PDA

View Full Version : Emg Pickup Vraag



Bloodline
21 maart 2005, 22:50
ik had ff een vraagje. Ik hoorde laatst dat er Actieve elementen zijn en passieve ( er zijn vast wel meer maar ff over die 2 ) ik weet dat actieve gevoed worden door een batterij ( k heb zlef 1 emg pickup ) alleen wat is verder het verschil tussen een actief en een passief element ??


ps: waarom wordt een actief element eigenlij kdor een batterij gevoegd?


alvast bedankt voor je antwoord,

Mendel Bij de Leij

Cubensis
21 maart 2005, 22:52
bij een passief element vangen de magneetjes geluid op en dat gaat door de koperwindingen etc etc.
een actief element heeft veel minder windingen en zit een pre-amp (voorversterkertje) in en daar is de batterij voor... velen vinden actieve sterieler klinken een slechter geluid hebben

Wormaap
21 maart 2005, 22:53
Een aktief element pikt een ZEER zwak signaal op, en da's goed omdat ze dan ook geen ruis e.d. oppikken. Omdat dit signaal onbruikbaar is (te zwak) zit er een voorversterkertje in het element ingebouwd, en daar is die batterij dus voor nodig :)

Cubensis
21 maart 2005, 22:54
LEES DE FUCKING FAQ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111EENEENE EN

13] Q: Wat is het verschil tussen actieve en passieve elementen?

A: De meest voorkomende elementen gewoon passief. Actieve elementen werken op een batterij in je gitaar. Het werkt als een soort van voorversterker. Het output signaal is stukken hoger dan bij passieve elementen. Je gitaar is hierdoor meteen minder gevoelig voor storing door lange slechte kabels e.d.

Wormaap
21 maart 2005, 22:56
Alleen jammer dat de FAQ niet 100% dekkend is wat dat betreft. Aktieve elementen hebben ook nog een veel lagere uitgangsimpendantie, en daardoor kun je weer langere kabels gebruiken.

chennie
22 maart 2005, 01:18
tis ook nog eens heel suggestief fout =)
ZO als het er nu staat zou je denken dat de batterij als een voorversterker werkt, Maar natuurlijk wordt bedoelt dat de batterij een circuit voedt wat als voorversterker werkt.
Systemen met componenten die moeten worden gevoed worden actief genoemd. Ander voorbeeld speakers: speakers zijn op zich passief, maar bijv computerspeakers zijn het kastjes met een speaker en een circuit waarmee je bv de volume kan regelen. Zon geheel systeem is dan weer actief.

Even zeuren, maar veel struikelen over de termen passief en actief =)

Bloodline
22 maart 2005, 08:47
maar kwa klank betreft . klink actief helderder ofzow ?

AART
22 maart 2005, 08:52
Metallica, pennywise en zakk wylde zijn o.a. gebruikers van emg.

Ritch
22 maart 2005, 09:11
Metallica, pennywise en zakk wylde zijn o.a. gebruikers van emg.

EN Steve Lukather :roll:

Bloodline
22 maart 2005, 11:06
ik weet :) cool geluid !