PDA

View Full Version : Ibanez GRX-40



Slashfan
21 maart 2005, 19:03
Hallo,
is er iemand op dit forum die deze gitaar heeft of heeft gehad. ik wil graag weten hoe hij is bevallen want ik ga hem misschien kopen. dat is dan mijn eerste electrische gitaar. ik heb eerst 2 maanden op akoestisch gespeeld.

ben???
21 maart 2005, 19:19
is opzich niet slecht, maar ik zou toch voor een yamaha pacifica gaan. zien er vrijwel gelijk uit, maar schijnt wat beter te zijn.

AART
21 maart 2005, 19:35
ik vind het voor het geld een prima gitaar
wel de tremolo vastzetten

Bluesbreaker
21 maart 2005, 19:39
Ik ben ook begonnen op een grx40, prima beginnersgitaar! Ik heb ook erg vaak op een Yamaha Pacifica gespeeld, maar ik moet toch zeggen dat ik de ibanez wat fijner vond spelen.

Die Ibanez van mij is nu overigens (na 2 jaar elke week een uurtje klooien en 2 jaar fanatiek op tekeer gaan) wel vrij afgeragd.

Cubensis
21 maart 2005, 19:48
dus....die gitaar gaat na 1 uurtje per week al verrot na 2 jaar?
(en wat speel je fucking weinig gitaar :P )

Bluesbreaker
21 maart 2005, 20:00
dus....die gitaar gaat na 1 uurtje per week al verrot na 2 jaar?
(en wat speel je fucking weinig gitaar :P )

Wat stop jij ver voor de punt met lezen :P

Slashfan
21 maart 2005, 20:25
ok bedankt ik ga die gitaar kopen :-D en ik kan er ook wel mee leven als hij na 2 jaar stuk is want dan ben ik toch wel toe aan een nieuwe denk ik.

Azrael
21 maart 2005, 20:28
Waarom zou die gitaar in hemelsnaam na 2 jaar kapot zijn? Mijn gitaar was na een jaartje nog als nieuw.......kwestie van netjes met je spullen om gaan.

JvD.
21 maart 2005, 21:11
leuke beginnes gitaar, moet je zeker doen, GSA60 van ibanez moet je ook even bekijken, dat vind ik zelfs een betere keuze.

Bluesbreaker
21 maart 2005, 21:15
Waarom zou die gitaar in hemelsnaam na 2 jaar kapot zijn? Mijn gitaar was na een jaartje nog als nieuw.......kwestie van netjes met je spullen om gaan.

Zoals ik zei: Die Ibanez van mij is nu overigens (na 2 jaar elke week een uurtje klooien en 2 jaar fanatiek op tekeer gaan) wel vrij afgeragd.


Dan moet je denken aan: Rammelende tuners en brugzadels, totaal uitgesleten topkam, dat soort dingetjes. Al die problemen zijn dus ook prima te vervangen....

Ik ga me niet inhouden in mijn gitaarspel omdat mijn gitaar dan langer heel blijft.

vester86
21 maart 2005, 21:46
Yamaha Pacifica! hele goeie ervaringen mee, en ik vind dat het geluid wat erin zit meer ballen en meer karakter heeft...

Ic3gl0vE
21 maart 2005, 22:32
Waarom zou die gitaar in hemelsnaam na 2 jaar kapot zijn? Mijn gitaar was na een jaartje nog als nieuw.......kwestie van netjes met je spullen om gaan.

Omdat de elektronica nog wel eens hard wil slijten, de hals nog wel eens krom wil trekken, de tuners nog wel eens aan gort gaan...

De lak kan wel mooi blijven maar aan alleen mooie lak heb je niet genoeg.

Azrael
21 maart 2005, 22:40
Waarom zou die gitaar in hemelsnaam na 2 jaar kapot zijn? Mijn gitaar was na een jaartje nog als nieuw.......kwestie van netjes met je spullen om gaan.

Omdat de elektronica nog wel eens hard wil slijten, de hals nog wel eens krom wil trekken, de tuners nog wel eens aan gort gaan...

De lak kan wel mooi blijven maar aan alleen mooie lak heb je niet genoeg.

Aghja , het zal wel. Krom trekkende hals zou natuurlijk kunnen maar dat gebeurt ook bij duurdere gitaren. Ik heb dan toch mijn twijfels hoe er met de gitaar om wordt gegaan. Electronica die slijt? Hoogstens je pots misschien maar niks dat WD40 niet verhelpt. Als je als een gek aan je knoppen gaat lopen draaien en er steeds een flinke zwiep aan geef ok.....maar anders gaan ze lang mee. Misschien had ik wel een goede gitaar toevallig maar daar was helemaal niks mis mee. Bleef even mooi en ja er werd veel op gespeeld maar wel met beleid.

RS-Rik
21 maart 2005, 22:49
Je hoeft na 2 jaar spelen toch geen beginnersgitaar meer te kopen

Bluesbreaker
21 maart 2005, 23:43
Je hoeft na 2 jaar spelen toch geen beginnersgitaar meer te kopen

Nee, wie zegt dat dan?

Fumi SG
22 maart 2005, 00:18
Je hoeft na 2 jaar spelen toch geen beginnersgitaar meer te kopen

Nee, wie zegt dat dan?

niemand.....

Slashfan
22 maart 2005, 14:59
ik speel nog maar ongeveer 2 manden gitaar op een geleende akoestische. en ik wil een electrische beginnersgitaar kopen.

Shaggy
22 maart 2005, 15:14
tief

Shaggy
22 maart 2005, 15:14
Ik heb de rx40 gehad, de voorloper van de grx40. Ik kan zeggen dat het een baggergitaar is in sound en hardware. Hij wel lekker licht en speelt ook zo maar dat is ook alles. De mijne ontstemde bij de geringste beweging met de trem en de sound van de sc's was te iel. Humbucker op volle toeren wilde nog wel. Het waren denk ik powersound elementen en trust me, they suck.

vester86
22 maart 2005, 17:37
Ik heb de rx40 gehad, de voorloper van de grx40. Ik kan zeggen dat het een baggergitaar is in sound en hardware. Hij wel lekker licht en speelt ook zo maar dat is ook alles. De mijne ontstemde bij de geringste beweging met de trem en de sound van de sc's was te iel. Humbucker op volle toeren wilde nog wel. Het waren denk ik powersound elementen en trust me, they suck.

Daarom is jouw gitaar ook een VOORloper... ze hebben die gitaar van jou op een aantal punten verbetert, of in ieder geval gedeeltelijk, want verbetering betekent niet per definitie ook geweldig in kwaliteit, en die gitaar wordt nu dus verkocht als GRX40

Overigens blijf ik bij de Yamaha Pacifica, maar dat is omdat ik er erg goeie ervaringen mee heb

Fumi SG
22 maart 2005, 18:10
hij kan wel verbeterd zijn, maar die pups zijn nog steeds behoorlijk ruk hoor :-? En hoe die trem bij de voorloper was weet ik niet, maar wel slechter dan van deze kan hij ook niet zijn!!

eeh Slashfan.... ik zou, hoe dan ook, verder kijken dan de GRX-40, kijk sowieso eens bij Richwood. Schijnen puike gitaren te zijn voor geen geld :wink:

AART
22 maart 2005, 18:27
hij kan wel verbeterd zijn, maar die pups zijn nog steeds behoorlijk ruk hoor :-? En hoe die trem bij de voorloper was weet ik niet, maar wel slechter dan van deze kan hij ook niet zijn!!

eeh Slashfan.... ik zou, hoe dan ook, verder kijken dan de GRX-40, kijk sowieso eens bij Richwood. Schijnen puike gitaren te zijn voor geen geld :wink:

Sinds wanneer hbe jij ervaringen met ibanez?

En dit soort dingen komen mij niet bekend voor. ik heb 2 jaar of nog wel meer op een Ibanez Gsa 60 gespeeld, en dat was een prima beginnersgitaar.
Voor het geld heb ik geen betere gevonden, en hij verschilde niet veel van de grx 40 van een vriend.

De brug ontstemt snel maar dat heb je bij alle goedkope gitaren met trem. even vastzetten en klaar is kees.

Zeker voor wat hij kost: prima om mee te beginnen, en aangezien je slash fan bent kan je met de brughum zeker lekker rocken.

Slashfan
23 maart 2005, 20:07
ik denk ook over de gsa 60 :razz: een richwood is dus ook goed bevelen jullie nog types aan?
ik moet idd wel lekker kunnen rocken :-D

Fumi SG
23 maart 2005, 20:11
ik denk ook over de gsa 60 en slash heeft geen trem dus dat is geen vereiste :razz: een richwood is dus ook goed bevelen jullie nog types aan?

types..... kwestie van smaak :razz: Testen dus, veel testen......

Slashfan
23 maart 2005, 20:12
types..... kwestie van smaak :razz: Testen dus, veel testen......

ik neem ook iemand die een heel goed gehoor heeft mee om te luisteren of er een goed geluid uit de gitaar komt. ik moet dus gewoon in de muziek winkel vragen wat ze me aan bevelen en dat dan allemaal proberen

ToTaL FaKe
23 maart 2005, 20:15
ik denk ook over de gsa 60 :razz: een richwood is dus ook goed bevelen jullie nog types aan?
ik moet idd wel lekker kunnen rocken :-D

ja die epiphone les paul slash signature halen... :roll:

Slashfan
24 maart 2005, 21:57
ja die epiphone les paul slash signature halen... :roll:

wie weet krijg ik op fields of rock de kans :-D (denk t niet :cry: )

Fumi SG
24 maart 2005, 22:09
ja die epiphone les paul slash signature halen... :roll:

wie weet krijg ik op fields of rock de kans :-D (denk t niet :cry: )

why???

grayfink
24 maart 2005, 22:10
Koop anders een lp'tje...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46648&item=7309006147&rd=1

Kun je zo een paar jaar op vooruit.

Fumi SG
24 maart 2005, 22:11
Koop anders een lp'tje...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46648&item=7309006147&rd=1

Kun je zo een paar jaar op vooruit.

goed dat je er ff attent op bent...... Khad nog een paar duizend liggen, mmm mooi ding :razz: :-D

bram123
24 maart 2005, 22:16
Zeker voor wat hij kost: prima om mee te beginnen, en aangezien je slash fan bent kan je met de brughum zeker lekker rocken.

tja aangezien je een slash fan bent wil je nog niet dood gevonden worden met een ibanez rg, die dingen zijn niet rock en roll.

bram123
24 maart 2005, 22:20
kom op zeg ibanez rg modellen zijn niet rock en roll, als slashfan zou je er nog niet dood mee gevinden willen worden.

grayfink
24 maart 2005, 22:27
ff zonder dollen: Ik heb ook zo'n GSA60 en die is denk wel vergelijkbaar met die GRX140. Nix mis mee. Natuurlijk ook niet de sustain van een Gibson met gelijmde hals of het neuzige tussenstandje van een echte strat, maar een prima allround gitaartje, dat wel.

grayfink
24 maart 2005, 22:29
Anders deze:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33040&item=7309913309&rd=1

Ook wel aardig, voor erbij.

Slashfan
25 maart 2005, 13:00
ik heb nog nog een geld limiet dus zo'n gitaar is een beetje duur :razz: