenvalt dan gaat ie gewoon uit :grin: .

Markie
24 juli 2002, 15:54
Op 2002-07-24 10:16, schreef alhambra:
kijk dat zijn nou de betere gitaren en gitaar die luisterd en als het spel hem tegenvalt dan gaat ie gewoon uit


Haha,
nou dat doet mijn versterker soms ook.
Mmmh, dat zet me toch aan het denken over de kwaliteit van mijn gitaarspel.

Grooveyard21
25 juli 2002, 09:05
Ja het wordt steeds gekker, de prijzen stijgen de pan uit, vooral amerikaanse produkten zijn erg duur geworden en volgens mij is het einde niet in zicht :sad:

er is weinig aan te doen denk ik.

Nocki
25 juli 2002, 20:19
er zit inderdaad een hoge invoer premie aan vast die doorberkend wordt naar de eindgebruiker maar ik denk dat je bij mesa en gibson kiest voor dat product.
een Gibson (mits goed, goed onderhouden en liefdevol verzorg) blijft zijn geld waard hetzelfde geld voor mesa amps.
ik ben geen fan van gibson gitaren (wel de vormen trouwens) maar dus wel van mesa en alles wat ik van mesa heb is nog een hoop geld waard.
de Roadking is een geweldige amp met een hoop geluiden. je haalt er alles uit en het klinkt goed. als je daarvoor wilt betalen moet dat geen probleem zijn. een marshall kan dat geluid gewoon nooit leveren.
Diezel amps komen uit duitsland zijn net zo goed en kosten ook een klein fortuin en daar zit dan weer minder invoer tax op.

tis maar of je het ervoor over hebt.
mijn opel kadett brengt me overal heen maar een ferrari dus ook het is maar net wat je wilt.
ik wil een kadet want in een ferrari kan geen rack. maar als ik een ferrarie had gehad had ik waarschijnlijk ook maar een combotje gehad...

Nocki

Ic3gl0vE
25 juli 2002, 22:57
hmm €3295... Het lijkt mij dat de gemiddelde nederlandse customshop daar toch wel een heeeeele mooie LP voor kan maken hoor. Misschien wil Gibson dezelfde kant op als PRS, een soort 'elite'merk dat eigenlijk toch niet zo heel speciaal is maar wel veeeeeeel te veel kost

sash
26 juli 2002, 14:10
Maar we worden ook flink belazerd door de euro. 20 Euro geef je net zo makkelijk uit als een tientje (gulden). Parkeren bij ons in het winkelcentrum kostte 25 cent per kwartier, nu kost het geloof ik 20 eurocent per kwartier. Kun je nagaan als je daar elke dat anderhalf uur moet staan, wat je dat kwijt bent in een jaar... ALLES is duurder geworden.