PDA

View Full Version : Vox Tonelab SE VS Pod XT live



ShaQ
23 maart 2005, 22:28
test

ShaQ
23 maart 2005, 22:28
Ik ben al een half jaar een trouwe gebruiker van de desktop tonelab en sinds een paar dagen ook gebruiker van de Tonelab SE. 8-)

http://img.photobucket.com/albums/v259/Chameleon2000/tonelab_se_woS.jpg

Voordat ik de SE kocht was ik nog aan het twijfelen of ik de SE wou of de POD xt live. Aangezien er meer mensen zijn die ook twijfelen tussen deze 2 apparaten post ik hier even mijn bevindingen.

SE:

- De vox tonelab (se) is imho de enige modeler die het '' echte '' buizengevoel evenaart. Zowel met directe opnames als over een eindtrap + cab.

- De vox tonelab gebruikt betere onderdelen voor de behuizing ( de pod xt bank switches zijn van plastic :-? soort van behringer fcb pedaal pff )

- De SE wordt geleverd mét gig bag, geen afzetterij a la line 6 met yo koop ff een gig bag erbij van 50 euries

- Je kan '' Yai Yai '' en '' Glorious '' nadoen (de mensen die deze nrs kunnen snappen wel wat ik bedoel) 8-)

- makkelijker in gebruik

[b]XT:[/]

- Veel uitgebreider ( mic positionering, meer amps, cabs, fx etc. )

- Mogelijkheid tot uitbreiden ( wel weer €'s voor neertellen )

- Voor direct recording klinkt dit ding echt geweldig, maar over een eindtrap heb ik toch weer het gevoel van hmmz dit is toch nog iets te digitaal..

- Usb aansluiting ( vooral handig voor het maken van patches ) de tonelab kan je ook via de comp editten maar dan met midi, usb vind ik toch wel fijner..


Het zijn allebei goede apparaten, maar het belangrijkste voor mij is toch wel de sound en niet de toeters en bellen. Aangezien ik een apparaat nodig had voor live optredens heb ik gekozen voor de SE. Simpelweg omdat dit ding veel beter klinkt in die omstandigheden. De pod XT is ok, maar moet de slaapkamer niet verlaten want dan wordt het weer line sux - ik - mis - mijn - buis - digiland.

Antal
23 maart 2005, 22:40
OMG! Je leeft nog :o

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 22:55
De Tonelab ziet er gewoon veel mooier uit.


Maar wat me niet bevalt: de compressor, geen EQ onder de effecten en het programmeren ervan is niet altijd duidelijk. Je kan als het goed is 2 geluiden onder 1 knop bewaren (a/b), maar zie dat maar eens goed voor elkaar te krijgen. Zal met de computer vast veel makkelijker gaan. De wah programmeren is me ook niet altijd gelukt. Soms wel soms niet.

Owjah, hij is vrij groot!

Verder is het een heerlijk ding! Michel (Seymour Paul) is eens langsgeweest met wat verschillende buisjes. Maakt toch wel wat verschil!

Swan
24 maart 2005, 10:46
eerst snapte je nog nix van dat ding :-D
toch nog n keer de XT geprobeerd?

pikasso
24 maart 2005, 11:26
Ik zit erover te dnekne om de SE te kopen en die live rechtstreeks in de PA te gooien, dan via de monitoren het geluid weer terug krijgen (al dan niet in-ear).

Iemand daar ervaring mee. Gaat om een all-round coverband. Dus geen vetee High Gain nodig.

Jeroenvanhulsteijn
24 maart 2005, 11:32
@Pikasso, dat is de enige manier waarop ik de SE gebruik. Maar ik zou je weinig kunnen vertellen over die methode in band situatie. Ik speel zelf met kerkdiensten mee (koorzang) en dan zitten we niet op het geluidsnivo van een live band.
Verder gaat het mij er op zo'n moment meer om dat ik mezelf hoor en niet zozeer hoe.
Het geluid afstellen doe ik thuis en dan een beetje finetunen tijdens koorrepetities. Live alleen nog de balans tussen de instrumenten afstellen op het mengpaneel.

Je moet trouwens wel behoorlijke monitors hebben om jezelf het gevoel te geven dat je over een 4x12" staat te blazen.[/i]

pikasso
24 maart 2005, 11:42
Dat geveol krijg ik sowieso niet meer..... :( .
Het moet nu beheerst tenslotte.....

ShaQ
24 maart 2005, 13:49
eerst snapte je nog nix van dat ding :-D
toch nog n keer de XT geprobeerd?

Nee ik dacht eerst dat het precies hetzelfde ding was maar dan met verschillende functies onder 1 knop. Wat blijkt nou dat ding is nog uitgebreider dan de 'normale' ( dat wist ik niet :P ) Btw eigenlijk wou ik eerst gewoon het midiboard kopen voor men tonelab, maar dat ding is fucking over de 300 euro :-? 100 euro erbij en je hebt de SE...
XT ernaast gelegd ja.. je weet nog wat we daarvan vonden he :D

Pikasso, robbert hanenberg van dit forum gebruikt de tonelab ook rechtstreeks voor live optredens en hij was er zeer te spreken over.

Phyrexian
24 maart 2005, 14:22
Shaq, hoe vergelijk je de desktop Tonelab tov de SE? Ik ben op zoek naar een modeller die erg goed klinkt, thuis met hoofdtelefoon...

Negative K3 fan
24 maart 2005, 14:28
hey shaq, heel erg herkenbare punten heb je genoemd, al zouden de geluiden van Yai Yai etc niet de reden zijn om een tonelab te kopen.

over een eindtrap, of uberhaupt in live gebruikt klinkt de podxt helaas digitaal genoeg om nog steeds buizen te gebruiken, dat ben ik ook helemaal met je eens! Daarom heb ik nasat de pod, voor een beetje opnemen, ook wat buizengedoe :)

maar waarom hoor ik geen clips?

ShaQ
24 maart 2005, 14:34
Shaq, hoe vergelijk je de desktop Tonelab tov de SE? Ik ben op zoek naar een modeller die erg goed klinkt, thuis met hoofdtelefoon...

De SE heeft meer modulations ( talk box, filtron etc. ), meer pedal functies, meer en uitgebreidere delays en reverbs, daarnaast natuurlijk 2 expressiepedalen waarmee je de effecten kan aansturen. Wah ( 2 soorten en je kan ze instellen naar smaak), volume, talkbox, pitch shifting etc. De ''normale'' tonelab is overzichtelijker, makkelijker in te stellen en veel kleiner. ( de se is fucking huge ) Voor thuisgebruik zou ik voor de desktop tonelab gaan.. tenzij je een FX freak bent.

ShaQ
24 maart 2005, 14:38
hey shaq, heel erg herkenbare punten heb je genoemd, al zouden de geluiden van Yai Yai etc niet de reden zijn om een tonelab te kopen.

over een eindtrap, of uberhaupt in live gebruikt klinkt de podxt helaas digitaal genoeg om nog steeds buizen te gebruiken, dat ben ik ook helemaal met je eens! Daarom heb ik nasat de pod, voor een beetje opnemen, ook wat buizengedoe :)

maar waarom hoor ik geen clips?

Dat van yai yai was meer als geintje bedoeld ;) maar ik zat die fabriekspresets te testen en zie opeens een patch '' talkvox '' staan ik begin zo te spelen en denk wat the fuck man '' yai yai '' :D

en inderdaad voor opnemen is die pod erg goed :) is vooral te horen in die davidian sample die je een tijdje geleden had opgenomen

Clips wil ik wel maken als er behoefte is..

Negative K3 fan
24 maart 2005, 14:39
ik heb wel behoefte, en dat davidian stukje was meer een trucje van overdubben, want afzonderlijk zijn die 4 tracks niet echt mooi te noemen :)

ShaQ
25 maart 2005, 00:23
ik heb wel behoefte, en dat davidian stukje was meer een trucje van overdubben, want afzonderlijk zijn die 4 tracks niet echt mooi te noemen :)

Ja i know. Rythm tracks moet je zoiezo altijd dubben anders klinkt het zo dun.. Clips ga ik dit weekend opnemen, misschien morgen al.

Das Schaap
25 maart 2005, 00:48
En hoeveel was je kwijt ? 8-)

ShaQ
25 maart 2005, 10:09
€ 460

ieme
26 maart 2005, 09:42
Ik zit te denken om de SE aan te gaan schaffen voor kleine live gigs, jamsessies en thuis wat aankloten...

Maar aan de andere kant een Valvetronix 2X12 amp is ook wel leuk...

Negative K3 fan
26 maart 2005, 13:49
Ik zit te denken om de SE aan te gaan schaffen voor kleine live gigs, jamsessies en thuis wat aankloten...

Maar aan de andere kant een Valvetronix 2X12 amp is ook wel leuk...

omg

ShaQ
3 mei 2005, 14:58
Ik zou een tijdje geleden nog samples opnemen maar had ze nooit meer gepost :P



DOE SAVE AS als je firefox gebruikt en het lukt niet gebruik dan IE. Als een sick fuck zometeen met een reply komt van hij doet het niet dan kom ik de karkas van je overgroot oma neuken.

Metal:

http://members.lycos.nl/mrpressure/ShaQ_higain_vox.mp3

Penatonisch ( 1ste keer dat ik em speel is neck pickup, daarna brug pickup ):

http://members.lycos.nl/mrpressure/ShaQ_leadsound_vox.mp3

Stukje uit twilight of the frogs:

http://members.lycos.nl/mrpressure/ShaQ_twilight_vox_sample.mp3

Swan
3 mei 2005, 15:55
het karkas

stratokai
3 mei 2005, 15:58
Als ik het goed begrijp plug je de SE rechtstreeks in een eindtrap.

Is de SE echter ook goed te gebruiken i.c.m. een combo of gaat het dan niet goed??

ShaQ
3 mei 2005, 17:01
Ik heb de Vox nu direct opgenomen via de line in van mn geluidskaart. I.c.m. een combo klinkt ie prima. Je kan em namelijk switchen van line in naar amp.

ShaQ
3 mei 2005, 17:24
het karkas

:oops:

ik had nog '' the carcass '' in mn hoofd :P

Azrael
3 mei 2005, 18:31
het karkas

:oops:

ik had nog '' the carcass '' in mn hoofd :P

goeie smoes :roll:

:wink:

Azrael
7 mei 2005, 15:45
Zeg Shaq. Hoe klinkt dit ding vergeleken met een Vamp2 eigenlijk? Jij hebt namelijk beiden gehad dus zou je misschien kunnen zeggen hoeveel verschil in tone het maakt. Namelijk uit mijn Vamp2 prima hi-gain spul eruit en prima clean maar niks goed er tussenin. Ik ben nu niet zo'n hi-gain man (liever een smoothe lead sound) maar ik krijg dat er niet uit. Mijn gitaar is een RG3120 dus dat zal het hem toch niet zijn dacht ik zo. Andere plectrum/aanslag maakt ook weinig uit. Ik speel al express bij de neck pickup om de sound wat smoother te krijgen.
En jou soundfiles hebben dat smoothe/warme geluid namelijk wel dus vandaar mijn vraag. Je sound van dat rebacca nummer van je was namelijk best goed maar dit klinkt echt vele malen beter. Lekker warm...

Swan
7 mei 2005, 16:30
ik heb nu Shaqs Vamp2 geleend...en dat ding is echt slecht voor higain, ik vind juist de iets minder gainerige sounds wel aanvaardbaar klinken

Azrael
7 mei 2005, 20:50
ik heb nu Shaqs Vamp2 geleend...en dat ding is echt slecht voor higain, ik vind juist de iets minder gainerige sounds wel aanvaardbaar klinken

:lol: Das nog eens maf :lol:

ShaQ
8 mei 2005, 10:42
Zeg Shaq. Hoe klinkt dit ding vergeleken met een Vamp2 eigenlijk? Jij hebt namelijk beiden gehad dus zou je misschien kunnen zeggen hoeveel verschil in tone het maakt. Namelijk uit mijn Vamp2 prima hi-gain spul eruit en prima clean maar niks goed er tussenin. Ik ben nu niet zo'n hi-gain man (liever een smoothe lead sound) maar ik krijg dat er niet uit. Mijn gitaar is een RG3120 dus dat zal het hem toch niet zijn dacht ik zo. Andere plectrum/aanslag maakt ook weinig uit. Ik speel al express bij de neck pickup om de sound wat smoother te krijgen.
En jou soundfiles hebben dat smoothe/warme geluid namelijk wel dus vandaar mijn vraag. Je sound van dat rebacca nummer van je was namelijk best goed maar dit klinkt echt vele malen beter. Lekker warm...

Tussen de V-amp en de Tonelab zit een wereld van verschil. De Tonelab heeft een bepaalde klankkleur die '' echt '' klinkt. Daarnaast wordt ook de dynamiek HEEL goed weergegeven, je hoort alles op elk volume hij reageert net als een echte tubeamp. Men ''smoothe'' sound bij deze sample komt doordat ik een DS-1 aan heb gezet ( zit in de tonelab onder de naam ''orange distortion'' ) In feite komt het er dus op neer dat de hoofdgain heel laag staat en de drive van de distortion pedal heel hoog. Ik weet niet meer of je bij de V-amp de drive in kan stellen, dat moet je even checken. Als dat niet helpt zou ik veel kloten met de compressor.

Maar don't worry een (benadering van een) smoothe lead sound moet je kunnen toveren uit die v-amp. Een vriend van me die bij mij in de band zit haalt sounds uit de v-amp waarvan je denkt WTF is dat wel een v-amp. Ik zal hem binnenkort wel ff om tips vragen, hij kent de v-amp inside out ;)

Voorderest gewoon blijven tweaken :P en je gebruikt je neck pickup wel toch?

ShaQ
8 mei 2005, 10:43
Zeg Shaq. Hoe klinkt dit ding vergeleken met een Vamp2 eigenlijk? Jij hebt namelijk beiden gehad dus zou je misschien kunnen zeggen hoeveel verschil in tone het maakt. Namelijk uit mijn Vamp2 prima hi-gain spul eruit en prima clean maar niks goed er tussenin. Ik ben nu niet zo'n hi-gain man (liever een smoothe lead sound) maar ik krijg dat er niet uit. Mijn gitaar is een RG3120 dus dat zal het hem toch niet zijn dacht ik zo. Andere plectrum/aanslag maakt ook weinig uit. Ik speel al express bij de neck pickup om de sound wat smoother te krijgen.
En jou soundfiles hebben dat smoothe/warme geluid namelijk wel dus vandaar mijn vraag. Je sound van dat rebacca nummer van je was namelijk best goed maar dit klinkt echt vele malen beter. Lekker warm...

Tussen de V-amp en de Tonelab zit een wereld van verschil. De Tonelab heeft een bepaalde klankkleur die '' echt '' klinkt. Daarnaast wordt ook de dynamiek HEEL goed weergegeven, je hoort alles op elk volume hij reageert net als een echte tubeamp. Men ''smoothe'' sound bij deze sample komt doordat ik een DS-1 aan heb gezet ( zit in de tonelab onder de naam ''orange distortion'' ) In feite komt het er dus op neer dat de hoofdgain heel laag staat en de drive van de distortion pedal heel hoog. Ik weet niet meer of je bij de V-amp de drive in kan stellen, dat moet je even checken. Als dat niet helpt zou ik veel kloten met de compressor.

Maar don't worry een (benadering van een) smoothe lead sound moet je kunnen toveren uit die v-amp. Een vriend van me die bij mij in de band zit haalt sounds uit de v-amp waarvan je denkt WTF is dat wel een v-amp. Ik zal hem binnenkort wel ff om tips vragen, hij kent de v-amp inside out ;)

Voorderest gewoon blijven tweaken :P en je gebruikt je neck pickup wel toch?

Azrael
8 mei 2005, 11:55
Ik gebruik enkel met neck pickup voor lead. De brug is bij mij echt voor het heftige rythm werk enzo. (Erotic Nightmares gaat bijvoorbeeld niet lekker met een nek) :-D Ik ga vandaag nog met die vamp2 klooien. Ik ben heel tevreden hoor voor die 110 euro maar ik denk dat ik soms er teveel van verwacht. Maarja , ik kijk het nog wel ff aan en ga nog wel klooien. En anders heb ik over 2/3 maanden wel weer een nieuw speeltje ;)

Azrael
8 mei 2005, 12:11
Ik gebruik enkel met neck pickup voor lead. De brug is bij mij echt voor het heftige rythm werk enzo. (Erotic Nightmares gaat bijvoorbeeld niet lekker met een nek) :-D Ik ga vandaag nog met die vamp2 klooien. Ik ben heel tevreden hoor voor die 110 euro maar ik denk dat ik soms er teveel van verwacht. Maarja , ik kijk het nog wel ff aan en ga nog wel klooien. En anders heb ik over 2/3 maanden wel weer een nieuw speeltje ;)

Azrael
8 mei 2005, 12:36
Ja , ik gebruik mijn neck pickup constant. Heb zelfs nog gekeken of het misschien aan mijn manier van spelen lag maar ik speel al express lekker dicht bij de neck pickup om het geluid wat warmer te draaien , slant mijn pick etc.....zelfs nog voor de lol geprobeerd op een Marty Friedman manier te spelen om te kijken of het geluid zou veranderen. Nou , het speelt klote en het klinkt even slecht maar gek genoeg toch een tikje beter :-D

Maar ik denk dat ik gewoon dat ding nog niet echt goed doorgrond heb. Heb de input gain al helemaal omlaag geschroeft op aanraden van een vamp2 message board. Dat scheelde een hoop (raar fuzzy geluid erin was weg) maar die ultieme smoothness heb ik nog niet gevonden. Zit eraan te denken om misschien mijn pickups een keer te veranderen. Ik vind namelijk mijn brug(tonezone) te dik en mijn neck(pafpro) te dun. Denk dat ik een evolution in mijn brug ga gooien. Of eventueel mijn PAF Pro naar de brug verplaatsen en een andere nek pickup kopen.

Maargoed , ik wil je thread niet hijacken dus ik hou wel op. Mocht je tips hebben pm ze eens als je wilt 8-)

ShaQ
8 mei 2005, 13:12
whaha lol ja die Friedman methode is echt vaag krijg pijn in men hand als ik dat probeer :D

Mensen onderschatten het, maar bij de v-amp kunnen pickups heel veel uitmaken. Die opname ''rebecca'' was met een Seymour Duncan Hotrail gedaan. Ik had em eerst met men charvel opgenomen maar dat klonk nog te grof.. Maar als ik jou was zou ik niet zomaar pickups switchen.. gewoon eerst naar een zaak gaan gitaren met verschillende pickups testen op die v-amp en dan checken of het genoeg verschil maakt voor jou. En vergeet niet wat Zappa zei tegen Vai toen hij een keer klaagde dat er kutgeluid uit een marshall kwam: '' The tone is in your head '' ;)

Thread hijacking boeit niet joh :P alles wat er gezegd moest worden is al gezegd ;) en misschien hebben zo meer mensen er wat aan die ook de v-amp hebben.

Azrael
8 mei 2005, 14:15
Alright dan ga ik vrolijk verder. Ik ben daarnet wezen klooien en heb nu een sound die ik als ik hem heb opgenomen erg goed en smooth vind klinken. (mijn spel is dat niet maar dat terzijde hehehe)
Post zo wel even online kan je kijken hoe je het vind klinken. Ik kwam erachter dat mijn Vamp2 in de Live1 modus stond en ik de EQ daarvan het hoog helemaal omhoog had gegooid. Ik dus snel het hoog wat omlaag gedaan en dat hielp behoorlijk. Ik heb ook een hele dikke purple rain sound te pakken die zal ik ook posten. :-D

Azrael
8 mei 2005, 14:25
Ok bij deze dan....

http://home.planet.nl/~nagte142/nieuwsound.mp3
http://home.planet.nl/~nagte142/purplerain.mp3

Welnu....purple rain was dus een test van mijn microfoon eigenlijk.......d'r zit geen reverb niks op en het is tegenlijkertijd gespeeld en gezongen. Vandaar dat ik ook heel weinig ervan heb opgenomen. Doe het ooit wel eens volledig maar ik wilde toen ff mijn microfoon testen. Maar de sound is wel lekker toch? 8-)
Die nieuwe sound is natuurlijk gewoon gekloot maar het ging om de sound zelf :-D

ShaQ
8 mei 2005, 14:43
Die nieuwsound.mp3 is vet! Lekkere dikke sound

die purplerain klinkt wel goed alleen hoor ik de sound niet zo goed doordat ie een beetje ver weg klinkt ofzo niet direct genoeg.. doe anders de rythm gitaar dubbelen en daarna erover heen zingen 8)

Azrael
8 mei 2005, 14:54
Die nieuwsound.mp3 is vet! Lekkere dikke sound

die purplerain klinkt wel goed alleen hoor ik de sound niet zo goed doordat ie een beetje ver weg klinkt ofzo niet direct genoeg.. doe anders de rythm gitaar dubbelen en daarna erover heen zingen 8)

Nah , ik neem hem nog een keer serieus op. Dit was gewoon ff klooien. Ik wilde gewoon ff die sound te pakken hebben. Iets minder reverb erop gooien denk ik. Ben echter wel blij met mijn nieuwe sound. Heb hem gehoord op 4 verschilende boxen van computer boxen tot 3 weg boxen en hij klinkt overal prima op. Dit is best wel de sound die ik zoek. Kan hem altijd nog iets verder tweaken maar dit komt heel dicht in de buurt. Heb hiervoor wel mijn speelstijl iets aangepast. Ander plectrum (ibanez paul gilbert) en deze geslant geeft een betere sound dan mijn 3mm big stubby. Want als de stubby slant wordt je tone juist lichter inplaats van warmer.
Speel nu ook ietwat dichter bij de neck pickup wat ook iets scheelt.
Tof dat jij het ook wat vind 8-)

ShaQ
8 mei 2005, 15:01
Ok dan cool dat je nu een sound hebt waar je een beetje tevreden mee bent 8-) Laat die Scott Henderson impro's maar horen binnenkort ;) :P :D

Azrael
8 mei 2005, 15:03
Ok dan cool dat je nu een sound hebt waar je een beetje tevreden mee bent 8-) Laat die Scott Henderson impro's maar horen binnenkort ;) :P :D

Eerst komt er een volledig eigen nummer aan. Ik speel synth/piano en kan erop drummen dus ik maak binnenkort een eigen creatie. Kan wel een weekje duren want ik mis nog wat kabels voor mijn synth maar dat komt wel goed. Heb het namelijk ook nogal druk op het moment.

Negative K3 fan
8 mei 2005, 19:39
ik word niet echt warm van die tone uit nieuwesound.mp3 en ik ga met swan mee, v-amp klinkt met high gain echt niet mooi.

Thedevilinside
8 mei 2005, 20:04
Ik wil niet lullig doen, maar ik doe het wel, maar die V-amp klinkt altijd kut high gain of niet. Okee hij kost geen reet maar waarom moet tie dan ook zo klinken.

Btw vandaag de Pod Xt Live maar weer verkocht, had hem al een half jaar in huis maar gebruikte hem te weinig. Vond hem zwaar tegen vallen dus.

ShaQ
8 mei 2005, 21:23
Voor Hi-gain riffs vind ik de v-amp ook niet cool, de sound die je krijgt als je heavy riffs palm mute irriteerde me altijd. Ook de lack aan dynamiek is een reden ( de grootste eigenlijk ) waarom ik dat ding niet meer gebruik.

maar over het algemeen kan je toch wel coole sounds ( mits je er veel tijd in steekt ) eruit krijgen;

Ik weet nog dat '' Predator '' op dit forum een aantal mp3's had gepost van zijn demo voor het cons. Niemand dacht het een V-amp was, ze dachten allemaal dat het duur spul was. Ik weet nog dat ik Antons enlightment of frogs had gepost met Bosch en hij voor de gein zei dat mijn gedeelte met een Engl Savage was opgenomen. Iedereen trapte erin.

Nuff said.

ShaQ
8 mei 2005, 21:26
ik wordt niet echt warm van die tone uit nieuwesound.mp3 en ik ga met swan mee, v-amp klinkt met high gain echt niet mooi.

OMFG DUDE!!!!!

IK WORDT MET DT

whahaha altijd zeiken op anderen en dan zelf zo een erge (onacceptabele :o ) blunder maken :lol:

Swan
8 mei 2005, 22:18
zo een erge :wink:

ShaQ
8 mei 2005, 22:20
WAT :x is gewoon goed gebruik alleen geen shortcut :roll:

En ook al zou het fout zijn ik mag het, want ik ben allochtoon :x

Negative K3 fan
8 mei 2005, 22:41
ik wordt niet echt warm van die tone uit nieuwesound.mp3 en ik ga met swan mee, v-amp klinkt met high gain echt niet mooi.

OMFG DUDE!!!!!

IK WORDT MET DT

whahaha altijd zeiken op anderen en dan zelf zo een erge (onacceptabele :o ) blunder maken :lol:

ja... te hard voor woorden :o :-(

ieme
31 mei 2005, 17:28
Als je je gitaar in de Tonelab se zou pluggen, en vanaf de se naar de input van de nieuwe vox ac30 cc zou je dan niet een hele vette sound hebben?

ieme

ShaQ
1 juni 2005, 11:18
Why the fuck zou je dat nou weer willen doen :-?

ieme
9 juni 2005, 18:03
Is een tonlab SE ideaal voor een coverband? veel gigs, de se direct de PA in en dan per monitor terug, zijn er mensen die dit zo in bandsituatie gebruiken??

Daniël_san
9 juni 2005, 18:14
Als je je gitaar in de Tonelab se zou pluggen, en vanaf de se naar de input van de nieuwe vox ac30 cc zou je dan niet een hele vette sound hebben?

ieme

Ik zal het testen voor je.

ieme
9 juni 2005, 18:22
Als je je gitaar in de Tonelab se zou pluggen, en vanaf de se naar de input van de nieuwe vox ac30 cc zou je dan niet een hele vette sound hebben?

ieme

Ik zal het testen voor je.

ik wil graag weten:
1 gitaar - tonelab - pa
2 gitaar - tonelab - poweramp - cab
3 gitaar - tonelab - input vox ac30
4 gitaar - tonelab - headphone

Daniël_san
9 juni 2005, 18:26
gitaar - tonelab - pa
2 gitaar - tonelab - poweramp - cab
3 gitaar - tonelab - input vox ac30
4 gitaar - tonelab - headphone

Met 4 heb ik ervaring mee. Ik vond het wel goed klinken. Het is in ieder geval beter dan een POD. Het geluid mist dan wel wat in 'directheid'. Met de rest heb ik geen ervaring.

pikasso
12 juni 2005, 10:55
Als je je gitaar in de Tonelab se zou pluggen, en vanaf de se naar de input van de nieuwe vox ac30 cc zou je dan niet een hele vette sound hebben?

ieme

Ik zal het testen voor je.

ik wil graag weten:
1 gitaar - tonelab - pa
2 gitaar - tonelab - poweramp - cab
3 gitaar - tonelab - input vox ac30
4 gitaar - tonelab - headphone

Kunnen we binnenkort wel een keer gaan testen

ieme
12 juni 2005, 11:00
Kunnen we binnenkort wel een keer gaan testen

goed plan

BartL
13 juni 2005, 10:03
Als je je gitaar in de Tonelab se zou pluggen, en vanaf de se naar de input van de nieuwe vox ac30 cc zou je dan niet een hele vette sound hebben?

ieme

Ik zal het testen voor je.

ik wil graag weten:
1 gitaar - tonelab - pa
2 gitaar - tonelab - poweramp - cab
3 gitaar - tonelab - input vox ac30
4 gitaar - tonelab - headphone
+1 voor punt 1 :)

pikasso
13 juni 2005, 10:49
Dat klinkt verbazend goed.
Mits je goed tweaked, want daar valt en staat alles mee.

Je hebt twee "standen" amp en line.
Amp klinkt wat bassiger. Zet je hem op Line dan heb je de mogelijkheid om in de mid-range wat beter door te komen. En dan ben je waar je wilt zijn.

Ik heb de SE pas een keer of 3 op een PA gebruikt, maar ik ben er wel uit..... Dit is de combi die goed werkt. Ik gooi er nog wel een peavey eindtrap tussen (met direct-out) om een mooi randje aan het geluid te geven