PDA

View Full Version : podxt vs. guitarport



Ic3gl0vE
22 maart 2005, 23:33
test

vester86
22 maart 2005, 23:36
ik zou de pod nemen

vester86
22 maart 2005, 23:37
ik zou de guitarport nemen :razz:

vester86
22 maart 2005, 23:37
maar wat is je vraag eigenlijk??

Ic3gl0vE
22 maart 2005, 23:46
OK, ik weet dat hier al een ander onderwerp over was, maar ik heb een ander soort vraag:

de guitarport gaat al mee sinds de pod1.0 volgens mij, en die kan via internet steeds geupdate worden (Gratis toch?). inmiddels heeft de guitarport podxt models in plaats van de oude pod1.0 models. De guitarport wordt dus kosteloos steeds beter!

De podXT is iets meer dan 2 keer zo duur als de guitarport. Daar heb je nu meer versterker modellen en effecten voor en natuurlijk kun je 'm zonder pc gebruiken (maar dat laatste is denk ik niet heel belangrijk voor mij). Echter, hier komt waar ik naartoe wil:

de podXT zal wel weer een keer vervangen worden uiteindelijk. Dan is 'ie niets meer waard en verouderd. De guitarport zal waarschijnlijk/hopelijk upgradebaar blijven, zodat je hiermee altijd de nieuwe klanken van line6 hebt. En op modeling-gebied, is nieuwer toch meestal wel beter.

Zou het dan verstandiger zijn een guitarport te kopen? Hij kost niet alleen minder, maar hij is ook te upgraden waardoor het vanzelf een nieuwer apparaat wordt steeds.

skabouter
22 maart 2005, 23:48
tja, als het echt zo zit (wat ik niet geheel weet) denk ik idd dat voor jou de Port het beste is ! (omdat je toch alleen PC gebruikt).

maar de PODxt schijnt ook wel goed te zijn. maar idd, duurder, en niet te upgraden, en vermindert sneller in waarde

.ChiefRebelAngel.
23 maart 2005, 07:39
ik heb vorige week een guitarport (+ rifftracker software) gekocht en ben er heel tevreden over.... Een POD is meer om te jammen terwijl een guitarport echt superhandig is om ideetjes vast te leggen, je hebt wel steeds een computer nodig om guitarport te gebruiken...

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 08:46
voor thuisopnames zou ik denk ik ook voor de guitarport gaan, mits je die steeds kostenloos kunt upgraden.

voor live gebruik is een PodXt en zelfs de Live XT denk ik goedkoper dan de combinatie guitarport+computer.
Mocht je een apparaat willen dat in bandsituatie te gebruiken is en via de computer up te graden is, dan is de CHAMELEON (http://www.soundart-hot.com/english/chameleon1.htm) van Sound Art misschien wel wat voor je.

guvnor
23 maart 2005, 09:07
Ik ben een echte huiskamergitarist en als ik speel heb ik tegenwoordig dus m'n laptop voor me op tafel, wah op de vloer, koptelefoon op m'n dak, gitaar op schoot... Ben zwaar onder de indruk van het geluid van de Guitarport. Als de XT verder hetzelfde klinkt zou ik toch nog kiezen voor de Guitarport omdat ik de bediening wel fijn vindt, erg makkelijk te tweaken en grafisch ziet het er ook goed uit.

Het upgraden is ook een goed punt. Ik kocht hem tweedehands als een versie 2.0 (zat ook een 2.0 CD bij) maar heb dus direct de 2.5 versie gedownload. Effe upgraden (paar minuten) en klaar...

Zou ook graag de extra packs willen downloaden, maar heb geen creditcard. Zou wel gaaf zijn als iemand hier een "ander adresje" voor zou hebben :wink:

Heb trouwens altijd geroepen dat m'n Korg Pandora PX4 zo lekker klonk... Line6 heeft het toch wat beter voor elkaar

.ChiefRebelAngel.
23 maart 2005, 10:22
wel beetje klote is dat ik geen internet thuis heb....
er zouden zelfs powerball settings zijn voor de guitarport...

harrie-beton
23 maart 2005, 12:23
in de uitbreiding "metal shop" zit een powerball inderdaad

bruut

vettavillenl
23 maart 2005, 23:28
podxt is tot op heden ook 'gratis' geupdate naar 2.0. De modelpacks moet je voor zowel guitarport als podxt 'kopen''.

Dat Guitarport altijd te upgraden zou zijn, is even waarschijnlijk als bij PODxt of andersom.

Guitarport is ontwikkelt voor thuisgebruik (zoals gezegd bij je computer), PODxt voor thuis en live.

Ic3gl0vE
26 maart 2005, 11:43
Dat Guitarport altijd te upgraden zou zijn, is even waarschijnlijk als bij PODxt of andersom.



Dat is natuurlijk helemaal waar, en daar dacht ik ook al aan.
Ik ga toch maar voor de XT dan. Tweedehands vind ik de prijs goed te doen, ik heb er zelfs al een gereserveerd :) Nu alleen nog even tijd vinden om 'm op te halen (wordt een halve dag treinen namelijk en ik heb tentamenweek binnenkort).
tzt laat ik weten hoe 'ie bevalt!

harrie-beton
27 maart 2005, 00:10
er is behoorlijk prijsverschil tussen guitarport en podxt maar de podxt is een mooi veelzijdig apparaat

als het kan betalen zeker kopen

Iceman
27 maart 2005, 07:39
Ik heb de XT Pro besteld bij Musik P. Zou komende week binnen moeten komen. Ik zal dan wat metalgitaren mp3's opnemen.