PDA

View Full Version : Rocktron Voodu Valve vraagjes...



Daniel Ten-13
23 maart 2005, 08:31
Hoi mensen,

Ik ga me nu eindelijk ook eens op het rackgebeuren richten en ben dus al aardig wat aan het rondkijken voor geschikte apparatuur voor mij. Ik kwam dus uit bij een Rocktron Voodu valve. Dit is omdat ik meerdere (meer dan 4 soorten distortions, solo, clean, dus de gebruikelijke pre-amps met 3 a 4 kanalen heb ik niet veel aan helaas..) kanalen gebruik bij mn muziek en omdat er wel een goede scheur in zou zitten.

Mijn vragen zijn echter (ook na aardig wat zoekwerk):

- Kunnen de effecten ook samen gebruikt worden?
- Kan ik met behulp van de patches zeg maar 10 verschillende distortions opslaan?
- Kan ik deze allemaal ansturen met een FCB1010? (scheelt weer in de kosten :D )
- En wat is een fatsoenlijke eindversterker voor deze preamp? Zelf zou ik toch wel buizen willen.

Mochten hier wat haken en ogen aan zitten, zou dan bijv. een POD XT pro met een goede buizen poweramp een oplossing zijn of is dat knudde?

Bedankt iig voor de moeite!

Daniel

Raffie
23 maart 2005, 13:12
Hoi, had ooit een VV online. Erg goede preamp. 't enige probleem dat ik had was dat de EQ sectie te uitgebreid was, pre en post dist. full param. Dus niet echt gemakkelijk, toch kreeg ik er erg goede sounds uit. Speel nu met een pod xt pro, is zeker niet beter maar de usb connectie met de pc is handig, jammen met de pc. Kan de vooduvalve wel aanraden, ook de replitone MP klinkt echt goed en is goedkoop. natuurlijk een goede eindtrap scheelt heel veel, heb zelf een velocity valve (2*80W lampen).
Nog een tip koop een midimate erbij, kan je via phantomvoeding ( 1 7polige midikabel) de pedaal voeden, een behringer heeft 220V nodig en dat is niet zo handig "on stage"

Raf

Daniel Ten-13
23 maart 2005, 13:50
Hoi Raffie, bedankt voor je reactie!

Ik ga die midimate zeker in gedachte houden. (idd handig ja :D )
Maar kan ik dus de effecten (inc distortion) door elkaar heen gebruiken en vastzetten op een hele berg met patches? Ik dacht nl op hun website te lezen van wel, maar bevestiging hiervan zou mooi zijn :P

Alsnog bedankt iig.







**Iemand toevallig nog een Voodu Valve te koop staan?**

Raffie
23 maart 2005, 15:34
Natuurlijk kan dat, elke patch kan alles en nog wat bevatten, je creërt een sound en die stockeer je waar je maar wil, dit is trouwens bij de meeste preamp/effecten zo. trouwens geen pauze hoorbaar bij switch van kanaal.

Raf

Jasper K.
23 maart 2005, 21:16
Ik gebruik mijn voodu valve al jaren en bevalt mij op zich uitstekend. Door de uitgebreide eq. is het wel ff zoeken naar de juiste sounds, maar de kwaliteit van de geluiden is ok.

Ondanks dat ben ik wel aan het rondkijken naar een goede buizen pre-amp, maar dat blijft toch beperkter dan een volledig programmeerbare pre-amp. Omdat ik top 40/ 100 werk doe heb ik zware 'nu' metal geluiden nodig, maar ook de klassieke jaren '70 oversturing, disco clean, jaren '80 clean etc. Dat is met een 2 of 3 kanaals pre-amp (+ effectprocessor) moeilijker voor elkaar te krijgen. Als je elke week weer een nieuw geluid nodig bent is een alles in 1 apparaat ideaal. Dus conclusie:

Ideaal voor top 40/100 werk. :wink:

Daniel Ten-13
26 maart 2005, 15:30
Bedankt voor de reacties, ik ga nu zeker die VV uittesten! Mocht het wat worden horen/zien jullie het nog wel :D

Koenk2
3 januari 2006, 21:07
Hoi,
Ik ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn versterker en ben nu ook wat meer aan het denken richting de rack mogelijkheden.

Ik heb gisteren veel gelezen over de tc electronics G-Force, als effecten module en hoorde ook dat hier de distortions niet mooi van waren.. Bij de G Force heb ik alleen nog wel een pre-amp nodig, net dus mooie distortions.

Maar als dit een pre-amp is, heeft deze dan ook een gewone clean?

Weet iemand of het een mogelijkheid is om de GForce en de Voodoo Valve samen met een eindtrap te gebruiken..?

Greetz

Koenk2
3 januari 2006, 21:09
Hoi,
Ik ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn versterker en ben nu ook wat meer aan het denken richting de rack mogelijkheden.

Ik heb gisteren veel gelezen over de tc electronics G-Force, als effecten module en hoorde ook dat hier de distortions niet mooi van waren.. Bij de G Force heb ik alleen nog wel een pre-amp nodig, net dus mooie distortions.

Maar als dit een pre-amp is, heeft deze dan ook een gewone clean?

Weet iemand of het een mogelijkheid is om de GForce en de Voodoo Valve samen met een eindtrap te gebruiken..?

Greetz

PS:
Hoeveel kost een Voodoo Valve in de winkel, ik heb hem niet kunnen vinden op internet..?

Op de site van Rocktron is ook de Rocktron Prophesy te horen, klinkt op de site wel mooi!

Koenk2
3 januari 2006, 21:11
Hoi,
Ik ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn versterker en ben nu ook wat meer aan het denken richting de rack mogelijkheden.

Ik heb gisteren veel gelezen over de tc electronics G-Force, als effecten module en hoorde ook dat hier de distortions niet mooi van waren.. Bij de G Force heb ik alleen nog wel een pre-amp nodig, net dus mooie distortions.

Maar als dit een pre-amp is, heeft deze dan ook een gewone clean?

Weet iemand of het een mogelijkheid is om de GForce en de Voodoo Valve samen met een eindtrap te gebruiken..?

Greetz

PS:
Hoeveel kost een Voodoo Valve in de winkel, ik heb hem niet kunnen vinden op internet..?

Op de site van Rocktron is ook de Rocktron Prophesy te horen, klinkt op de site wel mooi!

Koenk2
3 januari 2006, 21:11
Hoi,
Ik ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn versterker en ben nu ook wat meer aan het denken richting de rack mogelijkheden.

Ik heb gisteren veel gelezen over de tc electronics G-Force, als effecten module en hoorde ook dat hier de distortions niet mooi van waren.. Bij de G Force heb ik alleen nog wel een pre-amp nodig, net dus mooie distortions.

Maar als dit een pre-amp is, heeft deze dan ook een gewone clean?

Weet iemand of het een mogelijkheid is om de GForce en de Voodoo Valve samen met een eindtrap te gebruiken..?

Greetz

PS:
Hoeveel kost een Voodoo Valve in de winkel, ik heb hem niet kunnen vinden op internet..?

Op de site van Rocktron is ook de Rocktron Prophesy te horen, klinkt op de site wel mooi!

Koenk2
3 januari 2006, 21:12
Hoi,
Ik ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn versterker en ben nu ook wat meer aan het denken richting de rack mogelijkheden.

Ik heb gisteren veel gelezen over de tc electronics G-Force, als effecten module en hoorde ook dat hier de distortions niet mooi van waren.. Bij de G Force heb ik alleen nog wel een pre-amp nodig, net dus mooie distortions.

Maar als dit een pre-amp is, heeft deze dan ook een gewone clean?

Weet iemand of het een mogelijkheid is om de GForce en de Voodoo Valve samen met een eindtrap te gebruiken..?

Greetz

PS:
Hoeveel kost een Voodoo Valve in de winkel, ik heb hem niet kunnen vinden op internet..?

Op de site van Rocktron is ook de Rocktron Prophesy te horen, klinkt op de site wel mooi!

Raffie
9 januari 2006, 09:25
Niet nodig lijkt me, de VV heeft zelf ook mooie effecten dus 't zou een beetje dom zijn om een preamp met effecten te kopen en de effecten ervan niet te gebruiken, er is natuurlijk wel een effectsloop he. De VV vind je 2dehands nog wel eens check ebay in duitsland maar ...

Raf