PDA

View Full Version : Refinish: welke kleur? Part 2



groovyB3
23 maart 2005, 17:28
baggahforum

groovyB3
23 maart 2005, 17:28
Na de geslaagde refinish van m'n '63 Strat wil ik nu ook m'n '57Ri Strat gaan refinishen. De kleuren die door m'n kop spelen zijn:

Vergeeld white blonde a la Mary Kaye:
http://home.flash.net/~guitars/hallstrat.jpg

Zwart a la Clapton
http://www.blackcreekguitars.com/56-NOS-Strat-Black-008.jpg

Olympic White a la Jimmie Vaughan
http://www.wawilliams.com/jlv.jpg



Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag.

TMKXL
23 maart 2005, 17:30
Olympic White is altijd gaaf. Moet je er ook zo'n rode pearloid slagplaat op doen, dat maakt hem helemaal af.

groovyB3
23 maart 2005, 17:30
AAAAAAAAAAARGH, nou staat dat graftopic er 10 keer ofzo.... sorry

ben???
23 maart 2005, 17:31
jah joh, post het 6 keer...

groovyB3
23 maart 2005, 17:32
Olympic White is altijd gaaf. Moet je er ook zo'n rode pearloid slagplaat op doen, dat maakt hem helemaal af.

Haha, exact zo een heb ik er gehad. Tijdje terug verkocht aan Bluesbreaker. Dat is het enige nadeel van Olympic White, dat ik em al gehad heb. Mary Kaye blonde is momenteel m'n favoriet.

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 17:32
polka dots

Diedo
23 maart 2005, 17:33
JA die moet hoognodig gerefinished worden!

Ik vind de blonde erg mooi, mits er een mooie houttekening in zit. Anders ben ik voor de olympic white en inderdaad MET een mooie roodbruine tortoise slagplaat!

RS-Rik
23 maart 2005, 17:35
Blond en lomp mee omgaan, blond ziet er gereliced (op natuurlijke wijze) het moost uit.

Geld natuurlijk alleen voor gitaren

Negative K3 fan
23 maart 2005, 17:37
kotsgroen

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 17:38
maak er zo'n roestbak van als die trussart gitaren.

vester86
23 maart 2005, 17:41
daphne blue vind ik zelf wel een heel geil kleurtje...

Of helemaal wit met een rooie slagplaat, das ook gaaf (Zo'n fonkelende slagplaat dan he)

Of doe um kanariegeel :razz:

groovyB3
23 maart 2005, 17:44
Ik vind de blonde erg mooi, mits er een mooie houttekening in zit. Anders ben ik voor de olympic white en inderdaad MET een mooie roodbruine tortoise slagplaat!

Dat is ook het punt, het hout is beschadigd en zal dus opgevuld worden. Onder een transparante lak komt dat eruit als een donkere plek. Als ik die plekken niet opvul zit er een bij voorbaat al een deuk in.

Van die Olympic White Strat met tortoise plaat die ik had heb ik nog steeds spijt dat ik em verkocht heb...

BartL
23 maart 2005, 17:47
Maak hem absoluut niet zwart...ontzettend saai. Ik kan het weten :)

Diedo
23 maart 2005, 17:51
Ik vind de blonde erg mooi, mits er een mooie houttekening in zit. Anders ben ik voor de olympic white en inderdaad MET een mooie roodbruine tortoise slagplaat!

Dat is ook het punt, het hout is beschadigd en zal dus opgevuld worden. Onder een transparante lak komt dat eruit als een donkere plek. Als ik die plekken niet opvul zit er een bij voorbaat al een deuk in.

Van die Olympic White Strat met tortoise plaat die ik had heb ik nog steeds spijt dat ik em verkocht heb...

Creme wit is ook erg mooi, ala YJM.
Ik had ook een filmpje van yngwie waar hij op een fluo gele strat speelt die wel flink wat butsen had, maar dat zag er eigenlijk ook bestwel kek uit...

BassAgent
23 maart 2005, 17:59
Wine Red!!

vulvasonic
23 maart 2005, 18:30
Silver sparkle. Heb ik altijd al es bij een tele willen doen (met maple neck en zwarte slagplaat).

En anders gewoon zwart. Gaat nooit vervelen en ik kan het weten :D

vulvasonic
23 maart 2005, 18:32
Nog een keer Silver sparkle! Heb ik altijd al es bij een tele willen doen (met maple neck en zwarte slagplaat).

En anders gewoon zwart. Gaat nooit vervelen en ik kan het weten :D










ja, sorry. Dubbele post....

vester86
23 maart 2005, 18:32
je kunt ook bij de verfboer een busje KOPERLAK kopen, en dan kijken of je een "chromeboy-telecaster" kunt maken

RUIS
23 maart 2005, 18:47
Zwart => als je van poetsen houd
Sparkle => als je funk/disco speelt
Vintage white => als je blues/rock speelt
Sunburst => geschikt voor alle stijlen
Daphne Blue => zie sunburst

Geen nieuwe finish kan ook leuk zijn, 'k vind m'n witte (nou ja) strat wel Rock&Roll.....(Webshots)

groovyB3
23 maart 2005, 19:18
je kunt ook bij de verfboer een busje KOPERLAK kopen, en dan kijken of je een "chromeboy-telecaster" kunt maken

Tis voor een Strat fijne gozert :D


Een sparkle finish zou idd ook wel heel erg vet zijn... Zijn die te koop in autolakspuitbussen?

vester86
23 maart 2005, 19:30
ik weet dat het voor een strat is...

Maar je kan toch ook een busje koperverf op een strat spuiten, als refinish

Quink
23 maart 2005, 19:36
Surf Green!

Roque
23 maart 2005, 19:47
Ik vindt blondjes altijd wel leuk 8-)

Maar ik vindt die naturel strat van Bobbel ook erg mooi.

Bluesbreaker
23 maart 2005, 20:09
Olympic White is altijd gaaf. Moet je er ook zo'n rode pearloid slagplaat op doen, dat maakt hem helemaal af.

Haha, exact zo een heb ik er gehad. Tijdje terug verkocht aan Bluesbreaker. Dat is het enige nadeel van Olympic White, dat ik em al gehad heb. Mary Kaye blonde is momenteel m'n favoriet.

Hehe, prima kleurstelling, ik zit er over te denken om hem te refinishen in de zomervakantie, zelfde kleur maar niet zo'n dikke laag plastic. :)

vulvasonic
23 maart 2005, 21:00
Dat sparkle-gedoe is niet in een spuitbusje te krijgen tot zover ik weet.
Tom (Itankala) heeft me es verteld dat ie voor iemand een sparklefinish moest maken en dat ie daarvoor gewoon glittertjes moest mengen met de lak en dat wordt dan met glitter en al ge-airbrusht (geen spellingscontrole aub). Hij verklaarde meteen dat het de laatste keer zou zijn dat ie dat voor een klant deed; de hele spuitcabine en alles er omheen zat onder de glitters. :D

Ik vind het wel erg coooooool :)

sickpunk
23 maart 2005, 21:06
gozer van darlington(een band uit amerika) had ook vet en vage lak op z'n les paul... dus ik en een maatje vragen "ow that? yeah I did that myself, just normal nail polish" hij wou perse de glittertjes en had dus maar nagellak gepakt en dat erop gedaan... hels klusje lijkt me.... :-?

VooDoo
23 maart 2005, 21:15
ik zou zelf voor dat eerste gaan, dat ziet er wel cool uit
Maar je moet je niet laten leiden door forumbezoekers, want kleur is nou eenmaal iets wat je zelf mooi vind, een ander kan iets anders veel mooier vinden, doe gewoon wat jou het best bevalt
hooi

strattie
23 maart 2005, 21:20
olympic white met turtoise slagplaat :)

RUIS
23 maart 2005, 21:27
Zou HAMMERITE werken? Is metaalverf tegen roest. Geeft een soort van metaal/glim/vlekjes/kronkel structuur in blauw of groen.
Dan lijkt je gitaar op zo'n ouderwetse blikken gereedschapskoffer.

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 21:28
ik zou denk ik sea foam green met heel licht blauwe parelmoer slagplaad en gouden hardware kiezen.

groovyB3
23 maart 2005, 23:14
Ik heb besloten, het wordt Olympic White met tortoise slagplaat! :D

jero
24 maart 2005, 00:13
heeft ie een ash of alder body?

indien ash: mary kay white, geen discussie over mogelijk!

ash is trouwens behoorlijk lastiger te finishen dan alder, vanwege de meer open structuur.

groovyB3
24 maart 2005, 00:33
heeft ie een ash of alder body?

indien ash: mary kay white, geen discussie over mogelijk!

ash is trouwens behoorlijk lastiger te finishen dan alder, vanwege de meer open structuur.

Alder, maar erg mooie nerf. Als de body niet zo beschadigd was had ik em zeker Mary Kaye White gemaakt. Zwart is een beetje twijfelachtig, dus vandaar dat ik voor Olympic White ga. Zo'n gitaar heb ik al eens gehad en die zag er zo uit:

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/001.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/002.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/006.JPG

Logische keus dus :D

vester86
24 maart 2005, 09:41
das een gave combi

Bluesbreaker
24 maart 2005, 09:47
das een gave combi


Vind ik ook!

http://www.debrasserie.nl/fotos/large/mnmc14maart/IMG_6014.JPG

BassAgent
24 maart 2005, 12:44
Goh, waar kennen we die gitaar toch van






























:D

Brianmayrulezzz
24 maart 2005, 13:08
je kunt ook bij de verfboer een busje KOPERLAK kopen, en dan kijken of je een "chromeboy-telecaster" kunt maken
Ten eerste, dan is het een copperboy
Ten tweede, er zijn maar twee echte modellen Chromeboy (ok, met prototypes drie...) de echte JS10 (jaaahahaaa, lekkere axe, spreek uit ervaring :cool: ), de op de laatste NAMM uitgebrachtte JS2RPM, en het prototype van de js-10, de JS2CH (maar daar zijn er maar 12 van ofzo)



Ik heb besloten, het wordt Olympic White met tortoise slagplaat! :D
Terecht, is echt heel geil :cool:

john.3001
24 maart 2005, 13:47
Ik heb besloten, het wordt Olympic White met tortoise slagplaat! :D

Ik zou voor de mint green slagplaat gaan, vind ik persoonlijk toch iets stoerder uitzien... Maarja, als ik die foto's zie moet ik toch ook wel eerlijk zeggen dat zo'n tortoise plaat er ook wel behoorlijk cool uitziet (maar iets te gelikt in mijn ogen)

groovyB3
24 maart 2005, 15:52
Zoooo, lak gekocht en maar weer aan de slag. Volgende week ergens klaar als het goed is :D

SantaSCSI
24 maart 2005, 17:14
Zo vlug mogelijk foto's posten. Wil de finish wel eens zien.
(btw zwart is idd klote om te poetsen.)

Bluesbreaker
24 maart 2005, 22:34
Gitaren moet je ook niet poetsen.

BartL
25 maart 2005, 00:40
Misschien vind ik mn zwarte strat daarom wel lelijk :-D

Bluesbreaker
30 maart 2005, 14:24
Hoe staat het er mee Sash?


Vandaag trouwens de elementen binnengekregen?

BartL
30 maart 2005, 15:22
Heej Sash...je hebt nu vast een s-s-s slagplaat over die je voor weinig wegdoet hè? :-D

V!N
30 maart 2005, 15:51
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/002.JPG

Een strat in die combaniatie SCHREEUWT erom om afgeragd te worden. 8-) Meer nog dan Fenders normaal al doen. :)

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 17:32
ej sahs, hoe ver ben je inmiddels?



Gitaren moet je ook niet poetsen.

:roll: Nee? :razz:

Bluesbreaker
30 maart 2005, 18:33
ej sahs, hoe ver ben je inmiddels?



Gitaren moet je ook niet poetsen.

:roll: Nee? :razz:

Nee, behalve als je zo'n chromen museumstuk hebt als jij....... :)

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 21:11
:D Ja, idd dan wel ja :wink: