PDA

View Full Version : Nuendo, midi drumtracks LM-7 ! hulp gevraagd.....



skabouter
23 maart 2005, 01:17
Nuendo heeft een midi drumtrack composer, genaamd LM-7.

kan iemand duidelijk beschrijven hoe ik deze open en inspeel/invul op een normaal spoor ?? ik kom er maar niet uit. hij moet bij VST instruments staan begreep ik, maar meer ook niet..............

hoop dat jullie het weten, wil hem erg graag gebruiken !

Mithrandir
23 maart 2005, 09:44
F11 opent de VST-instruments, selecteer de LM7 (druk op het schuingedrukte e'tje om de LM7 zelf te openen).

Maak een nieuwe midi-track aan en selecteer de LM7 als output device, en zet de drum-map op GM-drummap (standaar drummap).

Dit zou het zo ongeveer moeten doen. Echter de sounds van de LM7 zijn niet echt jovel.

pol
25 maart 2005, 10:16
nieuwe midi-track aanmaken, dan met dat potloodje de track "tekenen"
lm-7 als output device aanzetten, en dan met de midi drum editor een drumtrack aanmaken.
ahja, en crtl-T heb je nodig om de tempo track te veranderen.


de geluiden zijn wel niet geweldig, ik gebruik zelf Drumkit from hell
de lm7 is geen composer, gewoon een vst instrument dat je als output kunt gebruiken om je midi laten af te spelen.

Ic3gl0vE
25 maart 2005, 12:44
lm7 klinkt inderdaad nergens naar... maar ja, drumkit from hell heeft ook niet iedereen geld voor hè.

Ik gebruik zelf de drumkits uit de yamaha motif, die zijn ook zeker tevredenstellend :) Ik vind alleen de crash niet zo mooi, maar daar is met een gate en wat eq wel wat aan te doen lijkt me

moretel
27 maart 2005, 12:39
De Mark II is wat uitgebreider,
ook lekker uitgebreid en simpel is NI Battery,
als je deze vult met live opgenomen one shots kun je mooie resultaten bereiken.

skabouter
28 maart 2005, 01:40
het is allemaal gelukt :) alleen nu weet ik weer niet hoe je het tempo insteld.........(en of dat kan)

wat kost btw een goeie drum composer ? ik hoor vaak drumkit from hell langskomen ? is dat wat ? hoeduur ?

Ic3gl0vE
28 maart 2005, 12:53
drumkit from hell heb je vanaf 111 euro dacht ik. Moet je er nog wel een sampler programma bij hebben (of een hardware sampler natuurlijk). Bijvoorbeeld het genoemde NI battery.

Daniël_san
28 maart 2005, 16:07
effe een stel andere plug-ins die mooi klinken:
FXpansion BFD
Toontrack Drumkit From Hell (Superior)
Linnplug RMIV
E Lab obsession
Steinbertg Groove Agent

De prijzen weet ik niet, maar die zijn wel redelijk hoog :cry:

Ic3gl0vE
30 maart 2005, 22:27
Groove agent heeft alleen voorgeprogrammeerde grooves toch? Beetje zoals virtual guitarist? Dat gaat na een tijdje wel vervelen namelijk (ookal klinkt het wel goed)

Bloodline
18 april 2005, 08:49
je kan de Lm - 7 *redelijk* cool horen op me mp3 in de mp3 sectie ( Mendel Bij de Leij - King of Death ) die drums zijn de Lm - 7. hopelijk vindt je het wat