PDA

View Full Version : Het grote Richwood trash topic



grayfink
21 maart 2005, 17:28
Die Richwoods, die zijn dus gewoon 3 x niks. Gammele hardware, microfonische elementen, die als ze niet microfonisch waren toch nog steeds gewoon bagger klinken. Multiplex waaibomenhout wat niet resoneert, fretdraad van pisbakkenstaal, lelijke lak en ze stinken ook nog.
Dat komt gewoon met duizenden de fabriek uitrollen waar kleine Chineesjes 25 uur per dag moeten werken voor een half kopje rijst terwijl hier in het westen gitaarbouwers ook geen droog brood meer verdienen omdat bijna iedereen die Chinese flauwekul aanschaft!
Weg met die planken. Op de brandstapel er mee!!! :evil: :evil: :evil:

Diedo
21 maart 2005, 17:31
hmkay, dude!

scholier
21 maart 2005, 17:36
Eey sorry hoor maar niet iedereen is een rijke kutkakker, sommige mensen moeten WEL rekening houden met geldgebrek en als je wat te zeiken heb ga dan lekker naar je andere kak vriendjes om heilige kutliedjes te spelen.
Richwood rocks :gitarist:

Roque
21 maart 2005, 17:44
kun je dit topic nog herinneren .

Quote

Nou, mijn maat gaat bassen. Hij heeft een Ibanez precisionkopietje te leen. Hij vind het zo leuk dat hij iets gaat aanschaffen. Ik heb hem een Richwood Puncher aangeraden. Wel bijna 2 x zo duur als die Adonis maar volgens mij 3x zo goed.

Quote.

Nou mooie maat ben jij, smeer je hem een richwood aan vervolgens kraak je het merk af :roll:

ToTaL FaKe
21 maart 2005, 17:47
over welke richwoods heb je het? de oude? de nieuwe? met gouden logo? met zwarte logo? strat? tele? es 335? LP? vertel is wat meer :wink:

Ibanez
21 maart 2005, 17:52
Eey sorry hoor maar niet iedereen is een rijke kutkakker, sommige mensen moeten WEL rekening houden met geldgebrek en als je wat te zeiken heb ga dan lekker naar je andere kak vriendjes om heilige kutliedjes te spelen.
Richwood rocks :gitarist: pfff al die zielige verhalen van pubers die geen geld hebben, als je er wat voor over hebt en het geduld voor sparen hebt heb je zo een goede verzameling bij elkaar. Ik ben 15 jaar en heb voor 2000 euro aan spullen thuis staan. Zelf betaald, en ik heb alleen een zaterdagbaantje in een rozenkwekerij en ik krijg 20 euro zakgeld per maand ;) Dus als je wat wil hebben moet je gewoon sparen!

Ibanez
21 maart 2005, 17:52
Eey sorry hoor maar niet iedereen is een rijke kutkakker, sommige mensen moeten WEL rekening houden met geldgebrek en als je wat te zeiken heb ga dan lekker naar je andere kak vriendjes om heilige kutliedjes te spelen.
Richwood rocks :gitarist: pfff al die zielige verhalen van pubers die geen geld hebben, als je er wat voor over hebt en het geduld voor sparen hebt heb je zo een goede verzameling bij elkaar. Ik ben 15 jaar en heb voor 2000 euro aan spullen thuis staan. Zelf betaald, en ik heb alleen een zaterdagbaantje in een rozenkwekerij en ik krijg 20 euro zakgeld per maand ;) Dus als je wat wil hebben moet je gewoon sparen en minder geld uit geven aan andere nutteloze dingen!

hoofd
21 maart 2005, 17:52
Daar gaat het niet om, Richwood is gewoon een cheap-ass buttmerk....waar voor je geld ja, maar wat kan je dan verwachten als je haast niks betaald. Koop dan beter een Squier of Epiphone.

Anders Destium
21 maart 2005, 17:59
Richwood, veel waar voor je rooie rotcenten :lol:

sickpunk
21 maart 2005, 18:01
zeikerd..... :roll:

RUIS
21 maart 2005, 18:04
Eey sorry hoor maar niet iedereen is een rijke kutkakker, sommige mensen moeten WEL rekening houden met geldgebrek en als je wat te zeiken heb ga dan lekker naar je andere kak vriendjes om heilige kutliedjes te spelen.
Richwood rocks :gitarist: pfff al die zielige verhalen van pubers die geen geld hebben, als je er wat voor over hebt en het geduld voor sparen hebt heb je zo een goede verzameling bij elkaar. Ik ben 15 jaar en heb voor 2000 euro aan spullen thuis staan. Zelf betaald, en ik heb alleen een zaterdagbaantje in een rozenkwekerij en ik krijg 20 euro zakgeld per maand ;) Dus als je wat wil hebben moet je gewoon sparen en minder geld uit geven aan andere nutteloze dingen!

Heb je maar 2000 euri aan spullen?
Laten we geld gaan inzamelen voor Ibanez, wie begint?

Mitch
21 maart 2005, 18:05
Ik hoop dat het gewoon een grappig bedoelde tegenhanger is van het Richwood appreciation topic.
Zo ja, dan heb je iedereen leuk in de maling genomen, want iedereen neemt het verrekte serieus.
Zo niet, dan ben je geestlijk niet meer te redden en kun je Groep Wilders stemmen :D

Bluesbreaker
21 maart 2005, 18:08
Dat komt gewoon met duizenden de fabriek uitrollen waar kleine Chineesjes 25 uur per dag moeten werken voor een half kopje rijst

Ja, en als niemand die gitaren zou komen had die Chinees nu helemaal niks te eten....

Diedo
21 maart 2005, 18:11
Dat komt gewoon met duizenden de fabriek uitrollen waar kleine Chineesjes 25 uur per dag moeten werken voor een half kopje rijst "

Ja, en als niemand die gitaren zou komen had die Chinees nu helemaal niks te eten....

Precies! het is gewoon heel correct en medelevend om die Gitaartjes af te nemen en vervolgens iedereen op te jutten op er ook en te kopen, zodat de chinezen op zondag misschien een heel kopje rijst mogen opslobberen!

Fumi SG
21 maart 2005, 18:13
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=51525 :lol: :)

BassAgent
21 maart 2005, 18:15
Daar gaat het niet om, Richwood is gewoon een cheap-ass buttmerk....waar voor je geld ja, maar wat kan je dan verwachten als je haast niks betaald. Koop dan beter een Squier of Epiphone.
Grappenmaker, Squier is al helemaal troep.

Dirk_Hendrik
21 maart 2005, 18:16
over welke richwoods heb je het? de oude? de nieuwe? met gouden logo? met zwarte logo? strat? tele? es 335? LP? vertel is wat meer :wink:

Oh mijn Got!
Dat merk bestaat een jaar of 2 en nou begint het "de oude zijn slechter/beter dan de nieuwe al?"
Wat krijgen we nu? De Pre-Wilders Richwood Strats? De Ayaan-tele's? :roll:

Fumi SG
21 maart 2005, 18:24
Daar gaat het niet om, Richwood is gewoon een cheap-ass buttmerk....waar voor je geld ja, maar wat kan je dan verwachten als je haast niks betaald. Koop dan beter een Squier of Epiphone.
Grappenmaker, Squier is al helemaal troep.

nou.... :sneaky: Pas op wat je zegt :razz:

Wormaap
21 maart 2005, 18:30
over welke richwoods heb je het? de oude? de nieuwe? met gouden logo? met zwarte logo? strat? tele? es 335? LP? vertel is wat meer :wink:

Oh mijn Got!
Dat merk bestaat een jaar of 2 en nou begint het "de oude zijn slechter/beter dan de nieuwe al?"
Wat krijgen we nu? De Pre-Wilders Richwood Strats? De Ayaan-tele's? :roll:
Volgens de kenners op dit forum wás de eerste serie Richwoods ook gewoon kut, en zijn de huidige met het gouden logo stukken beter :P

Fumi SG
21 maart 2005, 18:33
over welke richwoods heb je het? de oude? de nieuwe? met gouden logo? met zwarte logo? strat? tele? es 335? LP? vertel is wat meer :wink:

Oh mijn Got!
Dat merk bestaat een jaar of 2 en nou begint het "de oude zijn slechter/beter dan de nieuwe al?"
Wat krijgen we nu? De Pre-Wilders Richwood Strats? De Ayaan-tele's? :roll:
Volgens de kenners op dit forum wás de eerste serie Richwoods ook gewoon kut, en zijn de huidige met het gouden logo stukken beter :P

heb ik inderdaad ook al wel vaker gelezen.....

Bluesbreaker
21 maart 2005, 18:43
Zijn die met een zwart logo niet gewoon de allergoedkoopsten (die van 120 euro) en met een gouden logo de iets duurderen (die van 160 euro)?

Cubensis
21 maart 2005, 18:46
Zijn die met een zwart logo niet gewoon de allergoedkoopsten (die van 120 euro) en met een gouden logo de iets duurderen (die van 160 euro)?
ja, maar daarvoor had je alleen die goedkoopsten, die les paul modellen nu zijn set neck, daarvoor waren ze bolt on enzo, was gewoon een andere 'generatie' richwoods :)

Anders Destium
21 maart 2005, 18:58
zeikerd..... :roll:

pauper :roll:

JK

Cubensis
21 maart 2005, 19:00
zeikerd..... :roll:

pauper :roll:

JK
dus iemand die niet zo'n merkhoer als jij is en wel kwaliteit voor een lage prijs durft te erkennen is een pauper? :P

grayfink
21 maart 2005, 19:09
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

FonZZo
21 maart 2005, 19:12
zeikerd..... :roll:

pauper :roll:

JK
dus iemand die niet zo'n merkhoer als jij is en wel kwaliteit voor een lage prijs durft te erkennen is een pauper? :P

Ja idd Anders moet zich als PRS-pimp maar eens verdiepen in het fenomeen cognitieve dissonantie.

Fumi SG
21 maart 2005, 19:16
cognitieve dissonantie...... woordenboek iemand?? :roll:

Mitch
21 maart 2005, 19:20
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Altijd fijn om te zien dat iemand het naar zijn zin heeft.


http://www.sakesalive.com/tradingtrollsite/burppop/images/thump%20trol.jpg

Diedo
21 maart 2005, 19:23
maar wat doet die domme trol daar dan??

wietse
21 maart 2005, 19:26
Zijn die met een zwart logo niet gewoon de allergoedkoopsten (die van 120 euro) en met een gouden logo de iets duurderen (die van 160 euro)?
ja, maar daarvoor had je alleen die goedkoopsten, die les paul modellen nu zijn set neck, daarvoor waren ze bolt on enzo, was gewoon een andere 'generatie' richwoods :)
die waren minder maar nog niet zo slecht hoor, heb er al eens één aan skabouter verkocht.
niks mis mee met die gitaar tenminste ska vond hem ook beslist niet tegenvallen.
maar wat ze tegenwoordig maken is echt een klasse beter.

Casey
21 maart 2005, 19:28
Volgens de kenners op dit forum wás de eerste serie Richwoods ook gewoon kut, en zijn de huidige met het gouden logo stukken beter :P

De kenners op dit forum , daar ga je dus al de mist in :-D

Anders Destium
21 maart 2005, 19:47
Ach. het is toch heerlijk dat oppertunisme van de jeugd :lol:

frekie
21 maart 2005, 19:50
Tja ik heb in mijn reviews hier niet beweerd dat ze perfect zijn, dat stratje daar kan ik je wel een paar dingen aanwijzen die niet perfect zijn. Zo had ik enthousiast de vierkante hoeken van de trem afdekplaat met een vijl wat afgerond. Zet ik die plaat terug, zie je op de hoeken een klein stukje donkerblauw ipv "lake placid blue" :-D Mijn Tokai was zelfs IN de trem holte nog keurig afgelakt in dezelfde kleur als de rest vd body.
Maar desalniettemin doet hij het al heel aardig na wat kleine ingrepen, en ik ben nog maar net begonnen :razz: Goede sustain hoor en dikke toon met goed laag.
In de planning: hals aan de achterkant wat opschuren, voelt wat te glad aan. Vette sticker op de body met een draak, kraanvogel of misschien wel voorzitter Mao :D Knalrode slagplaat met gele sterren erop. Ik heb nog een setje mechanieken liggen, komen erop, moeten de gaten in de kop wel groter. Betere elementen, nieuwe 5way switch, volpot, draad, afscherming.
Kijk dat durf je gewoon als amateur met zo'n gitaartje, bovendien hou je daar budget voor over met zo'n prijsje. En ik ben misschien wel een puber maar dan wel een van 42 :wink: Kortom ik kan het iedereen aanbevelen die in de gitaar midlife crisis zit 8-) u kent dat wel, alles al gehad, alles al gedaan...

vester86
21 maart 2005, 22:06
stom zinloos topic....

JE krijg waar je voor betaalt bij richwood gitaren. en dat is dus veel gitaar voor weinig geld.. en op het niveau van een Fender of Gibson zitten ze niet, dus daar heof je je ook niet druk om te maken

ieder zn ding he

Cubensis
21 maart 2005, 22:41
stom zinloos topic....

JE krijg waar je voor betaalt bij richwood gitaren. en dat is dus veel gitaar voor weinig geld.. en op het niveau van een Fender of Gibson zitten ze niet, dus daar heof je je ook niet druk om te maken

ieder zn ding he

nou ja, heb verhalen van een betrouwbare bron gehoord :D

(zie:L de grootste fender hoer van t forum)
en die vond ze aardig vergelijkbaar:)

groovyB3
21 maart 2005, 22:45
Die Richwoods, die zijn dus gewoon 3 x niks. Gammele hardware, microfonische elementen, die als ze niet microfonisch waren toch nog steeds gewoon bagger klinken. Multiplex waaibomenhout wat niet resoneert, fretdraad van pisbakkenstaal, lelijke lak en ze stinken ook nog.
Dat komt gewoon met duizenden de fabriek uitrollen waar kleine Chineesjes 25 uur per dag moeten werken voor een half kopje rijst terwijl hier in het westen gitaarbouwers ook geen droog brood meer verdienen omdat bijna iedereen die Chinese flauwekul aanschaft!
Weg met die planken. Op de brandstapel er mee!!! :evil: :evil: :evil:

Multiplex waaibomenhout? Geen idee welke Richwoods jij geprobeerd hebt, maar ik nodig je uit om over de mijne te komen spelen.

Cubensis
21 maart 2005, 22:49
had grayfink niet zelf een richwood?

grayfink
22 maart 2005, 00:18
Jongens jongens, wat kunnen jullie slecht tegen een grapje.
Ik wou gewoon ff een beetje tegengas geven tegen de Richwood adepten hier...
En nee ik heb geen Richwood. 2 weken geleden wel een tele besteld bij Joosten, maar de kleur die ik wou hadden ze niet meer bij de importeur. Omdat ik een dag later een Ebay veiling won (sombrero strat) is de tele eerst van de baan. (Anders krijg ik ruzie met mijn vrouw :razz: )
Ik heb nu 5 gitaren: 2 x Indonesië 1 x China 1 x Korea en 1 x Japan. Maar waar ze vandaan komen maakt me eigenlijk geen hol uit, als het maar een beetje speelt en klinkt. Die Chinees is trouwens errug goed voor zijn geld. Ibanez V70CE elektrisch akoestisch, klinkt goed, speelt goed, kostte nix (nou ja, bijna nix) Misschien wel net zo goed als een Richwood :lol:

vester86
22 maart 2005, 00:38
cubensis: ik heb zelf ook een richwood: heerlijk dingetje ;-) en ze zijn gewon een fraktie van de prijs van een gibson of fender, en daar is de kwaliteit ook naar. maar mij hoor je niet zeggen dat de kwaliteit kut is, verre van, maar hij heeft wel foutjes die je bij een dure gitaar niet zou pikken, en nu gewoon voorlief neemt

Svenson
22 maart 2005, 07:28
Kom op zeg!!! Waar hebben we het over? Richwood, een cheap ass gitaarmerkje dat een beetje doet klonen zoals 130 andere merkjes. 13 in een dozijn spul! En dan is er een Richwood appreciation topic?? Ik zou er bijna mijn dure gitaren voor in willen ruilen. Pff.

Mensen die een Richwood hebben, fijn dat jullie er blij mee zijn, maar kom op: zodra je geld hebt koop je toch wat anders? Richwood blijft ondermaats, ookal is het 'veel waar voor je geld'. Wat wil je, voor die paar rotte centen? Laten we aub snel ophouden met Richwood ophemelen, en weer over 'echte' gitaren gaan praten.

sugarfish
22 maart 2005, 08:51
dit is inderdaad een zinloos topic. Laten we in dit forum gewoon zinvol blijven. Loze topics open je maar in "offtopic" :-?

Franc
22 maart 2005, 09:18
Kom op zeg!!! Waar hebben we het over? Richwood, een cheap ass gitaarmerkje dat een beetje doet klonen zoals 130 andere merkjes. 13 in een dozijn spul! En dan is er een Richwood appreciation topic?? Ik zou er bijna mijn dure gitaren voor in willen ruilen. Pff.

Mensen die een Richwood hebben, fijn dat jullie er blij mee zijn, maar kom op: zodra je geld hebt koop je toch wat anders? Richwood blijft ondermaats, ookal is het 'veel waar voor je geld'. Wat wil je, voor die paar rotte centen? Laten we aub snel ophouden met Richwood ophemelen, en weer over 'echte' gitaren gaan praten.


Pff en *echte* gitaren MOETEN uiteraard een godsvermogen kosten??

Kom op zeg, dat gelul over absurd dure gitaren met een schroefje dit en een logootje daar.
Da's voor 'gitaristen' die het drukker hebben met kijken naar hun instrument dan het bespelen ervan.

Wat dachten jullie wat een Fender maar kostte toen ze net begonnen en alleen naast Gibson stonden?

Dacht je dat de gitaristen van toen ook zeiden 'pfff veel te goedkoop, daar speel ik niet op hoor, en niet eens een EMG superdehuppeldepup in de brugpositie'???

Kom op man, die speelden gewoon....
Al dat gezeik.

Maniaaaak!!
22 maart 2005, 09:49
Kom op zeg!!! Waar hebben we het over? Richwood, een cheap ass gitaarmerkje dat een beetje doet klonen zoals 130 andere merkjes. 13 in een dozijn spul! En dan is er een Richwood appreciation topic?? Ik zou er bijna mijn dure gitaren voor in willen ruilen. Pff.

Mensen die een Richwood hebben, fijn dat jullie er blij mee zijn, maar kom op: zodra je geld hebt koop je toch wat anders? Richwood blijft ondermaats, ookal is het 'veel waar voor je geld'. Wat wil je, voor die paar rotte centen? Laten we aub snel ophouden met Richwood ophemelen, en weer over 'echte' gitaren gaan praten.


Pff en *echte* gitaren MOETEN uiteraard een godsvermogen kosten??

Kom op zeg, dat gelul over absurd dure gitaren met een schroefje dit en een logootje daar.
Da's voor 'gitaristen' die het drukker hebben met kijken naar hun instrument dan het bespelen ervan.

Wat dachten jullie wat een Fender maar kostte toen ze net begonnen en alleen naast Gibson stonden?

Dacht je dat de gitaristen van toen ook zeiden 'pfff veel te goedkoop, daar speel ik niet op hoor, en niet eens een EMG superdehuppeldepup in de brugpositie'???

Kom op man, die speelden gewoon....
Al dat gezeik.

Niet om het een of ander maar een stratocaster heeft zo lang als ze bestaan een gemiddeld amerikaans maandloon gekost. (hoe het zit met de eerdere gitaren weet ik overigend niet zeker, maar kan me niet voorstellen dat die veel geodkoper waren).

Ben zelf geen niet zo te spreken over Richwood, maar tis inderdaad een goeie prijs voor zo'n gitaar.

Ik verbaas me meer over de andere kant van het verhaal, er zijn mensen die 2500 euro neer willen leggen voor een Jem 7VWH die dat imho absoluut niet waard is. Als je terugrekend in guldens is dat ongeveer 5500 piek. terwijl Jems vroeger rond de 2000 gulden kostten.

Heb zaterdag voor me broertje die net begint te spelen een Squier '51 gekocht is ook een aardige gitaar voor het geld, maar dat maakt het ECHT geen goeie gitaar hoe je het ook draait of keert...

My 2 cents

Franc
22 maart 2005, 10:49
Wat ik bedoel is: zij kochten gewoon de gitaren die beschikbaar waren en betaalden wat ze konden betalen.

Tegenwoordig gaat het er alleen maar om zoveel mogelijk geld uit te geven aan een gitaar, lijkt het wel.
En alleen als het duur is is het goed.

Maar geloof me, als je niet kunt spelen klinkt zelfs de duurste gitaar kl#te en andersom is het hetzelfde.

Er wordt te veel geluld en te weinig gespeeld. :-?

Anders Destium
22 maart 2005, 11:59
Is nogal kort door de bocht Franc, maar dat heb je zelf ook wel door denk ik?

Als ik jouw logica volg: Tegenwoordig zijn er veel meer gitaren beschikbaar en kunnen mensen veel meer besteden. Maar als je een dure gitaar kunt betalen en veel keuze hebt mag je er geen kopen omdat ze in de jaren 50 geen dure gitaren hadden en weinig keuze :???: Is Balkenende soms je buurman ofzo, ik denk dat als mensen in de jaren 50 meer geld hadden gehad en er duurdere gitaren waren geweest ze op duurdere gitaren hadden gespeeld en er meer hadden gehad :wink:

iam
22 maart 2005, 12:08
Is nogal kort door de bocht Franc, maar dat heb je zelf ook wel door denk ik?

Als ik jouw logica volg: Tegenwoordig zijn er veel meer gitaren beschikbaar en kunnen mensen veel meer besteden. Maar als je een dure gitaar kunt betalen en veel keuze hebt mag je er geen kopen omdat ze in de jaren 50 geen dure gitaren hadden en weinig keuze :???: Is Balkenende soms je buurman ofzo, ik denk dat als mensen in de jaren 50 meer geld hadden gehad en er duurdere gitaren waren geweest ze op duurdere gitaren hadden gespeeld en er meer hadden gehad :wink:

voel jij je persoonlijk aangevallen mss? :lol:
ik denk dat franc gelijk heeft als hij zegt dat het bij veel mensen meer om prestige gaat dan het spelen zelf...

Franc
22 maart 2005, 12:35
Mijn God wat heb ik weer gezegd :-?

Niet wat jij concludeert iig.

Wat ik bedoel is: er wordt hier maar geroepen: zo'n goedkope gitaar die koop je toch niet, zodra je meer te besteden hebt koop je een duurdere gitaar.
Dat vind ik onzin. Daarmee wordt gezegd dat je niet tevreden kunt zijn met een goedkope gitaar.
Bullshit. Als je fijn speelt en lol hebt hoef je echt geen vermogen uit te geven omdat je zonodig een dure gitaar wilt.

Natuurlijk mag iedereen zoveel geld uitgeven als ie wil aan iedere gitaar die hij wil, maar laat iedereen dan in zijn waarde.

Doe niet net alsof je niets voorstelt als je een goedkope gitaar bespeelt.

Negative K3 fan
22 maart 2005, 12:48
toch hoeft een strat of tele echt niet duur te zijn! de kosten kunnen (blijkbaar) zoveel omlaag.

een richwood is heus niet zo veel anders dan een Custom shop fender (als je de nitro wegdenkt), want eigenlijk is een fender ook geen instrument, maar een lopende band artikel, alle onderdeeltjes naast elkaar, paar schroefjes er, frets beetje vijln en je hebt een gitaar, als je dat door een stel chinezen laat doen en de kwaliteitscontrole voordat ze de fabriek uitgaan laag houdt, dan heb je gewoon een mooie fender gitaar, met idd wat schoonheidsfoutjes die je bij een gitaar van >1000 niet zou pikken, want after all, wat is het verschil tussen de huisvrouwen in china van richwood en de huisvrouwen in de VS van fender die dingen in elkaar sleutelen??

maar zet je er goede tuners op, goede elementen, goede electronica, dan weet ik vrij zeker dat ze niet voor elkaar onderdoen.

sash en fred dons (toch wel mensen met de nodige ervaring) zeggen zelf, ze pakken net zo graag hun (gemodde) richwood om op te spelen als hun fender custom shop RI!

mijn agile is ook beter dan menig LP classic die ik in handen heb gehad, gewoon een feit, hoef je neit achteraan.

nu is niet elke budget gitaar geweldig ofzo, maar richwood heeft gewoon de zaken op een rijtje tegenwoordig, goede houtsoorten, goed uiterlijk, goed fretwerk en dat voor een lage prijs.

dan kan de klant later zelf die klote elementen weggooien en er wat degelijks ingooien ofzo, dan ontkom je gewoon niet aan kwaliteit (lees duur spul) om je gitaar tip top te krijgen, want een paar dingen in elkaar schroeven, dat lukt wel, maar elementen winden laat ik toch liever in handen van mensen die dat wel kunnen, maar wie weet gaat het over een tijdje ook nog gebeuren dat er goedkope, maar degelijke elementen uit azie komen...

AART
22 maart 2005, 13:14
Eey sorry hoor maar niet iedereen is een rijke kutkakker, sommige mensen moeten WEL rekening houden met geldgebrek en als je wat te zeiken heb ga dan lekker naar je andere kak vriendjes om heilige kutliedjes te spelen.
Richwood rocks :gitarist: pfff al die zielige verhalen van pubers die geen geld hebben, als je er wat voor over hebt en het geduld voor sparen hebt heb je zo een goede verzameling bij elkaar. Ik ben 15 jaar en heb voor 2000 euro aan spullen thuis staan. Zelf betaald, en ik heb alleen een zaterdagbaantje in een rozenkwekerij en ik krijg 20 euro zakgeld per maand ;) Dus als je wat wil hebben moet je gewoon sparen en minder geld uit geven aan andere nutteloze dingen!

hier 3500 op mijn 16e :roll:

lekker patsen 8-)

Echt ff zin in :D

Fluffy
22 maart 2005, 13:22
Eey sorry hoor maar niet iedereen is een rijke kutkakker, sommige mensen moeten WEL rekening houden met geldgebrek en als je wat te zeiken heb ga dan lekker naar je andere kak vriendjes om heilige kutliedjes te spelen.
Richwood rocks :gitarist: pfff al die zielige verhalen van pubers die geen geld hebben, als je er wat voor over hebt en het geduld voor sparen hebt heb je zo een goede verzameling bij elkaar. Ik ben 15 jaar en heb voor 2000 euro aan spullen thuis staan. Zelf betaald, en ik heb alleen een zaterdagbaantje in een rozenkwekerij en ik krijg 20 euro zakgeld per maand ;) Dus als je wat wil hebben moet je gewoon sparen en minder geld uit geven aan andere nutteloze dingen!

hier 3500 op mijn 16e :roll:

lekker patsen 8-)

Echt ff zin in :D

3500 ? heb je er flink wat bijgekocht ofzo ?

sickpunk
22 maart 2005, 13:35
hier rond de 400 op me 19e...(echt mega veel verkocht... dan gaat het hard :P had 1300 gulden op me 15e :P en daarna nog veel mee bijgekocht) en dik tevreden! ik heb verder totaal geen ervaring met richwood

Negative K3 fan
22 maart 2005, 13:37
sorry, ik kan ook niet achterblijven... 4000 op mn 18e (maar ook al op mn 17e), nu nog een band vinden :)

ArpeggioKing
22 maart 2005, 13:39
en leren gitaar spelen :-D

Jeroenvanhulsteijn
22 maart 2005, 13:41
hehe ik kom nu nog steeds niet boven de 1000 geloof ik.

AutoStatic
22 maart 2005, 13:51
Boeie mensen, open anders een topic: Hoeveel is jouw rig waard? Of is er al zoiets?
Ik kan ook lekker neerbuigend doen over goedkope shizzle maar een ding vind ik niet op z'n plaats, en dat is een merk afbranden of ophemelen zonder er ooit zelf op gespeeld te hebben. En dat gezemel over dure gitaren, we zijn bijna allemaal met crap begonnen, konden ons op een gegeven moment wat beters veroorloven (lees een gitaar van een a-merk) waardoor we ons het mannetje voelden wat rechtvaardigde voor ons om laagdunkend over epiphoontjes en squiertjes te doen. Dit is een fase waarin veel forumgangers nu doorheen gaan lijkt wel, of ze zijn er in blijven hangen. Jullie moeten er even doorheen waarna je inziet dat het geen ruk uitmaakt waar je op speelt, als het maar speelt en klinkt en er ook nog een beetje fatsoenlijk uitziet. Met deze wetenschap kun je dan ook veel waardevollere bijdragen leveren aan dit forum.
En wat betreft de Richwood hype, klaarblijkelijk zijn deze gitaren echt waar voor hun geld, dat is toch fantastisch? En die Chinezen, maak je maar niet druk om die mensen, die redden zich prima. Volgens mij kun je beter in China in een gitaarfabriek werken dan in een of ander illegaal naaiatelier of sweatshop in een derde wereldland.

Franc
22 maart 2005, 13:53
Boeie mensen, open anders een topic: Hoeveel is jouw rig waard? Of is er al zoiets?
Ik kan ook lekker neerbuigend doen over goedkope shizzle maar een ding vind ik niet op z'n plaats, en dat is een merk afbranden of ophemelen zonder er ooit zelf op gespeeld te hebben. En dat gezemel over dure gitaren, we zijn bijna allemaal met crap begonnen, konden ons op een gegeven moment wat beters veroorloven (lees een gitaar van een a-merk) waardoor we ons het mannetje voelden wat rechtvaardigde voor ons om laagdunkend over epiphoontjes en squiertjes te doen. Dit is een fase waarin veel forumgangers nu doorheen gaan lijkt wel, of ze zijn er in blijven hangen. Jullie moeten er even doorheen waarna je inziet dat het geen ruk uitmaakt waar je op speelt, als het maar speelt en klinkt en er ook nog een beetje fatsoenlijk uitziet. Met deze wetenschap kun je dan ook veel waardevollere bijdragen leveren aan dit forum.
En wat betreft de Richwood hype, klaarblijkelijk zijn deze gitaren echt waar voor hun geld, dat is toch fantastisch? En die Chinezen, maak je maar niet druk om die mensen, die redden zich prima. Volgens mij kun je beter in China in een gitaarfabriek werken dan in een of ander illegaal naaiatelier of sweatshop in een derde wereldland.

Amen.

Anders Destium
22 maart 2005, 13:54
Mijn God wat heb ik weer gezegd :-?

Niet wat jij concludeert iig.

Wat ik bedoel is: er wordt hier maar geroepen: zo'n goedkope gitaar die koop je toch niet, zodra je meer te besteden hebt koop je een duurdere gitaar.
Dat vind ik onzin. Daarmee wordt gezegd dat je niet tevreden kunt zijn met een goedkope gitaar.
Bullshit. Als je fijn speelt en lol hebt hoef je echt geen vermogen uit te geven omdat je zonodig een dure gitaar wilt.

Natuurlijk mag iedereen zoveel geld uitgeven als ie wil aan iedere gitaar die hij wil, maar laat iedereen dan in zijn waarde.

Doe niet net alsof je niets voorstelt als je een goedkope gitaar bespeelt.

Dus mensen moeten jou wél in je waarde laten maar je vindt het zelf niet nodig om dat bij anderen te doen :roll: Je generaliseert iedereen die op een dure gitaar speelt, want het is ze toch alleen maar te doen omdat de gitaren duur zijn? Ik heb jaren met veel plezier op een beginnersgitaar gespeeld, maar dat doet er niets aan af dat ik nu ik het kan betalen op topgitaren speel. Uit liefhebberij, ik rij ook liever in een Maserati dan een Lada ook al kun je in een Lada goed van a naar b.

Zou jij geen mooie gitaar kopen als je het geld ervoor hebt (gewetensvraagje)?

AutoStatic
22 maart 2005, 14:13
Dus mensen moeten jou wél in je waarde laten maar je vindt het zelf niet nodig om dat bij anderen te doen :roll:

> Waar haal je dat vandaan? Ik zie het niet zo hoor als ik Franc z'n reply's lees.

Je generaliseert iedereen die op een dure gitaar speelt, want het is ze toch alleen maar te doen omdat de gitaren duur zijn?

> Idem, dat zegt Franc helemaal niet, sterker nog hij geeft zelf het volgende al aan: Natuurlijk mag iedereen zoveel geld uitgeven als ie wil aan iedere gitaar die hij wil, maar laat iedereen dan in zijn waarde.

Anders Destium
22 maart 2005, 14:32
Als iemand zegt dat veel mensen bepaalde gitaren kopen ómdat ze duur zijn is dat een schoolvoorbeeld generalisatie. Misschien ben je het er wel mee eens, maar dan generaliseer je zelf net zo.

Er van uit gaan dat goedkope gitaren geen goede kwaliteit hebben is ook een generalisatie, hoewel onderbouwd met veel empirisch bewijs. Die Richwoods kunnen best goede gitaren zijn, maar de massahysterie eromheen is lachwekkend.

Franc
22 maart 2005, 14:45
Dus mensen moeten jou wél in je waarde laten maar je vindt het zelf niet nodig om dat bij anderen te doen :roll: Je generaliseert iedereen die op een dure gitaar speelt, want het is ze toch alleen maar te doen omdat de gitaren duur zijn? Ik heb jaren met veel plezier op een beginnersgitaar gespeeld, maar dat doet er niets aan af dat ik nu ik het kan betalen op topgitaren speel. Uit liefhebberij, ik rij ook liever in een Maserati dan een Lada ook al kun je in een Lada goed van a naar b.


Sorry hoor maar volgens mij draai je hier iets om.
Ik reageerde op deze opmerking:


Kom op zeg!!! Waar hebben we het over? Richwood, een cheap ass gitaarmerkje dat een beetje doet klonen zoals 130 andere merkjes. 13 in een dozijn spul! En dan is er een Richwood appreciation topic?? Ik zou er bijna mijn dure gitaren voor in willen ruilen. Pff.

Mensen die een Richwood hebben, fijn dat jullie er blij mee zijn, maar kom op: zodra je geld hebt koop je toch wat anders? Richwood blijft ondermaats, ookal is het 'veel waar voor je geld'. Wat wil je, voor die paar rotte centen? Laten we aub snel ophouden met Richwood ophemelen, en weer over 'echte' gitaren gaan praten.

Hier wordt min of meer iedereen die het waagt om op een goedkoop gitaartje te spelen te kakken gezet. En opgeroepen dure gitaren aan te schaffen :-?

Nou -en laat ik het dan iets nuanceren- dan vind ik dat het je niet om het spel maar om de knikkers gaat.



Zou jij geen mooie gitaar kopen als je het geld ervoor hebt (gewetensvraagje)?

Sterker nog ik HEB mooie gitaren. Een Koreaans Wolfgang, een Chinese Richwood en een Koreaanse Ibanez.
En daar heb ik geen godsvermogen aan uit hoeven geven.

Franc.

AutoStatic
22 maart 2005, 14:55
Er zijn inderdaad aardig wat mensen die op een a-merk gitaar spelen puur omdat het dure bakken zijn, die een gitaar als een statussymbool zien. En dat is geen generalisatie, maar een feit.
En je kunt nog met zoveel empirisch bewijs aan komen als je wilt waarmee je aan kunt tonen dat goedkope gitaren geen goede kwaliteit hebben, maar daarmee ontkracht je nog niet de basis van het huidige Richwood hypeje: schijnbaar is de prijs/kwaliteitsverhouding van dit merk op het moment gewoon erg goed en krijg je veel waar voor je geld!

Anders Destium
22 maart 2005, 15:05
Heb je niet door dat je posts als die van Svenson (in nota bene het Richwood TRASH topic) met een korrel zout moet nemen?
Dus dat is voor jou een reden om uit te halen naar mensen met dure gitaren? Nee dat is heel logisch :???:


Nu heb je trouwens nog steeds niet uitgelegd waar die vergelijking over de jaren 50 op sloeg, stel we hadden nu nog steeds bijna geen keuze en niemand had veel geld te makken. En dan? Is dat een wenselijke situatie?

Franc
22 maart 2005, 15:12
Als iemand zegt dat veel mensen bepaalde gitaren kopen ómdat ze duur zijn is dat een schoolvoorbeeld generalisatie. Misschien ben je het er wel mee eens, maar dan generaliseer je zelf net zo.

Er van uit gaan dat goedkope gitaren geen goede kwaliteit hebben is ook een generalisatie, hoewel onderbouwd met veel empirisch bewijs. Die Richwoods kunnen best goede gitaren zijn, maar de massahysterie eromheen is lachwekkend.

Wederom sorry, maar als ik zou GENERALISEREN (wat zoveel betekent als IEDEREEN over 1 kam scheren) zou ik zeggen dat IEDEREEN bepaalde gitaren kopen.. enz.
En niet VEEL mensen. Dat heeft niets met generalisatie te maken.
Er zijn gewoon veel mensen die spullen (niet alleen gitaren) kopen enkel omdat ze duur zijn. Dat is een feit. Misschien om er mee te kunnen pochen, misschien omdat ze denken er beter van te worden (in welk opzicht ook), misschien omdat ze gewoon geld over hebben.

De aard van het beestje "mens" zullen we maar zeggen.

Daar zeg ik nog steeds niet mee dat dat verkeerd is oid. Van mijn part geef je je volledige jaarsalaris uit aan een gitaar. Mij een zorg.

Maar ga dan niet iemand met een goedkope gitaar onderuit halen met opmerkingen zoals ze hierboven in het rond geslingerd worden.

Franc.

Franc
22 maart 2005, 15:21
Nu heb je trouwens nog steeds niet uitgelegd waar die vergelijking over de jaren 50 op sloeg, stel we hadden nu nog steeds bijna geen keuze en niemand had veel geld te makken. En dan? Is dat een wenselijke situatie?

Ik geloof niet dat ik je echt een verklaring schuldig ben, maar goed, ik heb het wel uitgelegd:


Wat ik bedoel is: zij kochten gewoon de gitaren die beschikbaar waren en betaalden wat ze konden betalen.

Tegenwoordig gaat het er alleen maar om zoveel mogelijk geld uit te geven aan een gitaar, lijkt het wel.
En alleen als het duur is is het goed.

En dat is precies zoals ik het bedoel.

De beste gitaristen kochten een bepaalde gitaar omdat hun idool erop speelde of omdat dat toevallig de gitaar was die in de winkel hing.

En wat mij tegenwoordig opvalt (mij - mening - ik vind dat) is dat er eerst gekeken wordt hoe duur een gitaar is. En dan niet op de Hollandse manier, maar juist andersom: hij moet duur zijn anders is het niets.

En dat vind ik bullshit.

Kijk ik even naar mijn 'idool' de heer Edward Van Halen.
Die speelde op gitaren die hij 5 minuten voor een concert nog in elkaar schroefde van losse onderdelen.
Denk je dat die ene f#ck gaf om glimmende knopjes, mooie houtsoorten, mooie lak, afkomst van de hals of body die hij gebruikte, laat staan de waarde van zijn gitaren?? Nee.

Hij LUISTERDE naar wat hij hoorde en besliste aan de hand daarvan wat ie gebruikte.

En dat wil ik maar zeggen, men (vrij generaal, maar goed, ik zeg niet IEDEREEN) koopt tegenwoordig op prestige en hoogte van het aanschafbedrag.

Franc.

Anders Destium
22 maart 2005, 15:31
Dus als je held het doet is het goed, ben je ook aan de drank en drugs omdat Eddy daaraan deed :???:

1959SLP
22 maart 2005, 15:44
Kijk ik even naar mijn 'idool' de heer Edward Van Halen.
Die speelde op gitaren die hij 5 minuten voor een concert nog in elkaar schroefde van losse onderdelen.
Franc.

Daar is ie van terug gekomen. Hij is er heel erg ziek van geweest. :wink:

Franc
22 maart 2005, 15:54
Dus als je held het doet is het goed, ben je ook aan de drank en drugs omdat Eddy daaraan deed :???:

Eddie, geen Eddy.

Pfff...wat ben jij een moeilijk figuur zeg.
En begrijpend lezen heb je ook moeite mee.

Het zal allemaal wel :D

mzl.

Franc.

Franc
22 maart 2005, 15:58
Kijk ik even naar mijn 'idool' de heer Edward Van Halen.
Die speelde op gitaren die hij 5 minuten voor een concert nog in elkaar schroefde van losse onderdelen.
Franc.

Daar is ie van terug gekomen. Hij is er heel erg ziek van geweest. :wink:

Dat was van de drank niet zijn gitaren ;)

groovyB3
22 maart 2005, 15:59
Dus dat is voor jou een reden om uit te halen naar mensen met dure gitaren? Nee dat is heel logisch :???:




Das bullshit Erik en dat weet je zelf ook. Ik heb ook gitaren die een godsvermogen kosten, maar toch voel ik me niet bedreigd of beledigd. Het ligt dus eerder aan jou dan aan Autostatic of wie dan ook.

Richwoodje
22 maart 2005, 16:15
ik vind het wel lekker, die hysterie, nu net als ik misschien mijn Richwood wil gaan verkopen :-D

Anders Destium
22 maart 2005, 16:16
Hallo, ik moet toch ook mijn middag doorkomen op kantoor :D

En jij bent niet objectief, jij bent ook lid van de RW-sekte en gebrainwashed :lol:

Dit topic is opgezet als een grap, maar pas toen mensen er echt serieus ingingen werd het pas echt leuk :wink:

Franc
22 maart 2005, 16:16
ik vind het wel lekker, die hysterie, nu net als ik misschien mijn Richwood wil gaan verkopen :-D

Toch niet om een 'echte' gitaar te kopen he? ;) :D

Anders Destium
22 maart 2005, 16:17
Dus als je held het doet is het goed, ben je ook aan de drank en drugs omdat Eddy daaraan deed :???:

Eddie, geen Eddy.

Pfff...wat ben jij een moeilijk figuur zeg.
En begrijpend lezen heb je ook moeite mee.

Het zal allemaal wel :D

mzl.

Franc.

Begrijpend lezen? Heb je nu onderhand al door dat de opmerking van Svenson een grap was of niet :???:

Franc
22 maart 2005, 16:25
Ik weet zo net niet of het grappig bedoeld was, maar laat ons nou lekker discussieren/ruzien joh :-D

Het gaat toch verder nergens over ;)

Franc/

H.Manback
22 maart 2005, 16:25
Waar is Reel Big Fish met z'n "who gives a f**k" plaatjes als je m nodig hebt :roll:

Mensen, het gaat er uiteindelijk om wat je zelf wil. Live and let live, zand erover, whatever. Zie je ooit Albert Heijn - Lidl gangs elkaar (verbaal of niet) in elkaar beuken ofzo?!? Het ligt er gewoon aan wat je waardeert.

Anders Destium
22 maart 2005, 16:29
Ik kies AH, ik betaal graag teveel :D

Wormaap
22 maart 2005, 16:45
Bij de AH heb ik een bijbaantje. Dat plaatst me dus vanzelf bij de mensen die de Lidl prefereren. Wat een KUTzaak is de AH toch :o

Anders Destium
22 maart 2005, 16:47
Ik heb er ook een tijd gewerkt, hart voor de zaak was er inderdaad niet veel maar wat wil je voor dat geld :) Mooiste was nog een keer de opstand van vakkenvullers die weigerden door te werken na een late levering: gelijk de helft ontslagen, ze vinden toch wel anderen :-?

Diedo
22 maart 2005, 17:22
hehe, ik heb er een keer gesolliciteerd, ik had er bij gezegd dat ik gewoon volle dagen wilde maken en dat het anders niet hoefde. Dat was oke en ik mocht op "sollicitatiegesprek" komen. Daar kreeg ik te horen dat ze wel een plekje in de vulploeg hadden van half 6 tot half 9 ofzo. echt de meest onmogelijke tijd die iemand kan bedenken. daar kwam nog bij dat het echt een hongernegerloontje betaalt.
Ik ben zonder nog iets te zeggen gewoon boos weggelopen. lompe kutzaak.

FonZZo
22 maart 2005, 17:52
"Da's voor 'gitaristen' die het drukker hebben met kijken naar hun instrument dan het bespelen ervan. "

Voor Anders Destia. Lees ik dan gelijk.

The Mule
22 maart 2005, 18:10
Wat ik me nou afvroeg als ubermenschlige kwijler op- en afstoffer van twee gruwelijk dure basjes:
mogen arme sloebers een brood stelen als ze honger hebben en een Richwood als ze gitaar willen spelen?







Toch die bisschop eens vragen...










:wink:

Fumi SG
22 maart 2005, 18:12
Wat ik me nou afvroeg als ubermenschlige kwijler op- en afstoffer van twee gruwelijk dure basjes:
mogen arme sloebers een brood stelen als ze honger hebben en een Richwood als ze gitaar willen spelen?







Toch die bisschop eens vragen...










:wink:

Wat lul jij nou allemaal?? :???: :razz:

The Mule
22 maart 2005, 18:15
Wat lul jij nou allemaal?? :???: :razz:

http://www.sdnl.nl/muskens4.htm

Fumi SG
22 maart 2005, 18:16
Wat lul jij nou allemaal?? :???: :razz:

http://www.sdnl.nl/muskens4.htm

haha..... :wink:

Droffie
22 maart 2005, 20:41
Ik vind dat mensen met goedkope gitaren gewoon geweigerd moeten worden op 't forum. Wellicht een idee om voor hun een ander forum te openen www.ikbengefrustreerddatikgeenduregitaarkanbetalen .nl
Laat ze lekker gaan zitten swammen over hun fantastische crap gitaren.
Laat ons met rust :D

Cubensis
22 maart 2005, 20:44
ik heb een Shadow strat, die was destijds even duur, en kwalitatief veel beter als/dan een usa fender, en heb genoeg spul versleten tot nu toe aan gear en heb genoeg in mn handen gehad, weet echt wel wat een goeie gitaar is als ik er op speel hoor ;)

groovyb3 heeft een fender strat uit 63 o.a, dus de meesten die er zo lyrisch over zijn weten wel waar ze t over hebben denk ik....

Richwoodje
22 maart 2005, 20:51
ik vind het wel lekker, die hysterie, nu net als ik misschien mijn Richwood wil gaan verkopen :-D

Toch niet om een 'echte' gitaar te kopen he? ;) :D

dr staat een Ibanez op m'n kamer sinds zaterdag :razz:

maar ik ga em denk toch niet verkopen...
(eerst maar eens die jack weer gaan solderen...)

Vai Himself
22 maart 2005, 20:57
Ik vind dat mensen met goedkope gitaren gewoon geweigerd moeten worden op 't forum. Wellicht een idee om voor hun een ander forum te openen www.ikbengefrustreerddatikgeenduregitaarkanbetalen .nl
Laat ze lekker gaan zitten swammen over hun fantastische crap gitaren.
Laat ons met rust icon_biggrin.gif
ik heb een beter idee voor een apart forum: www.ikbaalervandatik3000eurohebbetaaldvooreengitaa rdieheteigenlijkhelemaalnietwaardisendatterwijlerm ensenchinesegitarenkopendiemisschiennietzogoedzijn alsmijngitaarmaardiemensenzijnerwelblijmeeenhebben geldomandereleukedingentedoen.nl/enerblijftnikszoleukalspatsenmeteenmerkgitaarmaard eechteheldenbewijzenzichwelophetpodium.html

wie gaat em registreren? :-D

MoserCustomShopDotCom
22 maart 2005, 21:15
Error: de ingevoerde domeinnaam is te lang - het mag maximaal 63 karakters bevatten!

:cry:

Droffie
22 maart 2005, 22:38
Link werkt niet. zit waarschijnlijk typfoutje in..

LOL

Droffie
22 maart 2005, 22:44
even offtopic...

@ Anders: heb je die PRS ondertussen al binnen?

vester86
22 maart 2005, 23:26
www.ikbaalervandatik3000eurohebbetaaldvooreengitaa rdieheteigenlijkhelemaalnietwaardisendatterwijlerm ensenchinesegitarenkopendiemisschiennietzogoedzijn alsmijngitaarmaardiemensenzijnerwelblijmeeenhebben geldomandereleukedingentedoen.nl/enerblijftnikszoleukalspatsenmeteenmerkgitaarmaard eechteheldenbewijzenzichwelophetpodium.html

Mogen er wat leestekens, punten en spaties in, dat leest misschien wat makkelijker.

MoserCustomShopDotCom
23 maart 2005, 00:57
Gaat wat lastiger in een url ;)

Anders Destium
23 maart 2005, 08:13
even offtopic...

@ Anders: heb je die PRS ondertussen al binnen?

Vrij snel na jouw acoustische Gibson, en hij was elke cent meer dan waard :wink:

Droffie
23 maart 2005, 21:38
even offtopic...

@ Anders: heb je die PRS ondertussen al binnen?

Vrij snel na jouw acoustische Gibson, en hij was elke cent meer dan waard :wink:
Dat geloof ik graag...Heb je foto's ?
Ben wel benieuwd...

Agent_Smith
23 maart 2005, 21:52
Ik vind dat mensen met goedkope gitaren gewoon geweigerd moeten worden op 't forum. Wellicht een idee om voor hun een ander forum te openen www.ikbengefrustreerddatikgeenduregitaarkanbetalen .nl
Laat ze lekker gaan zitten swammen over hun fantastische crap gitaren.
Laat ons met rust :D

:dance: :seriousf: Zo is het, en niet anders!!! :lp:

Anders Destium
23 maart 2005, 22:37
even offtopic...

@ Anders: heb je die PRS ondertussen al binnen?

Vrij snel na jouw acoustische Gibson, en hij was elke cent meer dan waard :wink:
Dat geloof ik graag...Heb je foto's ?
Ben wel benieuwd...

Tja, het is natuurlijk geen Richwood maar ik ben er toch enorm over te spreken :lol: Door de ongefinishde palissander nek is de resonantie totaal off charts 8-)

In het echt is hij donkerder, alleen van dichtbij zie je dat het een transparante lak is:

http://www.freewebs.com/ead_martens/prsmcrosiestandard.htm

groovyB3
23 maart 2005, 22:46
Ik vind dat mensen met goedkope gitaren gewoon geweigerd moeten worden op 't forum. Wellicht een idee om voor hun een ander forum te openen www.ikbengefrustreerddatikgeenduregitaarkanbetalen .nl
Laat ze lekker gaan zitten swammen over hun fantastische crap gitaren.
Laat ons met rust :D

:dance: :seriousf: Zo is het, en niet anders!!! :lp:

En wie the fuck ben jij met 30 posts?

grayfink
23 maart 2005, 22:58
met 30 posts heb je geen recht van spreken hier?

groovyB3
23 maart 2005, 23:10
Als je gelijk met zo'n arrogante teringhouding begint niet nee.

vester86
23 maart 2005, 23:47
hmm, daar ben ik het stiekem wel mee eens, hoewel dat niet wil zeggen dat je met 2000 posts dat WEL hebt..

Ik vind dat je je "recht van spreken" moet verdienen, maar das totaal ander onderwerp

bert k
24 maart 2005, 00:15
Iedereen heeft hier recht van spreken, period. En de arrogante grootmuilen worden door de mod onder de duim gehouden. En aangezien ik 5000+ posts heb, ondanks de tellerstand, en ook mod ben, heb ik het meeste recht van allemaal... :-D

Bluesbreaker
24 maart 2005, 09:40
Iedereen heeft hier recht van spreken, period. En de arrogante grootmuilen worden door de mod onder de duim gehouden. En aangezien ik 5000+ posts heb, ondanks de tellerstand, en ook mod ben, heb ik het meeste recht van allemaal... :-D

5000+ ?

zeg maar gerust bijna 6000, je hebt er 5912 als ik naar al je berichten zoek

Negative K3 fan
24 maart 2005, 14:21
http://www.freewebs.com/ead_martens/prsmcrosiestandard.htm

hmmm geweldig hoe dat walnut eruit ziet!

Droffie
24 maart 2005, 14:28
Wow Erik...Wat een pracht gitaar! Ben geen PRS fan maar dit vind ik echt mooi.
Rosewood neck he?...zie je niet zo vaak. Ook Rosewood toets (zo te zien wel)

Oh ja, congrats man.... :)

Droffie
24 maart 2005, 14:33
Ik vind dat mensen met goedkope gitaren gewoon geweigerd moeten worden op 't forum. Wellicht een idee om voor hun een ander forum te openen www.ikbengefrustreerddatikgeenduregitaarkanbetalen .nl
Laat ze lekker gaan zitten swammen over hun fantastische crap gitaren.
Laat ons met rust :D

:dance: :seriousf: Zo is het, en niet anders!!! :lp:

En wie the fuck ben jij met 30 posts?

Volgens mij maakt ie een grapje...net als ik

Droffie
24 maart 2005, 14:34
Als je gelijk met zo'n arrogante teringhouding begint niet nee.

Volgens mij maakte hij een grapje...net als ik overigens... :)

Dirk_Hendrik
24 maart 2005, 14:41
Ontopic:
Ik zit me met dit topic al dagen te verbazen hoe de verse RW eigenaren zich als een idioot zitten te verdedigen dat hun instrumentje niet duur is maar toch heel goed. Zulke verdedigingen heb ik zelfs in 7ender vs Ibanez topics nog niet voorbij zien komen :-D

Droffie
24 maart 2005, 14:59
Ontopic:
Ik zit me met dit topic al dagen te verbazen hoe de verse RW eigenaren zich als een idioot zitten te verdedigen dat hun instrumentje niet duur is maar toch heel goed. Zulke verdedigingen heb ik zelfs in 7ender vs Ibanez topics nog niet voorbij zien komen :-D

Het grappige vind ik dat ze onmiddellijk de duurdere gitaren en hun eigenaren beginnen te bashen als ze kritiek of commentaar krijgen op hun triplex plankje.
Zal de leeftijd wel zijn :roll:

Anders Destium
24 maart 2005, 15:35
>Droffie

Dank u :)


>Neg K3

Het staat er een beetje lomp, maar wat je ziet is de transparante kleur walnut op een mahonie gitaar. Ik mocht willen dat hij een walnut top had :lol:

Negative K3 fan
24 maart 2005, 15:37
hah ok, dan is mahonie mooi! maar dat wist ik eigenlijk al wel.

BartL
24 maart 2005, 15:51
Gadverdamme Anders...wat heb je weer een heerlijke plank erbij...hoer! :-D 8-)

Nice one!@# :o

Cubensis
24 maart 2005, 15:55
Ontopic:
Ik zit me met dit topic al dagen te verbazen hoe de verse RW eigenaren zich als een idioot zitten te verdedigen dat hun instrumentje niet duur is maar toch heel goed. Zulke verdedigingen heb ik zelfs in 7ender vs Ibanez topics nog niet voorbij zien komen :-D

Het grappige vind ik dat ze onmiddellijk de duurdere gitaren en hun eigenaren beginnen te bashen als ze kritiek of commentaar krijgen op hun triplex plankje.
Zal de leeftijd wel zijn :roll:

triplex? maak daar maar echt hout van
en de meeste van de RW eigenaren zijn ook eigenaren van duurdere gitaren.... dus snap je argumentatie niet echt ;)

Dirk_Hendrik
24 maart 2005, 16:21
OK, Skip dat triplex.

Nu moet je je kunnen voorstellen dat om die RW gitaren zo goedkoop te krijgen toch ergens stevig op kosten bezuinigd moet worden. Met alléén lage lonen red je dat niet. Dat betekent dus ook goedkopere hardware, Minder tijd voor het uitzoeken van hout. minder tijd voor afstellen en nacontrole etc etc.
Met dity prijsniveau vraag ik me behoorlijk af hoeveel van die fantastische RW gitaren over 10 jaar nog in een goede bespeelbaarheid zijn.
Dan kun je dus behoorlijk Bashen op die dure gitaren maar over het algemeen zijn bovenstaande checkpunten op die duurdere gitaren meer van toepassing.

Cubensis
24 maart 2005, 16:37
er zal idd worden bezuinigd op houtcontrole, daarom gewoon een paar exemplaren bespelen voordat ej er 1 koopt ;)
(ik was daar te lui voor maar had kennelijk mazzel :D )

Dreamer_Ur
24 maart 2005, 18:02
nog even over die gold-logo / black-logo kwestie: zijn die black-logo's echt zoveel slechter? ik geloof best dat die vintage beter in elkaar steken natuurlijk, maar als een richwood vintage de vergelijking aankan met een fender mex, is die richwood black-logo dan toch zeker alsnog een stukkie beter dan een squier? of is er echt een drastisch verschil? iemand ervaring/idee/whatever? :P

Anders Destium
24 maart 2005, 18:11
Ik heb tot nog toe over de black-labels alleen slechte dingen gehoord en over de gold-labels goede dingen, dat is wel een verschil :wink: Ze zijn wel duurder maar de meerprijs zeker waard als ik het allemaal zo hoor.

NostraJanus
24 maart 2005, 18:19
Ik heb een Richwood Jazzbas en ben er dik tevreden over! Het is natuurlijk geen Fender of Musicman... Voor die prijs klinkt 'ie zeer OK.

Dreamer_Ur
24 maart 2005, 18:19
jamaar, jamaar, jamaar.. die is er niet in naturel!! :P
nouja, dan maar wat eurootjes meer ophoesten en die vintage aanschaffen

NostraJanus
24 maart 2005, 18:19
Ik heb een Richwood Jazzbas en ben er dik tevreden over! Het is natuurlijk geen Fender of Musicman... Voor die prijs klinkt 'ie zeer OK.


toevoeging: ik ben geen bassist maar gitarist. Ik heb derhalve ook niet een zeer goede bas nodig. Ik heb echter wel ervaring met duurdere bassen.

Droffie
24 maart 2005, 19:51
OK, Skip dat triplex.

Nu moet je je kunnen voorstellen dat om die RW gitaren zo goedkoop te krijgen toch ergens stevig op kosten bezuinigd moet worden. Met alléén lage lonen red je dat niet. Dat betekent dus ook goedkopere hardware, Minder tijd voor het uitzoeken van hout. minder tijd voor afstellen en nacontrole etc etc.
Met dity prijsniveau vraag ik me behoorlijk af hoeveel van die fantastische RW gitaren over 10 jaar nog in een goede bespeelbaarheid zijn.
Dan kun je dus behoorlijk Bashen op die dure gitaren maar over het algemeen zijn bovenstaande checkpunten op die duurdere gitaren meer van toepassing.
+1
Niet te vergeten tone. betere hout/hardware meer aandacht aan assemblage en kwaliteit levert beter klinkende gitaren op.
Het is gewoon onmogelijk dat een cheap ass RW net zo goed klinkt als Anders z'n PRS of mijn LP Standard. Als dat wel zo is....ehh...koop ik ook een RW :razz:

Droffie
24 maart 2005, 19:53
OK, Skip dat triplex.

Nu moet je je kunnen voorstellen dat om die RW gitaren zo goedkoop te krijgen toch ergens stevig op kosten bezuinigd moet worden. Met alléén lage lonen red je dat niet. Dat betekent dus ook goedkopere hardware, Minder tijd voor het uitzoeken van hout. minder tijd voor afstellen en nacontrole etc etc.
Met dity prijsniveau vraag ik me behoorlijk af hoeveel van die fantastische RW gitaren over 10 jaar nog in een goede bespeelbaarheid zijn.
Dan kun je dus behoorlijk Bashen op die dure gitaren maar over het algemeen zijn bovenstaande checkpunten op die duurdere gitaren meer van toepassing.
+1
Niet te vergeten tone. betere hout/hardware meer aandacht aan assemblage en kwaliteit levert beter klinkende gitaren op.
Het is gewoon onmogelijk dat een cheap ass RW net zo goed klinkt als Anders z'n PRS of mijn LP Standard. Als dat wel zo is....ehh...koop ik ook een RW :razz:

Droffie
24 maart 2005, 19:54
+1 Dirk_Hendrik
Niet te vergeten tone. betere hout/hardware meer aandacht aan assemblage en kwaliteit levert beter klinkende gitaren op.
Het is gewoon onmogelijk dat een cheap ass RW net zo goed klinkt als Anders z'n PRS of mijn LP Standard. Als dat wel zo is....ehh...koop ik ook een RW :razz:

Droffie
24 maart 2005, 19:57
+1 Dirk_Hendrik
Niet te vergeten tone. betere hout/hardware meer aandacht aan assemblage en kwaliteit levert beter klinkende gitaren op.
Het is gewoon onmogelijk dat een cheap ass RW net zo goed klinkt als Anders z'n PRS of mijn LP Standard. Als dat wel zo is....ehh...koop ik ook een RW :razz:

Dirk_Hendrik
24 maart 2005, 23:00
Met dit prijsniveau vraag ik me behoorlijk af hoeveel van die fantastische RW gitaren over 10 jaar nog in een goede bespeelbaarheid zijn.

Cubensis
24 maart 2005, 23:06
OK, Skip dat triplex.

Nu moet je je kunnen voorstellen dat om die RW gitaren zo goedkoop te krijgen toch ergens stevig op kosten bezuinigd moet worden. Met alléén lage lonen red je dat niet. Dat betekent dus ook goedkopere hardware, Minder tijd voor het uitzoeken van hout. minder tijd voor afstellen en nacontrole etc etc.
Met dity prijsniveau vraag ik me behoorlijk af hoeveel van die fantastische RW gitaren over 10 jaar nog in een goede bespeelbaarheid zijn.
Dan kun je dus behoorlijk Bashen op die dure gitaren maar over het algemeen zijn bovenstaande checkpunten op die duurdere gitaren meer van toepassing.

wat iker nog ff aan toe wilde voegen: ( :) )
probeer jij maar eens hout+onderdeeltjes voor 200.000 gitaartjes te kopen, dan kan je ook wel fender kwaliteit voor 80 euro per gitaar produceren, je vergeet in je verhaaltje mee te nemen dat veel grote merken als fender, gibson etc. gewoon zwaar overpriced zijn voor wat je krijgt...

Dirk_Hendrik
24 maart 2005, 23:07
Ik moet één ding aantekenen.

Afgelopen zomer stond ik in Bigbandformatie te harken op een Ibanez Artstar semi akkoestisch van een euro of 400. Als je kijkt naar complexiteit van bouw van een semi versus een lang leve de lintzaag strat of telecopy zijn dat vergelijkbare prijzen. beide ook in China in elkaar gelikt.
Ee eerste keer dat ik dat ding in m'n vingers had was m'n reactie: Het is een gitaar, waaremee dan ook direct alles gezegd was. In dat bigband gebeuren bleek het apparaat me echter behoorlijk te bevallen en ontzettend praktische te zijn.

Ofwel,
ik blijf vooralsnog bij al m'n stellingen over goedkope meuk en problemen vandien maar dat neemt niet weg dat ik binnenkort eens onbevooroordeeld Richwood ga proberen. Een avondje bandrep met zo'n plank zou nog beter zijn.

Cubensis
24 maart 2005, 23:09
Een avondje bandrep met zo'n plank zou nog beter zijn.
van mij mag je ''m zo komen halen (je woont alleen beetje ver weg :P )

Dirk_Hendrik
24 maart 2005, 23:14
wat iker nog ff aan toe wilde voegen: ( :) )
probeer jij maar eens hout+onderdeeltjes voor 200.000 gitaartjes te kopen, dan kan je ook wel fender kwaliteit voor 80 euro per gitaar produceren, je vergeet in je verhaaltje mee te nemen dat veel grote merken als fender, gibson etc. gewoon zwaar overpriced zijn voor wat je krijgt...

Dat zijn ze ook. Dat wil niet wegnemen dat deze RW's misschien wat unnderpriced zijn.

Zal ik een voorbeeld geven van underpriced omdat wij als westerse consument dat willen:
Let op: 1) wij willen te goedkoop onze meuk hebben.
2) Wist je dat er op deze aardkloot een McDonalds bestaat met staatssubsidie?

Wat heeft dit met elkaar te maken?
ik werk in het dagelijks leven voor een harddiskfabrikant met een vestiging in eertijdslagelonenland Singapore. Mijn baas betaalt minimale lonen om die harddisks maar zo goedkoop te krijgen als wat wij er hier voor willen betalen. De overheid van Singapore wil graag pronken met de bedrijven in hun stadsstaatje en als McDonalds de bedrijfskantine gaat runnen is dat helemaal prachtig!
Daar de werknemers geen McDonals kunnen betalen... subsidie...

Droffie
25 maart 2005, 09:15
wat iker nog ff aan toe wilde voegen: ( :) )
probeer jij maar eens hout+onderdeeltjes voor 200.000 gitaartjes te kopen, dan kan je ook wel fender kwaliteit voor 80 euro per gitaar produceren, je vergeet in je verhaaltje mee te nemen dat veel grote merken als fender, gibson etc. gewoon zwaar overpriced zijn voor wat je krijgt...
Zo'n beetje alles wat in de westerse wereld geproduceerd wordt vinden we doorgaans overpriced. Door die instelling worden grote producties verkast naar lage lonen landen gewoon omdat wij alles te duur vinden. De werknemers in bijv. de Fender/Gibson fabrieken etc moeten een westers salaris betaald worden. Om een fabriek in de Westerse wereld te runnen kost aan alle kanten een veelvoud van wat 't in Azie kost, energie, loonkosten, overhead (huur panden, grondprijs ed.), toeleveranciers. Dát bepaald de hoogte van de prijs van hun product en niet de naam zoals hier door vele boneheads gesuggereerd wordt. Je hoeft geen Einstein te zijn om dit te snappen. Wil je niets voor je gitaar betalen verwacht dat ook niets van je gitaar.

Grote namen hebben niet voor niets submerken die geproduceerd worden in lage lonenlanden om aan deze vraag te voldoen. Wil je een good old Gibson/Fender uit de USA wees dan bereid extra te betalen voor bovengenoemde kosten.

Jeroenvanhulsteijn
25 maart 2005, 09:37
Ik vermoed dat bv Gibson overpriced is. Als ik zo de verhalen en recencies van Gibson gitaren en vergelijkbare Lakewood gitaren hoor, dan doet een Lakewood niet onder voor een Gibson. Toch zijn Gibsons soms 2x zo duur (ik heb het over "identieke" modellen).

En als je kijkt naar Custom Shop modellen (bv Fender). Een Nederlandse handbouwer kan voor die prijs zeker dezelfde kwaliteit leveren neem ik aan. Maar een Nederlandse handbouwer kan niet goedkoper materialen inkopen omdat ze groot inkopen.
En groot inkopen kan ontzettend veel schelen. Uit eigen ervaring heb ik dat meegemaakt bij de offerte aanvraag van een klein pompje. Die prijs ging 60% omlaag toen ze hoorden dat het niet om tientallen maar om duizenden pompjes ging.

Cubensis
25 maart 2005, 09:38
wat iker nog ff aan toe wilde voegen: ( :) )
probeer jij maar eens hout+onderdeeltjes voor 200.000 gitaartjes te kopen, dan kan je ook wel fender kwaliteit voor 80 euro per gitaar produceren, je vergeet in je verhaaltje mee te nemen dat veel grote merken als fender, gibson etc. gewoon zwaar overpriced zijn voor wat je krijgt...
Zo'n beetje alles wat in de westerse wereld geproduceerd wordt vinden we doorgaans overpriced. Door die instelling worden grote producties verkast naar lage lonen landen gewoon omdat wij alles te duur vinden. De werknemers in bijv. de Fender/Gibson fabrieken etc moeten een westers salaris betaald worden. Om een fabriek in de Westerse wereld te runnen kost aan alle kanten een veelvoud van wat 't in Azie kost, energie, loonkosten, overhead (huur panden, grondprijs ed.), toeleveranciers. Dát bepaald de hoogte van de prijs van hun product en niet de naam zoals hier door vele boneheads gesuggereerd wordt. Je hoeft geen Einstein te zijn om dit te snappen. Wil je niets voor je gitaar betalen verwacht dat ook niets van je gitaar.

Grote namen hebben niet voor niets submerken die geproduceerd worden in lage lonenlanden om aan deze vraag te voldoen. Wil je een good old Gibson/Fender uit de USA wees dan bereid extra te betalen voor bovengenoemde kosten.

dus hieruit mag ik concluderen dat die mexicaanse huisvrouwtjes die fenders in elkaar draaien aan een lopende band zoveel salaris krijgen en dat er in totaal met alle energiekosten en weetikveel echt 800 euro aan gitraaonderdelen en alle andere kosten wordt geproduceerd?
zal me verbazen als t 100 is...vergeet niet dat t geen custombouwers zijn, maar massaproducenten...

Jeroenvanhulsteijn
25 maart 2005, 09:39
Het zal trouwens ook een marketing truck zijn om de prijzen hoog te houden. Zo geef je de schijn weer iets exclusiefs te verkopen. Smirnoff heeft dat ook zo gedaan geloof ik. Gooi er een mooi verhaal om heen en je hebt een bestseller, terwijl het gewoon smerige wodka is (vind ik dan).

frekie
25 maart 2005, 10:00
OK jongens (meisjes?) ik heb mijn RW vintage strat nu uit elkaar liggen. Helaas nog steeds de digicam uitgeleend :oops: Dan zie je toch wel waar op bezuinigd is, de electronica kan je er maar beter in zijn geheel uit halen. Erg cheapo allemaal. De body routing is vrij ruw gedaan, idd massa productie. De tuners laat ik voorlopig even zitten, hebben veel speling maar blijven vreemd genoeg wel op stemming ook bij de bloez.
Zelfs ex electronica vind ik hem nog goedkoop, een originele Fender nek kost je al het dubbele.
Wie heeft er nog een setje strat pickups voor me liggen? Stijl SRV, stevige blues dus. De rest heb ik al , USA 5way switch en pot. Ik heb gemaild met vd Haar maar die krijgt pas eind april weer Texas Specials binnen :cry:
Dus gezocht Fender USA standard, Texas Specials, jaren 80 Squier etc. Boetiek merken wordt me wat te duur.

Droffie
25 maart 2005, 10:26
Ik vermoed dat bv Gibson overpriced is. Als ik zo de verhalen en recencies van Gibson gitaren en vergelijkbare Lakewood gitaren hoor, dan doet een Lakewood niet onder voor een Gibson. Toch zijn Gibsons soms 2x zo duur (ik heb het over "identieke" modellen).

En als je kijkt naar Custom Shop modellen (bv Fender). Een Nederlandse handbouwer kan voor die prijs zeker dezelfde kwaliteit leveren neem ik aan. Maar een Nederlandse handbouwer kan niet goedkoper materialen inkopen omdat ze groot inkopen.
En groot inkopen kan ontzettend veel schelen. Uit eigen ervaring heb ik dat meegemaakt bij de offerte aanvraag van een klein pompje. Die prijs ging 60% omlaag toen ze hoorden dat het niet om tientallen maar om duizenden pompjes ging.

Jeroen, je vergeet een belangrijk detail. In de US kosten de Gibson en Fenders vele malen minder dan hier. We willen geimporteerde gitaren uit Amerika en gaan dan zitten janken dat ze overpriced zijn in de EU. Importbelasting, BTW, verscheping met bij behorende verzekeringen maken de gitaar overpriced en dat komt nog eens bij de al duurdere productiekosten. Dat heeft niets met Gibson, Fender, PRS te maken. Je moet prijzen daar vergelijken en niet met in duitsland gebouwde gitaren.
In Amerika kan Gibson het zich meer niet permitteren veel duurder te zijn dat hun concurrenten.

@ cubensis: De lokale custombouwer heeft al die kosten niet dus kan concurreren met customshop modellen uit de US.
En trouwens zo'n mex strat kost in de US nog geen 400 dollar. Omgerekend 300 Euro. (bijna net zo goedkoop als een RW :-D )

Cubensis
25 maart 2005, 10:36
@ cubensis: De lokale custombouwer heeft al die kosten niet dus kan concurreren met customshop modellen uit de US.
En trouwens zo'n mex strat kost in de US nog geen 400 dollar. Omgerekend 300 Euro. (bijna net zo goedkoop als een RW :-D )

ik had t over de usa's en 2. die mex zijn hier geen 300 euro nieuw, en we hebben t over nederland ;)

Agent_Smith
25 maart 2005, 22:20
Ik vind dat mensen met goedkope gitaren gewoon geweigerd moeten worden op 't forum. Wellicht een idee om voor hun een ander forum te openen www.ikbengefrustreerddatikgeenduregitaarkanbetalen .nl
Laat ze lekker gaan zitten swammen over hun fantastische crap gitaren.
Laat ons met rust :D

:dance: :seriousf: Zo is het, en niet anders!!! :lp:

En wie the fuck ben jij met 30 posts?

Volgens mij maakt ie een grapje...net als ik

Tsja, wat jammer zeg dat je totaal geen gevoel voor humor hebt, Groovy! Wat het mooie is: je laat jezelf ff heel goed kennen hier. Waarschijnlijk ben je nog echt gefrustreerd ook omdat je idd alleen crap-gitaren kunt kopen. Je mag misschien meer posts hebben, maar dat zegt werkelijk totaal niks over de toegevoegde waarde van jouw berichten aan dit forum.
Waarschijnlijk ben je gewoon zo'n 16 jarig lulletje die met wat bruut taalgebruik denkt de wereld aan te kunnen. Typisch karaktertrekje van die generatie. Kun je ook al gitaar speler? Twee weken geleden begonnen zeker? Ga iemand anders vervelen fucking pisnicht !

grayfink
18 mei 2005, 15:33
Maar goed: het blijft crap. Op de brandstapel er mee!

(Morgen krijg ik de mijne :razz: )

Cubensis
18 mei 2005, 15:37
burn die baggâh