PDA

View Full Version : Martin-clones



Rock&Roll
21 maart 2005, 19:02
test

Rock&Roll
21 maart 2005, 19:03
Hi,
deze vraag is waarschijnlijk al eens gesteld (zoekfunctie werkt niet), maar weet er iemand welke merken een goede kloon van de martin 00028 hebben of iets dergelijks?
Aangezien ik momenteel nog geen echte Martin kan betalen...

:cool:

RIES
21 maart 2005, 22:10
Ik heb een Aria AD-50 en die is het helemaal voor die prijs

kijk eens op:

www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Aria/AD-50-01.html

Mattia
22 maart 2005, 09:04
Hij wil een 000, geen dred, dus aan de Aria heeft hij niks. Ik zie eigenlijk verdomd weinig in model 000 of OM (bijna 't zelfde, maar dan 14 frets, iets kortere body) in 'goedkopere' merken. Er zijn wel dingen die ongeveer dezelfde grootte hebben, maar visueel zijn het hele andere instrumenten. Genoeg duurdere, vaak betere 000 te krijgen, maar veel goedkoper dan een van Martin's modellen...weinig, helaas.

chris c
22 maart 2005, 09:59
Blueridge maakt OOO-gitaren (in China) die qua bouw en klank aanleunen bij Martin (alleen zonde van de lelijke kopinleg). Fender heeft ook zo'n Asiatische modellen die goed zijn.
Wat duurder : Stanford OM (zelfde fabriek als Furch) - rond de 750 euro maken ze heel goede gitaren.
En Martin zelf heeft goedkopere versies van zijn eigen standaardmodellen (X-series, Road series), rond de 600-800 euro.
Zelf heb ik een Larrivee OM-01 (800 euro) waar ik heel tevreden mee ben, maar afgezien van de vorm van de klankkast zie ik ze niet als een Martin-kloon.

Buzz
22 maart 2005, 10:50
heb je hier wat aan?

http://www.voxhumana.nl/furch/OMmodel.html

Picker
22 maart 2005, 19:02
Waarom wil je een Martin? (serieuze vraag).

Daniël_san
22 maart 2005, 21:33
Misschien omdat ie die beter vind dan andere gitaren waaronder dus Taylor, Lakewood en andere merken??????

Picker
22 maart 2005, 22:04
Wat ik bedoelde met mijn vraag is het volgende:

1. Je wilt een Martin maar die is te duur (begrijpelijk)
2. Dus ga je op zoek naar een Martin kloon.

Echter, de kans is groot dat een Martin kloon veel minder in zich heeft van hetgeen je naar op zoek bent (en waarom je dus een Martin wilt) dan een heel andere gitaar.

Vandaar mijn vraag. Wat wil je nu eigenlijk echt met je gitaar?

Als je een Martin kloon koopt zodat mensen op een afstand denken dat het een echte Martin is, is het een goede koop. Maar dat zal wel niet de reden zijn. Verder zijn er zo ontzettend veel Martin klonen, dat het weinig zin heeft te vragen welke een goede is. Ik weet er hier in de buurt een te koop voor 40 Euro. Maar Collings zijn ook prima Martin klonen...

SaferSephy
23 maart 2005, 01:03
zoals Picker al zegt, een clone van een Martin is enkel de vorm. het karakter, het geluid en het gevoel van een Martin is wat em zo duur maakt, dit krijg je in een clone dan ook niet mee

Buzz
24 maart 2005, 14:15
.... Maar Collings zijn ook prima Martin klonen...

Die kosten ook een placenta, maar dan heb je ook wat!

Picker
24 maart 2005, 18:09
Die kosten ook een placenta, maar dan heb je ook wat!

Zeker heb je dan wat. Het zijn erg goede gitaren. Ik heb er een op mijn verlanglijstje staan... Maar eerst verhuizen naar een groter huis, anders moet ik hem in de garage opbergen :D .

Buzz
25 maart 2005, 09:24
Ben jij dan zo klein behuisd of........? :-D

Picker
25 maart 2005, 10:59
Ben jij dan zo klein behuisd of........? :-D

Precies! Dat probeer ik mijn vrouw nou al jaren uit te leggen en jij begrijpt het in één keer! :wink: