PDA

View Full Version : Kan magnetische schroevendraaier je pickups verkloten?



dejohan
23 maart 2005, 15:45
Test

dejohan
23 maart 2005, 15:45
Heel rare vraag: vorige week heb ik per ongeluk met een magnetische schroevendraaier tegen de polepieces van m'n pickups gezeten. Aangezien de ene magneet het magnetish veld van een ander magneet permanent kan veranderen door ze tegen elkaar te leggen, vroeg ik mij af of ik nu de magneet van m'n pcikup heb verklooid m.a.w. zou hij nu een andere output enzo kunnen hebben?

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 15:49
sluit hem aan. Dan hoor je het vanzelf :) . Maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

dejohan
23 maart 2005, 15:51
Ik heb hem aangesloten, en hij werkt wel hoor, maar ik hoor eerlijk gezegd niet of hij nu een andere balans heeft ofzo.

Wormaap
23 maart 2005, 15:54
Ik heb hem aangesloten, en hij werkt wel hoor, maar ik hoor eerlijk gezegd niet of hij nu een andere balans heeft ofzo.
Dan kun je er denk ik vanuit gaan van niet ;)
Áls er al een verschil zou zijn, wat zou het dan boeien als je het toch niet hoort?

Negative K3 fan
23 maart 2005, 16:08
kan niet

pol
23 maart 2005, 16:12
ik dacht dat het alleen kwaad kon als de magneten te heet worden.
kan geen kwaad dus.

Bluesbreaker
23 maart 2005, 16:20
Ik denk dat het wel kwaad kan













als je die schroevendraaier er een half jaar op laat liggen.....

Fumi SG
23 maart 2005, 17:01
kan geen kwaad..... heb ik zelf 2 weken geleden ook gehad en ik hoor geen verschil :wink:

GuitarMaster
23 maart 2005, 17:17
Ik denk dat het wel kwaad kan













als je die schroevendraaier er een half jaar op laat liggen.....

+1, alleen bij heel lang contact

RUIS
23 maart 2005, 18:22
+1

En als het toch iets doet, nou ja, een heel eigen sound, dat wil toch iedereen? :wink:

Braindead
23 maart 2005, 20:24
Als dat zo is, dan zouden mijn pickups ook allemaal kapot zijn, aangezien ik vaak mij gitaar tegen de cabinet van de versterker aanzet. en daar ziiten achter op de speakers toch ook mega magneten of niet?

GuitarMaster
23 maart 2005, 22:03
Als dat zo is, dan zouden mijn pickups ook allemaal kapot zijn, aangezien ik vaak mij gitaar tegen de cabinet van de versterker aanzet. en daar ziiten achter op de speakers toch ook mega magneten of niet?

Dat kan geen kwaad, het gaat hier om direct contact....

Wormaap
23 maart 2005, 23:46
Direct contact of niet boeit dus helemaal NIKS bij magneten :) De magnetische veldsterkte is waar het om gaat, en die is bij direct contact dan natuurlijk wel het grootste, maar als je bron zwak is, is het veld ook nog zwak als je tegen de bron aan zit. Nu is een schroevendraaier niet bepaald een sterke magneet te noemen :-D Maar ik zou dus niet m'n pickups binnen 5 meter van een zware electromagneet houden.

dejohan
24 maart 2005, 10:13
Ok thx palls.
Ik vond het wel een interessante vraag.

Braindead
27 maart 2005, 14:32
Maar ik zou dus niet m'n pickups binnen 5 meter van een zware electromagneet houden.


een zware electromagneet: waar moet ik dan aan denken?