PDA

View Full Version : semi-acoustisch



sanne
22 juli 2002, 12:46
klinkt een semi-akoustische gitaar gewoon zoals een acoistische maar dan wat harder of kan je ook nog een beetje aan knopies draaien zoals bij een elektrische? en voor hoeveel geld heb je ongeveer een goeie semi-acoustische? ik weet het domme vraag maar ik speel nog neit zo lang e ik voreg het me af

MetalliCat
22 juli 2002, 13:15
Semi akoestisch klinkt zonder versterker gewoon net als een akoestische, en als je dan aan knoppies draait krijg je geen ander geluid. Als je hem aansluit op versterker kun je hem gewoon versterken voor optredens etc en als je dan aan de knoppies draait krijg je idd een ander geluid. En je kan er effecten overheen gooien.

Crutch
22 juli 2002, 13:20
Mijn vraag: Was je een beetje zenuwachtig of kun je niet zo goed typen?

Ik vind semi zonder versterker toch meestal niet zo mooi klinken als een gewone accoustisch. Er is een uitzondering: Aria.
Maar da's mijn mening.

En tja, het is natuurlijk logisch dat die knoppen weinig zin hebben wanneer je zonder versterker speelt.

Veel Speelplezier gewenst.

sanne
22 juli 2002, 16:10
ik was heel erug zenuwachtig!!

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 17:16
we bijten niet op dit forum hoor :smile:

suzanne
22 juli 2002, 19:05
Als je hem niet echt vaak genoeg hoeft te versterken voor bijv. optredens zou ik idd gewoon een normale accoustische gitaar kopen. Het elementje veranderd toch het geluid en dat is niet erg als je er vaak gebruik van maakt, maar anders zou ik gewoon voor een goed geluid kiezen en dus zonder elementje.

guitarmusicman
22 juli 2002, 22:38
Jah! zou ik ook doen,
En dan als je een keertje optreed gewoon met een mic versterken ook al is het wel een beetje gedoe..
Maar ieder zijn keus/smaak...

greetz

Luca P
23 juli 2002, 00:42
leuk verhaal, maar ehh..
Semi acoustische gitaren zijn gitaren als de Gibson ES335. Dus hol met een massieve balk in het midden.
Gitaren met een klankgat en een element heten electrisch-acoustische (of andersom) gitaren.

sebass
23 juli 2002, 00:48
Een gibson es335 heeft toch oko elementen? Tja ik vind het altijd een beetje onduidelijk. Ik noem van die dreadnauts gewoon akkoestische gitaren en oke je kan ze inpluggen maar het blijft een akkoestische gitaar vind ik. Die gibson noem is semi hollow body gitaar. John petrucci noemt het semi akkoestisch als hij met zij electrische gitaar over zijn piezo speelt en "akkoestische" nummers speelt. Nou ik vind dat eerlijk gezegd gewoon electrische maar ach.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-07-22 23:51 ]</font>

alexgit
23 juli 2002, 22:04
Op 2002-07-22 12:15, schreef MetalliCat:
Semi akoestisch klinkt zonder versterker gewoon net als een akoestische, en als je dan aan knoppies draait krijg je geen ander geluid. Als je hem aansluit op versterker kun je hem gewoon versterken voor optredens etc en als je dan aan de knoppies draait krijg je idd een ander geluid. En je kan er effecten overheen gooien.


Teveel effecten zou ik maar niet doen. Dikke kans dat dat heel erg goor gaat klinken!
Gewoon lekker clean houden.
Beetje meer bas vind ik altijd wel mooi en voor optredens hoge presence en treble, dan klinktie errug akoestisch.

Pee
23 juli 2002, 23:00
Op 2002-07-23 21:04, schreef alexgit:


Op 2002-07-22 12:15, schreef MetalliCat:
Semi akoestisch klinkt zonder versterker gewoon net als een akoestische, en als je dan aan knoppies draait krijg je geen ander geluid. Als je hem aansluit op versterker kun je hem gewoon versterken voor optredens etc en als je dan aan de knoppies draait krijg je idd een ander geluid. En je kan er effecten overheen gooien.


Teveel effecten zou ik maar niet doen. Dikke kans dat dat heel erg goor gaat klinken!
Gewoon lekker clean houden.
Beetje meer bas vind ik altijd wel mooi en voor optredens hoge presence en treble, dan klinktie errug akoestisch.


en een chorus en een reverb is ook altijd wel mooi