PDA

View Full Version : =Akoestisch= Breeze



Harald
21 maart 2005, 21:25
Net als Fragile (zie mijn site) is dit stuk ontstaan bij het opnemen. Hier hoor je de derde of de vierde keer dat ik het speel.

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/breeze.mp3

Picker
23 maart 2005, 22:17
Nou, het feit dat nog iemand op deze thread gereageerd heeft komt vast en zeker doordat dit forum dan continu crasht. Maar ik waag nog een poging:

Klasse Harald, weinig originele reactie maar wel gemeend. Ik vind het geluid van je opnames nog steeds verbazingwekkend. Het klinkt also er een heel leger audio-engineers overheen is gegaan. Heel helder en tegelijk vol. En heel rustig en ook helemaal geen ruis.

Overigens is dit soort muziek commercieel gezien een stuk interessanter dan het meeste wat ik bijvoorbeeld op mijn CD heb staan. Niet dat ons, gitaarpuristen, dat wat interesseert natuurlijk (ahum, kuch! :oops: ). Maar met name in de new-age hoek is dit soort muziek best populair, ook onder de niet-gitaarfanaten. Ik heb de nodige jaren dat wereldje vrij intens beleefd, zodoende.

Wat bovendien het 'voordeel' is van dit soort composities, is dat het heel goede achtergrondmuziek is. Ook als je er niet intensief naar luistert stoort het niet, omdat het niet opdringerig is. Dat kun je van veel muziek niet zeggen. Dus als je ooit nog eens een 'echte' - wat heet - CD gaat maken (en dat zal zeker wel gebeuren) zou ik eens overwegen om dat thema te benutten. Voor relax/mediteermuziek is veel behoefte in onze stresswereld.

Eltjo.