PDA

View Full Version : Floyd Rose vastzetten



Richwoodje
22 maart 2005, 21:03
Ik heb dus een Ibanez gekocht (oké, dat is de derde keer dat ik het zeg :razz: )

maar die Floyd Rose vind ik best wel irritant...

hoe zet ik dat kreng vast, en hoeveel gaat het me kosten?

ToTaL FaKe
22 maart 2005, 21:05
1 tip..
trug brengen en een gitaar zonder floyd kopen... :-D

Bluesbreaker
22 maart 2005, 21:05
Blokje tussen het blok en de body van je gitaar doen, blokje precies zo dik maken dat het precies past, een paar veren er bij op (desnoods nog een beetje lijm tussen heb blokje en de body).

Richwoodje
22 maart 2005, 21:06
1 tip..
trug brengen en een gitaar zonder floyd kopen... :-D

nee, want die gitaar is té lekker 8-)

Richwoodje
22 maart 2005, 21:08
Blokje tussen het blok en de body van je gitaar doen, blokje precies zo dik maken dat het precies past, een paar veren er bij op (desnoods nog een beetje lijm tussen heb blokje en de body).

als ik je goed begrijp kost dat geen ene flikker of wel? blokje van school jatten, hier een beetje zitten veilen, van iemand een zwarte spuitbus lenen om dat blokje zwart te spuiten, en die twee veren kosten ook geen kapitalen toch?

Bluesbreaker
22 maart 2005, 21:19
Blokje tussen het blok en de body van je gitaar doen, blokje precies zo dik maken dat het precies past, een paar veren er bij op (desnoods nog een beetje lijm tussen heb blokje en de body).

als ik je goed begrijp kost dat geen ene flikker of wel? blokje van school jatten, hier een beetje zitten veilen, van iemand een zwarte spuitbus lenen om dat blokje zwart te spuiten, en die twee veren kosten ook geen kapitalen toch?

Inderdaad, klopt.

Wel zorgen dat het blokje precies dik genoeg is, zo dik dat de brug horizontaal staat als het blokje (klem!!) tussen zit.

AART
22 maart 2005, 22:09
de veren zitten er al in :D


en idd, zo simpel is het, en zeker de gitaar niet inruilen, een vastgezette floyd ontstemt eigenlijk niet. 8-)


een niet vastgezette trouwens ook :lol:

idno
23 maart 2005, 10:26
ik heb mijn de trem op mn RG7420 vastgezet door 3 blokkies hout, hierdoor zit ie muurvast en had ik geen extra veren nodig. ik zal vanmiddag wel foto's posten.