PDA

View Full Version : Vraagje over Tokai elementen



Stratman70
23 maart 2005, 12:47
bla

Stratman70
23 maart 2005, 12:49
Wat vinden jullie van de elementen die in Tokai gitaren zitten? Zelf heb ik dan een Strat model en de originele elementen klinken wat dunner dan echte strat elementen, of in ieder geval hebben ze minder output. Toch vind ik het karakter van het geluid erg mooi. Mooier zelfs dan de gemiddelde strat elementen. Een reden voor mij om deze dan ook niet te vervangen.

Wat vinden jullie van het geluid?

Rutger
23 maart 2005, 16:00
k Vind ze zelf niet zo best, ze waren de reden dat ik mn Tokai BIJNA de deur uitdeed een jaar geleden. Een setje Van Zandts heeft redding gebracht, k heb sindsdien slechts 1 strat gehoord die beter klonk, en die was eigenhandig gebrouwd.

Je hebt gelijk dat de originele pu's wel het karakteristieke van de gitaar weergeven, dat mis ik vaak aan de moderne fender stratpu's. Het nadeel echter is toch dat laag/mid/hoog niet goed in balans zijn en de output echt te laag is. Daardoor blijft ie dunnetjes en "onvolwassen" klinken.

frekie
23 maart 2005, 22:26
Ik heb destijds de elementen van mijn GS ook uitgewisseld. Klonken heel mooi in het hoog maar idd te weinig output en mid, overstuurd blijft het dan niet staan zeg maar. De gitaar was prima. Voltooid verleden tijd... :(