PDA

View Full Version : Jullie geloven dit nooit! Dunlop belde me net!



Speeddemon
21 maart 2005, 19:50
Ik kreeg een vriendelijk verzoek tot stoppen van de Myclone Amp. :o :o :o (tenminste, wat de look betreft)

(ik koos daarna nog effe redial op onze foon en kreeg weer "Dunlop manufacturing" aan de lijn. Iemand anders weliswaar).

LordRiffenstein
21 maart 2005, 20:00
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Stop hem maar snel in een andere behuizing dan, hij is goed, ERG goed :-D

Speeddemon
21 maart 2005, 20:11
'someone brought to our attention'....


m.a.w. één of andere rat (en ik heb een flauw vermoeden van een paar mensen, waaronder Jpagey, en misschien zelfs Zvex) heeft ze 't doorgemaild.

:evil:
Ik ben verbaasd, pissig en vereerd tegelijk! :o :-? :-( 8-) :evil:

DREAMMACHINE
21 maart 2005, 20:15
....wazig, dat ze bij 1 pedaal al beginnen te trillen en je zelfs bellen!.... :o

Jeroenvanhulsteijn
21 maart 2005, 20:23
dus je myclones worden nu een zeldzaam en zeer gewild object in effect fetish land?

H.Manback
21 maart 2005, 21:01
Tsja, je hebt er maar 1 gemaakt??? En verder geen plannen om het te gaan bouwen en verkopen??? Dan zou ik zeggen dat Dunlop wel erg vroeg er bij is :???:

Maar goed, ik snap dat je dit belachelijk vindt, maar ja ik kan me het standpunt van Dunlop ook wel inbeelden als ik eerlijk ben. Kijk maar naar de hele Behringer ophef laatst, als je als bedrijf niet optreedt, is het ook niet goed.

Neemt niet weg dat ze dan in dit geval wel een beetje overdreven reageren!

Nielsje
21 maart 2005, 21:03
ik wil er een!!!! :):)

ik wil een lawsuit pedaal!!1

en dan ga ik ze mailen!

"dear dunlop,

today I bought this fantastic pedal of your factory!

it's great, go so on!'

en dan laat ik een foto van de HWA zie n:):)

ze moeten niet zo zeuren, die wahs zijn allemaal sukkie sukkie, en het enige wat leuk is, de vibe met expressie pedaal, is veel te duur


go on!

Speeddemon
21 maart 2005, 21:13
ik wil het niet zo ver laten komen dat het echt een 'lawsuit' pedaal wordt. Maar een CAD (Cease and Desist) wel...

heej! HWA vervangen met CAD.., :lol:

Nielsje
21 maart 2005, 21:21
ik wil het niet zo ver laten komen dat het echt een 'lawsuit' pedaal wordt. Maar een CAD (Cease and Desist) wel...

heej! HWA vervangen met CAD.., :lol:

waarom niet gewoon lawsuit?

das ook wel gaaf.. CAD klinkt opzich wel beter dan HWA vind ik..

maar lawsuit, in mooie scriptlogo letters?;)

zou ook een mooie merknaam zijn, lawsuit, ..

Speeddemon
21 maart 2005, 21:37
hey Niels; zoiets:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/myclonecad.jpg

Nielsje
21 maart 2005, 21:44
hey Niels; zoiets:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/myclonecad.jpg

Jaaa!! geweldig! voorald dat lettertype en mxr imitations!!

kan je er ook eentje maken met lawsuit? ;)

Speeddemon
21 maart 2005, 21:52
als jij betaalt, maak ik 'm wel hoor.

Maar waar wil je precies Lawsuit hebben dan? Ipv CAD?

Nielsje
21 maart 2005, 22:05
ja zoiets :)

en dan doorsturen naar dunlop voor de gein..

ik hou wel van dat soort humor

ik snap het grote probleem niet. jij maakt die dingen toch echt niet bij duizenden...

Speeddemon
21 maart 2005, 22:10
ja zoiets :)

en dan doorsturen naar dunlop voor de gein..

ik hou wel van dat soort humor
ja wil JIJ 'm nou of nie? :???:



ik snap het grote probleem niet. jij maakt die dingen toch echt niet bij duizenden...
Nee, 4 om precies te zijn. en gepland: 10. that's it. :-? :-(

Nielsje
21 maart 2005, 22:19
ik wil wellicht wel een migboos of myclone

lijkt me best koel

maar ik weet niet op welke termijn ik er een van je kan afnemen, aangezien ik een variabele financiele situatie heb.

niet dat ie te duur is hoor, het prijsje is heel erg mooi :)

we hebben het er wel over via msn goed? ik ga nu eerst ff pitten :)

en met doorsturen naar dunlop bedoelde ik de foto/afbeelding van het geheel :)

groovyB3
21 maart 2005, 22:19
Over een paar maanden op eBay: Lawsuit HWA MyClone Amp L@@K!!!111 (not Fulltone, Boss, Ibanez)

:D

JCG
21 maart 2005, 22:29
geniaal, je maakt vier van die dingen en ze bellen al. Ik ga vast een tweede lijn aanvragen voor alles wat ik aan het maken ben.

Mitch
21 maart 2005, 22:34
Da's wel het laatste wat je verwacht, normaal gesproken.

Kritische kanttekening mijnerzijds: op HC had je ook wel aardig de aandacht getrokken met je topic over de MyClone: legal or not ?
Een beetje zeikerd duikt daar dan wel makkelijk in natuurlijk.

Blondje loopt over straat met minirok, knipoogt naar een bruut....vraagt ze er dan om ?
Lastige discussies.....

groovyB3
21 maart 2005, 22:37
Blondje loopt over straat met minirok, knipoogt naar een bruut....vraagt ze er dan om ?


Ja blondjes vragen er altijd om :D

BartL
21 maart 2005, 22:46
Remco...kan je hem niet hier blijven verkopen in deze verpakking en adverteren met een iets andere 'verpakking'?

vester86
21 maart 2005, 22:52
wat is het probleem precies???

Speeddemon maakt kastjes, en daar is dunlop het niet mee eens???

BartL
21 maart 2005, 23:01
Omdat het uiterlijk gejat is van MXR...om het even bot te stellen :-D


En toch vind ik de HWA variant mooier hoor...

Speeddemon
21 maart 2005, 23:21
hey Bart, foto's van die TS9?

Wormaap
21 maart 2005, 23:27
http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/HWA%20Myclone%20Amp.jpg
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/Effektgeraete/PedalEffekte/MXR_Micro_Amp.jpg

Waarom zouden ze dat toch niet zo lief vinden daar bij Dunlop?
En dan maar zeuren over Behringer, Speedy :razz:

BartL
21 maart 2005, 23:30
Dat knopje is toch duidelijk verschillend hoor...










:-D

@ Remco: PM

Speeddemon
21 maart 2005, 23:34
Waarom zouden ze dat toch niet zo lief vinden daar bij Dunlop?
En dan maar zeuren over Behringer, Speedy :razz:
het verschil is wel dat Behringer een verzwakte versie van die Boss pedalen op de markt wilde brengen voor 1/4e van de prijs.
Ik probeerde een verbeterde versie (TB, minder ruis, meer laag) voor 't zelfde geld/iets minder te slijten.

vester86
21 maart 2005, 23:42
aha, ik snap um al :-p

Debaser
22 maart 2005, 00:38
Ik vind het een geweldige actie van Dunlop,
niet dat ik het cool vind dat ze zeiken.
maar wel dat ze bellen, maar hoe komen ze aan je nummer ?

Speeddemon
22 maart 2005, 00:46
van m'n Moving Needles website. :x DOH!
Heb ik nu weggehaald.

BartL
22 maart 2005, 00:56
Goed plan.

Maaruhm...stop je nu met het maken van de myclone? Of gooi je er wat andere kleurtjes tegenaan?

Speeddemon
22 maart 2005, 00:59
heb voorlopig een nieuwe look.
wel ivoor, met creme chickenhead knop,
script: C.a.D. Boost.

H.Manback
22 maart 2005, 01:04
Voor zover ik had begrepen (uit een artikel op amzfx ofzo) is het zo dat copyright alleen geldt voor de 'design' dingen, dus daar vallen behuizing onder, en print plaat ontwerp.

Nu weet ik wel bijna zeker dat je de print plaat niet hebt overgenomen, maar is dus alleen het uiterlijk het punt.

Ik weet niet wat ze je precies verteld hebben, maar als ik alles zo lees, zou ik gewoon een ander ontwerp er tegenaan gooien, kan jou het schelen uiteindelijk. Tuurlijk is het jammer, maar ja, het einde van de wereld lijkt het me bij lange na niet :lol:.

Wel erg flauw van wie het ook heeft doorgegeven van HC (of misschien zit men bij Dunlop tijdens werk uren wat tijd te doden op de fora, en geven ze een anoniempje de zwarte piet :lol:)

Kasper
22 maart 2005, 02:44
Ik snap het niet echt goed ...

Ze zagen dus omdat je het design van een 'vierkant doosje' met 2 knoppen op hebt 'gestolen' :???:

Het is toch niet alsof je een groot aantal hoeveelheden in bulk verscheept naar overal of zo? Je hebt er ééntje gemaakt als hobby, en gegeven aan een vriend, die jou vergoed heeft voor het materiaal. :wink:

Ze zullen wel niet goed ingelicht geweest zijn, daar bij Dunlop.

Maar best wel cool dat je zo opgebeld werd :razz:

LordRiffenstein
22 maart 2005, 08:19
Ik snap het niet echt goed ...

Ze zagen dus omdat je het design van een 'vierkant doosje' met 2 knoppen op hebt 'gestolen' :???:

ER is wel meer denk ik wat jij niet snapt.

Ze zagen niet, ze zijn zelfs verplicht om van Remco te eisen om ermee te stoppen, anders kunnen ze hun patent kwijt spelen. Een patent hebben is 1 ding, je moet dit ook constant bewaken. Komt er iemand met een kopie of iets dat inbraak is op je patent, moet je dit aanvechten. Remco heeft gewoon hun pedaal gekopieerd en binnen in verbeterd, aangezien er een patent is op het MXR logo ed MOET Dunlop hier tegen in gaan.

phx
22 maart 2005, 08:25
Ik denk dat dunlop gewoon jaloers is op je perfecte plaatsing van de adapteringang. Maar in ieder geval gefeli met de aandacht van deze magnaat. Nu nog effe die lui van boss op de kast jagen :lol:

phx
22 maart 2005, 08:25
.... zijn die HWA pedalen nu ook boutique ? :cool: :cool: :cool: :cool:

Dirk_Hendrik
22 maart 2005, 09:30
Ik snap het niet echt goed ...

Ze zagen dus omdat je het design van een 'vierkant doosje' met 2 knoppen op hebt 'gestolen' :???:

ER is wel meer denk ik wat jij niet snapt.

Ze zagen niet, ze zijn zelfs verplicht om van Remco te eisen om ermee te stoppen, anders kunnen ze hun patent kwijt spelen. Een patent hebben is 1 ding, je moet dit ook constant bewaken. Komt er iemand met een kopie of iets dat inbraak is op je patent, moet je dit aanvechten. Remco heeft gewoon hun pedaal gekopieerd en binnen in verbeterd, aangezien er een patent is op het MXR logo ed MOET Dunlop hier tegen in gaan.

Ik neem aan dat je het over trademarks hebt? Een logo is niet patenteerbaar.

Dirk_Hendrik
22 maart 2005, 09:35
Trademarks voor MXR:

http://tess2.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=1dtiak.2.5
http://tess2.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=1dtiak.2.1
http://tess2.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=1dtiak.2.4
http://tess2.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=1dtiak.2.6

Kijk ook even naar de status (onderaan, Live or Dead)

En verder:
http://tess2.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=1dtiak.3.39

jpb
22 maart 2005, 09:56
Hee Speedy, toen ik je topic-titel las dacht ik dat dunlop geinteresseerd was om jouw myclone-amp te gaan uitbrengen! Mischien een beetje naief van mij, maar Dunlop kan wel wat meer kwaliteit gebruiken in hun assortiment :D :D

Phyrexian
22 maart 2005, 10:25
:)

Robbert
22 maart 2005, 10:29
You've unleashed the fucking fury!

:D



FD-1 Myclone amp :wink:

Dirk_Hendrik
22 maart 2005, 10:38
Even tippend voor de serieuze lezers onder ons:

Als het trademark vraagstuk wat hierachter zit je interesseert is de discussie die Speedy op DIYstopmboxes opende:
http://www.diystompboxes.com/sboxforum/viewtopic.php?t=31253

Een stuk interessanter dan de meeste "lawsuit" geintjes hier.

Robbert
22 maart 2005, 10:43
Een stuk interessanter dan de meeste "lawsuit" geintjes hier.

Nou ja, het is ook allemaal wel op het randje hoor :wink:

Maar inderdaad een interessante draad.

Dirk_Hendrik
22 maart 2005, 10:45
Jep en bij de laatste post van Mlabee op pagina 3 wordt het echt leuk :-D

Robbert
22 maart 2005, 11:08
Hmm.. alles zo gelezen te hebben is de conclusie toch wel dat Remco maar beter een andere layout kan gaan samenstellen. Alhoewel voor mij nog onduidelijk is hoeveel recht van spreken Dunlop heeft in Nederland.

DREAMMACHINE
22 maart 2005, 11:19
....ach, al met al zorgt dit er natuurlijk wel voor de HWA de nodige publiciteit krijgt he! :-D ....

H.Manback
22 maart 2005, 11:40
Ach, los van of ze het recht hebben, het is gewoon fout. Verzachtende omstandigheden of niet (klein aantal), zou ik gewoon niet kinderachtig gaan doen en gewoon een ander ontwerp nemen. Ben je gewoon van dat gezeik af.

Ik vind de reacties van Z-vex ook wel 'interessant' in die draad zeg.... :roll:

guvnor
22 maart 2005, 11:43
Op pagina 3 begint de toon wel te veranderen... Ben het wel eens met die jongens. De antwoorden van Mlabee waren wel duidelijk en keer op keer werd Sppedy gemeld dat ie fout zit... Als Dunlop het leest hoeven ze zelf geen argumenten meer te verzinnen.

Dirk_Hendrik
22 maart 2005, 11:56
Ik vind de reacties van Z-vex ook wel 'interessant' in die draad zeg.... :roll:

Agreed. We komen elkaar "daar" niet voor niets tegen. Ik vind het een hele goede ontwikkeling dat mensen zich in hun DIY praktijken bewust zijn van eventuele rechten die overtreden kunnen worden. het probleem dat je met veel Amerikanen ziet is dat ze er wel erg fanatiek op worden. Dat gaat ze niet helpen. Op het moment dat jij iets maakt dat geld oplevert kun je er de donder op zeggen dat je produkt op gegeven moment ge-xeroxed wordt. Zorg dus dat je zelf met je ontwikkelingen voor blijft. Dan blijft men jouw produkt kopen.

LordRiffenstein
22 maart 2005, 11:59
Ik denk dat Remco/SpeedDemon eigenlijk meer pissed off is over het feit dat een of andere klojo van HC alles lekker naar Dunlop heeft doorgestuurd. Ik zou het in elk geval zijn mocht ik in zijn schoenen staan. Verder denk ik dat hij gewoon wil weten wat nu precies wel en niet kan. Voor de rest lees ik op dat dyi forum veel 'waarom-dacht-ik-daar-zelf-niet-aan'-jaloezie.

Speeddemon
22 maart 2005, 12:38
idd, was dat niet gebeurd, en had mijn tel. nr. niet op m'n site gestaan, was ik nooit gebeld en had het hele gedoe onder Dunlop's radar gebleven.

guvnor
22 maart 2005, 12:53
Maar het is hem vanaf pagina 1 al duidelijk verteld dat het niet kan, met hele duidelijke argumenten van mensen die weten waar ze het over hebben. En in elke post geeft hij aan dat hij zowel de techniek als het uiterlijk gekopieerd heeft... Daarmee graaft hij toch zijn eigen graf?

Mlabee verwoorde dat met:
I hate to tell you this, but your comments on this thread have made it virtually impossible to come out on top of this one - you have basically admitted that your were trying to copy their product to trade on their goodwill (not towards you - "goodwill" is the name for the marketing value attributable to things like trademarks). The "MXR Imitations Inc." pretty much seals the case.

Zelfs na deze opmerking maakte Remco nog opmerkingen over bijvoorbeeld de vraag naar kopieen van MXR's en wekte daarmee wel wat iritatie op. Men kreeg toch wel redelijk de indruk dat ie niet wilde luisteren...

Speeddemon
22 maart 2005, 13:05
uh jawel hoor.
Maar volgens iemand op HC waren parodieën WEL beschermd, vandaar.

Ik wilde gewoon zekerheid wat wel en niet kan en wat wel en niet getrademarked is. Ik heb daar nu antwoord op.

En ik weet voor mezelf dat Zvex ook niet meer het respect geniet wat ik
'm eerst wel gaf. Die aftakeling is al op HCFX begonnen.

Wat dat betreft pakt Devi Ever (Effector 13) 't beter aan. Verzint origineel spul, maar doet er niet zo betweterig over.

Voor Zvex heb ik maar 1 ding te zeggen:
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen! :roll:

xshredx
22 maart 2005, 13:40
Om het efkes over het pedaaltje zelf te hebben (want van de juridische kant ken ik niets)... wat heb je juist veranderd aan het originele schema? (op diystompboxes.com zeg je bigger input cap, different output resistor, different opamp )

tillens
22 maart 2005, 14:20
haha, ik heb de discussie gelezen die Dh heeft gepost, erg interessant. Remoco geeft toe dat ie fout zit, en vervolgens gaat die zachary vex een beetje lopen janken, wat een triest figuur is dat zeg, zeker op een gegeven moment zet hij dat ie wat betekent heeft voor de muziek, sorry maar dat maak ik voor mezelf wel uit. Remco, ga door met je werkzaamheden maar doe het in een andere behuizing en noem het van mijn part anders. Op zich maakt het denk ik niet veel uit als je een dergelijk soortgelijk schema gebruikt..alleen geef je twist eraan...als je mig boost qua uiterlijk lijkt op iets anders geef het dan een twist! Die Oliver overigens op dat diy forum, is dat niet Olaf Nobis van Banzai? dat lijkt me namelijk helemaal lachen. Die Zach is fel, maar ik weet van andere fora dat Mike van fulltone ook ontzettend kan schreeuwen, die amerikanen zijn ontzettend fel, en vinden zich meestal ook nog eens onwijs goed. ik denk dat ik binnekort maar eens naar remco stap voor een goede overdrive met boost... groet Peter

H.Manback
22 maart 2005, 15:13
Ik ga in ieder geval absoluut geen tijd meer verspillen aan een zinloze discussie met een of andere halve gare die toevallig wat geinige pedalen maakt en ze voor een godsvermogen verkoopt. (Ik bedoel dus niet Speeddemon :lol:).

Als ie nou nog normaal de discussie aan zou gaan, ok, maar als je loopt te schreeuwen dat je god bent en de muziek hebt veranderd met je innovaties.... dan hoeft het van mij al niet meer...

En dat terwijl ik best wel snap wat z'n punt is, er wordt weinig vernieuwends gemaakt. En als jullie me willen excuseren, ik ga naar een schema zoeken van die Fuzz Factory en eens kijken hoe 'innovatief' mister loudmouth eigenlijk is...

Dirk_Hendrik
22 maart 2005, 15:52
, ik ga naar een schema zoeken van die Fuzz Factory en eens kijken hoe 'innovatief' mister loudmouth eigenlijk is...

Je hebt zonet mail ontvangen.

H.Manback
22 maart 2005, 16:18
Bedankt, kon m uiteraard niet vinden (Z-vex houdt er niet zo van dat z'n schemas open zijn).

Ik kan er zo 1 2 3 niet een ander circuit in vinden, maar ik ben dan ook een groentje ;)

Qua effecten bouwen denk ik ook eerlijk gezegd niet dat Z-vex niet vernieuwend bezig is hoor, maar ik vind het zo jammer dat toch die Amerikaanse arrogantie dan naar boven komt zodra het hem voor de wind gaat :roll:. Er valt gewoon niet met hem te discussieren. 4 paginas verder heb ik nog steeds geen antwoord op m'n vraag...

DREAMMACHINE
22 maart 2005, 17:14
...wat hoor ik daar....gaat de fuzz factory ge-cloned worden?....

......dat zou voor mij financieel wel interessant zijn.. :razz: ...

......en de grap van t jaar natuurlijk.... :-D

Speeddemon
22 maart 2005, 17:36
ik heb altijd al gezegd dat ik me niet waag aan fuzzes of TS-clones.

Weet je wat het met Zvex is; hij kan heel hoogdragend doen over iets fuckin' simpels?
Sales pitches over de high input resistance van de SHO.... BIG DEAL! de MiG*Boost heeft dat ook! Hoor je mij een verkooppraatje houden dat de MB zo geweldig is VANWEGE die 4M7 r? Nope. Mensen vragen mij wat de MB is, ik leg het ze in zo begrijpbare taal mogelijk uit; het verschil tussen de 2 clipping modes, het karakter van het pedaal etc.
Oh, en ik vraag er geen 200 euro voor, ook al is ie ge-powdercoat en silkscreened. :wink:

Mitch
22 maart 2005, 20:02
De halleluja stemming die om Z Vex hangt heb ik nooit begrepen. De SHO bijvoorbeeld....sja.... leuke clean boost, maar echt niet speciaal. Fuzz Factory ? Ik vind 't geen mooi geluid. Eerlijk gezegd vind ik 'm ook niet zo heel erg freaky, geef mij maar een Shin-Ei :D
Overpriced is -ie zeker. Handpainted blala, original design, ja't zal wel. Kijk, die Seekwah en -trem waren er nog niet eerder en de Probes zijn natuurlijk ook best 'anders'.

Tijd dat je je lijn gaat uitbreiden Remco :wink:

Robbert
22 maart 2005, 20:33
ik heb altijd al gezegd dat ik me niet waag aan fuzzes of TS-clones.

Weet je wat het met Zvex is; hij kan heel hoogdragend doen over iets fuckin' simpels?
Sales pitches over de high input resistance van de SHO.... BIG DEAL! de MiG*Boost heeft dat ook! Hoor je mij een verkooppraatje houden dat de MB zo geweldig is VANWEGE die 4M7 r? Nope. Mensen vragen mij wat de MB is, ik leg het ze in zo begrijpbare taal mogelijk uit; het verschil tussen de 2 clipping modes, het karakter van het pedaal etc.
Oh, en ik vraag er geen 200 euro voor, ook al is ie ge-powdercoat en silkscreened. :wink:

Hoe je het ook wend of keert, Zach besteed enorm veel tijd in R&D. Tijd die niet betaald wordt en zich moet terug verdienen. Dat heb ik al vaker gezegd, maar bij veel mensen dringt dat maar niet door... ( :razz: )

Jezelf vergelijken met ZVex vind ik dus ook niet verstandig, maar iedereen moet ergens beginnen. Zonder Muse was ZVex waarschijnlijk ook niet bekend geraakt bij een groter publiek.

Wel grappig dat zoiets kan uitmonden in een thread van 11 pagina's, waarbij de samenvatting hooguit tien regels bevat :D

Robbert
22 maart 2005, 20:34
hmmm...

Speeddemon
22 maart 2005, 20:38
ik heb altijd al gezegd dat ik me niet waag aan fuzzes of TS-clones.

Weet je wat het met Zvex is; hij kan heel hoogdragend doen over iets fuckin' simpels?
Sales pitches over de high input resistance van de SHO.... BIG DEAL! de MiG*Boost heeft dat ook! Hoor je mij een verkooppraatje houden dat de MB zo geweldig is VANWEGE die 4M7 r? Nope. Mensen vragen mij wat de MB is, ik leg het ze in zo begrijpbare taal mogelijk uit; het verschil tussen de 2 clipping modes, het karakter van het pedaal etc.
Oh, en ik vraag er geen 200 euro voor, ook al is ie ge-powdercoat en silkscreened. :wink:

Hoe je het ook wend of keert, Zach besteed enorm veel tijd in R&D. Tijd die niet betaald wordt en zich moet terug verdienen. Dat heb ik al vaker gezegd, maar bij veel mensen dringt dat maar niet door... ( :razz: )

Jezelf vergelijken met ZVex vind ik dus ook niet verstandig, maar iedereen moet ergens beginnen. Zonder Muse was ZVex waarschijnlijk ook niet bekend geraakt bij een groter publiek.

Wel grappig dat zoiets kan uitmonden in een thread van 11 pagina's, waarbij de samenvatting hooguit tien regels bevat :D
ik wil me ook niet vergelijken met hem en tuurlijk, hij runt een grotere business. Maar het zou me niet verbazen als de MiG*Boost complexer van aard is dan de SHO en hij gedraagt zich erg arrogant.

Begint een beetje een 2e Mike Fuller te worden, nu ie aan 't succes gesnoven heeft en een paar bekende namen z'n spullen gebruiken. :-?

Robbert
22 maart 2005, 20:43
ik wil me ook niet vergelijken met hem en tuurlijk, hij runt een grotere business. Maar het zou me niet verbazen als de MiG*Boost complexer van aard is dan de SHO en hij gedraagt zich erg arrogant.

Begint een beetje een 2e Mike Fuller te worden, nu ie aan 't succes gesnoven heeft en een paar bekende namen z'n spullen gebruiken. :-?

Ik weet het niet hoor... volgens mij is Zach nooit echt heel behulpzaam geweest. Niet op HC iedergeval, ik heb hem niet echt gevolgd op het DIY forum.

En je weet het, hoogmoed komt voor de val. Ook voor Zach komt er een tijd dat zijn producten niet meer zo goed verkopen (vandaar de Vexter series??).

robzilla
22 maart 2005, 20:51
Ach ja, niks mis met Zach vind ik. Hij kan dan af en toe een beetje lomp uit de hoek komen, maar kwa service ed. zit het daar echt wel goed. En Zvex is dus wel orgineel, kijk eens naar de probe's en de seekwah etc. FuzzFactory niet orgineel? Het is geen fuckin TS808 kloon of AB box waar er 1000 mensen zijn die die maken.

Ik zie het probleem niet zo. Speedy wordt gebeld door Dunlop, en dan gaat de discussie opeens over Zvex :???:

Ga deze discussie dan even op de HC forums ofzo houden, waar die gast zich kan verdedigen, in een taal die die wel spreekt.

Robbert
22 maart 2005, 20:57
ZVex staat geregistreerd hier, dus hij mag zich ieder moment mengen. Maar wel in het Nederlands he! :dance:

robzilla
22 maart 2005, 20:59
De halleluja stemming die om Z Vex hangt heb ik nooit begrepen. De SHO bijvoorbeeld....sja.... leuke clean boost, maar echt niet speciaal. Fuzz Factory ? Ik vind 't geen mooi geluid. Eerlijk gezegd vind ik 'm ook niet zo heel erg freaky, geef mij maar een Shin-Ei :D
Overpriced is -ie zeker. Handpainted blala, original design, ja't zal wel. Kijk, die Seekwah en -trem waren er nog niet eerder en de Probes zijn natuurlijk ook best 'anders'.

Tijd dat je je lijn gaat uitbreiden Remco :wink:

kwestie van smaak lijkt me.

robzilla
22 maart 2005, 20:59
ZVex staat geregistreerd hier, dus hij mag zich ieder moment mengen. Maar wel in het Nederlands he! :dance:

wist ik niet, grappig.

ik heb trouwens zijn naam niet gehoord in het topic op HC, waarom daar niet dan?

Robbert
22 maart 2005, 21:08
wist ik niet, grappig.

ik heb trouwens zijn naam niet gehoord in het topic op HC, waarom daar niet dan?

Volgens mij heeft een paar maanden "vrij genomen" van HC, hij had het erg druk.

robzilla
22 maart 2005, 21:12
wist ik niet, grappig.

ik heb trouwens zijn naam niet gehoord in het topic op HC, waarom daar niet dan?

Volgens mij heeft een paar maanden "vrij genomen" van HC, hij had het erg druk.

ja dat weet ik, maar daar doel ik niet op.

ik bedoel, speedy noemt zijn naam hier als 'mogelijke dader' (oehh :D) maar op HC niet. dat bedoel ik..

jpb
22 maart 2005, 21:15
Z-Vex te koop!!!!! Z-Vex te koop!!!!!!!!!
Oerhollandse imitaties met tulp-motief. De "Pus-Factory" en de "Enorme Dikke Lul". Twee halen EEN betalen!!!!
:D :D :D :D :wink: :wink: :wink: :wink:

Speeddemon
22 maart 2005, 21:25
eh waar dan?
Ik noem Adam Baker als mogelijke dader (=Jpagey) en andere mensen suggereerden dat het een disgruntled builder zou kunnen zijn.

Kijk wat ik me ineens bedacht is dat er een soort onuitgesproken regel voor DIY-ers onderling is, dat je spul duur moet zijn.

Misschien dat ZVex zich stoort aan mijn betaalbaarheid? :???: :wink: :roll:

Maar Rob, vanwaar de felle pro-Zvex houding? Wat mij (en een stel anderen) betreft heeft ie zich behoorlijk pretentieus gemanifesteerd op DIYstompboxes.

En oh oh OH wat is ie origineel. Zoals iemand al aankaarte, die Probe-achtige dingen bestonden in de 60's al bij de eerste analoge synths.

Alles is al gedaan; hij geeft er zijn draai aan, kwakt er een custom paintjob tegen aan en een prijskaartje waar een gemiddelde Roemeense hoer nog van zou schrikken.

En als m'n MiG*Boost zo on-origineel is, waarom is ie ondertussen over heel de wereld verspreid? :roll:
(US, UK, Duitsland, België, Ierland, Australië, NL, Zweden, Canada)

Vast omdat mensen liever een ECHTE DOD 250 kopen of een SHO ofzo. :razz:

sickpunk
22 maart 2005, 21:27
"(US, UK, Duitsland, België, Ierland, Australië, NL, Zweden, Canada) "

serieus? das wel dope :D schijnbaar doe je iets heel goed met je pedaaltjes! mocht je ook nog een bass overdrive achtig iets maken voor ene leuk prijsje...

robzilla
22 maart 2005, 21:32
eh waar dan?
Ik noem Adam Baker als mogelijke dader (=Jpagey) en andere mensen suggereerden dat het een disgruntled builder zou kunnen zijn.

Kijk wat ik me ineens bedacht is dat er een soort onuitgesproken regel voor DIY-ers onderling is, dat je spul duur moet zijn.

Misschien dat ZVex zich stoort aan mijn betaalbaarheid? :???: :wink: :roll:

Maar Rob, vanwaar de felle pro-Zvex houding? Wat mij (en een stel anderen) betreft heeft ie zich behoorlijk pretentieus gemanifesteerd op DIYstompboxes.

En oh oh OH wat is ie origineel. Zoals iemand al aankaarte, die Probe-achtige dingen bestonden in de 60's al bij de eerste analoge synths.

Alles is al gedaan; hij geeft er zijn draai aan, kwakt er een custom paintjob tegen aan en een prijskaartje waar een gemiddelde Roemeense hoer nog van zou schrikken.

En als m'n MiG*Boost zo on-origineel is, waarom is ie ondertussen over heel de wereld verspreid? :roll:
(US, UK, Duitsland, België, Ierland, Australië, NL, Zweden, Canada)

Vast omdat mensen liever een ECHTE DOD 250 kopen of een SHO ofzo. :razz:

Ik ben niet zo pro-zvex ofzo, maar ook niet tegen. Ik denk sowieso niet dat hij perse tegen jou is, waarom? Er zijn genoeg andere bouwers, waar hij ook kritiek op heeft geleverd, en jij bent 'maar' een kleintje.

Hoeveel van die MiG boosts heb je nou verkocht, 18 ofzo? Niet lullig bedoeld hoor verder, maar jij vergelijkt toch ook je producten met anderen? Doet hij ook. Iedereen heeft zo z'n eigen manier van praten, en zeker op internet, hoeft het niet altijd over te komen zoals het lijkt.

Speeddemon
22 maart 2005, 21:35
ik ga alleen niet arrogant lopen blèhren dat ik 'made a difference to modern music'. :razz:

En verder heb ik mijn spul niet vergeleken met andere DIY-ers/boutique builders, voor zover ik weet.
Ja in de zin van 'hoe kan iemand $260 vragen voor een 1-knops boost als de mijne zus en zo is?'.

robzilla
22 maart 2005, 21:35
Ik heb trouwens niks gezegd over de onorginaliteit ( :???: ) van je MiG-boost, maar daar gaat het toch ook niet echt om.

robzilla
22 maart 2005, 21:37
ik ga alleen niet arrogant lopen blèhren dat ik 'made a difference to modern music'. :razz:

En verder heb ik mijn spul niet vergeleken met andere DIY-ers/boutique builders, voor zover ik weet.
Ja in de zin van 'hoe kan iemand $260 vragen voor een 1-knops boost als de mijne zus en zo is?'.

Ach ja, door dat soort gedoe lees ik altijd doorheen. Zijn wel meer mensen arrogant op de verschillende boards..

H.Manback
22 maart 2005, 22:06
Tsja, ik snap je punt wel rob, maar heb je gelezen wat ie allemaal loopt te schreeuwen in dat topic op diystomboxes?

Kijk hij heeft succes, prima, hij doet wat nieuwige dingen, ok, maar als ie zich in een discussie mengt en gelijk Europa voor een kopieermachine uitmaakt... Terwijl een Analogman bijvoorbeeld net zo hard kopieert... dan zeg ik, er valt gewoon niet met hem te discussieren. Hij antwoordt stug niet als je probeert een normaal antwoord te krijgen over wat ie over Europa roept, hij neemt een quote van iemand die hem op z'n plek zet met z'n statement, en knipt het hele punt er uit, en zegt vervolgens, zie je wel, je bevestigt m'n punt :roll:

Als je door dat gedoe heen leest zoals je zegt, dan heeft Z-vex helemaal niks getypt :wink:

BartL
22 maart 2005, 22:12
Heej Remco,
Lijkt het je niks om een MigBoost en een MyClone in 1 behuizing te bouwen? (Het Carl-Martin gevoel :-D )? Lijkt me echtwel vet... :razz: :-D 8-)

Speeddemon
22 maart 2005, 22:15
Daar heb ik idd over nagedacht.

En hem dan 'Super Dikke Harde Lul 2 in 1' noemen. :seriousf:

Mitch
22 maart 2005, 22:18
Hé robbie, zat jij niet te gassen op een nano ? :razz:

Nee, effe serieus: zijn boosts zijn belachelijk geprijsd. Daar hoeven we toch niet moeilijk over te doen ? Een aantal pedalen als de lo fi, FF en machine worden bewierookt omdat ze zo extreem zijn. Prima, zoals jezelf al opmerkte: kwestie van smaak. Ik vind zelf de FF het meest overschatte moderne fuzz pedaal, maar wie ben ik ?
Nano head valt ook meer in de categorie: leuk speelgoed voor thuis. Jaja, "je moet m eens horen brullen door een 4x12", maar ik moet 'm nog steeds tegenkomen bij een optreden bovenop een 4x12.... :wink:
Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat niet iedereen gek is op het kliederwerk heeft -ie nu zelf ook begrepen en dus hebben we nu de Vexter serie. Werd hoog tijd en is marketingtechnisch niet verkeerd.
Persoonlijk denk ik niet dat 't met dalende verkoopcijfers te maken heeft, eerder met een achterblijven van verdere groei.

Hoe hij op fora praat moet -ie lekker zelf weten, dat boeit me niet zo heel erg als ik een pedaal van hem zou willen kopen.
Als hij een small European company wil laten zien hoe big hij is in The States and beyond, ach....het blijft een Amerkiaan natuurlijk :wink:
En we zijn zeker niet moreel verplicht om deze discussie op HCEF te voeren. Ten eerste kun je daar helemaal niet een serieuze discussie over één van de deelnemende bouwers voeren, anders krijg je het halve forum over je heen. Ik weet niet of je de discussie over de Jacques Trinity gevolgd hebt.... :D maar goed, daar zijn meer voorbeelden van.
Mensen die kritisch waren op de KeeleyComp, of de prijzen van Analogman bijvoorbeeld, of het enthousiaste spamgedrag van Sean van Lovepedal.
Ten tweede mogen we hier op dit forum lullen over ieder merk dat bestaat zonder toestemming van de directeur van het bedrijf.


Maar goed, op deze manier owrdt het een Z Vex topic, nergens voor nodig. Hoe zat het ook al weer met Dunlop ? :wink:

robzilla
22 maart 2005, 22:22
Tsja, ik snap je punt wel rob, maar heb je gelezen wat ie allemaal loopt te schreeuwen in dat topic op diystomboxes?

Kijk hij heeft succes, prima, hij doet wat nieuwige dingen, ok, maar als ie zich in een discussie mengt en gelijk Europa voor een kopieermachine uitmaakt... Terwijl een Analogman bijvoorbeeld net zo hard kopieert... dan zeg ik, er valt gewoon niet met hem te discussieren. Hij antwoordt stug niet als je probeert een normaal antwoord te krijgen over wat ie over Europa roept, hij neemt een quote van iemand die hem op z'n plek zet met z'n statement, en knipt het hele punt er uit, en zegt vervolgens, zie je wel, je bevestigt m'n punt :roll:

Als je door dat gedoe heen leest zoals je zegt, dan heeft Z-vex helemaal niks getypt :wink:

ja, ik zat net nog even het laatste deel van dat topic te lezen. Ja, hij mag dan wel arrogant reageren, wat niet echt netjes is idd, maar ik vind wel dat hij ergens gelijk heeft. Over het stelen van een design vind ik dat hij gelijk heeft, de naam Myclone zegt genoeg toch? :P

Niet dat het allemaal zo erg is, zeker niet op een kleine schaal, maar Dunlop heeft gewoon gelijk. Speedy weet dat, en iedereen zeikt lekker verder. Wat mij betreft is dit onderwerp afgesloten :)

"I changed modern music" klinkt natuurlijk wel erg triest en moet je niet over jezelf zeggen, maar ergens heeft hij wel gelijk..

robzilla
22 maart 2005, 22:27
Hé robbie, zat jij niet te gassen op een nano ? :razz:

Nee, effe serieus: zijn boosts zijn belachelijk geprijsd. Daar hoeven we toch niet moeilijk over te doen ? Een aantal pedalen als de lo fi, FF en machine worden bewierookt omdat ze zo extreem zijn. Prima, zoals jezelf al opmerkte: kwestie van smaak. Ik vind zelf de FF het meest overschatte moderne fuzz pedaal, maar wie ben ik ?
Nano head valt ook meer in de categorie: leuk speelgoed voor thuis. Jaja, "je moet m eens horen brullen door een 4x12", maar ik moet 'm nog steeds tegenkomen bij een optreden bovenop een 4x12.... :wink:
Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat niet iedereen gek is op het kliederwerk heeft -ie nu zelf ook begrepen en dus hebben we nu de Vexter serie. Werd hoog tijd en is marketingtechnisch niet verkeerd.
Persoonlijk denk ik niet dat 't met dalende verkoopcijfers te maken heeft, eerder met een achterblijven van verdere groei.

Hoe hij op fora praat moet -ie lekker zelf weten, dat boeit me niet zo heel erg als ik een pedaal van hem zou willen kopen.
Als hij een small European company wil laten zien hoe big hij is in The States and beyond, ach....het blijft een Amerkiaan natuurlijk :wink:
En we zijn zeker niet moreel verplicht om deze discussie op HCEF te voeren. Ten eerste kun je daar helemaal niet een serieuze discussie over één van de deelnemende bouwers voeren, anders krijg je het halve forum over je heen. Ik weet niet of je de discussie over de Jacques Trinity gevolgd hebt.... :D maar goed, daar zijn meer voorbeelden van.
Mensen die kritisch waren op de KeeleyComp, of de prijzen van Analogman bijvoorbeeld, of het enthousiaste spamgedrag van Sean van Lovepedal.
Ten tweede mogen we hier op dit forum lullen over ieder merk dat bestaat zonder toestemming van de directeur van het bedrijf.


Maar goed, op deze manier owrdt het een Z Vex topic, nergens voor nodig. Hoe zat het ook al weer met Dunlop ? :wink:

ja dikke GAS voor een nano :D

Ik ben het met je eens, deze discussie heeft niks meer te maken waar het over ging. En tja, zijn pedalen zijn duur. Je hoeft ze niet te kopen :wink: je hoeft ook geen Bentley te kopen, betaal je ook veel voor.

Het wordt gewoon overdreven dit allemaal. Lekker boeiend, het kopieren van een pedaal blijft stelen, of je er nou mee zit of niet.

sickpunk
22 maart 2005, 22:29
tuurlijk is een design jatten stom... maar voor 10 pedaaltjes? damn gaan we daar nou moeilijk over doen?? uiteraard is het van dunlop te snappen "ow staan ze er 10 toe, dan kan 50 ook wel of 100 enz enz" maar toch... ach en zolang ze het eerst netjes vragen... pleur er een ander kleurtje op en klaar speedy

Antal
22 maart 2005, 22:44
En als m'n MiG*Boost zo on-origineel is, waarom is ie ondertussen over heel de wereld verspreid? :

Ja, je mig-boost is onorigineel. Laten we elkaar geen mietje noemen, dat is gewoon zo. Dat doet echter niet af aan de waarde van het ding. Het is een verbeterde 250, met betere onderdelen. Prima product dus. Maar noem het niet origineel :)


Kijk hij heeft succes, prima, hij doet wat nieuwige dingen, ok, maar als ie zich in een discussie mengt en gelijk Europa voor een kopieermachine uitmaakt... Terwijl een Analogman bijvoorbeeld net zo hard kopieert... dan zeg ik, er valt gewoon niet met hem te discussieren. Hij antwoordt stug niet als je probeert een normaal antwoord te krijgen over wat ie over Europa roept, hij neemt een quote van iemand die hem op z'n plek zet met z'n statement, en knipt het hele punt er uit, en zegt vervolgens, zie je wel, je bevestigt m'n punt :roll:

Niets aan toe te voegen.

En Speedy, ik zou lekker doorgaan waar je mee bezig bent. Stop ze in een ander jasje en laat je verder niet gekmaken joh.

DREAMMACHINE
22 maart 2005, 22:45
....de SANCHEZ !!!.... :cool:

Dirk_Hendrik
22 maart 2005, 22:47
OK guys,

ik heb vandaar 3 verschillemde threads op 3 verschillende boards gevolgd, met interesse, met irritatie en.... met verrijking op inzicht naar trademarks en mensen die ik vrij "hoog" had. De reden dat Peter op diystompboxes het topic sloot deel ik niet. Dat hij em dichtgooide wel.

Ik hoop daarom dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik denk dat er nu wel even genoeg gezegd is over deze onderwerpen en dat ik em lekker dichtgooi en we weer terug gaan naar de dagelijkse realiteit. Er is wel genoeg over gezegd.

Slaap lekker, morgen weer een dag.

Negative K3 fan
22 maart 2005, 22:47
jongens het zijn maar pedalen, en als je zo graag dat circuit wilt, dan kan het toch best in een ander doosje, boeiend...

maar wel leuk dat dunlop er zon 'probleem' van maakt

al vind ik dat remco (zo heetje xdus hehe) er ook wel moeilijk over doet, als ik gebeld zou worden zou ik zoiets hebben van, tja schijt, dan maar in een andere vorm ofzo.

en een variatie uitvogelen op zon micro amp (ik weet niet hoe gecompliceerd dat schema is) is overigens ook weer niet zo moeilijk, je moet er alleen veel tijd en energie in steken en ik vind het uitgangspunt van remco (hehe) qwwel erg goed, gewoon een beetje hobbyen en andere mensen echt 'helpen' met je pedalen zonder een winstoogmerk, dunlop zou daar niet zo moeilijk over moeten deon, maar toch zijn ze er vroeg bij.,

wow, ik kan gewoon geen kant kiezen, jullie hebben min of meer allebei wel gelijk enzo, maar wees gewoon de slimste, haal je schouders op en ga mooi verder.