PDA

View Full Version : OD kanaal



MetalliCat
22 juli 2002, 13:05
¡Hola!

Ik heb een 8 watt Stagg ampje, en als ik hem op het overdrive kanaal zet en ik draai aan de gain knop krijg ik precies hetzelfde alsof ik aan mijn volumeknop draai, maar ik hoor geen geknetter. Pas als ik mijn gain knop HELEMAAL openzet krijg ik wat scheurgeluid. Weet iemand waar het aan ligt en hoe/of ik het kan (laten) fixen ?

Nog wat andere info, wat ik van de site van Stagg haalde:
CA-10 GUIT.AMPLI 08W 230V.


Brand : STAGG
Category : Guitars & Bass >> instrument amplifiers

Description : 8 W RMS Guitar Amplifier - 1x 5" SP(12.6cm)/ 4 Ohms - High impedance input - Drive switch - Controls : gain/ volume/ tone - Headphones output - Covering : black vinyl - Size(HxLxD): 24x28x14 cm - Weight 3.0Kg . (carton quantity : 4.)

Foto: http://www.emdmusic.be/images/11663.jpg

Wat ik ook nie helemaal snap: degene waarvan ik hem kocht zei dattie 15 watt was, 8erop staat 12x max, en op de site staat 8 watt :???:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MetalliCat op 2002-07-22 13:13 ]</font>

Lacrymosa
22 juli 2002, 13:09
Heb je een master?
dan moet je je Master redelijk ver dichtgooien en je volume en je gain opengooien.

En anders heb je waarschijnlijk gewoon een kut amp.

CheerS!!

MetalliCat
22 juli 2002, 13:15
Ik heb dus alleen Switch tussen clean en OD kanaal, gain tone volume regelaars. Had je waarschijnlijk nog niet kunnen zien want foto etc heb ik er net ff bijgezet.

Lacrymosa
22 juli 2002, 15:37
Dat watt verhaal kan wel kloppen, dan hebben ze bij 15 watt et piek voltage genomen om het vermogen uit te rekenen en de 8 watt is de RMS (Root main square)

CheerS!!

SteavisSmokin
22 juli 2002, 15:49
Dat wat je omschrijft is normaal bij dit soort goedkope beginners versterkertjes, ik heb het ook gehad op mijn 1e versterker wat ook een cheap-ass ding was. Oplossing: andere versterker.

AllodoX
22 juli 2002, 17:58
of gewoon een pendaaltje kopen :wink:

MetalliCat
22 juli 2002, 20:57
hummz, daar w8 ik maar ff mee, eerst maar goeie amp en dan pedalen.

Lacrymosa
23 juli 2002, 09:25
Das altijd een beetje een dilemma idd
wat nou eerst kopen, een goed scheurpedaal.

Ik heb eerst een (goed) scheurpedaal gekocht en daarna een redelijke amp (Marshall Valvestate 100W 2de editie).
En nu ga ik weer een nieuwe amp kopen en daarn komt waarschijnlijk ook weer een nieuw scheurpedaal

CheerS!!

Ic3gl0vE
23 juli 2002, 13:22
Ik heb dat ook op mijn kleine beginnersversterker, als de gain niet op 10 staat krijg je geen geluid dat op distortion zou moeten lijken

als ik jou was zou ik die versterker van Lacrymosa overkopen als hij er niet teveel voor vraagt :smile: