PDA

View Full Version : Waardebepaling gitaar



Mike McCready
22 maart 2005, 23:16
Ik zal de details maar niet meteen posten, maar waar kan ik op dit forum een foto posten en wat informatie om enigszins achter de waarde van mijn gitaar te kunnen komen (met jullie hulp)? :razz:
Ben van plan om er eentje te verkopen...

vester86
22 maart 2005, 23:22
Hoeveel kostte ie nieuw??? als er weinig tot geen schade is, dan kun je er tussen de 60 en de 70% van de nieuwwaarde voor vragen. als het een goed en bekend merk is ietsje meer, als de gitaar er slecht uit ziet/beschadigd is natuurlijk minder

grayfink
22 maart 2005, 23:24
maar waar kan ik op dit forum een foto posten en wat informatie

hier

Mike McCready
22 maart 2005, 23:30
Vooruit. Hoop dat mensen mij niet aan gaan vallen (heb het wel eerder gezien omdat het meer op een advertentie gaat lijken op deze manier, daarom vroeg ik het even voor de zekerheid)

Ik heb een Fender USA Standard Strat uit 1997 (de donkerblauwe dus) die ik als reserve-gitaar gebruik sinds ik een nieuwe 50th anniversary heb gekocht. Ik speel eigenlijk nooit meer op de 1997 strat en ik vindt het een beetje zonde om deze als reserve te houden. Heb een andere op het oog als smijt-gitaartje...

Ik heb haar een jaar of drie geleden als occasion gekocht bij The American Guitar Store.
Het element is verwisseld (was al zo toen ik haar kocht; volgens mij zit is het een hotrails) en er zit een extra switch op (om van single-coil naar humbucker te schakelen? In ieder geval wordt het geluid een stuk voller). Achterhalen van het serienummer leert dat ie uit 1997 komt. Moet wel opnieuw afgesteld worden (is zo'n 1,5 jaar niets meer aan gedaan).

Gitaar verkeert in goede staat (weinig tot geen schade) en speelt nog lekker, mits opnieuw afgesteld.

http://img207.exs.cx/img207/4416/gitaren6cc.th.jpg (http://img207.exs.cx/my.php?loc=img207&image=gitaren6cc.jpg)

vester86
23 maart 2005, 00:10
ik zeg toch dat die gouden hardware op die blauwe strat moet :wink:

Hmm, ik zou het niet weten, 750 euro werd op t andere forum gezegd, maar daar heb ik geen kijk op, denk dat dat wel redelijk is

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 08:20
Persoonlijk vind ik 750 wat veel. Een American Standard strat kost tegenwoordig niet zo veel meer. Bovendien, ik heb een jaar lang geprobeerd een 1996 standard te verkopen voor 500. En die heb ik nog steeds niet verkocht.

Aan de andere kant, als ze voor Squier JV's al 700-800 euro vragen, dan mag je ook zeker voor een American Standard 750 vragen.

taylor
23 maart 2005, 10:28
ja maar die jv,s zijn vintage en denk wel wat beter qua kwaliteit dan 1 usa standard strat niet dat daar iets mis mee is maar..... het probleem van 1 strat is natauurlijk dat die bij bosjes worden aangeboden,denk als hem kwijt wil dat je het beste gewoon weer kan inruilen voor iets anders
of voor een lage prijs aanbieden.

GuitarMaster
23 maart 2005, 11:57
Ik denk dat zo'n 650 euro een aardige prijs is, als je die koffer erbij doet zou je er misschien nog wel 700 voor kunnen krijgen.

iam
23 maart 2005, 12:09
Persoonlijk vind ik 750 wat veel. Een American Standard strat kost tegenwoordig niet zo veel meer. Bovendien, ik heb een jaar lang geprobeerd een 1996 standard te verkopen voor 500. En die heb ik nog steeds niet verkocht.

Aan de andere kant, als ze voor Squier JV's al 700-800 euro vragen, dan mag je ook zeker voor een American Standard 750 vragen.

vertel eens wat meer over die standard van je?
is die toevallig daphne blue?

groovyB3
23 maart 2005, 12:29
Maximaal 750 inclusief koffer.

Als je een reele prijs wilt volgen is 650 zonder koffer en 700 met koffer erg prima. Het punt is wel dat mensen op dit moment weinig geld hebben en bijna niets verkoopt goed. Vandaar dat Jeroen zijn American Standard niet eens voor 500 kwijt kon.

Gewoon ff afwachten.

jero
23 maart 2005, 13:02
Mike,

die tremolo op die blauwe klopt niet. USA standards hebben een 2 schroefs trem en andere zadels. De blauwe lijkt een reissue of japanse/mexicaanse trem te hebben, zo ziet de USA standard trem eruit:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Fender-American-Standard-tremolo-System.jpg

nu maar hopen dat alleen de brug is vervangen....



my 2 cents

Jeroenvanhulsteijn
23 maart 2005, 13:05
vertel eens wat meer over die standard van je?
is die toevallig daphne blue?

nee, het ding is tomaat rood. Of hoe dat dan ook mag heten. Hij staat bij www.maxguitar.nl momenteel.

groovyB3
23 maart 2005, 14:00
Mike,

die tremolo op die blauwe klopt niet. USA standards hebben een 2 schroefs trem en andere zadels. De blauwe lijkt een reissue of japanse/mexicaanse trem te hebben, zo ziet de USA standard trem eruit:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Fender-American-Standard-tremolo-System.jpg

nu maar hopen dat alleen de brug is vervangen....



my 2 cents

Volgens mij is het geen Standard maar een Corona California series Strat ofzo. Wel 22 frets, maar vintage style brug en Kluson tuners.

Mike McCready
23 maart 2005, 22:54
Mike,

die tremolo op die blauwe klopt niet. USA standards hebben een 2 schroefs trem en andere zadels. De blauwe lijkt een reissue of japanse/mexicaanse trem te hebben, zo ziet de USA standard trem eruit:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Fender-American-Standard-tremolo-System.jpg

nu maar hopen dat alleen de brug is vervangen....



my 2 cents

Volgens mij is het geen Standard maar een Corona California series Strat ofzo. Wel 22 frets, maar vintage style brug en Kluson tuners.

Het serienummer is N7308XXX

jero
24 maart 2005, 00:09
Mike,

heb je vintage style tuners (je steekt de snaar van bovenaf in de tuner) of 'normale' fender tuners ( je steekt de snaar door een gaatje in de tuner, paar wikkelingen en je knipt hem af)?

Ik dacht dat die California series een stickertje op de kop hadden met daarop 'California series' (waar bij oude strats de 'original contoured body' sticker zit)

Mike McCready
24 maart 2005, 18:20
Ik heb normale Fender tuners. Dat van dat stickertje weet ik niet (gitaar niet thuis)

Mike McCready
28 maart 2005, 21:44
...

Mike McCready
28 maart 2005, 21:44
Mike,

heb je vintage style tuners (je steekt de snaar van bovenaf in de tuner) of 'normale' fender tuners ( je steekt de snaar door een gaatje in de tuner, paar wikkelingen en je knipt hem af)?

Ik dacht dat die California series een stickertje op de kop hadden met daarop 'California series' (waar bij oude strats de 'original contoured body' sticker zit)

ik heb er normale fender tuners op zitten. Dat stickertje heb ik niet.

groovyB3
28 maart 2005, 22:47
Hmm, hij is dus wel uit '97

Dan ga ik met Jero mee en denk ik dat je brug ooit een keer vervangen is. Ben jij de eerste eigenaar?

groovyB3
28 maart 2005, 22:47
Staat er trouwens Fender op de zadeltjes?

Mike McCready
28 maart 2005, 23:25
Staat er trouwens Fender op de zadeltjes?

Nee, maar dat staat er bij mijn andere Fender ook niet op, dus dat zegt denk ik niet zoveel...

Ik ben niet de eerste eigenaar.