PDA

View Full Version : Gitaar kopen - advies graag



Wing
21 maart 2005, 08:50
Ik speel al een maandje gitaar, alleen op een gitaar die ik geleend heb. Daarom wil ik eigenlijk een eigen gitaar aanschaffen. Helaas heb ik daar niet zoveel ervaring mee dus wil ik graag advies van jullie. owja ik speel acoustisch en mijn budget is rond de 250 euro.
Alvast bedankt

Droffie
21 maart 2005, 10:48
Hoi welkom op 't forum.

Voor 250 Euro kan een heel leuk gitaartje kopen. Check de richwood lijn eens, met name de Richwood RD18. Ik hoor goede dingen over Richwood.
de RD18 lijkt een degelijke dreadnought model met sparren top en Mahonie voor en achterkant. En dat maar voor nog geen 200,-!

Check www.muziekhandeljoosten.nl (richwood dealer)

Succes.

PS. Nederlandmuziek in Almere heeft ook veel keuze.

Wing
21 maart 2005, 19:33
thnx voor je advies.

Azrael
21 maart 2005, 19:40
PS. Nederlandmuziek in Almere heeft ook veel keuze.

Maar is wel een winkel met een stel eikels........

Wing
21 maart 2005, 20:29
Zou de Richwood RD16CE een goeie gitaar zijn? Niet zo heel duur en best een mooie gitaar toch?

RUIS
21 maart 2005, 21:48
Ik heb een richwood RG-16-CE, bevalt uitstekend, is niet al te groot dus ook lekker om mee op de bank te zitten spelen.
De RD-16-CE zit in dezelfde lijn, zelfde houtsoorten en electronica dus zal de kwaliteit wel hetzelfde zijn. Alleen klinken dreadnoughts als de RD-16-CE bassiger en harder, maar dat is smaak. Ik zou ook zeker de RJ-16-CE checken (handig, al die nummers lijken opelkaar). Een wat grotere kast maar wel een jumbo-style klankkast (vind ik persoonlijk mooier dan dreadnoughts, dat zijn van die dozen). Deze heb ik ook bespeeld en is ook een leuk ding.
Mijne gekocht bij Stijlvorm. Heb daar later ook een Bogey AC60R acoustic amp gekocht. Samen een hele leuke set voor weinig.
Zie:
http://www.stijlvorm.nl/

bert k
21 maart 2005, 22:35
Ik zie dat je in Eindhoven zit. Kan je bij Conijn gaan kijken. www.conijnmuziek.nl die heeft veel.

Wing
22 maart 2005, 00:11
Na lang zoeken en vergelijken denk ik wel dat ik een RG-16 CE zal gaan kopen. Is wel een mooi gitaartje toch?

Wing
22 maart 2005, 00:12
Alleen verkopen ze in Eindhoven geen Richwoods...

Droffie
22 maart 2005, 08:35
Mag ik vragen waarom je voor de RG-16 CE gaat? vanwege de preamp?
Ik zou toch echt ergens de verschillen gaan horen tussen de twee.
Daarnaast is een Dreadnought gewoon het mooiste model voor een akoestische gitaar :D

Plus de RD18 heeft een mahonie body en de RG een Nato.

Mattia
22 maart 2005, 08:44
Mag ik vragen waarom je voor de RG-16 CE gaat? vanwege de preamp?
Ik zou toch echt ergens de verschillen gaan horen tussen de twee.
Daarnaast is een Dreadnought gewoon het mooiste model voor een akoestische gitaar :D

Plus de RD18 heeft een mahonie body en de RG een Nato.

Laat electronica asjeblieft achterwege, inderdaad! Een goed pickup systeem kost meestal minimaal zo rond de 150 a 200 Euri, en de inbouwdingen zijn niet bepaald geweldig. Ga gewoon voor iets zonder pickup, en als later blijkt dat je dat echt nodig hebt, en het nog steeds op die gitaar wil, dan moet je daarvoor gaan.

Verschillen zul je altijd horen, maar of dat nou betere of slechtere zijn hangt in z'n geheel van de individuele gitaar af.

Enne, je bent gestoord. Een Dred is zowat de foeilelijkste gitaarbody die er bestaat. Qua geluid kan 't best mooi klinken, maar ook daar is er beters te vinden. Maarja, over smaak valt niet te twisten, blijkbaar :D

belg
22 maart 2005, 08:55
mensen, de topicstarter is er echt niet bij gebaat als jullie zo'n oeverloze discussie starten over welk hout in welke vorm het 'beste' is....

Help zo iemand toch zonder eigen voorkeuren erdoor te duwen, hou het bij de objectieve criteria, als mogelijk....

Droffie
22 maart 2005, 09:05
mensen, de topicstarter is er echt niet bij gebaat als jullie zo'n oeverloze discussie starten over welk hout in welke vorm het 'beste' is....

Help zo iemand toch zonder eigen voorkeuren erdoor te duwen, hou het bij de objectieve criteria, als mogelijk....

hey hey hey...rustig aan.

Die opmerking van een dreadnought is misschien eigen voorkeur (zie smiley)
Wat de preamp model aangaat probeer ik hem voor een mogelijk fout te behoeden. Wat Mattia terecht opmerkt kan hij beter voor een model zonder gaan (tenzij je echt versterkt 't podium op wilt). Er is altijd nog een mogelijkheid een fishman of zo in te bouwen mocht hij dat later willen. Hij geeft zelf aan dat hij onervaren is en advies wilt. Mijn gemeende advies is ook voor een Mahonie body te gaan ipv van Nato. het prijsverschil is niet groot en valt binnen zijn budget.
Wat is jou advies in deze kwestie? of kom je alleen maar om te zeiken tegen forumleden die iemand proberen te helpen?

SaferSephy
22 maart 2005, 21:48
wat ist weer gezellig :D :D

Droffie
22 maart 2005, 22:43
wat ist weer gezellig :D :D

Ja he...Koekje er bij? :D

SaferSephy
23 maart 2005, 01:08
wat ist weer gezellig :D :D

Ja he...Koekje er bij? :D

ahahaha

belg
23 maart 2005, 06:50
@droffie: als bij een vraag van iemand er twee vervolgens met elkaar in discussie gaan over een gitaar-onderdeel, moet je je wel afvragen of de topic-starter daarmee geholpen is...
ik heb indertijd bij aanschaf ook de fora afgezocht naar advies, en kwam niet altijd verder omdat men zwaar in discussie ging over subjectieve zaken.

that 's all en aub niet zo kort aangebonden graag, dank U :wink:

bert k
23 maart 2005, 10:27
Ja, maar dit is een forum en geen gratis informatienummer. Discussie is het hele doel van het forum, en de topicstarter kan er moeiteloos de informatie uit halen die hij zoekt.

belg
23 maart 2005, 16:09
Klopt niet helemaal imo, er wordt een vraag gesteld en je ziet jammer genoeg maar al te vaak dat na enkele antwoorden die vraag niet meer voorop staat. deze topicstarter heeft imo niet de bedoeling een discussie starten, maar wil duidelijkheid.

ik ben wat jullie een newbie mogen noemen, en vindt het soms moeilijk bruikbare info uit alle posts te distilleren. Maar goed, meningen verschillen.

overigens kan je wel stellen dat op goede fora moderators het proces bewaken. Hier gebeurt dat niet heb ik het idee, dat maakt dat er van die kleine irritaties ontstaan.

belg
23 maart 2005, 16:09
Klopt niet helemaal imo, er wordt een vraag gesteld en je ziet jammer genoeg maar al te vaak dat na enkele antwoorden die vraag niet meer voorop staat. deze topicstarter heeft imo niet de bedoeling een discussie starten, maar wil duidelijkheid.

ik ben wat jullie een newbie mogen noemen, en vindt het soms moeilijk bruikbare info uit alle posts te distilleren. Maar goed, meningen verschillen.

overigens kan je wel stellen dat op goede fora moderators het proces bewaken. Hier gebeurt dat niet heb ik het idee, dat maakt dat er van die kleine irritaties ontstaan.

Droffie
23 maart 2005, 21:34
Klopt niet helemaal imo, er wordt een vraag gesteld en je ziet jammer genoeg maar al te vaak dat na enkele antwoorden die vraag niet meer voorop staat. deze topicstarter heeft imo niet de bedoeling een discussie starten, maar wil duidelijkheid.

ik ben wat jullie een newbie mogen noemen, en vindt het soms moeilijk bruikbare info uit alle posts te distilleren. Maar goed, meningen verschillen.

overigens kan je wel stellen dat op goede fora moderators het proces bewaken. Hier gebeurt dat niet heb ik het idee, dat maakt dat er van die kleine irritaties ontstaan.

Hallo Belg, er was helemaal geen discussie over model en houtsoort. Ik had een grappig onderonsje met Mattia (zie smileys) over wel of geen dreadnought maar stond los van onze adviezen.
Ondertussen gaat de discussie niet meer over de nog te kopen gitaar van de topicstarter, maar over jou gezanik! Is de topic starter daar wél bij gebaat?
Je hebt in ieder geval dit topic om zeep geholpen...

belg
24 maart 2005, 10:44
whatever.....

Droffie
24 maart 2005, 11:01
whatever.....

Ik wil niet preken of zo maar je zal je toch echt niet zo snel aan dit soort dingen moeten storen.
Over het algemeen worden er goede adviezen gegeven op gitaarnet maar soms willen topics nog wel eens behoorlijk ontsporen. Dat moet je voor lief nemen, dat gebeurt nou eenmaal.
Dit topic was verre van ontsporing. De topic starter heeft niets meer van zich laten horen dat is ook jammer.
Laten we het hier maar bij laten... :wink:

belg
24 maart 2005, 13:33
prima :wink:

J.J. Kay
24 maart 2005, 21:32
Ik zou ook wat advies willen voor een leuke beginnersgitaar, nml:
Ik twijfel tussen een Richwood RD16 of een Ibanez V70. Het zijn alletwee instapmodellen, alleen welke is volgens jullie beter?


Ibanez V70
http://www.ibanez.co.jp/world/products/ag/pict/V70_BK_27_02.jpg
SPECIFICATION

* Dreadnought
* Spruce top
* Mahogany back & sides
* Chrome covered tuning machines


ALL V GUITARS feature

* Dreadnought body
* Ibanez Ivorex II nut & saddle
* Ibanez Advantage bridge pins
* Ibanez strap button for acoustic guitars
* Spruce top
* Mahogany neck
* Rosewood bridge & fretboard


Richwood RD 16
http://muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RD-16-NT.jpg
* Model: Dreadnought
* Bovenblad: Massief fichte
* Kast: Nato
* Hals: Nato
* Toets: Sonokelin
* Brug: Sonokelin
* Mechanieken: Standaard gesloten
* Hardware: Verchroomd

J.J. Kay
24 maart 2005, 21:34
Ik zou ook wat advies willen voor een leuke beginnersgitaar, nml:
Ik twijfel tussen een Richwood RD16 of een Ibanez V70. Het zijn alletwee instapmodellen, alleen welke is volgens jullie beter?


Ibanez V70
http://www.ibanez.co.jp/world/products/ag/pict/V70_BK_27_02.jpg
SPECIFICATION

* Dreadnought
* Spruce top
* Mahogany back & sides
* Chrome covered tuning machines


ALL V GUITARS feature

* Dreadnought body
* Ibanez Ivorex II nut & saddle
* Ibanez Advantage bridge pins
* Ibanez strap button for acoustic guitars
* Spruce top
* Mahogany neck
* Rosewood bridge & fretboard


Richwood RD 16
http://muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RD-16-NT.jpg
* Model: Dreadnought
* Bovenblad: Massief fichte
* Kast: Nato
* Hals: Nato
* Toets: Sonokelin
* Brug: Sonokelin
* Mechanieken: Standaard gesloten
* Hardware: Verchroomd

J.J. Kay
24 maart 2005, 21:35
Ik zou ook wat advies willen voor een leuke beginnersgitaar, nml:
Ik twijfel tussen een Richwood RD16 of een Ibanez V70. Het zijn alletwee instapmodellen, alleen welke is volgens jullie beter?


Ibanez V70
http://www.ibanez.co.jp/world/products/ag/pict/V70_BK_27_02.jpg
SPECIFICATION

* Dreadnought
* Spruce top
* Mahogany back & sides
* Chrome covered tuning machines


ALL V GUITARS feature

* Dreadnought body
* Ibanez Ivorex II nut & saddle
* Ibanez Advantage bridge pins
* Ibanez strap button for acoustic guitars
* Spruce top
* Mahogany neck
* Rosewood bridge & fretboard


Richwood RD 16
http://muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RD-16-NT.jpg
* Model: Dreadnought
* Bovenblad: Massief fichte
* Kast: Nato
* Hals: Nato
* Toets: Sonokelin
* Brug: Sonokelin
* Mechanieken: Standaard gesloten
* Hardware: Verchroomd

J.J. Kay
24 maart 2005, 21:37
Ik zou ook wat advies willen voor een leuke beginnersgitaar, nml:
Ik twijfel tussen een Richwood RD16 of een Ibanez V70. Het zijn alletwee instapmodellen, alleen welke is volgens jullie beter?


Ibanez V70
http://www.ibanez.co.jp/world/products/ag/pict/V70_BK_27_02.jpg
SPECIFICATION

* Dreadnought
* Spruce top
* Mahogany back & sides
* Chrome covered tuning machines


ALL V GUITARS feature

* Dreadnought body
* Ibanez Ivorex II nut & saddle
* Ibanez Advantage bridge pins
* Ibanez strap button for acoustic guitars
* Spruce top
* Mahogany neck
* Rosewood bridge & fretboard


Richwood RD 16
http://muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RD-16-NT.jpg
* Model: Dreadnought
* Bovenblad: Massief fichte
* Kast: Nato
* Hals: Nato
* Toets: Sonokelin
* Brug: Sonokelin
* Mechanieken: Standaard gesloten
* Hardware: Verchroomd

J.J. Kay
24 maart 2005, 21:38
Ik zou ook wat advies willen voor een leuke beginnersgitaar, nml:
Ik twijfel tussen een Richwood RD16 of een Ibanez V70. Het zijn alletwee instapmodellen, alleen welke is volgens jullie beter?


Ibanez V70
http://www.ibanez.co.jp/world/products/ag/pict/V70_BK_27_02.jpg
SPECIFICATION

* Dreadnought
* Spruce top
* Mahogany back & sides
* Chrome covered tuning machines


ALL V GUITARS feature

* Dreadnought body
* Ibanez Ivorex II nut & saddle
* Ibanez Advantage bridge pins
* Ibanez strap button for acoustic guitars
* Spruce top
* Mahogany neck
* Rosewood bridge & fretboard


Richwood RD 16
http://muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RD-16-NT.jpg
* Model: Dreadnought
* Bovenblad: Massief fichte
* Kast: Nato
* Hals: Nato
* Toets: Sonokelin
* Brug: Sonokelin
* Mechanieken: Standaard gesloten
* Hardware: Verchroomd

J.J. Kay
24 maart 2005, 21:39
Ik zou ook wat advies willen voor een leuke beginnersgitaar, nml:
Ik twijfel tussen een Richwood RD16 of een Ibanez V70. Het zijn alletwee instapmodellen, alleen welke is volgens jullie beter?


Ibanez V70
http://www.ibanez.co.jp/world/products/ag/pict/V70_BK_27_02.jpg
SPECIFICATION

* Dreadnought
* Spruce top
* Mahogany back & sides
* Chrome covered tuning machines


ALL V GUITARS feature

* Dreadnought body
* Ibanez Ivorex II nut & saddle
* Ibanez Advantage bridge pins
* Ibanez strap button for acoustic guitars
* Spruce top
* Mahogany neck
* Rosewood bridge & fretboard


Richwood RD 16
http://muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RD-16-NT.jpg
* Model: Dreadnought
* Bovenblad: Massief fichte
* Kast: Nato
* Hals: Nato
* Toets: Sonokelin
* Brug: Sonokelin
* Mechanieken: Standaard gesloten
* Hardware: Verchroomd

Droffie
25 maart 2005, 09:23
test

Droffie
25 maart 2005, 10:34
Moeilijk te zeggen JJ kay.
Welkom op 't forum trouwens.

Bij een beginners gitaar is de bespeelbaarheid toch wel het belangrijkst vind ik. Ga voor de gitaar die het lekkerst speelt (uiteindelijk moet je toch die barré overal kunnen pakken zonder dat je 2 cm actie hoeft in te drukken). Erg veel toon verschil hoef je niet te verwachten voor een gitaar in die prijsklasse.
Daarnaast over tien jaar kijk je niet meer om naar je eerste plankje. Dan heb je ondertussen wel iets beters gekocht :wink:

Succes

(PS. persoonlijk vind ik de RW mooier :wink: )

bert k
25 maart 2005, 14:05
Simpel advies: neem iemand mee die er een beetje kijk op heeft. (Ik weet niet hoe lang je al speelt) Een deskundige kan makkelijk beoordelen of de gitaar technisch goed is, en zelf kan je horen welke klank je het meeste aanspreekt.

Nocki
26 maart 2005, 09:07
k heb deze week een 2e hands (niet te zien) crafter tc-035 gekocht. geweldige gitsar geweldige klank. voor 25 euro. je kan beter een goede 2e hands kopen dan een richwood nieuw denk ik...

Nocki

kristal
30 maart 2005, 10:10
hallo

ik ben ook nieuw hier, ik las de vraag, en bezit zelf een richwood rd 16 waar ik ontzettend blij mee ben, ik heb verschillende rd 16 s geprobeert, en deze had de mooiste klank.. wat ik maar wil zeggen, ik denk dat je van een bepaald model niet per definitie kunt zeggen die is beter of mooier, het is persoonlijk maar dan nog zijn er ook binnen dat model verschillen in de gitaren . de mijne is een rd 16 maar klinkt beslist mooier dan de andere rd 16 s die op voorraad waren. maar ook dat is subjectief

groetjes kristal
(sorry dat ik me niet heb voorgesteld ik kon zo op t eerste gezicht geen voorstel topic vinden)

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 11:11
Ik zie dat je in Eindhoven zit. Kan je bij Conijn gaan kijken. www.conijnmuziek.nl die heeft veel.

groot zijn ze: ja, dat klopt; veel, nahhh, die winkel is ongelofelijk inefficient ingedeeld, en ze hebben echt een klote collectie, jammer!

En als ik jou was zou ik ff doorsparen zodat je toch iets betere shit kan kopen. Maarja, dat zeg ik tegen iedereen :wink:

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 11:13
owja, niet naar EMI gaan, grootste klote zaak die ik ken :lol: , ze behandelen je alsof je een mongool bent en de service die je krijgt is kut, daar scoort conijn echt 57829308457928746102398470896 keer zo goed!

waix
2 april 2005, 11:30
dubbel

waix
2 april 2005, 11:31
zit ik net te gassen om misschien een richwood rd-18 te kopen omdat ik nog geen staal snarige akoestische gitaar heb
kijk ik op de site van mn plaatselijke gitaarwinkel en zie ik dat ze net richwood dealer zijn geworden

het zit me ook niet mee :(

J.J. Kay
7 april 2005, 23:57
..

J.J. Kay
7 april 2005, 23:58
Vandaag bij Dirk Witte mijn 1e gitaar gekocht. Ik was van plan om een Ibanez v-70 te gaan bekijken maar helaas hadden zij deze niet meer. UIteindelijk zeer tevreden naar huis met hun eigen merk Hendricson; type 5s (solid top).
Een zeer leuke gitaar en klonk naar mijn mening goed.
Nu aan de slag met de akkoorden!

bramcup
13 april 2005, 21:23
zou ook eens kijken naar de Lag gitaren, ik ben ook een beginnende speler en ben zeer tevreden over mijn Lag Estivia (200 D)zie foto , met jouw budget zou ik echter wel kijken naar de Primavera reeks (100 reeks)

veel succes met je aankoop, wat deze ook mogen zijn

http://i3.photobucket.com/albums/y59/bramcup/RIM00001.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y59/bramcup/lag1.jpg

sjaakies
14 april 2005, 16:44
als ik jou was, zou ik gewoon naar een muziek winkel gaan en niet via een online shop kopen. 9 op de 10 keer moeten gitaren afgesteld worden zodat ze wat makkelijker spelen. ook zou ik idd geen elektronika nemen. ga gewoon eens naar een winkel en laat ze daar maar eens iets over gitaren vertellen dan krijg je zelf ook een goed beeld van wat er allemaal tekoop is

veel succes

http://www.keesdee.nl/foto_overzicht.htm

sjaakies
14 april 2005, 16:45
als ik jou was, zou ik gewoon naar een muziek winkel gaan en niet via een online shop kopen. 9 op de 10 keer moeten gitaren afgesteld worden zodat ze wat makkelijker spelen. ook zou ik idd geen elektronika nemen. ga gewoon eens naar een winkel en laat ze daar maar eens iets over gitaren vertellen dan krijg je zelf ook een goed beeld van wat er allemaal tekoop is

veel succes

http://www.keesdee.nl/foto_overzicht.htm

evilpompie
17 april 2005, 14:20
Ik heb gisteren een Blueridge BR 43 gekocht voor 400 eurootjes by Luthiers in Den Bosch, wat een topgitaar, is nog effe doorsparen maar dan heb je meteen echt iets goeds. Let ook op wat voor model je koopt, ik heb ook een dread maar ik krijg last van mijn schouder wanneer ik daar op speel alhoewl ik niet eens de kleinste ben met mijn 1.95 meter.

http://www.elderly.com/new_instruments/items/BR43.htm

Like it or Not
12 mei 2005, 18:44
Hoi mensen!

Mijn naam is Peter, 21 jaar en inmiddels zo'n 1.5 jaar fanatiek akoestisch gitaar aan het spelen. Na een beginnersgitaar van zo'n 70 euro te hebben gekocht (ik wist tenslotte niet of ik door zou gaan) ben ik nu wel toe aan een "echte". Ik heb een budget van zo'n 300 à 400 euro en heb de Yamaha CG171 op het oog. Heeft iemand hier toevallig ervaring met die gitaar? Of is er misschien een ander model dat ik beter kan kopen? De CG 131 S vind ik ook wel aardig. Wat denken jullie?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Peter

Jeroen.dash
12 mei 2005, 18:54
Wat raden jullie mij aan als beginnende gitaar speler?
Ik heb zelf eens rond gekeken en rond gevraagd, en blijkbaar kun je voor 150 euro toch een goede beginners gitaar krijgen.
Klopt dit? En hebben jullie tips voor een type of een merk of zo iets?

Of heeft een van jullie toevallig nog een gitaar thuis liggen die hij als beginner gebruikte, en wil hij die voor een vrienden ( :wink: ) prijsje weg doen?

FF voor de duidelijkheid, ik zoek dus gewoon een beginners gitaar, niet al te duur enzo, maar het moet geen triplex ding zijn, ik moet er toch wel een tijdje mee voor uit kunnen.

O, ik zie net pas de regels: :P
Ik wil gewoon een klassieke gitaar.

Like it or Not
13 mei 2005, 15:50
Wat raden jullie mij aan als beginnende gitaar speler?
Ik heb zelf eens rond gekeken en rond gevraagd, en blijkbaar kun je voor 150 euro toch een goede beginners gitaar krijgen.
Klopt dit? En hebben jullie tips voor een type of een merk of zo iets?

Of heeft een van jullie toevallig nog een gitaar thuis liggen die hij als beginner gebruikte, en wil hij die voor een vrienden ( :wink: ) prijsje weg doen?

FF voor de duidelijkheid, ik zoek dus gewoon een beginners gitaar, niet al te duur enzo, maar het moet geen triplex ding zijn, ik moet er toch wel een tijdje mee voor uit kunnen.

O, ik zie net pas de regels: :P


Ik wil gewoon een klassieke gitaar.

Hey, ik was eerder :wink:

Jeroen.dash
13 mei 2005, 19:32
Hehe ja dat klopt ;)

Anyway, ik had dit op internet gevonden:
Klik hier maar eens (http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/akoestische-gitaar/8519937-Klassieke-gitaar-aangeboden-met-als-merk-Martinez-er-zit-een-electrisch-st.html?mode=tk&p=nl&start=75)
Ziet dat er een beetje goed uit? Of denken jullie dat het bagger is??? (heb er dus ECHT geen verstand van :P)

Like it or Not
13 mei 2005, 23:42
Het ziet er aardig uit, maar kan je helaas niet helpen. Ben net als jou een beginner :wink:

Kan iemand anders ons helpen? Specialist gezocht :lol:

Jeroen.dash
16 mei 2005, 19:04
Ik zou het fijn vinden als iemand zijn mening kon geven over die gitaar :)
(zie enkele posts hierboven)

angorawol
17 mei 2005, 09:50
Ik raad je toch aan om eens naar een gespecialiseerde zaak te gaan, in tegenstelling met wat velen denken zijn ook goede gitaren met nylon snaren behoorlijk duur. (€ 2000 is geen uitzondering)
Maar een Yamaha of een Cordoba kan je waarschijnlijk toch wel krijgen, koop steeds met een solide bovenblad, en geen triplex spul.
Beter is het toch om verder te sparen tot je een goede €400 hebt, dan heb je meer en betere keuze.

Jeroen.dash
17 mei 2005, 18:06
Hmm maar voor mij - 16 jaar, mbo opleidingkje en zaterdag's in de winkel werken - is 400 € toch een behoorlijke uitgave...
Maar ik ben wel even benieuwd:
Is Martinez een goed merk?

angorawol
17 mei 2005, 20:01
Dacht je dan dat €400 voor mij geen behoorlijke uitgave was? Twee opgroeiende kinderen (puberleeftijd), weet je wat dat eet :wink:
Ik moet daar ook voor sparen, de keuze wordt alleen groter als je wat meer geld in het laatje hebt.

Like it or Not
17 mei 2005, 21:18
OKee, dus rond de 400 heb je gewoon de betere gitaren. Ik ben bij Feedback geweest, maar daar zijn de meeste 200 of juist ver boven de 400. Dus dat is wel jammer. Maar over het algemeen.. Is Yamaha een goed gitaarmerk? Ik heb geen idee wat goed is en wat niet goed is.

belg
19 mei 2005, 17:04
Gewoon iemand meenemen naar de winkel die al redelijk kan spelen en wat van gitaarconstructie afweet. Die kan voor jou testen of de kwaliteit wat is, daarna zelf de gitaar testen op of ie bij jou lekker in de hand ligt...
en yamaha heeft een goede reputatie, zeker weten....

belg
19 mei 2005, 17:04
Gewoon iemand meenemen naar de winkel die al redelijk kan spelen en wat van gitaarconstructie afweet. Die kan voor jou testen of de kwaliteit wat is, daarna zelf de gitaar testen op of ie bij jou lekker in de hand ligt...
en yamaha heeft een goede reputatie, zeker weten....

Jeroen.dash
19 mei 2005, 19:34
En Martinez?

Svenson
25 mei 2005, 09:41
Voor 100 euro hoef je niet veel te verwachten, deze Martinez is vergelijkbaar met 1348 andere gitaarmerkjes die ook in deze klasse gitaren maken.

Waarom trouwens nylonstring/spaans?

angorawol
26 mei 2005, 11:18
Nylonsnaren worden vreemd genoeg beschouwd als beginnersgitaren wat ze naar mijn oordeel absoluut niet zijn. Ze eisen eigenlijk een heel ander repertoire.

belg
26 mei 2005, 14:55
helemaal mee eens!

Jeroen.dash
27 mei 2005, 12:41
Voor 100 euro hoef je niet veel te verwachten, deze Martinez is vergelijkbaar met 1348 andere gitaarmerkjes die ook in deze klasse gitaren maken.

Waarom trouwens nylonstring/spaans?

zucht.. je zou ook eens een poging kunnen doen om iets te lezen!
De gitaar kost origineel 170, en voor zover ik weet begint er dan net iets van verschil in kwaliteit te komen tussen de gitaren...

Edge
12 juni 2005, 00:26
Als je een mooie akoustische gitaar zoekt kijk dan eens bij

www.guitarreria.nl

Deze zaak heeft een hele mooie collectie vanaf +/- €100 tot onbeperkt
het is een 2 manszaak die zelf de gitaren uit spanje haalt.
De hulp die je krijgt is perfect en de afstelservice is uniek.

vanaf zo'n €200 heb je een solid top gitaar .

Hou er wel rekeing mee als je van de afstelservice gebruik maakt kan je de gitaar niet direct meenemen,
maar het is gratis en zeker de moeite waard.
Die man levert vakwerk.

Ik heb hier zelf pas een Falú 102C gekocht en ben er zeer tevreden mee.

:-D

Like it or Not
28 juni 2005, 14:28
Ik was pas geleden bij Feedback en ik probeerde er 2 gitaren uit. De één klonk voller dan de ander, dus ik wilde die "vollere" nemen. De verkoper raadde me echter de andere aan, omdat die op de lange termijn een mooier geluid zou geven. Het hout was volgens hem nog aan de natte kant, en na een tijd zou dat er uit zijn en zou het geluid nog mooier zijn dan van die andere.

Ik ben me nog gewoon aan het oriënteren, maar het leek me nog al een vaag verhaal. Weten jullie of dit bullshit is of dat het best wel eens waar kan zijn?

Alvast bedankt!

Groet,

Peter

Luther King
29 juni 2005, 15:35
owja, niet naar EMI gaan, grootste klote zaak die ik ken :lol: , ze behandelen je alsof je een mongool bent en de service die je krijgt is kut, daar scoort conijn echt 57829308457928746102398470896 keer zo goed!

heej, ben nieuw hier
heb 3 maande geleden 2 mexicaanse strats gekocht bij EMI en ben er toch heel tevreden over, gratis koffer, gigbag, kabels, fender strap erbij dus geen klagen :lol: . van te vore ben ik gaan kijke bij Conijn mar dat fin k geen fijne zaak, wel groot maar slecht ingericht en ze zijn zowiezo un stuk duurder als EMI

Luther King
29 juni 2005, 15:46
Ik was pas geleden bij Feedback en ik probeerde er 2 gitaren uit. De één klonk voller dan de ander, dus ik wilde die "vollere" nemen. De verkoper raadde me echter de andere aan, omdat die op de lange termijn een mooier geluid zou geven. Het hout was volgens hem nog aan de natte kant, en na een tijd zou dat er uit zijn en zou het geluid nog mooier zijn dan van die andere.

Ik ben me nog gewoon aan het oriënteren, maar het leek me nog al een vaag verhaal. Weten jullie of dit bullshit is of dat het best wel eens waar kan zijn?

Alvast bedankt!

Groet,

Peter

het lijkt mij een beetje raar dat ze hout gaan gebruiken dat nog niet helemaal droog is, maar k weet het niet zou best kunne :???: :-?