PDA

View Full Version : Wie dit kan spelen!!!!



SpYkeY
22 juli 2002, 13:00
Ik weet niet of iemand hier ooit het liedje van de Red Hot CHili Peppers - FLea - Bass solo jam heeft gehoord, maar als je dat kunt spelen ben je toch echt wel de ster :grin: :grin: Ik wil graag reacties op dit liedje en hoe hij het speelt...want kep geen ID hoe hij slapt en speelt tussendoor, technieken enzo...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SpYkeY op 2002-07-22 12:04 ]</font>

AllodoX
22 juli 2002, 14:08
uhm.. heb je ook een mp3 ? :smile:

flearulez
22 juli 2002, 14:14
Op welk album staat hij, ken em niet en heb ze allemaal.
Is het een b-side?

SpYkeY
22 juli 2002, 15:05
Je moet hem maar downloaden bij KaZaA ofzo, of bij Morpheus weet ik veel wat je gebruikt, typ maar Red Hot Chili Peppers - Flea - Bass solo jam in en dan vind hij het wel, sorry ik kan geen mp3 ofzo op internet zetten....

SpYkeY
22 juli 2002, 15:06
Hij staat niet op een album...

Eelco
22 juli 2002, 18:06
die kan ik niet nee :grin:

flea kan hem wel :razz:

AllodoX
22 juli 2002, 18:56
AllodoX doet niet aan Kazaa, AllodoX heeft verstand :wink:

ik doe alleen aan ftp servers met volledige albums erop.

Eelco
22 juli 2002, 20:12
ja maar waar haal je die ftp's vandaan?

ik had eerst een site vol met punk ftps maar die is gesloten :'(

AllodoX
22 juli 2002, 22:51
contacten :smile:

SpYkeY
23 juli 2002, 00:07
Dit ging over die solo van Flea hoor? sorry maaruh die FTP's interresseren me niet :wink:

sebass
23 juli 2002, 00:37
Ja ik heb hem gehoord. Wel raar inderdaad. Ik ken wel een bassist die het kan maar dit is niet weggelegd voor mij (ik kan wel all around the world) Jaja. Maar ja ik ben ook gitarist maar met die enen band waar we begeleiding deden (pop nummers) verveelden we ons zo dat wij constant van instrument wisselden zodat ik ook drumde basste en piano speelde. Dat maakt het dan ineens wel weer leuk. Moet je ook maar een proberen als je steeds mensen moet gegeleiden die allemaal pop nummers zingen en jullie vervelen je dood. Gewoon even met de drummer ruilen, of met de gitarist in jullie geval. Dan zul je merken zelf met een fout nummer kun je ineens lol hebben. Geeft ook wel een goed gevoel als je op een ander instrument speelt en dat gaat lekker.

bunited
24 juli 2002, 13:29
Volgens mij gebruikt hij de 'gewone' techniek, en slappen en poppen.
Kijk maar eens naar de video van de fenderplayersclub (http://www.fenderplayersclub.com/woodshed/video_lessons/video_lessons.htm#flea)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bunited op 2002-07-24 12:30 ]</font>

aadtos
24 juli 2002, 23:27
mwah, het is niet het makkelijkste en ik zie het mezelf ook niet zo snel doen... maar het is wel zo dat flea een topartiest is die er ook nog alle tijd voor heeft... ik denk altijd maar, oefening baart kunst...

sebass
26 juli 2002, 11:37
Ik krijg altijd erg veel pijn met al dat slappen en ploppen. Maarja dat komt omdat ik het niet erg vaak speel ik heb zelf namelijk geen bas en gitaarsnaren zijn een stuk dunner. haha :razz:

Sjaak
27 juli 2002, 15:19
Ik kan wel een beetje bassen maar dit gaat me echt veel te hoog. Maar nu vind ik wel dat Flea sowieso een aardig stukje kan spelen

basswasp
31 juli 2002, 01:21
De tab van dit nummer staat op http://www.basstabarchive.com onder Rare Bass Solo... Voor diegene die 't nummer nog niet hebben: 'k heb 'm nu aan 't uploaden, zometeen post ik wel waar ie staat...

Ik zal één dezer dagen eens kijken of ik 't ook kan spelen.....:smile:

basswasp
31 juli 2002, 01:23
Hij is klaar met uploaden; hier issie:

http://home.hccnet.nl/de.baat/mp3/Red%20Hot%20Chili%20Peppers%20-%20Bass%20Solo%20Jam.mp3

matthieu
3 augustus 2002, 12:04
flea-techniek is slap-pluk-slap-pluk-slap enz, maar dan snel.gebruik vervolgens je linkerhand om noten te dempen (noten niet induwen) en te laten klinken(wel induwen)terwijl je rechterhand(als je rechtshandig speelt)in zestienden ritmisch doorstoomt.Pijn gaat over als je eelt kweekt!

basswasp
3 augustus 2002, 12:08
Bedankt en...


:grin: WELKOM OP 'T FORUM :grin:

frog2000
14 januari 2003, 20:30
ja die kan wel spelen.
maarre........
wel eens naar Stuart Hamm geluisterd?
is voor mijn gevoel een paar klasses beter
zeker qua melodie en dynamiek.
maar Flea blijft een opvallende bassist.

frog2000
14 januari 2003, 20:33
ja die is heel goed beZig op de bas.

maar hebben jullie weleens naar Stuart Hamm geluisterd?

als je dit leuk vindt moet je de moeite maar eens nemen.

bv.de CD : The Urge " is echt geweldig!

dikkie dik
14 januari 2003, 22:11
die hebben basswaps en ik lopen verneuken\oefenen op msn, jaja, met mics. hihi. maar hij is niet zo moeilijk dan dat ie lijkt. je moet het ff onder de knie hebben

wimpie
14 januari 2003, 22:24
Op 2002-07-22 21:51, schreef AllodoX:
contacten :smile:


Contacten PFFFFFFF !!!!!

Gewoon via Soulseek :wink:

Fluffy
14 januari 2003, 22:38
waarom kan ik mijn tekst niet zien godverrrrrrre

TuRtLeBoY
17 januari 2003, 09:16
Flea heeft een heel eigen techniek en ook die solo is op zijn maniertje gedaan. Hij klinkt inderdaad enorm moeilijk, maar hij is het niet echt! Net als alles wat Flea speelt is hij in principe best te doen alleen behoorlijk snel gedaan. Ik weet zo snel ff niet te bedenken waar er een tab van staat, maar als je er een van vind: ga er een paar uur voor zitten, begin langzaam, voer snelheid op en klaar!!

(het is niet dat ik Flea's bass spel niet waarder maar zo enorm moeilijk als iedereen zegt is het niet. Flea's kracht zit hem er vooral in dat hij zo'n nummers kan BEDENKEN, en zo'n techniek heeft bedacht!)

bassopotmus
17 januari 2003, 18:15
Die bass solo jam kan ook van victor wooten zijn ik heb es precies htezelfde ge dl't onder victor wootens naam