PDA

View Full Version : Wordt gek van bandbegeleider :(



Rups
21 maart 2005, 15:12
Ik baal enorm van mijn bandbegeleider (een professionele muzikant, ik noem geen namen) die inplaats van je als gitarist te stimuleren, de hele poos domme opmerkingen zit te maken waardoor je alleen maar onzekerder wordt.
Echt heel shit aangezien ik geen zin heb in een conflict waar de hele band onder lijdt, maar ik voel geen vrijheid om mijn gitaarspel te ontwikkelen op deze manier.

:-( zo effe mijn hart gelucht hiero.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

pimmetje
21 maart 2005, 15:19
Gewoon een keer op 'm afstappen en 't onder vier ogen zeggen.
Wel een moment uitkiezen dat je er niet net ff pissig om bent geworden... zo relaxt mogelijk over hebben, maar wel duidelijk maken dat 't jou niet helpt.

Blijepanda
21 maart 2005, 15:47
Ik zet deze even in muzikanten diversen.

sugarfish
21 maart 2005, 16:20
Inderdaad wat Pimmetje zegt; even onder 4 ogen rustig zeggen.

Misschien heeft ie niet eens in de gaten dat hij zo overkomt (dat kan!)
Gewoon zeggen voordat de bom klapt en je een nwe band kan gaan zoeken!

Fuhgawz
21 maart 2005, 18:17
Fok die bandbegeleider! Waar heb je zo'n figuur eigenlijk voor nodig? Ga gewoon je eigen gang en zeg tegen die arrogante lul waarom je doet wat je doet en laat je niet in de richting duwen van de begeleider. Fokking nazi... :evil:

Guinness
21 maart 2005, 23:02
Een bandbegleider? Wat doet zo'n vent en hoe kom hoe eraan? En waarom heb je zo iemand nodig?

pimmetje
22 maart 2005, 00:01
Waarom je een bandbegeleider nodig hebt...?
http://jostiband.nl/NL/images/nlhotb78.jpg

Fuhgawz
22 maart 2005, 08:38
Pfff... h4rDk0r3 dudes doen het zonder begeleiders! :razz:

Shaggy
22 maart 2005, 19:15
Fok die bandbegeleider! Waar heb je zo'n figuur eigenlijk voor nodig? Ga gewoon je eigen gang en zeg tegen die arrogante lul waarom je doet wat je doet en laat je niet in de richting duwen van de begeleider. Fokking nazi... :evil:


Met zo'n mentaliteit kom je helemaal nergens. Een van de redenen dat bandjes uit elkaar gaan is kritiek waar men niet mee om kan gaan. Teveel kritiek is ook niet goed maar jouw stelling is dus helemaal onproffesioneel

SAnTANnetje
22 maart 2005, 19:29
Fok die bandbegeleider! Waar heb je zo'n figuur eigenlijk voor nodig? Ga gewoon je eigen gang en zeg tegen die arrogante lul waarom je doet wat je doet en laat je niet in de richting duwen van de begeleider. Fokking nazi... :evil:


Met zo'n mentaliteit kom je helemaal nergens. Een van de redenen dat bandjes uit elkaar gaan is kritiek waar men niet mee om kan gaan. Teveel kritiek is ook niet goed maar jouw stelling is dus helemaal onproffesioneel

K denk wel dat je gelijkwaardig moet zijn, dus kritiek geven mag, maar dan wel allebei. (nou niet dat je na elke kutopmerking er eentje terug maakt, maar gewoon feedback op elkaar moet mogelijk zijn) Moet zeggen dat bandbegeleider wel heel erg klinkt als muziekschoolbandje nummer 20 :-? Praat er anders ook ff met de rest van de band over, als zij hetzelfde voelen --> bye bye bandbegeleider. Zo niet toch ff leren met kritiek om te gaan, en het bespreken met die gast zelf.... Succes!

pimmetje
22 maart 2005, 19:50
Niet met de band praten voordat je 't eerst 1 op 1 hebt geprobeerd met de man zelf.

Nocki
26 maart 2005, 08:14
idd even vooraf onder 4 ogen of op een andere dag dan de oefendag praten... moet goed gaan. heb je er veel plezier van van zo'n begeleider?
ik zou zelf ook wel eens met iemand die er verstand van heeft erg kritisch naar mn eigen band willen kijken. op het moment ben ik samen met de drummer een ebeetje degene die alles regelen in de band maar ik heb geloof ik geen last van "te" over komen... (hoop ik)

Nocki

el loco
26 maart 2005, 22:55
Maar wtf is zo`n bandbegeleider nou? En waarom heb je hem nodig dan? Ik snap het niet. Is het hetzelfde als wat een relatietherapeut is voor een huwelijk?
Regel gewoon je eigen shit zou ik zeggen...

Ic3gl0vE
27 maart 2005, 00:11
een bandbegeleider is een soort muziekleraar, maar dan om de hele band advies te geven en te vertellen hoe het beter kan enzo.
Maar als je daar niet mee op kunt schieten moet je 'm dat vertellen, vragen waarom 'ie zo tegen je doet enz. Als 'ie dan een klootzak blijft, kun je misschien met de hele band een andere begeleider zoeken (als je het idee van een begeleider hebben prettig vindt) of zonder begeleider verder gaan.

succes!

Reel Big Fish
27 maart 2005, 04:49
Regel gewoon je eigen shit zou ik zeggen...

+1 :wink:

Bluesbreaker
6 april 2005, 08:41
Regel gewoon je eigen shit zou ik zeggen...

+1 :wink:

Onzin, je hebt meestal best wat aan een bandbegeleider. Hebben jullie wel eens in een band met bandbegeleider gespeeld of schreeuw je zomaar wat?

Jelte
10 april 2005, 21:41
ik ben een jochie van 14...
ik maak (tamelijk prof) muziek. mijn hele leven al...
op dit moment is het een soort krantenwijk vervanger (al verdien ik 3x zo veel als mijn vriendjes) maar ik speel al heel lang in verschillende bandjes.

we vorderen, regelen optredens, en doen precies wat we willen:D te gek dus...

als ik jou was, zou ik met de band om de tafel zitten, en om hun mening vragen... zijn ze het met jou eens... DUMPEEN

zonder die eikel kom je er ook wel:):D

jelte

renier
15 juli 2005, 13:16
jesus, wat een ouwetrutte gedoe.. een fuckin bandbegeleider.. je zou je ballen uit je broek moeten schamen, dwarsfluiten moeten leren spelen en rock & roll overlaten aan mensen met wat meer haar op hun zak!

beter worden als band doe je door je de tyfus te oefenen in veel te warme repetitiehokken terwijl je elkaar helpt, bekritiseerd, high-fived en de huid volscheld. en dat allemaal ZONDER een muziekschool pikkie die je elke week staat te beoordelen en huiswerk opgeeft.

kom op man, er is toch een reden, een gut-feeling waarom je gitaar bent gaan spelen? toch niet om je elke week door een "bandbegeleider" te laten vertellen wat je wel en niet goed doet? lepel dat op, vertel de bandbegeleider waar hij zijn opmerkingen kan steken, en hoever, en ga lekker met je maten muziek maken!!!

Pete Townshend
15 juli 2005, 14:12
Amen. 8-)

Vampire
16 juli 2005, 19:14
Ok, ik ben het niet eens met de manier van zeggen, maar wel met wat er gezegd wordt...

+1 :D

vulvasonic
17 juli 2005, 23:53
Iedereen loopt hier nou wel te schreeuwen (bij wijze van spreken dan), maar ik heb nog helemaal niet gelezen waarom die begeleider dan zo'n enorme eikel is.

Waarom is die begeleider eigenlijk zo'n enorme eikel. Weet je zeker dat jij niet degene bent met een plaat voor z'n kop?

Ik vraag maar.

Roy K.
18 juli 2005, 16:05
:o OMG Bandbegeleider...het woord alleen al...wij kregen eens vanuit het niets een kerel op bezoek tijdens repeteren die ook onze "begeleider" wou worden. Je kan wel raden dat wij tegen hem zeiden waar hij zijn idee kon steken en hoever... :-D


Iedereen loopt hier nou wel te schreeuwen (bij wijze van spreken dan), maar ik heb nog helemaal niet gelezen waarom die begeleider dan zo'n enorme eikel is.

Waarom is die begeleider eigenlijk zo'n enorme eikel...

Tada!


Ik baal enorm van mijn bandbegeleider (een professionele muzikant, ik noem geen namen) die inplaats van je als gitarist te stimuleren, de hele poos domme opmerkingen zit te maken waardoor je alleen maar onzekerder wordt.
Echt heel shit aangezien ik geen zin heb in een conflict waar de hele band onder lijdt, maar ik voel geen vrijheid om mijn gitaarspel te ontwikkelen op deze manier.

vulvasonic
21 juli 2005, 01:28
:o OMG Bandbegeleider...het woord alleen al...wij kregen eens vanuit het niets een kerel op bezoek tijdens repeteren die ook onze "begeleider" wou worden. Je kan wel raden dat wij tegen hem zeiden waar hij zijn idee kon steken en hoever... :-D


Iedereen loopt hier nou wel te schreeuwen (bij wijze van spreken dan), maar ik heb nog helemaal niet gelezen waarom die begeleider dan zo'n enorme eikel is.

Waarom is die begeleider eigenlijk zo'n enorme eikel...

Tada!


Ik baal enorm van mijn bandbegeleider (een professionele muzikant, ik noem geen namen) die inplaats van je als gitarist te stimuleren, de hele poos domme opmerkingen zit te maken waardoor je alleen maar onzekerder wordt.
Echt heel shit aangezien ik geen zin heb in een conflict waar de hele band onder lijdt, maar ik voel geen vrijheid om mijn gitaarspel te ontwikkelen op deze manier.


Ja dus?
Zegt mij niets. Die figuur zit er niet om de gitarist te stimuleren, hij zit er om je te leren hoe je je in een band dient te gedragen en hoe je daarin je eigen plek moet vinden.
Sommige gasten, vooral gitaristen, vinden het heel belangrijk om voortdurend te blijven pielen (sommigen noemen dit zelfs 'ontwikkeling' en vergeten daarbij volledig waar het om gaat. Als zo'n bandbegeleider daar dan iets van zegt, dan zou het zomaar kunnen dat meneer de gitarist op z'n pik is getrapt en dattie dicht slaat. Ontwikkelen doe je niet alleen door meer nootjes te spelen. Of vaker een solo'tje te pakken. Je moet in dienst kunnen spelen van een band en dat betekent MEER dan alleen maar wat akkoordjes aan slaan. Je moet je hele ziel en zaligheid er in gooien. Je moet de band BETER kunnen maken. Dat is een heel belangrijke ontwikkeling. Een ontwikkeling die vrijwel altijd wordt onderschat of zelfs overgeslagen omdat het niet gezien wordt.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb zelf nooit begeleiding gehad en ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik daar beter van zou zijn geworden. Maar ik sta wel eens te kijken bij repetities van anderen en dan moet ik me inhouden om de boel niet even stil te leggen en die gasten even uitleggen wat ze nu precies fout doen. Met andere woorden; in sommige gevallen zou het best goed kunnen zijn om een bandbegeleider te hebben.

Maar nogmaals, ik heb nog niets gehoord. WAT heeft de boze meneer dan gezegd dat jij je zo ontdaan voelt? Je zou zomaar hartstikke gelijk kunnen hebben, maar dat kan ik helaas niet beoordelen zonder wat meer achtergrond informatie.

stringer
27 juli 2005, 19:57
Er hoeft niets mis te zijn met een bandbegeleider, zeker niet voor piepjonge bandjes en piepjobge muzikanten. Zorg wel voor open communicatie en bepaal samen je doelen.
Wat wel een valkuis is: jonge bandjes die in bezit zijn van een gitarist, een bassist, een drummer, een toetsenist en een zanger(es). Een band moet bestaan uit muzikanten die samen een band vormen. Opgeblazen ego's (wellicht hier ook zo) moet je niet in een band hebben. Wellicht is de bandbegeleider op wat lange tenen gaan staan ???? :wink:

Mijn advies: accepteer leiding en leer of ga wat anders doen.

stringer
27 juli 2005, 19:58
Er hoeft niets mis te zijn met een bandbegeleider, zeker niet voor piepjonge bandjes en piepjonge muzikanten. Zorg wel voor open communicatie en bepaal samen je doelen.
Wat wel een valkuil is: jonge bandjes die in bezit zijn van een gitarist, een bassist, een drummer, een toetsenist en een zanger(es). Een band moet bestaan uit muzikanten die samen een band vormen. Opgeblazen ego's (wellicht hier ook zo) moet je niet in een band hebben. Wellicht is de bandbegeleider op wat lange tenen gaan staan ???? :wink:

Mijn advies: accepteer leiding en leer of ga wat anders doen.

Rups
1 augustus 2005, 10:39
Beankt voor alle tips!!!! Vooral de vooronderstellingen van iedereen stel ik zeer op prijs: dat we een jonge band zijn (niet dus), dat we jonge gastjes zijn die grote ego's hebben (niet dus), dat ik als gitarist alleen maar wil pielen en ik niet tegen kritiek kan, dat zo'n coach vanuit de muzieksschool wordt betaald!!!!! Ik ben dus niet zestien en heb nog nooit bij een muziekschool gezeten.

Ik denk dat vele bands graag een coach (en dan bedoel ik dus een professionele muzikant) zouden willen. En dat is dus niet iemand die je optredens enzo regelt, maar iemand die af en toe komt kijken en luisteren, kijkt naar podiumpresentatie, opbouw van songs etc. Maar ja als je zelf altijd alles beter weet (wie heeft het er hier over ego!!!) dan zie je dat natuurlijk niet zitten. Ik wens jullie allemaal veel succes in jullie geweldige bands die vast allemaal gaan doorbreken, zonder hulp van wie dan ook, want dat is voor mongolen, toch!

Ik kan dus wel tegen kritiek, maar had het even gehad met de manier waarop de coach mij benaderde....maar goed ik zal hier nooit meer mijn hart luchten.......

pimmetje
1 augustus 2005, 12:22
Kolere, rups... lange tenen?!?
Je zegt dat je wel tegen kritiek kan, maar je reageert volgens mij toch vrij kinderachtig (en overdreven) op de vrij normale kritische vraag die vulvasonic stelt.

Met zo'n reactie lijkt 't er voor mij alleen maar op dat vulvasonic misschien wel in de juiste richting zat. Je had in plaats van die over-reactie ook gewoon 1 of 2 concrete voorbeeldjes kunnen geven.

Vampire
1 augustus 2005, 12:31
Jemig, geen 16 en toch huilend wegrennen?

Zo'n bandbegeleider kan misschien best nuttig zijn, maar waar ik muziek voor maak is de muziek en het plezier wat ik eraan beleef. Daar heb ik geen gast voor nodig die mij verteld hoe ik mijn podiumpresentatie moet doen, podiumpresentatie sjmodiumpresentatie!

Bluesbreaker
1 augustus 2005, 13:09
Beankt voor alle tips!!!! Vooral de vooronderstellingen van iedereen stel ik zeer op prijs: dat we een jonge band zijn (niet dus), dat we jonge gastjes zijn die grote ego's hebben (niet dus), dat ik als gitarist alleen maar wil pielen en ik niet tegen kritiek kan, dat zo'n coach vanuit de muzieksschool wordt betaald!!!!! Ik ben dus niet zestien en heb nog nooit bij een muziekschool gezeten.

Ik denk dat vele bands graag een coach (en dan bedoel ik dus een professionele muzikant) zouden willen. En dat is dus niet iemand die je optredens enzo regelt, maar iemand die af en toe komt kijken en luisteren, kijkt naar podiumpresentatie, opbouw van songs etc. Maar ja als je zelf altijd alles beter weet (wie heeft het er hier over ego!!!) dan zie je dat natuurlijk niet zitten. Ik wens jullie allemaal veel succes in jullie geweldige bands die vast allemaal gaan doorbreken, zonder hulp van wie dan ook, want dat is voor mongolen, toch!

Ik kan dus wel tegen kritiek, maar had het even gehad met de manier waarop de coach mij benaderde....maar goed ik zal hier nooit meer mijn hart luchten.......

Als je jezelf zo serieus neemt, waarom ga je hier dan lopen janken en ga je niet gewoon met die beste man praten...

Raffel
3 augustus 2005, 08:49
goed geef hem allemaal nog een schop na! :-?

Vampire
3 augustus 2005, 12:10
goed geef hem allemaal nog een schop na! :-?

Ja hallo, daar vraagt ie zelf om...

RS-Rik
19 augustus 2005, 12:15
Tof hoe jullie die kerel de grond in werken!

:razz:

LuukieRayVaughan
29 augustus 2005, 10:54
Off: Triest hoor hij vraagt gewoon om raad, ook al is ie wat onzeker waarom zou je het hem de keel in drukken... Triest en laag gedrag hier !!
Als iemand op dit forum vraagt om hulp dan reageer jij alleen als jij zijn vraag kan beantwoorden en niet om hem compleet de grond in te boren.. slaat echt helemaal nergens op :S

Ontoppic: Ik zou een ander bandje nemen zonder bandbegeleider, kijk hoe het uitpakt en misschien hebben jullie hem/haar wel helemaal niet nodig ! Ik zou met je band gaan praten en desnoods bij een andere band gaan... Of een andere bandbegeleider als jij denkt dat dat nodig is.

vulvasonic
29 augustus 2005, 14:43
Off: Triest hoor hij vraagt gewoon om raad, ook al is ie wat onzeker waarom zou je het hem de keel in drukken... Triest en laag gedrag hier !!
Als iemand op dit forum vraagt om hulp dan reageer jij alleen als jij zijn vraag kan beantwoorden en niet om hem compleet de grond in te boren.. slaat echt helemaal nergens op :S

Ontoppic: Ik zou een ander bandje nemen zonder bandbegeleider, kijk hoe het uitpakt en misschien hebben jullie hem/haar wel helemaal niet nodig ! Ik zou met je band gaan praten en desnoods bij een andere band gaan... Of een andere bandbegeleider als jij denkt dat dat nodig is.

Ik heb Rups slechts gevraagd of hij zijn rotgevoel kon staven met wat voorbeelden, zodat wij hier hem beter hulp kunnen bieden. Vervolgens schiet hij in de verdediging, maar geeft nog steeds geen enkel inzicht in de problematiek. Hoe moeten we hem dan helpen?

Mijn reacties waren serieus en zeker niet hard bedoeld.

LuukieRayVaughan
29 augustus 2005, 17:18
Ik heb het ook niet over jou..