PDA

View Full Version : Dimarzio



Pickscrape
21 maart 2005, 09:54
ik ben van plan een x2n in mijn epiphone SG te stoppen, en ik was benieuwd of ik dan nog steeds een normaal clean geluid uit mijn gitaar kan halen. Ik speel zelf veel metal en hard rock maar af en toe ook no g wel eens wat blues of funk, mischien heeft iemand hier ervaring met de x2n en kan hij me er wat informatie over geven??

Lord Abortion
21 maart 2005, 10:31
De X2N heeft nogal veel output om clean te spelen. Ik zou die dan gewoon schakelen op een push-pull pot of een mini-switch, zodat je kan schakelen tussen serie en parallel humbucken (en eventueel een single coil). Op die manier kan je de output wel sterk verlagen als het nodig is.

Pickscrape
21 maart 2005, 19:32
bedankt voor de tip :) dat kan ik wel proberen ja, er werd mij verteld dat dat niet zo goed werkt, omdat de output dan door tweeen gedeelt word, maar omdat de x2n toch al zo'n hoge output heeft zal dat vast wel goed werken

Pickscrape
21 maart 2005, 19:33
bedankt voor de tip :) dat kan ik wel proberen ja, er werd mij verteld dat dat niet zo goed werkt, omdat de output dan door tweeen gedeelt word, maar omdat de x2n toch al zo'n hoge output heeft zal dat vast wel goed werken

gerrekat
21 maart 2005, 20:04
Je kan re een clean geluid uit halen maar dan moet je wel wat met je volume kloten het is echt een over the top metal PU! maar dan prop je toch een Paf ofzo in de nek van je SG!

X2N zijn snel mijn favoriete PU's aan het worden trouwens...net als de Super Distortion! trouwens als je een wat allrounder geluid wilt en toch ook over the top shredden en palm muten moet je een Super Distortion nemen die klinkt veel beter clean en heeft genoeg output om iedere pre amp naar high gain paradise te blazen!

gerrekat
21 maart 2005, 20:05
Je kan re een clean geluid uit halen maar dan moet je wel wat met je volume kloten het is echt een over the top metal PU! maar dan prop je toch een Paf ofzo in de nek van je SG!

X2N zijn snel mijn favoriete PU's aan het worden trouwens...net als de Super Distortion! trouwens als je een wat allrounder geluid wilt en toch ook over the top shredden en palm muten moet je een Super Distortion nemen die klinkt veel beter clean en heeft genoeg output om iedere pre amp naar high gain paradise te blazen!

Pickscrape
21 maart 2005, 21:15
jah ik zat zelf ook al te twijvelen tusen die twee, maar de x2n zag er leuker uit :D . die paf pro was ik eigenlijk zowiezo al van plan, bijna iedereen vind dat een van de beste nek PUs. ik denk nu zlef maar dat is die super distorsion ga nemen, want dan zit ik in ieder geval goed 8-)

gerrekat
21 maart 2005, 22:46
Ik heb een 4 gitaren met een Super Distortion en ik vind ze echt fukking vet! ik speel er met gemak thrash metal mee maar ze klinken nooit nasaal altijd warm en toch strak en agressief.....zijn echt hele goede PU's een classic!

De X2N is ook super maar tja dan moet je wel alleen metal spelen of je nek PU gebruiken voor het softere werk, ik heb zelf 2 gitaren met een X2N in de brug en er is wel een celan geluid uit te krijgen maar echt mooi klinkt het niet en hij gaat erg snel over zijn nek als je effe te hard aanslaat! de X2N is de PU met de hoogste output qua passives!

gerrekat
21 maart 2005, 22:46
Ik heb een 4 gitaren met een Super Distortion en ik vind ze echt fukking vet! ik speel er met gemak thrash metal mee maar ze klinken nooit nasaal altijd warm en toch strak en agressief.....zijn echt hele goede PU's een classic!

De X2N is ook super maar tja dan moet je wel alleen metal spelen of je nek PU gebruiken voor het softere werk, ik heb zelf 2 gitaren met een X2N in de brug en er is wel een celan geluid uit te krijgen maar echt mooi klinkt het niet en hij gaat erg snel over zijn nek als je effe te hard aanslaat! de X2N is de PU met de hoogste output qua passives!

Pickscrape
22 maart 2005, 17:29
sjezus hoeveel gitaren heb jij :o , ik denk dat ik nu ook een super distorsion er in gooi, want ik wil wel wat andere geluidjes er uit krijgen behalve metal. Bedankt voor je hulp :)