PDA

View Full Version : hartke bass attack



sickpunk
21 maart 2005, 17:02
iemand al ervaring met dit pedaal?

woensdag ga ik waarschijnlijk ff langs de locale muziek zaak, maar ben benieuwd of iemand anders er al ervaring mee heeft? op het internet lees je eigenlijk overal hetzelfde... meer uitleg over hoe het werkt dan wat je kan verwachten kwa geluid...
dus iemand ervaring ermee?

Phyrexian
21 maart 2005, 17:49
Nope... :cool:


Ben benieuwd naar de meningen. Kheb ergens gelezen (Talkbass/Harmony Central) dat het nogal erg naar Hartke klinkt... cfr. scherpere klank dankzij de aliminium cone speakers.

De pedaal ziet er in ieder geval erg goed uit vind'k.


http://www.samsontech.com/products/relatedDocs/attack_pedal_vxl_angle.jpg

Equalizer
21 maart 2005, 18:51
De enige ervaring die ik ermee heb is dat een van de knopjes er af viel toen een winkelier ermee rondliep. Flauw, maar waar. :D

sickpunk
21 maart 2005, 19:29
hmm... klinkt al goed :D:P

buuck
4 april 2005, 13:42
^bumb^ heeft niemand em nog gestest?

ben ook wel erg benieuwd eigenlijk

sickpunk
18 april 2005, 15:37
ik ga hem donderdag kopen(of woensdag ligt eraan wanneer ik me salaris heb) had hem even getest in de winkel. klonk niet verkeerd dus...

Chris Wolstenholme
19 april 2005, 08:41
op basgitaarforum had iemand em een tijdje en die doet t ding al weg, beetje gammel en niet super handig in gebruik, maar dat kan je daar vast zelf wel vinden. bij testhoek dacht ik

buuck
22 mei 2005, 13:08
ik heb hem gister getest tijdens het optreden in cafe vogue. Hij is totaal niet gammel! en er zijn een heleboel leuke sounds uit te halen. vooral de harmonics shit.. is best wel een goeie buizen simulator. met de shape functie kun je echt geinige dingen mee uithalen. Hij gaat van ontzettend clean tot een heerlijke warme buizen overdrive. maarja smaken kunnen verschillen. ik denk dat ik em ga houden. heb nu nog een week om em te testen. wat wel jammer is dat er een 9 volt batterij wordt bijgeleverd en geen adapter. maarja. elke random 9 volt adapter past wel :)

buuck
22 mei 2005, 13:08
ik heb hem gister getest tijdens het optreden in cafe vogue. Hij is totaal niet gammel! en er zijn een heleboel leuke sounds uit te halen. vooral de harmonics shit.. is best wel een goeie buizen simulator. met de shape functie kun je echt geinige dingen mee uithalen. Hij gaat van ontzettend clean tot een heerlijke warme buizen overdrive. maarja smaken kunnen verschillen. ik denk dat ik em ga houden. heb nu nog een week om em te testen. wat wel jammer is dat er een 9 volt batterij wordt bijgeleverd en geen adapter. maarja. elke random 9 volt adapter past wel :)

sickpunk
22 mei 2005, 13:10
ik vind hem ook zkeer niet gammel, juist erg sterk...
en het geluid is zeker wle lekker. ik kreeg trouwens wel de adapter erbij(maar het was ook de laatste die ze hadden)

stingray
23 mei 2005, 12:30
Ik had een tijdje geleden in het effecten-forum al een topic over dit ding geopend (maar dat topic kan ik niet terugvinden, want de zoekmachine van dit forum is kapot). Maar kennelijk is de discussie hier ook begonnen :)

Ik opende dat topic naar aanleiding van een artikel in "Meet Music" magazine. Daar werd de Bass Attack helemaal de hemel in geprezen: goed geluid en stevig gebouwd. Dus ik kan me niet voorstellen dat het een gammel ding is. De knopjes waren volgens mij wel iets minder van kwaliteit, maar al met al was het een heel goed apparaat voor weinig geld.

sickpunk
23 mei 2005, 13:38
ja de knopjes(dus die over de pot meters zijn geschoven) tjah, die zien er wel wat gammel uit en vraag me het ook echt af of die alles overleven.. maar verder erg sterk en geluid... ja echt heerlijk hoewel het evt een verschil maakt, of je hem via een versterker of via een PA gebruikt, en dan voornamelijk de buizen simulatie, met versterker moet ik hem op 8 zetten voor hetzelfde effect als bij een PA op 4-5 dat is wel erg veel minder... maar verder heerlijk ding! ik kan niet meer zonder

Globetrotter
26 mei 2005, 00:57
Stond onlangs een artikel over in de meet music, een gratis tijdschriftje dat hier in de muziekwinkels ligt. Was een review door Axl Peleman, de bassist zanger van Camden en & momenteel zowat de bekendste bassist van België. Hij vond hem enorm goed, hoewel ie er wel sceptisch tegenover stond. Je kan het artikel nalezen op www.meetmusic.com onder reviews. Kost trouwens niet ongelooflijk veel (heb hem al gezien voor 99€, daar heb je nog geen fatsoenlijke DI box voor...
Cheers,

Bart