PDA

View Full Version : Financiering?



Theije
22 juli 2002, 12:47
Ik vroeg me af hoe jullie allemaal je uitrusting financieren?? ik zelf ben 20 studeer nog en werk er een beetje bij, ik ga binnenkort meer werken naast mijn studie maar ik baal er verschrikkelijk van dat ik nooit de spullen kan betalen die ik eigenlijk zou willen hebben :wink: hoe doet iedereen dat??

Echoes
22 juli 2002, 12:54
eh...nou ik spaar veel :smile: Verder werk ik veel. En tegenwoordig werk ik met de muziek als roadie vaak op zaterdagavond, dus ipv uitgaan en veel geld uit te geven verdien ik het..dat scheelt :smile:

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 12:58
veel folders rondbrengen en zuinig zijn.

pimmetje
22 juli 2002, 13:42
Soms ook (nog even) genoegen nemen met iets minder dure spullen. Het duurdere komt vanzelf wel een keer als je 't waard bent (lees: als je over een aantal jaar nog steeds speelt).

Anders Destium
22 juli 2002, 13:52
Wat mensen in het begin vaak doen is sparen en het spul dat ze hebben verkopen voor iets beters en nieuwers. Dit vind ik zelf zonde, ik heb gewoon steeds geduld gehad en flink gespaard, redelijk wat werken wil normaal gesproken ook wel helpen . Ik heb als student bijna twee jaar achter elkaar het hele weekend gewerkt, dan verdien je veel en heb je weinig mogelijkheid om geld uit te geven, werkt erg goed!

Pee
22 juli 2002, 13:55
en jullie kopen dus eigenlijk niets anders, al het geld gaat naar de gitaren?

Lacrymosa
22 juli 2002, 14:03
Ik ken et probleem, et een grooter prbleem is dat ik naast mn school (dat zon 30 uur per week inneemt) ook nog 15 uur per week sport, en dan ook nog minstens 1 uur per dag gitaar speel, en tussendoor probeer ik ook nog is te slapen en een vriendin te hebben.

maar ik kan meestal 1 keer per jaar iets kopen op gitaar gebied, en dat is na de zomervakantie, ik werk dan gewoon fulltime et liefst 7 dagen per week, en dan kan je gewoon lekker wat verdienen, en als je dan niet op vakantie gaat, dan kan je wel aardig wat kopen.

Ik ga dalijk dan ook een nieuwe amp (waarschijnlijk een Koch Multitone 50 watt combo) kopen en ik heb dan zon 1600 euro tot mn beschikkig, en dan ga ik ook nog een week zeilen in friesland.
sorry voor et onzinnige en lange lul verhaal, maar ik zit nu op mn (vakantie)werk, en ik verveel me de t*fus

das plaats aub ook wat boeiende dingen, om lekker over te discusieren.

en nu ga ik kijken of ik nog een jongetje ben.....(naar de Loo dus)

CheerS!!

Matje
22 juli 2002, 14:05
ik ben de hele vakantie al aan het werken voor een nieuwe amp.

Lacrymosa
22 juli 2002, 14:07
Ja!!! ik ben nog een jongetje!!!!

CheerS!!

Dionyios
22 juli 2002, 14:35
Veel werken en niet teveel nutteloze dingen kopen.

Sandman
22 juli 2002, 15:37
Arbeiten jah....

voor niets gaat de zon op

Neals
22 juli 2002, 16:58
Mjah ik ken het probleem, wil ook wel nieuwe plank hebben enzo, maar kom waarschijnlijk toch in de wat goedkopere uit, maar aan de andere kant, doorsparen is handiger alternatief.

Ibanez
22 juli 2002, 17:10
Op 2002-07-22 13:55, schreef Pee:
en jullie kopen dus eigenlijk niets anders, al het geld gaat naar de gitaren?
Toen ik spaarde voor mijn gitaar heb ik helemaal niks uitgegeven. als je de verleiding van ff langs de snackbar en die goedkope cd niet kopen kan weerstaan dan kom je er wel :smile:

lars
22 juli 2002, 19:33
goedkope gitaren kopen op marktplaats en dan weer duurder verkopen en met de winst een duurdere kopen en weer verkopen ect.

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 19:40
Op 2002-07-22 19:33, schreef lars:
goedkope gitaren kopen op marktplaats en dan weer duurder verkopen en met de winst een duurdere kopen en weer verkopen ect.


ja maar daar moet je ook maar het talent en de mazzel voor hebben (een gitaar die er goed uitziet kan na een maand toch heel veel gebreken gaan vertonen)


en als reply op een andere post of je verder niks koopt:
ik geef zeker niet meer uit in een week dan ik verdien :smile:
Ben heel zuinig opgevoed en koop alleen iets als ik er goed over na heb gedacht en zeker weet wat ik wil. En dan komt er ook nog bij dat ik niet zoveel uit ga en als ik uitga geef ik niet zoveel uit.

BLOK182
22 juli 2002, 20:31
Ik werk ook heel hard voor mijn spullen.
Ben nu vanaf december aan het sparen voor een nieuwe versterker en een dezer weken is het zo ver. Verder geef ik amper wat uit aan "uitspattingen" om het zo maar te noemen en ga ik amper uit (er is hier trouwens toch nix leuk om naar toe te gaan, alleen zo'n intersport-party if you know what i mean)

Matje
22 juli 2002, 21:10
Op 2002-07-22 15:37, schreef Sandman:
Arbeiten jah....

voor niets gaat de zon op


en weer onder

Anders Destium
22 juli 2002, 21:11
Ik begrijp er als westerling geen kont van maar dat boeit ook verder niet zo, mijn geld verdwijnt ook richting bier, cd's en zo nu en dan kleren (in alleen gitaren kun je helaas niet lopen).

Verder: laat je niet gek maken, een collectie van gitaren en navenanten kost al snel jaren om op te bouwen!

Dionyios
22 juli 2002, 21:12
Ja maar die jaren duren zo lang :wink:

Anders Destium
22 juli 2002, 21:16
Alsof ik dat niet weet!!

Markie
24 juli 2002, 15:33
Ik werk en heb aan geld niet zo'n gebrek, daarentegen wel gebrek aan tijd.
Vraag me af hoe anderen dat weten te doen, urenlang oefenen enz. Maar dat is een ander topic.

BTW Anders Destium, woon je in ZTM of in Delluf? Of bedoel je tussenin? Pijnacker.
Gewoon beniewd, gezien de twee woonplaatsen in jouw profiel.
Kan natuurlijk ook zijn dat je twee huizen hebt! hehe

MADdie86
24 juli 2002, 18:26
Ik ben nu werkweken van > 50 uur aan het maken zodat ik wat gitaar onderdelen kan kopen. Want dat goedkope spul klinkt niet :grin:

nyc-kid
24 juli 2002, 18:31
je kan ook een spaarkredietrekening afsluiten bij verzekeringsmaatschappijen als Aegon en Fortis, over vijf jaar kan ik een prs kopen (als het met de beurs zo door gaat wordt het een samick :sad:)

MADdie86
24 juli 2002, 18:32
Op 2002-07-22 14:03, schreef Lacrymosa:
Ik ken et probleem, et een grooter prbleem is dat ik naast mn school (dat zon 30 uur per week inneemt) ook nog 15 uur per week sport, en dan ook nog minstens 1 uur per dag gitaar speel, en tussendoor probeer ik ook nog is te slapen en een vriendin te hebben.

BLA BLA BLA BLA

sorry voor et onzinnige en lange lul verhaal, maar ik zit nu op mn (vakantie)werk, en ik verveel me de t*fus

das plaats aub ook wat boeiende dingen, om lekker over te discusieren.

en nu ga ik kijken of ik nog een jongetje ben.....(naar de Loo dus)

CheerS!!

Jah meiden he als je er een heb kosten ze bakken met geld en tijd ;(
En idd een beetje lang verhaal :wink:
En internetten op je werk :smile:



Jah ik ben nog een jongetje


Duh :razz: dat zou je mischien niet meer zijn als ie idd de t*fus had :grin:

Mzlls (een melige Zus van MADdie)

Neals
24 juli 2002, 19:27
Ik hoop zo snel mogelijk een gibson te kunnen kopen, maar dat zullen er wel meer willen, wat kost een sg???

ammelis
24 juli 2002, 19:29
Ach, gewoon na je studie gaan werken en bij papa en mama blijven wonen, zo spaar je snel veel geld bij elkaar en kan je alles kopen wat je wil!
Ik heb er zelf ervaring mee, ben nu alleen weer gaan studeren en dus een beetje blut :sad:

Neals
24 juli 2002, 20:53
of hier en daar wat spijbelen om te gaan werken

ammelis
24 juli 2002, 21:44
Volgens mij kost een Gibson SG tussen de 800 en 2000 dollar, voor preciese prijzen effe op ebay kijken.

Anders Destium
24 juli 2002, 21:50
De reden dat ik twee huizen heb is gewoon kamer/ouderlijk huis...
In de zomermaanden resideer ik bij pap en mam omdat dan in Delft bugger te beleven is en ik dan zelf eten moet kopen, moet koken, afwassen en nog veel meer gezeur!
Ik heb dus in de zomer veel tijd om te spelen, en ik speel ook vaak als ik college hoor te hebben (toch niet verplicht :smile: ), alhoewel de compu dan ook lonkt!

Nyc-kid ik zou nu kopen of een lening met vaste rente afsluiten, laat je niet in spaarkrediet en zo lullen. De rente gaat binnenkort omlaag bij spaarrekeningen (grotere risicos bij banken) en dan zit je met een variabele lening aan je contract vast terwijl je steeds minder geld krijgt (check de inflatie!).
Ik speel liever nu op een gitaar waarvoor ik misschien in de schulden duik in plaats van sparen, ik hecht meer waarde aan het spelen op een mooie gitaar, dat is moeilijk in geld uit te drukken hoe gelukkig je dan bent :smile: !)
Dit is de enige smiley die ik kan

Theije
25 juli 2002, 00:08
Hehe maar ik sta al meer dan 2000 gulden sorry ongeveer 1000 euro rood, om nou ook nog een lening ergens af te sluiten.

Markie
25 juli 2002, 13:38
Tja, dan moet je nog voor ander onderpand zorgen om bij te kunnen lenen.
Heb je een mooie versterker als onderpand, een auto of misschien wel een leuke zus?
:grin:

jaccoos
25 juli 2002, 17:39
zorgen dat je het gekocht toen je het geld ervoor nog had. Ik werk met nu al meer dan 2 maanden de klote en verdien ook best veel, maar ik moet nog een combimagnetron kopen, schoolboeken en wat andere dingen. Tja als aankomend eerstejaars student heb je echt veel geld nodig.

Anders Destium
25 juli 2002, 18:47
Ga je in Delft of in Enschede civiel doen?
Als je uit Ermelo komt waarschijnljk de laatste of niet?
Als je deze studie afmaakt wordt geld later wat minder belangrijk!

Anders Destium
25 juli 2002, 18:51
Ik ben nu geloof ik ongeveer halverwege in Delft na 3 jaar met civiel, niet echt een modelstudent meer (of dan toch juist weer wel?) en het bevalt wel hoor...
Lekker ongestoord je gang gaan, niet te veel gezeur aan je kop, maar (nu komt het) je moet wel zo nu en dan serieus je best doen anders red je het never niet!

Thomasvv
25 juli 2002, 18:54
Ik koop meestal grote dingen na de zomervakantie, dan heb je lekker veel gewerkt en kom je weer terug met een mooie Gibson of amp.. Maar verder, sparen: nee.. da kan ik écht niet.... Gister even naar een vriend in Den Haag geweest en ff bij Rock Palace langsgeweest. Even een polish, nieuwe plectra, nieuwe gitaarband en snoer, nieuwe standaard.. Hoppa weer bijna 100 euro dr uit...

Sjaak
25 juli 2002, 19:01
Maar waarom zijn die speelgoed winkels dan ook zo verrektes duur!! Ik heb laatst weer een klein vooraadje snaren en plectrums ingeslagen en ik was gelijk weer 30 euro lichter :sad:

funlovinme
25 juli 2002, 19:12
Ik heb m'n gitaar en versterker (resp. Gibson LP en Marshall Valve 80) gekocht toen ik nog op de middelbare school zat. Daar heb jij nu weinig aan, maar voor alle middelbare scholieren is dat een aanrader. Neem 2 baantjes en een vakantiebaantje en je hebt je spul zo bij elkaar! En geloof me, een coole gitaar met versterker is dat echt wel waard.
Nu koop ik 1 keer per jaar iets erbij, net na de vakantie, want dan heb ik het geld en kan ik het nog niet uitgeven aan hopeloze studenten-zuippartijen. Ik weet hoe het is, studenten hebben amper geld maar willen wel de beste spullen. Succes ermee!

Nocki
25 juli 2002, 20:28
je kan bij de postbank bv een doorlopend krediet afsluiten.

dit is trouwens een tip voor iedereen die in primeline is getrapt.
als je een doorlopend krediet neemt lost de postbank gelijk je primeline schuld af.
dan hoef je minder rente te betalen.

tja en vooral handelen...
een goedkope gitaar die goed is en goed in de markt licht kopen en weer verkopen.
of een gitaar uit de muziekwinkel op het net zetten en voor 100 euro meer verkopen.
heb je een koper ga je eerst die gitaar in de winkel halen.
ok je moet een inleg hebben en rsico dragen.
maar dat hoor erbij.

Nocki

Anders Destium
25 juli 2002, 20:33
Ik heb mijn eerste twee gitaren doorverkocht en geruild, maar de gitaren die ik nu heb doe ik NOOIT meer weg (alleen misschien mijn RG een keer over x jaar en als ik geen metal meer speel).
Op een of andere manier raak je toch enorm aan die dingen gehecht!
Ik heb nu net een nieuwe gitaar maar eigenlijk ben ik al weer aan het kijken naar iets anders: Iemand ervaring et een Gt-6 effectprocessor?