PDA

View Full Version : SG gibson VS Epiphone en nog wat vragen



jeroenuiteindhoven
21 maart 2005, 14:26
Ik wil graag een SG kopen, maar is de prijs qualiteit van Epiphone tov Gibson een betere aanschaf dan een echte Gibson...(heb nie zoveel geld ter beschikking)
Maw, hoe hoorbaar is dit??

Verder ben ik op zoek naar het Angus Young AC/DC geluid, hebben ze dat allemaal? Wat zijn anders de specifieke verschillen per model...

Ik speel over een Fender Twin, gaat dit wel vet klinken...??
Ik hoorde van iemand van wel, kruising tussen strat en gibson, maar meer mensen met ervaring misschien??

En als iemand er eentje heeft....ruilen voor een fender telecaster USA met case...meer info effe replyen...


Wat zou voor mij de beste koop zijn....tips en advies please..
Owja, heb niet zon grote handen, net als Angus, en die SGs zijn iets kleiner klopt dat????

Veeeeeel vragen dus ik hoop ook veeel info terug???

Grtzzzz

MoserCustomShopDotCom
21 maart 2005, 15:32
Ik wil graag een SG kopen, maar is de prijs qualiteit van Epiphone tov Gibson een betere aanschaf dan een echte Gibson...(heb nie zoveel geld ter beschikking)
Maw, hoe hoorbaar is dit??

Verder ben ik op zoek naar het Angus Young AC/DC geluid, hebben ze dat allemaal? Wat zijn anders de specifieke verschillen per model...

Ik speel over een Fender Twin, gaat dit wel vet klinken...??
Ik hoorde van iemand van wel, kruising tussen strat en gibson, maar meer mensen met ervaring misschien??

En als iemand er eentje heeft....ruilen voor een fender telecaster USA met case...meer info effe replyen...


Wat zou voor mij de beste koop zijn....tips en advies please..
Owja, heb niet zon grote handen, net als Angus, en die SGs zijn iets kleiner klopt dat????

Veeeeeel vragen dus ik hoop ook veeel info terug???

Grtzzzz

Effe kijken in hoeverre ik het kan beantwoorden voor je...

De handgemaakte gitaren zijn van VEEL hogere kwaliteit als de massaproductie gitaren.

Maar eerlijk gezegd... De massaproductie gitaren worden steeds beter en er zitten ZEKER goede gitaren tussen (zo'n beetje alle merken!)

Het belangrijkste is waarschijnlijk hoeveel je er daadwerkelijk voor uit wilt geven... Probeer rond te kijken en speel op zo'n beetje elke gitaar die je ziet. Kijk of je de prijs goed genoeg vindt voor het product.

Het exacte Angus geluid zul je moeilijk krijgen.. dan moet je spelen zoals Angus, dezelfde gitaar hebben (iedere gitaar klinkt anders), dezelfde versterker, dezelfde instellingen op gitaar/versterker, zelfde effecten, zelfde producer (als je naar een album refereert)

Als je een goede versterker hebt en beschikt over een goede techniek moet je vast wel in de richting komen overigens.

Er zijn verschillende "scales" voor halzen. Voor zover ik weet heeft Gibson zo'n beetje altijd dezelfde scale, dus qua nek lijkt me niet zoveel verschil (iig niet echt verschil voor mensen met kleine vingers)


En adverteren is hier niet toegestaan...

john.3001
21 maart 2005, 15:50
Zelf heb ik een epiphone lp std +, en die is echt wel okee, maar... als je pech hebt valt t tegen, dus altijd proberen voordat je koopt. Ga er wel van uit dat je de pickups wil veranderen in de toekomst (en dan is het misschien interessant om een 2e hands Gibson te scoren).
Wat betreft die kleine handen; als je op een telecaster uit de voeten (of moet ik zeggen, handen) kunt, zal dat ook wel lukken op een SG.
Angus steekt zijn SG live direct in een 100 W Marshall, die aanzienlijk anders klinkt dan jouw Fender, maar met een beetje knopgedraai zal je zeker een geluid vinden dat in de buurt komt van dat van Angus... (ik heb trouwens begrepen dat hij vooral hard speelt, en best clean eigenlijk)

Een groot deel van het geluid van AC/DC wordt geproduceerd door Malcolm's broer (whatshisname), en die speelt op een Gretsch...

AutoStatic
21 maart 2005, 16:44
Ik wil graag een SG kopen, maar is de prijs qualiteit van Epiphone tov Gibson een betere aanschaf dan een echte Gibson...(heb nie zoveel geld ter beschikking)
Maw, hoe hoorbaar is dit??

Verder ben ik op zoek naar het Angus Young AC/DC geluid, hebben ze dat allemaal? Wat zijn anders de specifieke verschillen per model...

Ik speel over een Fender Twin, gaat dit wel vet klinken...??
Ik hoorde van iemand van wel, kruising tussen strat en gibson, maar meer mensen met ervaring misschien??

En als iemand er eentje heeft....ruilen voor een fender telecaster USA met case...meer info effe replyen...


Wat zou voor mij de beste koop zijn....tips en advies please..
Owja, heb niet zon grote handen, net als Angus, en die SGs zijn iets kleiner klopt dat????

Veeeeeel vragen dus ik hoop ook veeel info terug???

Grtzzzz

Heb kleine handjes en de SG's die ik (gehad) heb voldoen prima!
Heb ook een Fender Twin gehad icm Gibson SG, was niet mijn ding. Marshall werkt beter denk ik, vooral als je wilt rocken.
Kun je je Telecaster niet inruilen? Of eerst verkopen om centjes te maken voor je SG? Wat betreft de vraag betreffende de prijs/KWALITEIT (sorry :D) verhouding, zelf heb ik daar nooit bij stil gestaan, was bereid om alles opzij te zetten voor the real deal. Het is maar hoe graag je zo'n ding wilt hebben en wat je er mee gaat doen. Ik zie veel Epiphones langs komen bij bandjes (LP's en SG's) en hoe vaak die gasten lopen te k*tten met hun spul, niet te geloven, koop een kwalitatief betere gitaar dudes! Of breng 'm een keer weg om 'm goed af te laten stellen en na te laten kijken.

Neals
21 maart 2005, 17:40
Ik wil graag een SG kopen, maar is de prijs qualiteit van Epiphone tov Gibson een betere aanschaf dan een echte Gibson...(heb nie zoveel geld ter beschikking)
Maw, hoe hoorbaar is dit??

Verder ben ik op zoek naar het Angus Young AC/DC geluid, hebben ze dat allemaal? Wat zijn anders de specifieke verschillen per model...

Ik speel over een Fender Twin, gaat dit wel vet klinken...??
Ik hoorde van iemand van wel, kruising tussen strat en gibson, maar meer mensen met ervaring misschien??

En als iemand er eentje heeft....ruilen voor een fender telecaster USA met case...meer info effe replyen...


Wat zou voor mij de beste koop zijn....tips en advies please..
Owja, heb niet zon grote handen, net als Angus, en die SGs zijn iets kleiner klopt dat????

Veeeeeel vragen dus ik hoop ook veeel info terug???

Grtzzzz

Die US TELE NIET VERKOPEN, want als back-up gebruiken Angus en Malcolm een gezamelijke TELECASTER!!!!

RUIS
21 maart 2005, 17:46
Heb epi les paul, goed ding.(Mijne is wel een oude '92-'93 ofzo, ik geloof een van de laatste Japanse)
Angus geluid best te benaderen, hoewel je daar eigenlijk een Marshall voor moet hebben. Gewoon hard zetten, niet te veel gain.
Je kunt er later idd nog andere PU's in zetten. Wel zorgen dat-ie goed is afgesteld (zoals elke gitaar) en proberen voor je koopt.
Ik heb niet veel ervaring met de huidige Korea's, maar schijnen best te gebruiken te zijn. Heb wel eens een Korea SG geproeft en die was top.

DaveItUp
21 maart 2005, 20:12
Die US TELE NIET VERKOPEN, want als back-up gebruiken Angus en Malcolm een gezamelijke TELECASTER!!!!

Was dat niet in de tijd dat ze nog weinig cash hadden. Kan me voorstellen dat Angus wel een paar sg's heeft staan.....

Bobbel
21 maart 2005, 22:14
met een tele kun je zeker rocken... dus dat moet wel goed gaan...

dejohan
22 maart 2005, 11:01
Het AC/DC geluid is zoo typische Marshall, daar ga je met een Twin nooit mee in de buurt komen, dus als ik een AC/DC geluid zocht zou ik toch eerst naar een Marshall amp uitkijken, en dan pas evetueel naar een andere gitaar.

AutoStatic
22 maart 2005, 13:57
Het is inderdaad wel zo dat Telecasters rocken als een tiet man. En uit bovenstaande posts kun je al wel afleiden dat het misschien een idee is om naar een andere versterker uit te kijken. En vanwaar de switch? Misschien heldert dat ook al wel wat op. Waarom heb je nu bijvoorbeeld een Tele met een Twin?

jeroenuiteindhoven
22 maart 2005, 15:39
Ik heb ook een fender Cyclone II met een SD humbucker in de brug.
Tele speel ik niet veel meer op want heb ook een Gretsch hot rod Setzer signature.

Maar ik kick op die SG's, qua sound en vorm, helemaal te gek.
Misschien dat er inderdaad eens een andere amp (BIJ-)komt. Maar nu geen money voor, dus ik wil eens effe proberen hoe zon ding overkomt op mn twin.

Ik wil een rock&roll bandje beginnen en daarvoor zoek ik een beetje een andere sound dan dat ik nu heb. Wat ik nu heb blijft gewoon, supergaaf geluid.

4 Gitaren vind ik een beetje teveel van het goede, dus vandaar dat ik de tele wil verkopen...enig idee wat ik op kan brengen, tis een standaard usa tele uit volgens mij 99.

jeroenuiteindhoven
22 maart 2005, 15:40
Ik heb ook een fender Cyclone II met een SD humbucker in de brug.
Tele speel ik niet veel meer op want heb ook een Gretsch hot rod Setzer signature.

Maar ik kick op die SG's, qua sound en vorm, helemaal te gek.
Misschien dat er inderdaad eens een andere amp (BIJ-)komt. Maar nu geen money voor, dus ik wil eens effe proberen hoe zon ding overkomt op mn twin.

Ik wil een rock&roll bandje beginnen en daarvoor zoek ik een beetje een andere sound dan dat ik nu heb. Wat ik nu heb blijft gewoon, supergaaf geluid.

4 Gitaren vind ik een beetje teveel van het goede, dus vandaar dat ik de tele wil verkopen...enig idee wat ik op kan brengen, tis een standaard usa tele uit volgens mij 99.

Heeft iedereen trouwns zoveel moeite om hier iets te posten????????

john.3001
22 maart 2005, 17:12
Ik heb ook een fender Cyclone II met een SD humbucker in de brug.
Tele speel ik niet veel meer op want heb ook een Gretsch hot rod Setzer signature.

Maar ik kick op die SG's, qua sound en vorm, helemaal te gek.
Misschien dat er inderdaad eens een andere amp (BIJ-)komt. Maar nu geen money voor, dus ik wil eens effe proberen hoe zon ding overkomt op mn twin.

Ik wil een rock&roll bandje beginnen en daarvoor zoek ik een beetje een andere sound dan dat ik nu heb. Wat ik nu heb blijft gewoon, supergaaf geluid.

4 Gitaren vind ik een beetje teveel van het goede, dus vandaar dat ik de tele wil verkopen...enig idee wat ik op kan brengen, tis een standaard usa tele uit volgens mij 99.

Heeft iedereen trouwns zoveel moeite om hier iets te posten????????

Kijk, als je gewoon geilt op een SG, zul je er waarschijnlijk toch wel aan gaan toegeven, maar als ik zo zie wat voor gear je hebt, lijkt het me verstandiger om een Marshall te kopen idd. Voor de sound is je amp zo belangrijk dat je praktisch geen verschil zal horen tussen de Cyclone en de SG (puristen, probeer uzelf in te houden), de sound zal iig niet opeens gigantisch gaan veranderen.
Als je die tele verkoopt (waar je overigens spijt van gaat krijgen :wink: ), kun je voor dat geld misschien een 2e hands marshall combo proberen te scoren...

En nee, niet iedereen heeft zoveel moeite om iets te posten, je moet alleen ff weten hoe het in z'n werk gaat (nieuwe topic: eerst kort berichtje, daarna zelf replyen met je thread; reageren: 1x op OK drukken is voldoende :wink: )

GuitarMaster
22 maart 2005, 17:39
Die US TELE NIET VERKOPEN, want als back-up gebruiken Angus en Malcolm een gezamelijke TELECASTER!!!!

Was dat niet in de tijd dat ze nog weinig cash hadden. Kan me voorstellen dat Angus wel een paar sg's heeft staan.....

+1, ik heb hier een optreden waarop angus' main SG uitvalt, en zn backup (ook een SG) pakt.

MoserCustomShopDotCom
22 maart 2005, 17:57
Die US TELE NIET VERKOPEN, want als back-up gebruiken Angus en Malcolm een gezamelijke TELECASTER!!!!

Was dat niet in de tijd dat ze nog weinig cash hadden. Kan me voorstellen dat Angus wel een paar sg's heeft staan.....


Ze zullen in ieder geval toch ieder eigen backups hebben nu! :razz:

bram123
23 maart 2005, 00:31
Ze zullen in ieder geval toch ieder eigen backups hebben nu! :razz:

is er nog sprake van een 'nu' dan in het geval van acdc?