PDA

View Full Version : Equalizer in je effect lus



The Dude
21 juli 2002, 14:27
Heeft er hier iemand een Equalizer in zijn/haar effect lus zitten, die hij/zij gebruikt als een boost.

Ik was afgelopen week bij mijn lokale gitaarboer en ik zag zo'n kisje van Boss staan, voor de grap uitgeprobeerd. En om eerlijk te zijn, stond ik verstelt van het geluid wat eruit komt.

Schrijf a.u.b jullie ervaringen met dit soort effect neer.

dungekste
21 juli 2002, 16:31
Ik heb in mijn 5150 top een boss GE7 pedaal in de effects loop zitten. Verbetert het geluid aanzienlijk.

BluesJR
22 juli 2002, 12:58
Ik gebruik alleen maar een equalizer.
Ik heb er veel mee geklooid (ik heb een GE-7 van Boss). Ik gebruik hem soms voor me versterker en soms in de FXloop.
Als je hem voor de versterker doet (net als een distortion pedaal dus) dan geeft hij de meeste boost. Gewoon het volume van het pedaal bijna vol open en de mids omhoog gooien. Je solo's gaan dan echt gillen en schreeuwen... en je houdt voor een groot deel toch het originele geluid van je versterker!!
In de effects loop gebruik ik hem om het alles wat meer power te geven, het is niet heeeel drastisch qua boost, maar zeekers fantastisch.
Ik ben van plan om er nog een te gaan kopen zodat ik er een voor me versterker heb en een in de effects loop. Volgens mij een van de mooiste effect opstellingen ooit. Ik vind het persoonlijk beter klinken dan met een distortion pedaal ervoor.

EDIT: Ik heb ook een Proco Rat... maar geef mij maar alleen een equalizer..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BluesJR op 2002-07-22 13:27 ]</font>

waarismijnplectrum
22 juli 2002, 14:49
Wat doet een equalizer eigenlijk? ik ben nog niet zo into die effecten...

Sandman
22 juli 2002, 15:38
tone shapen

waarismijnplectrum
22 juli 2002, 16:50
nu weet ik nog niks eigenljk... kan iemand me even een goede uitleg geven ?

bvd

dungekste
22 juli 2002, 16:57
Met een EQ kan het geluid verfijnd worden d.m.v. de verschillende frequentie schuiven. Meer bas erbij, meer hoog of juist minder. Zie het maar als een verlengde als de bestaande bass, mid en treble knoppen op een versterker.

BluesJR
22 juli 2002, 17:36
En het kan het signaal versterken (boosten), zodat je een distorted geluid krijgt. Alleen blijft het geluid meer het geluid/karakteristiek hebben van de versterker clean.

waarismijnplectrum
23 juli 2002, 11:40
Kijk, daar heb ik al weer veel meer aan, dank je!

alhambra
24 juli 2002, 09:45
Is het een goed idee om een EQ als voorversterker te gebruiken of heeft hij daarvoor te weinig output ???
Tis namelijk zo dat ik er zolangzamer hand toch van overtuigd raak dat lossepedalen beter voor mij zijn dan multifx alleen werkt de fx bij mij als voorversterker. Kep een koch buizen eindtrap en zoek dus iets (effect/eq enz enz) wat goed als voorversterker kan dienen. Ik zit ook te denken aan b.v. een HK tubefactor plus een losse chorus en delay maar ik moet dus wel een hoge output blijven houden en de effecten moeten zo min mogelijk van mijn gitaar output afblijven.