PDA

View Full Version : Ervaring met Epiphone SG???



Zaz
21 juli 2002, 15:33
Heeft er iemand ervaring met de Epiphone SG ??
Moet zeggen dat ie er erg strak uit ziet.. maar hoe speelt ie??
ZaZ

hansies
21 juli 2002, 18:49
Hoi, ik speel zelf op een epiphone g400, licht en kwalitatief goede gitaar, in vergelijken met de veel duurdere gibson's,en ook goed afgewerkt en degelijk materiaal zeker gezien zijn prijs ongeveer 450€
succes
Hansies

Matje
21 juli 2002, 19:41
bij Feedback is ie €399,-

ik denk erover om er één als back-up gitaar aan te schaffen

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 00:05
ze klinken best goed, zijn licht en spelen lekker. maar de input zit op een verkeerde plaats vind ik, je kan niet makkelijk bij de knoppen tijdens het spelen en de G400 waar ik op speelde had een kapotte pickupswitch (en die gitaar was dus wel nieuw...)
leuk gitaartje wel maar toch niet helemaal 'die van mij' zeg maar. en daarom heb ik er ook geen :razz:

Casey
22 juli 2002, 10:41
Je moet bij een SG of kloon ook een haakse jack kabel gebruiken , bij de mijne deed de pickup switch helemaal niks toen ik em nieuw kocht , beetje contactspray ingespoten en hij doet het nu al haast een jaar zonder kraakjes of andere problemen.

Ibanez
22 juli 2002, 11:03
M'n vriend heb een ephiphone sg, alleen dies nu op vakantie dus ik zal mijn mening er ff over geven. Tis best een mooie gitaar, me vriend had hem tweedehands gekocht, had ie denk ik beter niet kunnen doen. Er zaten aardig wat deukjes enz. in en hij moest ook een keer gemaakt worden, maarja dit boeit jullie helemaal niet dus ik zal maar zeggen hoe ik hem vind spelen. Ik ben een sg totaal niet gewend ook al heb ik er best vaak op gespeeld, de brug vind ik veel te hoog zitten de hals dik,(ik speel dus ibanez :grin: ) Als je staat met dat ding vliegt hij gelijk naar beneden. En het geluid is wel goed ik weet niet wat het verschil is met een echte gibson maar toen mijn vriend daarna een fender strat roadhouse had, dat was een verbetering zeg! De sg is ook totaal niet een gitaar voor mij, geef mij maar een rgtje met een snelle hals :grin: Maar ik blaat nu een beetje teveel, ik denk dat veel mensen hem lekker vinden spelen. Maarja smaken verschillen he. Dus je moet er zelf maar op gaan spelen om te zien of je hem lekker vind spelen.

Matje
22 juli 2002, 12:00
Ik heb zelf een Fenix SG,maar ik heb ook de Epiphone gespeeld en ik vind de Fenix beter. Maar dat doet er niet toe :smile:

MetalliCat
22 juli 2002, 12:12
Op welke fronten vind je de Fenix beter dan ?

Matje
22 juli 2002, 12:35
Op 2002-07-22 12:12, schreef MetalliCat:
Op welke fronten vind je de Fenix beter dan ?


De pick ups klinken gewoon beter, warmer, voller gewoon beter :smile:

De hals vind ik fijner dan die van de Epi SG waar ik op heb gespeeld (maar ik heb begrepen dat die onderling nog wel wat willen verschillen)

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 13:03
Op 2002-07-22 10:41, schreef Casey:
bij de mijne deed de pickup switch helemaal niks toen ik em nieuw kocht ,

dan zou ik die gitaar al niet meer kopen.. mja wie ben ik


oja en Ibanez, met de brug te hoog, bedoel je dat 'ie te dicht bij de hals zit of dat de snaren te hoog staan? Ik vond zelf namelijk ook dat de brug te dicht bij de hals zit. En de neck is idd een stukkie dikker dan die van bijv. een ibanez RG maar toch nog best oké. Ach ja ik zou ook eerder voor een RG gaan (RG470 heeft wel lekker geluid :smile:) dan een Epi SG...

Ibanez
22 juli 2002, 17:13
Idd en ik bedoelde ook dat ik de hals te dicht bij de brug vind zitten.

Casey
22 juli 2002, 18:18
Ik gebruik de Epi SG alleen als afwisseling voor m'n Ibanez JS en RG , totaal andere gitaar en dat was precies de bedoeling .
Die hals was heel erg wennen als je zulke dunne halzen gewend bent maar na een tijdje vond ik hem echt lekker spelen .
Pre van de SG is dat je zo makkelijk bij de hoge frets komt door het ontbreken van een hiel .

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 19:49
oh nog een nadeel:
je hebt 22 frets en ik wil er 24 :smile: