PDA

View Full Version : Seagull S6 en S6 folk?



Ic3gl0vE
22 juli 2002, 13:57
Misschien moet ik mijn budget voor een akoestische gitaar toch maar iets ophogen.
Nou zag ik dat ze bij feedback de Seagull S6 folk hebben voor 385 euro en ik heb veel goeie dingen gehoord over de S6 op dit forum en Opeth speelt er ook op op het album Blackwater Park en dat klinkt erg lekker :smile:
nu vraag ik me alleen af wat er bedoelt wordt met de aanduiding "folk"
Weet iemand dit?

Leen Kap
22 juli 2002, 18:52
Het folk-model heeft een kleinere body waardoor wel heel geschikt voor fingerpicking maar een stuk minder voor strumming. De gewone S6 is een dreadnoughtmodel en heeft dus een veel grotere klankkast.

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 18:54
bedankt!
Alleen zoek ik een gitaar die dus meer geschikt is voor strumming... morgen zal ik la Casa de Guitarras in borne is onveilig maken en kijken wat ze daar hebben :smile:

Bouke
8 augustus 2002, 11:20
beetje laat misschien, maar de ik heb de S6 + CW (cuttaweey) en ik vin 'm echt lekker! Warm geluid, speelt lekker, zeer goed versterkt geluid, goede toonregeling/equa, lekker te stemmen, blijft goed gestemd, etc.

Bouke

fem
8 augustus 2002, 16:37
Bouke , Ik ben ook op zoek naar zo'n cutaway !!
Waar heb je hem vandaan ??

Ic3gl0vE
8 augustus 2002, 22:19
idd beetje laat... kep al een yamaha in m'n kamer staan :smile:

Bouke
9 augustus 2002, 20:32
Fem,

ik heb 'm gewoon in Assen gekocht bij een zaak die inmiddels op de fles is... maar je kunt hem gewoon bestellen bij Seagullverkopendemuziekwinkels (283 punten).

Bouke

PS

IC3gLovedinges, ik heb ook een paar yamaha's geprobeerd, maar degenen die ik in handen had, waren lang niet zo 'warm' als deze seagull. Oke, ik heb ook nog beter gitaren geprobeerd (Gibsons) maar die kon ik nie betalen. Fenders vond ik niet zo fijn...

Ic3gl0vE
9 augustus 2002, 20:36
iceglove is de naam en niet DINGES... tsk...

maaruh ik geloof zeker wel dat die seagull beter klinkt maar ik speel voornamelijk elektrisch en de yamaha was maar 139,- incl hoes... geen geld dus :smile:

Bouke
9 augustus 2002, 20:47
Icehandschoen,

oke, geld is ook belangrijk :smile:

Bouke

NirvAnaFan15
4 oktober 2002, 18:46
misschien is seagull wel een goed gitaartje maar ik vind die kam toch zo katse lelijk dan heb ik zoiets van nou ik moet er nog eens diep over na denke

vriendelijke groet Nirvanafan 15

Ic3gl0vE
4 oktober 2002, 18:49
de topkam? wat boeit die nou dan...

Bouke
4 oktober 2002, 19:23
Hey,

hmmmm, I love my topkam!

Snap nie hoor, wat is daar nu mis mee?

Bouke

Leen Kap
5 oktober 2002, 10:15
Topkam? Je bedoelt denk ik de headstock (bovenste deel van de hals waar de stemmechanieken op zitten).

moretel
1 februari 2003, 14:13
Op 2002-08-08 11:20, schreef Bouke:
beetje laat misschien, maar de ik heb de S6 + CW (cuttaweey) en ik vin 'm echt lekker! Warm geluid, speelt lekker, zeer goed versterkt geluid, goede toonregeling/equa, lekker te stemmen, blijft goed gestemd, etc.
Bouke


Ik ben ook op zoek naar een nieuwe gitaar en na een eerste speelbeurt bij Casa Benelli vond ik de seagul C6 lekker spelen en het beste klinken met vergelijkbare gitaren. Maar in de versie die ik heb geprobeerd zit geen versterking, ik heb wel een CW zien hangen en die wilde ik volgende keer proberen.

Nu wil ik mijn huidige akoestische (Kasuga)ook eens meenemen ter vergelijk, ik ben na jaren weer gestart met fingerpicking en wil wat serieuzer gaan spelen. Maar thuis vind ik de Kasuga eigenlijk ook niet slecht. Binnenkort me broer eens uitgenodigd, die bezit een Taylor en kan beide gitaren eens voorspelen.

Is het raar om met je eigen gitaar te komen en dan misschien tot de ontdekking komen dat de gitaar die je hebt eigenlijk niet zo slecht is en dat het model wat je wel wilt boven het budget ligt?

Buzz
1 februari 2003, 15:10
Welnee, is niet raar!

gertdm
1 februari 2003, 15:47
ik vind het ook niet raar, ik vind het juist iets zeggen over jou en je gitaar.
Gewoon je gitaar meenemen:)

ps Buzz:zie mijn bericht op furch revisited :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-02-01 15:48 ]</font>

Buzz
1 februari 2003, 16:16
Had ik net gelezen en ik ben ook best nieuwsgierig. Zwier is vanaf hier wel te bereizen. Alleen... m'n "ouwe" Furch, die doe ik nooooit meer weg!

gertdm
1 februari 2003, 18:37
heb je gelijk in:)

ik was in ieder geval erg onder de indruk vooral van C21cr. Dat was eerst een mat afgewerkte gitaar.Maar nu zijn de bovenbladen
gelakt en ziet er levendiger uit. Ook de bovenbladconstructie is aangepast.
Hij klonk luid en gebalanceerd met een diepe bronzen bas.
Is het reisje wel waard denk ik :smile:

moretel
1 februari 2003, 20:08
Welke prijsklasse praten we dan over ?

gertdm
2 februari 2003, 09:16
vanaf € 550 tot € 900 (voor de deels gelamineerde gitaren)
de volledig massieve zijn iets duurder natuurlijk maar ver onder de prijs van de Taylors / Lowdens /