PDA

View Full Version : fatsoflex versus vovox



Thom TK
23 maart 2005, 14:53
test

Thom TK
23 maart 2005, 14:53
Ik wou ff een spectralfes kabel kopen bij ๋en gitaarwinkel", type Fatsoflex...dat zou me dus zo'n 149 euro kosten...wel veel geld, terwijl het verschil niet zo geweldig veel schijnt te zijn.

Maar nu zag ik op een site dit staan over Vovox (r) type: Voxlink Protect A...



guitar cable

I have to share this. Yesterday, a friend of mine gave me a new guitar cable. Brand: Vovox (r) type: Voxlink Protect A. First I played a little with my Lentz S-Style, Bogner Shiva and old cable: Fatsoflex. Then I made the switch to the Vovox. I could not believe my ears. I never ever have heard such a tremendous improvement. Everything, and i mean everything sounded better. Tighter lows, more transparency, more dynamics. You name it. Expensive? Well more expensive than a run of the mill cable. A little bit more expensive than Fatso's. But in my opinion they are a steal. Here (in Europe) they cost somewhere between € 50-80 but considering the improvement they make it is a bargain. Once again, I feel the need to share this. I am in no way affiliated with Vovox, dealers, or whatever. Just a guy who can appreciate a good tone. Go try one for yourself. And don't believe that a cable doesn't matter. People that say that also believe that all S-Styles sound the same. ;)

Jeroenvanhulsteijn
24 maart 2005, 16:29
mozeskriebel!! :o bij Tone-toys.de betaal je ruim 30 euro voor een Vovox kabeltje van 30 cm. :o :o :o :o

Bij de kwaliteit van kabels m.b.t. signaalverlies gaat het toch om de eigen capaciteit? Ik wil daar wel eens gegevens van zien. Staat er nooit bij vermeld. Laag (goed) is <60 pF/m? Van den Hul heeft kabels met <50 pF/m. En hoe zit dat met Spectraflex en Monster en al die andere kabelfabrikanten?

groovyB3
24 maart 2005, 17:04
Laag (goed) is <60 pF/m? Van den Hul heeft kabels met <50 pF/m. En hoe zit dat met Spectraflex en Monster en al die andere kabelfabrikanten?


Wtf boeit dat nou. Koop gewoon een kabel en het verschil hoor je alsnog bijna niet, tenzij je op het podium staan, dan hoor je het helemaal niet.

Thom TK
24 maart 2005, 19:28
Oke, dan houdt ik het wel op een klein verschil.

Maar is dat duur, 149 voor een fatso?
Lijkt me wel namelijk...

Jeroenvanhulsteijn
25 maart 2005, 09:13
@groovyB3, JIJ hoort het verschil in JOUW setup niet. Anderen hoor wel verschil in hun setup. En ik wil er gewoon achter komen hoe dat komt. Puur om feitelijke interesse.
Ik hoor in mijn setup ook niet of er Planet Waves of Stagg of whatever kind of cable tussen ligt. Maar de Planet Waves hebben levenslang garantie.

@Total Flake, 149 euro, volgens mij kun je dan veel beter een goed buffer circuitje laten inbouwen. Dan heb je in ieder geval theoretisch "geen" last van verlies in hoog of wat dan ook.

ToTaL FaKe
25 maart 2005, 09:37
@groovyB3, JIJ hoort het verschil in JOUW setup niet. Anderen hoor wel verschil in hun setup. En ik wil er gewoon achter komen hoe dat komt. Puur om feitelijke interesse.
Ik hoor in mijn setup ook niet of er Planet Waves of Stagg of whatever kind of cable tussen ligt. Maar de Planet Waves hebben levenslang garantie.

@Total Flake, 149 euro, volgens mij kun je dan veel beter een goed buffer circuitje laten inbouwen. Dan heb je in ieder geval theoretisch "geen" last van verlies in hoog of wat dan ook.]

wat heb ik hier nou weer mee te maken :???:

Embryoyo
25 maart 2005, 10:02
:lol:

Jeroenvanhulsteijn
25 maart 2005, 10:54
heuh :-? Ik wilde je gewoon heel graag bij de discussie betrekken :lol: .............



































of ik heb last van ernstig slaaptekort

Guinness
25 maart 2005, 13:48
Burp! :-D

maylingjv
16 juni 2005, 10:00
ik heb gisteren mijn speakerkabel vervangen op mijn shiva door een vovox speaker kabel en inderdaad wow zeer zeker de moeite,ik kon mijn oren niet geloven, meer open,meer dynamiek meer transparantie,als die gitaarkabel ook zo moet zijn denk ik ook dat ik mijn mogami mag wegsmijten :wink:

davinci77
17 juni 2005, 19:52
ik gebruik zelf fatsoflex kabels, van spectraflex. Ze klinken erg goed. Erg open en mooi helder. Of het €149,- waard is, moet je zelf beslissen.
Heb je Erik van de Haar al eens gemaild wat ze bij hem kosten?

Wat betreft Vovox. Ook gehoord. Ook erg mooi, maar vind het zelf het prijsverschil niet waard. Als je Vovox hoort tegenover Fatsoflex is het net alsof er een klein dekentje over je geluid heen zit. Daar tegenover staat wel: wil je wel ultra veel brittle bright en een ultra open geluid?

Het grappige is dat als je de Fatsoflex naast de Spectraflex hoort, de Fatsoflex ook weer opener klinkt.
De vraag is meer, heb je het nodig?

Ik gebruik zelf de spectraflex in volle ruimtes en Monsterkabels buiten. Hebben een net iets donkerder signaal...

Thom TK
18 juni 2005, 22:33
ik gebruik zelf fatsoflex kabels, van spectraflex. Ze klinken erg goed. Erg open en mooi helder. Of het €149,- waard is, moet je zelf beslissen.
Heb je Erik van de Haar al eens gemaild wat ze bij hem kosten?

Wat betreft Vovox. Ook gehoord. Ook erg mooi, maar vind het zelf het prijsverschil niet waard. Als je Vovox hoort tegenover Fatsoflex is het net alsof er een klein dekentje over je geluid heen zit. Daar tegenover staat wel: wil je wel ultra veel brittle bright en een ultra open geluid?

Het grappige is dat als je de Fatsoflex naast de Spectraflex hoort, de Fatsoflex ook weer opener klinkt.
De vraag is meer, heb je het nodig?

Ik gebruik zelf de spectraflex in volle ruimtes en Monsterkabels buiten. Hebben een net iets donkerder signaal...

Oke, dank voor het reanimeren van mijn topic!
Ja ik heb ook verhalen gehoord over Monstercable...die schijnen ERG lekker te klinken met distortion, maar clean minder.

Maarja Vovex.
Ja die persoon was er heel, heel erg enthousiast over...maar het gaat uiteindelijk toch om persoonlijke voorkeur waarschijnlijk. En niet eens zozeer om transparantie.

Madcow
14 april 2009, 17:58
nouja zul je zien, dan gebruikt iemand eens de zoekfunctie...:seriousf:

Kaboemba
14 april 2009, 18:32
Misschien is hun prijs wel aangepast sinds VIER jaar geleden ? Maar bedankt voor de opheldering ;)
Ach als je ook al 3 jaar lid bent en dit je eerste post is :(

aaronstonebeat
15 april 2009, 02:29
@Total Flake, 149 euro, volgens mij kun je dan veel beter een goed buffer circuitje laten inbouwen. Dan heb je in ieder geval theoretisch "geen" last van verlies in hoog of wat dan ook.

Zit wat in. Zo'n ding bouw je voor een paar euro. Heb ik gedaan; het was alsof van al mijn gitaren een soort grauwsluier werd weggenomen.
Nadeel is dat je dan wel altijd een spanningsbron nodig hebt.